upstream adsl go en plus naar 400kbit ..

Nieuws omtrent telecom
Willy1
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 okt 2005, 17:14
Locatie: Limburg

BGC ADSL Go

Test gisteren:
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3413 kbit/s or 427 kbyte/s
- Upload speed : 333 kbit/s or 42 kbyte/s
Wed Jan 9 2008 at 22:30:34 UTC+0100

Vandaag:
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3410 kbit/s or 426 kbyte/s
- Upload speed : 415 kbit/s or 52 kbyte/s
Thu Jan 10 2008 at 14:20:21 UTC+0100
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ja, ja, ze zijn daar echt goed bezig bij Belgacom.
VDSL haalt met moeite de uploadsnelheid van een ADSL GO :puke:

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 14445 kbit/s or 1806 kbyte/s
- Upload speed : 352 kbit/s or 44 kbyte/s
Thu Jan 10 2008 at 14:40:37 UTC+0100

Maar ja, nog een beetje geduld en dan kun we ook tegen Belgacom vaarwel zeggen net zoals we daarnet gedaan hebben met Proximus.

Misschien toch eens met Telenet gaan praten of ze die poorten willen opengooien?
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 feb 2006, 15:45
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 3 keer

Astralon ik denk dat je dan toch eens met Telenet misschien moet praten.
Wij hadden tot vorig jaar een volledige (belgacom) private isdn connectie tussen het werk en thuis. Hiermee bedoel ik, dat je over die isdn enkel met het werk kon verbinden en niks meer kon doen.
Nu is iedereen overgeschakeld op Telenet met adsl/sdsl/kabel abonnementen hiervoor.
En jawel Telenet (business wel te verstaan) heeft hier wel degelijk een inspanning gedaan. Geen poortblokeringen, mensen die niet via kabel kunnen aangesloten worden, worden via adsl aangesloten (wallonie/brussel) en dit voor zelfde prijs. Ook een hogere upload om onze VPN vlotter te kunnen draaien ed.

Voor onze verschillende 10Gbps leased lines tussen datacenters en x kBps/MBps met de verschillend partners en klanten zit er ook nergens geen Belgacom meer tussen. Eerder Colt, Verizon, BT, SWIFT. Daar heb je ook support 24/7 met SLA als er iets gebeurd.
Tot voor een paar maanden hadden we nog Belgacom voor de telex infrastructuur (ja dat bestaat nog), maar aangezien Belgacom dat nu stilgelegd heeft.
Het enige dat nog bij Belgacom zit is GSM (proximus) en een aantal 'test' adsl lijnen voor support.

Natuurlijk kun je u wel inbeelden dat we nog in een net iets groter bedrijf werken dan Astralon (x duizend mensen), dit legt altijd nog wat extra gewicht in de schaal natuurlijk.

Ik wil maar zeggen, Belgacom heeft altijd goede dingen geleverd aan ons, maar zijn nu toch de laatste jaar een beetje voorbijgestoken door andere bedrijven. Ik zou dus zeggen Astralon, twijfel niet, vraag rond en als je interessant genoeg bent voor een bepaalde telecom partner, dan zullen ze zeker een inspanning voor u doen om u binnen te rijven, zeker als er uitzicht is op een langdurig contract.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@Rubinho,

Bedankt voor je post!

Dat is inderdaad één van de pistes die we overwegen. Ik heb trouwens net een gelijkaardig antwoord gegeven (Colt + Telenet) aan iemand die mij een PM had gestuurd!
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik zou zeker ook B-Telecom aanspreken. Dat is zowat de meest onbekende partij die met schitterende aanbiedingen kunnen komen.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik werk niet voor IT van het bedrijf maar heb wel een goed contact met die mensen, volgens hen had BT met voorsprong de beste aanbieding voor ons Europees netwerk (rond de 200 xDSL lijnen en een pak leased lines) en ze zijn heel tevreden over de professionaliteit en support.

