veilig uploaden

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ik gebruik soms p2p-programma's en omdat ik toch enkele gigs traffiek per maand over heb, kan ik deze beter gebruiken om te uploaden.

Maar hoe kan ik best op een veilige, (anoniem,encryptie?) manier uploaden met bijv. een torrent of gnutella-progje?
Ik zit niet te springen op mails van IFPI of dergelijke.

Of heeft iemand anders een idee om traffiek te doneren, ik ga er vanaf nu toch voor proberen te zorgen dat mijn volume elke maand op is.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

De populairste torrentclients hebben tegenwoordig de optie om met encryptie te werken. Persoonlijk werk ik met µTorrent, met deze kun je encryptie aanzetten op deze manier:
Options -> Preferences
BitTorrent -> [Protocol Encryption] -> Outgoing: Forced.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Maar hoe kan ik best op een veilige, (anoniem,encryptie?) manier uploaden met bijv. een torrent of gnutella-progje?


NIET, ale het kan wel maar dan zit je met immense beperkingen.(of met SSL?)

http://www.zultrax.com/ bvb en gnuttella netwerk uitzetten.

die encryptie van uttorrent heeft een andere bedoeling, is niet effectief.

peerguadian? als je daarop kunt vertrouwen?(werken samen met een deel van de muziekindustie(IFTA?) sinds een tijdje), hou er rekening mee dat er veel valse meldingen tussen zitten (universiteiten,...)
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

die site van zultrax eens bezien, eens proberen:

quote:

In the United States you could be sued for an astronomic amount if you share a Metallica song.(1)
With a P2P file sharing program as Zultrax P2P you can just spread and download it.
Does the fact that it is possible make it legal? Of course not.

1) That is because of copyright laws, not because of bad taste.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Block schreef:1) That is because of copyright laws, not because of bad taste.

:lol:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ge kunt met anonieme netwerken werken (AntZ en Tor zijn er zo 2 geloof ik)
SSL bied ook enige bescherming en zowel Azureus als Utorrent hebben de mogelijkheid.

Anime uploaden is VB nauwelijks een probleem.

Beste bescherming, naast niks uploaden natuurlijk, is een proxy instellen en gebruiken.

Persoonlijk vind ik gezond verstand de beste verdediging: gewoon ni de laatste nieuwe films en muziek en games downloaden, en zeker ni van publieke sites of open netwerken. (Hoewel ik daar eig sowieso het nut niet van zie, bijna alle nieuwe films en muziek zijn toch shit en de moeite ni waard om te downloaden)
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

DaNi0 schreef:De populairste torrentclients hebben tegenwoordig de optie om met encryptie te werken. Persoonlijk werk ik met µTorrent, met deze kun je encryptie aanzetten op deze manier:
Options -> Preferences
BitTorrent -> [Protocol Encryption] -> Outgoing: Forced.


Deze "encryptie" is wel eerder "obfuscatie". De bedoeling is dat de provider niet ziet (of moeilijker ziet) wat voor verkeer je aan het versturen bent, en aldus filteren tegen te gaan. Maar het maakt zeker niet anoniem op het internet: iedereen kan in principe je IP adres te weten komen.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Drewvt heeft gelijk.
Daarom: enigste wat echt bescherming kan geven is een proxy gebruiken of een anoniem netwerk zoals tor of ants.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

De enige beveiliging is niet uploaden :wink:
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

of ergens meesurfen op iemand anders zijn wifitje maar dan kan wel die persoon in de problemen geraken :-(
Please help, looking for a way to get rich and fast
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

ljd schreef:De enige beveiliging is niet uploaden :wink:

Pfff heel veel hangt af van wat ge upload en via welk netwerk.
Ik deel erg veel anime via boxtorrents, enkel animes van firmas die mensen niet vervolgen voor het verspreiden zijn er toegelaten. Dus zit ge wel redelijk safe. (nog niemand een cease and decist letter gekregen voor downloaden en uploaden naar de site)
Verder zijn er creative commons en zo.

Natuurlijk moet ge niet de nieuwste muziek, films, games, .. gaan uploaden he. (iets waar ik de zin niet van inzie gezien de bedroevende kwaliteit van de nieuwste hollywood crap)

Met wat gezond verstand komt ge al heel ver.
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Draco888 schreef:Daarom: enigste wat echt bescherming kan geven is een proxy gebruiken of een anoniem netwerk zoals tor of ants.


Precies. Alleen jammer dat de gratische proxies nogal problematisch zijn: traag en slechte verbinding. Okee om mee te surfen, maar voor veel ander dingen...
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Wie van jullie heeft al eens een verwittiging gekregen ?

Eenmaal eens een verwittiging gekregen van ADSL2(fit), omdat ik een film in mijn map had zitten via DC++...

Bleef maar bij een verwittiging.

Ik denk dat je toch heel veel moet uploaden voordat ze je een proces aan je broek smeren ?

In ieder geval sharen doe ik wel maar zker niet bij films, wel regelmatig bij games, series zoals Late night shows...
OmarH
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jan 2008, 14:11

je moet inderdaad al megaveel uploaden voor ze je iets doen denk ik, en met de trage uploadsnelheden hier moet je niet al teveel zorgen maken.

ik upload iedere maand meer dan ik download, en nog nooit iets tegengekomen ofzo...
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Geen zorgen maken, in belgië is nog nooit iemand veroordeelt omdat hij iets geupload had (ik weet dit uit zeer betrouwbare bron), als je je laat vallen door auteursrechten waakhonden is dat iets anders natuurlijk...

In België is er al meer dan teveel `andere´ criminaliteit, daardoor is het budget voor internet crime (lees iets anders dan fraude) zeer klein.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

En binnen internet crime vind ik (en doen ze waarschijnlijk ook) dat ze prioriteit moeten geven aan oplichting en soortgelijke praktijken.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

de vraag is ook wat is er wel legaal?

opnemen van radio/tv mag dat wel?
iedereen doet het toch?

De politie zal zich er niet mee bezig houden, maar andere belangenorganisaties mss wel?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Het hele licentie gedoe he. Ik upload bijna uitsluitend animes, via box, en daar mogen enkel series gedeelt worden die of niet gelicencieerd zijn in het westen of van fimas zijn die mensen er niet voor aanklagen.
(Bij anime moet ge vooral uitkijken naar zaken die door ADV en Funimation in licentie genomen zijn.)

=> hangt er voor groot deel van af wat ge deelt he lol
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”