Welkom bij het grote Cityconnect topic deel 2.
Waarvoor is dit topic bedoeld?
Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen die te maken hebben met Dommel.com Cityconnect. Dit is deel 2 van "het grote Cityconnect topic" het vorige deel telde 50 pagina's dus werd het tijd voor een nieuw topic. In het vorige deel konden we lezen hoe mensen bestelde en hoe er uiteindelijk een "activatie-datum" bekend werd.
Disclaimer:
Het is de bedoeling dat de algemene forum regels nageleefd worden. Dus respecteer iedereen, respecteer de verschillende providers, respecteer de userbase crew etc. Posten om maar te posten wordt niet met dank onthaald. Als je iets wil zeggen probeer dan ook iets bij te dragen aan de community. Probeer niet te quoten behalve als je op een vorige post wil terugkomen (dus als je niet reageert op het laatste bericht) of als je een commentaar hebt op een bepaald stuk uit een post (probeer dan wel enkel deze zin te quoten). Geen post en/of smileyflooding. En bovenal! Heb respect voor iedereen.
Het vorige topic?
Deel 1 kan je hier vinden!
Interessant artikel uit de Trends van 17 januari 2008
PDF-bestand
Weetjes
Beschikbaarheid
Centrum Leuven (centrale Vismarkt)
Kessel-Lo (op dit moment)
Sint-Truiden (op dit moment)
Mechelen (als bovenstaanden rendabel blijken)
Hasselt (op dit moment)
Afstand tot de centrale versus snelheid
Eerste speedtestresultaten
Toe te voegen
ADSL2+ annex M
wikilink
Voor het aanbieden van de hoge upload snelheid (3Mbit/s) wordt gebruik gemaakt van Annex M. Oudere ADSL2+ modems (annex a) ondersteunen maar een upload snelheid tot ongeveer 1Mbit/s.
Prijzen
Tabel Dommel
Basis info (allen 24Mbit/s down en 3Mbit/s up):
Cityconnect Lite: 1pc, dynIP, 15GB, 14.99€/maand
Cityconnect: statIP, 40GB, 23.99€/maand
Cityconnect Plus: statIP, unlimited, 34.99€/maand
Goede samenvatting met persoonlijke mening:
Epo schreef:Samenvatting:
Voor de geïnteresseerden zal ik even het Dommel Cityconnect verhaal samenvatten:
15/11 startte Dommel met het product te verkopen. Elke koper kreeg een factuur en contract wat ze moesten terugfaxen. Er is GEEN communicatie naar de klanten toe vanaf dit punt.
15/12 Dommel communiceert totaal niet met zijn klanten. Via telefonisch contact verneem ik dat dit de eerste streefdatum waarop de eerste klanten zeker aangesloten zouden worden is. Daarna zou de oplevering gradueel gebeuren, first come, first serve. Alle info over Dommel Cityconnect wordt gedeeld op het Userbase.be forum.
18/12 Via het Userbase.be forum ziet men dat er nog altijd niemand is aangesloten. Dommel verwittigt zijn klanten totaal niet, en in alles wat volgt is de enige informatie die we hebben van het volgende stramien: klant x belt naar Dommel met vraag, post antwoord op userbase.be, iedereen leest het.
20/12 Opnieuw telefoon naar Dommel met de vraag wanneer ze gaan activeren, want ik (en vele anderen) moeten hun andere provider (lees: Telenet) dringend afzeggen. De activatie zou nu begin januari gebeuren. Opnieuw posten op Userbase.
28/12 Andere users bevestigen dit verhaal. Op de userbase.be fora post ineens iemand die aangesloten blijkt te zijn op Cityconnect en post een snelheidsscreenshot om van achterover te vallen. Iedereen serieus hyped, maar het blijkt een Dommel technieker te zijn. Goede nieuws: het product is dan toch geen hoax, en de specs worden waargemaakt. Later blijkt dat het helemaal geen dommel technieker was, maar iemand die gewoon wou opvallen en grappig zijn.
2/1 Nog altijd niemand aangesloten, opnieuw bellen er mensen naar Dommel, en ze zouden binnenkort activeren, "zeker voor eind januari".
---
Opmerkingen hierbij:
1. NOOIT, ik herhaal, NOOIT, heeft Dommel ook maar enige communicatie naar zijn klanten gedaan over dit geklungel. Het enige wat men weet is vernomen op fora waar mensen zo vriendelijk waren hun ervaringen te delen. Ik wil zelfs niet weten wat 35-jarige fabrieksarbeider die niet echt into message boards is moet denken. Moet hij dan echt bellen om te vragen hoe het zit? Voor een product dat hij 15 november gekocht heeft?
2. Heel veel klanten zitten nu in de problemen met hun andere provider. Ikzelf heb mijn Telenet moeten afzeggen waardoor ik zonder internet zou komen te vallen. Ik behelp me nu met wireless van de buren, maar voor hoelang nog?
4/1 Ik bel nog eens naar de Dommel Helpdesk omdat het nu toch dringend begint te worden dat ik aangesloten word. Het zou dezelfde week nog gebeuren, en de modems zouden ook snel verstuurd worden.
6/1 Verschillende mensen rapporteren dat ze naar Dommel gebeld hebben, en dat Dommel nu zelfs geen datum meer geeft aan de telefoon. Wanneer iemand dan expliciet vraagt wanneer het dan ongeveer gaat zijn, krijgt hij niet echt een antwoord.
11/1 Het is weer vrijdag, en alweer is er niets gebeurd. Weldra is het weekend, en daarin gebeurt sowieso geen bal. Het probleem wordt enkel erger, want blijkbaar zijn "de orders nog niet eens uitgestuurd", laat staan "geactiveerd". Er zit een bepaalde wachttijd tussen deze 2 statussen, maar die kan vanalles zijn: 5 werkdagen, 10 werkdagen, 2 weken? Wie zal het zeggen? Met andere woorden: zelfs als wordt mijn order vandaag doorgestuurd, dan nog zal ik een tijdje moeten wachten op activatie.
15/1 De Dommel klanten krijgen hun activatiedata, de vroegste zijnde 21/1. Vele klanten zijn teleurgesteld over hun late datum, ook al hebben ze de eerste dag reeds besteld.
Aanvullingen welkom.