In België is de telefonie bijna volledig in handen van Mobistar, ik dacht dat Belgacom alleen nog ons call center doet.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Astralon schreef:Ja, ja, ze zijn daar echt goed bezig bij Belgacom.
VDSL haalt met moeite de uploadsnelheid van een ADSL GO :puke:

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 14445 kbit/s or 1806 kbyte/s
- Upload speed : 352 kbit/s or 44 kbyte/s
Thu Jan 10 2008 at 14:40:37 UTC+0100

Maar ja, nog een beetje geduld en dan kun we ook tegen Belgacom vaarwel zeggen net zoals we daarnet gedaan hebben met Proximus.

Misschien toch eens met Telenet gaan praten of ze die poorten willen opengooien?

Al die dichtstaande poorten was voor mij ook één van de belangrijkste redenen waarom ik destijds bij Telenet wegging. Dit is ook dan langs de andere kant weer het enige pluspunt aan Belgacom, zij blokkeren slechts enkele poorten <1024.

Ik vermoed dat ze dit vooral doen omdat een x aantal % van hun klanten nog nooit van een firewall gehoord heben en er nog veel meer geen gebruiken/niet goed geconfigureerd (gewone router doet al veel goed, ipv die kreupele opstellingen met switches en access points).
Er zijn inderdaad veel klanten een gevaar voor het internet (spam, virussen, trojans) en voor zichzelf.

Daar moeten andere klanten het ook maar mee doen. Blijkbaar vind Telenet dat ik niet via SSH of SFTP op een thuisserver mag inloggen om een taak uit te voeren, een file van thuis te downloaden.

Zij die commerciële activiteiten in het achterhoofd hebben (hosting) komen toch bedrogen uit: limieten en trage upload snelheid.

Punt blijft dus dat je nog steeds met een kreupel product zit met "beveiligingen" om Jan met de Pet te beschermen tegen anderen en zichzelf.

Soit, terug on topic: snelheids verhoging voor Skynet nog niet doorgevoerd hier, maar heb modem ook niet gereset. We zien wel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:Ik vermoed dat ze dit vooral doen omdat een x aantal % van hun klanten nog nooit van een firewall gehoord heben.

Daar moeten andere klanten het ook maar mee doen. Blijkbaar vind Telenet dat ik niet via SSH of SFTP op een thuisserver mag inloggen om een taak uit te voeren, een file van thuis te downloaden.


Nonsens... en de reden haal je zelf aan... zelfs een SSH of SFTP wordt niet toegelaten (waar het security risico zo goed als onbestaande is). De enige reden achter dit alles is commercieel, namelijk om extra - duurdere - formules te verkopen.
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

ik zit nog steeds op 256/1120 nog niets gemerkt van de verhoging.

Sinds ik verhuisd ben is mijn snelheid ook sterk verminderd in Bree had ik 3,3 download en nu nog maar 1,1 voor hetzelfde te betalen! Eigenlijk zouden er compensaties moeten zijn voor mensen met adsl (go) die niet in de buurt komen van wat er word aangeboden. want uiteindelijk betaal je voor iets dat je niet (meer) krijgt. De afstand tot de centrale kent BGC toch en dus ook de snelheid die je kan halen en in functie daarvan kunnen ze een compensatie aanbieden.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

defenderII schreef:ik zit nog steeds op 256/1120 nog niets gemerkt van de verhoging.

Sinds ik verhuisd ben is mijn snelheid ook sterk verminderd in Bree had ik 3,3 download en nu nog maar 1,1 voor hetzelfde te betalen! Eigenlijk zouden er compensaties moeten zijn voor mensen met adsl (go) die niet in de buurt komen van wat er word aangeboden. want uiteindelijk betaal je voor iets dat je niet (meer) krijgt. De afstand tot de centrale kent BGC toch en dus ook de snelheid die je kan halen en in functie daarvan kunnen ze een compensatie aanbieden.


voor 1 zelfde produkt, verschillende prijzen hanteren is verboden.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:
defenderII schreef:ik zit nog steeds op 256/1120 nog niets gemerkt van de verhoging.

