gamepad

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
witchqueen
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:22

Wij hebben een laptop MSI M662 en mijn zoon had een gamepad gekocht 'Strike 2', maar dat ding wilde langs geen kanten werken op die laptop. Op de pc van mijn vriend (desktop) werkte hij wel.
Ondertussen hebben we die gamepad verkocht (met flink wat verlies natuurlijk), maar de zoon wil nog altijd een gamepad.
Ik wil er geen meer kopen omdat ik vrees dat die weer niet gaat werken op de laptop.
Is dat normaal dat een gamepad niet werkt op een laptop ?
Of welkeen moeten we kopen die wel zal werken ?
De software was geïnstalleerd, maar als we de gamepad aansloten (usb) dan kregen we de melding dat er een onherkenbaar apparaat in de usb poort zat :?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Normaal zou dit wel moeten werken. Zeker als het gewoon op USB aangesloten is. Ik gok dat er toch iets misgelopen is bij het installeren van de drivers...
Afbeelding
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Sub Zero schreef:Normaal zou dit wel moeten werken. Zeker als het gewoon op USB aangesloten is. Ik gok dat er toch iets misgelopen is bij het installeren van de drivers...
Als het USB is zou het moeten werken dus denk ik ook dat er iets mis was met de drivers. Heb je ook andere USB apparaten getest op de laptop ?


Ik heb eens gekeken wat voor een gamepad dat is, en het lijkt fel op eentje wat ik hier heb liggen, maar die van mij is van Logitech, waar ik nog geen problemen mee heb gehad.
witchqueen
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:22

Al de rest werkt zonder problemen. Muis, printer, modem, draadloos toetsenbord, kodak, mp3,...
Volgens mijn vriend krijgt dat ding geen stroom genoeg en hij heeft er dan eens een 'bakje' tussengestoken (vraag met niet wat)en dat ging ook niet.
Hij raadt ook Logitec aan, maar deze die ik gezien heb is nog een stuk duurder dan die strike2 en als het dan weer niet werkt...
Ben er trouwens eerst mee terug geweest naar de winkel, maar daar zeiden ze dat het niet kon, dat dat ding niet werkte.
Ik had beter de laptop ook meegenomen toen om te tonen :-(
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Als onervaren gebruiker kan je dat niet weten natuurlijk, maar dat heb je met kleinere/onbekendere/goedkopere merken ... die "Strike2" is wel goedkoper, maar gewoon écht niet zo goed als een groter merk gelijk Logitech.

Ik gok ook op een driverprobleem, of dat die strike2 meer stroom nodig had dan dat je portable kon geven.

Welke portable is het? Want sommige modellen willen nog al eens véél USB1 poorten hebben, en maar 1 USB2 poort (of iets in die aard)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb zelf een Logitech Rumblepad. Werkt vaak (niet altijd) in spellekes, en de ellende is dat de mapping van de knoppen niet altijd ideaal is. Het is in elk geval geen 'console-ervaring'. De force-feedback bij de demo die er bij zit is geweldig, maar ik ben nog geen enkel spelletje tegen gekomen die zo aanvoelen. Meestal is het iets als "je rijdt in Colin Mcrae Rally over dirt, en je gamepad trilt uniform". En dat terwijl 'm wel degelijk harder, zachter, nen stoot geven enz kan. :(
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”