Sinds ik verhuisd ben is mijn snelheid ook sterk verminderd in Bree had ik 3,3 download en nu nog maar 1,1 voor hetzelfde te betalen! Eigenlijk zouden er compensaties moeten zijn voor mensen met adsl (go) die niet in de buurt komen van wat er word aangeboden. want uiteindelijk betaal je voor iets dat je niet (meer) krijgt. De afstand tot de centrale kent BGC toch en dus ook de snelheid die je kan halen en in functie daarvan kunnen ze een compensatie aanbieden.


voor 1 zelfde produkt, verschillende prijzen hanteren is verboden.


Daarom ook dat de meeste providers gewoon verschillende pakketten hebben zodat je kan downgraden als je de hogere snelheid niet aankan
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

qless schreef:
hollebollegijs schreef:
defenderII schreef:ik zit nog steeds op 256/1120 nog niets gemerkt van de verhoging.

Sinds ik verhuisd ben is mijn snelheid ook sterk verminderd in Bree had ik 3,3 download en nu nog maar 1,1 voor hetzelfde te betalen! Eigenlijk zouden er compensaties moeten zijn voor mensen met adsl (go) die niet in de buurt komen van wat er word aangeboden. want uiteindelijk betaal je voor iets dat je niet (meer) krijgt. De afstand tot de centrale kent BGC toch en dus ook de snelheid die je kan halen en in functie daarvan kunnen ze een compensatie aanbieden.


voor 1 zelfde produkt, verschillende prijzen hanteren is verboden.


Daarom ook dat de meeste providers gewoon verschillende pakketten hebben zodat je kan downgraden als je de hogere snelheid niet aankan

voila
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:voila


Meestal doe je dan ook een downgrade van je volume (ja ja, het kan nog lager).

Iemand met een ADSL GO kan volgens mij niet downgrade en toch nog 12 GB behouden.
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

ik heb de berekening gedaan en ik zou niet goedkoper uitkomen met te downgraden.

trouwens dan hadden ze mij bij mijn verhuis hier op moeten duiden en mij een verandering in abo of kostenloze opzegging of zoiets moeten voorstellen. Maar dat doen ze ook niet.

ik wil er wel op duiden dat ik tevreden ben van BGC, maar dit is een punt waar ik mij mateloos op erger.
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

neem dan het 1mbit abonement van tele2
dat werkt aan u lijn profiel en voor een kleine meer kost heb je limietloos
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3406 kbit/s or 426 kbyte/s
- Upload speed : 423 kbit/s or 53 kbyte/s
Sat Jan 12 2008 at 05:54:43 UTC+0100

Volgens de resultaten van 'n Speedtest is dit voor Belgacom ADSL Go nog niet in orde.
Ben al langer gebruiker van de optie ADSL Go Multi
(qua hogere down en vooral upload)

Nog iemand voor de regio Limburg, Heusden ?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Blue-Sky schreef:http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3406 kbit/s or 426 kbyte/s
- Upload speed : 423 kbit/s or 53 kbyte/s
Sat Jan 12 2008 at 05:54:43 UTC+0100

Volgens de resultaten van 'n Speedtest is dit voor Belgacom ADSL Go nog niet in orde.
Ben al langer gebruiker van de optie ADSL Go Multi
(qua hogere down en vooral upload)

Nog iemand voor de regio Limburg, Heusden ?

Blue Sky uw waarden zijn opperbest en volledig normaal qua download en upload.
De multi is dacht ik een optie tot aansluiting tot max 4 computers en 5GB extra per maand.

Ik heb mijn nieuwe upgrade van 400k -> Adsl GO nog niet gekregen... :-(
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Your DOWNLOAD Speed:
3381 kbps or 423 KB/sec

Your UPLOAD Speed:
384 kbps or 48 KB/sec

ADSL Go in 02-zone.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Patje schreef:Blue Sky uw waarden zijn opperbest en volledig normaal qua download en upload.

Ouder screenshot toont toch duidelijk dat ik in de voorwaarde ben.

En ik had ooit eens 4.600 download speed dacht ik, moet ik nog eens opzoeken.
(die hebben ze eens lager gezet, wegens disconnects)
Ik had daar nadien een lijntest voor aangevraagd, daar ik wist waar de oorzaak lag.

Elektriciteit draden werden in de straat omgewisseld tegen dikkere stroomgeleiders.
Bijgevolg minder spanningsafval indien 'n buurman zijn accumulatie verwarming inschakelde,
Deze disconnects waren er af en toe, met de oude te dunne geleiders.
Boverdien werden er nieuwe klemmen op de nieuwe dikkere geleiders geplaatst, zodat deze veel beter contact hebben.
Dus geen stoorruis kunnen veroorzaken, in het ADSL spectrum

Raar dat deze lijntest nooit gebeurd is, 'k had graag een uitleg gekregen daarover van Belgacom.
Op dit punt is dus onduidelijkheid.

Naar mijn mening is er dus 'n downgrade indien dat niet opgelost wordt.

Ofwel is 'n hogere snelheid nu niet meer toegelaten, en verteld men ons niet de waarheid. :-(
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

heusden zolder, ik zit ook nog op de lagere snelheid

ISP Monitor Speedtest (12/01/2008 11:52) / Provider: Belgacom Belgium
Downstream: 892 Kbps (111,48 KB/s)
Upstream: 194 Kbps (24,28 KB/s)
Ping: 74 ms (0% Packet Loss)
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Dan mag ik niet klagen, als ik je snelheid resultaten zie.

Wel herrinner ik mij het enorme verschil, toen ik nog op een hoger profiel stond.
Dat was zalig gewoon enorm, toen :wink: )
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

begrijp je nu mijn vorige post :lol:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Blue-Sky schreef:
Patje schreef:Blue Sky uw waarden zijn opperbest en volledig normaal qua download en upload.

Ouder screenshot toont toch duidelijk dat ik in de voorwaarde ben.

En ik had ooit eens 4.600 download speed dacht ik, moet ik nog eens opzoeken.
(die hebben ze eens lager gezet, wegens disconnects)
Ik had daar nadien een lijntest voor aangevraagd, daar ik wist waar de oorzaak lag.

Blue Sky praktisch niemand haalt een hogere download snelheid dan jou bij Belgacom, ikzelf sta ook op 4640 (theoretisch) haal identieke snelheid als jou (rond de 3400) dat is de hoogste snelheid die beschikbaar is.
dus moet jou lijn ook op het hoogste (4640) staan.
Kan je dat trouwens niet zien in de info van uw modem ? of op het icoontje van uw verbinding (als het een usb modem is) zou daar ergens moeten staan 4640

als je uw test vergelijkt met de snelheden hier op userbase, zit je bij de beste resultaten, dus hoogst mogelijke snelheid bij Belgacom
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

De mensen die al de upgrade kregen van 400k -> hebben jullie dan ook een e-mail ontvangen daaromtrent ?
Nog steeds niets hier ...... :-(
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Geen mail gekregen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Hier ook zonder enig bericht naar - op dit moment - 411kbit/s gegaan.
Als iedereen nu eens bij de snelheidstest evt zonenummer & gemeente stad zou zetten is het toch eenvoudig om te volgen...
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Vandaag getest en het viel me ook op dat ik +- 51K/s upload haal.

Nochtans staat mijn profiel nog steeds op 4600/512.

Vroeger werd dit toch naar 448 aangepast met optie Power?
Orcie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2004, 19:15

Patje schreef:De mensen die al de upgrade kregen van 400k -> hebben jullie dan ook een e-mail ontvangen daaromtrent ?
Nog steeds niets hier ...... :-(


Net een mailtje ontvangen daaromtrent:

Uw snelheid en volume de hoogte in!

Beste *****,

Wij hebben twee keer goed nieuws voor u! Sinds
10 januari 2008 is uw uploadsnelheid verhoogd van
256 kbps naar 400 kbps. Vanaf 1 februari 2008 zal uw transfervolume stijgen van 30 GB naar 35 GB.

Welke concrete voordelen biedt dit?

U krijgt meer surfcomfort voor dezelfde prijs. Het steeds gevarieerder en interactiever gebruik van internet vereist een steeds groter vermogen. Hoe hoger de uploadsnelheid, hoe minder tijd u nodig hebt om bestanden (foto's, muziek, video's, ...) te verzenden via internet.

Een voorbeeld? Voor het uploaden van een kalender met 12 foto's met een gemiddelde resolutie zult u slechts ongeveer 4 in plaats van 6 minuten nodig hebben.

En natuurlijk zijn er nog alle voordelen van uw ADSL-verbinding. Klik hier voor een kort overzicht.

Het nieuwe jaar staat dus nu al bol van de aangename verrassingen!

Met vriendelijke groeten,

Uw ADSL-team
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

TomG schreef:Vandaag getest en het viel me ook op dat ik +- 51K/s upload haal.

Nochtans staat mijn profiel nog steeds op 4600/512.

Vroeger werd dit toch naar 448 aangepast met optie Power?

Dat klopt van de power dat het naar 448 werd gezet, maar ik zeg u de power haalde helemaal geen 400k upload (zo rond de 350-360), trouwens ik denk eraan om een serieuze klacht neer te leggen daarover.
ik heb nog de power en sta nog altijd op 448 (power word nu afgeschaft) :twisted: ik heb zelfs al gebeld om te vragen om mij nu ook op 512 te zetten , maar ze willen mijn profiel niet veranderen voor die paar KB verschil zei die man aan de telefoon (grrr)!
de gewone GO en de PLus hebben/halen nu meer upload snelheid dan mij.(de upgrade levert nu snelheden op van 400 - 420kbps)
Ik vind het gesjoemel wat ze doen ......

graag eens een reactie mss van Hollebollegijs op dit
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Patje schreef:
TomG schreef:Vandaag getest en het viel me ook op dat ik +- 51K/s upload haal.

Nochtans staat mijn profiel nog steeds op 4600/512.

Vroeger werd dit toch naar 448 aangepast met optie Power?

Dat klopt van de power dat het naar 448 werd gezet, maar ik zeg u de power haalde helemaal geen 400k upload (zo rond de 350-360), trouwens ik denk eraan om een serieuze klacht neer te leggen daarover.
ik heb nog de power en sta nog altijd op 448 (power word nu afgeschaft) :twisted: ik heb zelfs al gebeld om te vragen om mij nu ook op 512 te zetten , maar ze willen mijn profiel niet veranderen voor die paar KB verschil zei die man aan de telefoon (grrr)!
de gewone GO en de PLus hebben/halen nu meer upload snelheid dan mij.(de upgrade levert nu snelheden op van 400 - 420kbps)
Ik vind het gesjoemel wat ze doen ......

graag eens een reactie mss van Hollebollegijs op dit


dit is geen gesjoemel, en in een klacht zou ik geen energie steken omdat je geen recht van spreken hebt. trouwens de aanpassingen van de abonnementen gebeurt in verschillende fases. dus een beetje geduld zou geen kwaad kunnen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

hollebollegijs schreef:dit is geen gesjoemel, en in een klacht zou ik geen energie steken omdat je geen recht van spreken hebt. trouwens de aanpassingen van de abonnementen gebeurt in verschillende fases. dus een beetje geduld zou geen kwaad kunnen.

Ja maar nog eens, Belgacom zou dit veel beter moet communiceren.
Al drie dagen na elkaar heb ik formulieren en brieven gekregen met vragen over de kwaliteit van de klantendienst en helpdesk.

Ik moet u niet vertellen dat daar niet veel positief in staat hé. En wie denk je dat daar het slachtoffer van wordt? De supervisors?
Neen, de salesmensen en de mensen op de help desk. Maar ja, als zij de ballen niet hebben om hunnen bazen onder druk te zetten dan worden ze onder druk gezet door de klanten.
That's the way it works...
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Astralon schreef:
hollebollegijs schreef:dit is geen gesjoemel, en in een klacht zou ik geen energie steken omdat je geen recht van spreken hebt. trouwens de aanpassingen van de abonnementen gebeurt in verschillende fases. dus een beetje geduld zou geen kwaad kunnen.

Ja maar nog eens, Belgacom zou dit veel beter moet communiceren.
Al drie dagen na elkaar heb ik formulieren en brieven gekregen met vragen over de kwaliteit van de klantendienst en helpdesk.

Ik moet u niet vertellen dat daar niet veel positief in staat hé. En wie denk je dat daar het slachtoffer van wordt? De supervisors?
Neen, de salesmensen en de mensen op de help desk. Maar ja, als zij de ballen niet hebben om hunnen bazen onder druk te zetten dan worden ze onder druk gezet door de klanten.
That's the way it works...


tja, belgacom heeft beslist om dit in alle stilte te doen en niet naar buiten te communicerern zoals Telenet heeft gedaan met zijn rode knop.
elke klant wordt verwittigd per mail en dit gedurende de eerste maanden van 2008. zij (BGC) hebben hiervoor gekozen. kleinere aanpassingen werden in het verleden ook niet met veel trommelgeroffel bekend gemaakt. en ik zou niet weten waarom dit met veel poeha moet bekend gemaakt worden.
trouwens het heeft in de pers gestaan met vermelding dat de aanpassingen verspreid worden over enkele maanden en als je dan als klant meer informatie wenst, volstaat een telefoontje (overigens gratis nummer) naar de klantendienst waar je dan de correcte informatie zal ontvangen.
en het heeft niets te maken met niet durven de bazen onder druk te zetten. in dit geval is dat totaal overbodig omdat belgacom hier goed handelt volgens mij.

trouwens off topic, ik vraag me af tot welk klantensegment je firma toebehoort bij belgacom.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

hollebollegijs schreef:trouwens het heeft in de pers gestaan met vermelding dat de aanpassingen verspreid worden over enkele maanden en als je dan als klant meer informatie wenst, volstaat een telefoontje (overigens gratis nummer) naar de klantendienst waar je dan de correcte informatie zal ontvangen.

Dat is wat ik gedaan heb. Netjes gevraagd of ze van plan zijn de upload van VDSL te verhogen en geen antwoord gekregen. Dus ook netjes gevraagd waar ik mijn VDSL's aangetekend moet opzeggen...
En dan krijg ik van Belgacom ineens allerlei brieven waarin gevraagd wordt over hoe tevreden ik wel ben, lol.

hollebollegijs schreef:trouwens off topic, ik vraag me af tot welk klantensegment je firma toebehoort bij belgacom.

SDSL's = Large Account = 1 account manager
VDSL's = Small Account? = 1 account manager = verkoper in Belgacom winkel.

Ik zou verwachten dat je bij Belgacom 1 aanspreekpunt hebt, maar voor Belgacom + Proximus hebben we er in totaal 4.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

hollebollegijs schreef:dit is geen gesjoemel, en in een klacht zou ik geen energie steken omdat je geen recht van spreken hebt. trouwens de aanpassingen van de abonnementen gebeurt in verschillende fases. dus een beetje geduld zou geen kwaad kunnen.

geen recht van spreken? .... dacht dat de klant koning is of/was
maar je moet mij niet vertellen dat het logisch is dat de gewone Go/Plus nu een upgrade kreeg, die nu meer upload hebben dan die van de Power, trouwens de Power wordt afgeschaft met ingang van 8 januari.
akkoord de aanpassingen gebeuren in stappen, maar vraag me af, of men mijn profiel nog gaat aanpassen van 448 naar 512. (448 : 44 KB en 512 : 51KB Upload -> berekening volgens belgacom) beetje meer communiecatie zou geen kwaad kunnen.
dus zal ik nog wat geduld opbrengen :wink: Voorlopig ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

hollebollegijs schreef:dit is geen gesjoemel, en in een klacht zou ik geen energie steken omdat je geen recht van spreken hebt.

hollebollegijs, dat is nu één van de reden waarom je op dit forum nogal vaak wordt aangepakt. Je redeneert te veel als je werkgever.

Waarom zouden wij, in dit concrete geval, de Power users geen recht van spreken hebben?

Laat ons even een oud probleem uit de kast halen. Belgacom (in die tijd nog Skynet) sluit eenzijdig poort 25.
Als we de klantendienst contacteren dan zegt men precies hetzelfde wat jij nu zegt "je hebt volgens artikel x.x geen recht van spreken".
Wij trekken naar de ombudsdienst met als gevolg dat Skynet ons een vergoeding heeft betaald en contractueel nu vastligt dat poort 465 niet afgesloten mag worden.

Dus toch maar voorzichtig zijn met uitspraken als deze :wink:
En als je de openingszin van de bijlage leest dan zal je merken dat communicatie wel essentieel is en wettelijk vaak zelfs verplicht is.
Bijlagen
Ombudsdienst.jpg
(75.13 KiB) 81 keer gedownload
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Astralon schreef:
hollebollegijs schreef:trouwens het heeft in de pers gestaan met vermelding dat de aanpassingen verspreid worden over enkele maanden en als je dan als klant meer informatie wenst, volstaat een telefoontje (overigens gratis nummer) naar de klantendienst waar je dan de correcte informatie zal ontvangen.

Dat is wat ik gedaan heb. Netjes gevraagd of ze van plan zijn de upload van VDSL te verhogen en geen antwoord gekregen. Dus ook netjes gevraagd waar ik mijn VDSL's aangetekend moet opzeggen...
En dan krijg ik van Belgacom ineens allerlei brieven waarin gevraagd wordt over hoe tevreden ik wel ben, lol.

hollebollegijs schreef:trouwens off topic, ik vraag me af tot welk klantensegment je firma toebehoort bij belgacom.

SDSL's = Large Account = 1 account manager
VDSL's = Small Account? = 1 account manager = verkoper in Belgacom winkel.

Ik zou verwachten dat je bij Belgacom 1 aanspreekpunt hebt, maar voor Belgacom + Proximus hebben we er in totaal 4.


kijk dat ze je niet antwoorden wanneer de upload van vdsl wordt aangepast, is nogal logisch. mocht er ooit zo iets op stapel staat, dan zullen ze dat nog niet aan u bekend maken, omdat dergelijke informatie niet te vroeg mag gelekt worden naar de concurrentie toe. dat is bij alles zo. niet alleen bij belgacom, niet alleen in de telecomsector maar dan ook overal.

en voor belgacom heb je maar 1 aanspreekpunt hoor. je moet je eens te goed informeren of je klantnennummer per pm doorsturen, zal ik wel eens kijken, als je dat teminste wil.

en dat je voor belgacom en proximus elke een aanspreekpunt hebt, is normaal. beide bedrijven mogen dan tot dezelfde groep behoren, de meeste diensten werken nog apart. Enkel de hele grote bedrijven hebben al 1 aanspreekpunt voor beiden. Maar dat zal in de toekomst veranderen.
zo een samensmelting is een werk van lange adem hoor.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Astralon schreef:
hollebollegijs schreef:dit is geen gesjoemel, en in een klacht zou ik geen energie steken omdat je geen recht van spreken hebt.

hollebollegijs, dat is nu één van de reden waarom je op dit forum nogal vaak wordt aangepakt. Je redeneert te veel als je werkgever.

Waarom zouden wij, in dit concrete geval, de Power users geen recht van spreken hebben?

Laat ons even een oud probleem uit de kast halen. Belgacom (in die tijd nog Skynet) sluit eenzijdig poort 25.
Als we de klantendienst contacteren dan zegt men precies hetzelfde wat jij nu zegt "je hebt volgens artikel x.x geen recht van spreken".
Wij trekken naar de ombudsdienst met als gevolg dat Skynet ons een vergoeding heeft betaald en contractueel nu vastligt dat poort 465 niet afgesloten mag worden.

Dus toch maar voorzichtig zijn met uitspraken als deze :wink:
En als je de openingszin van de bijlage leest dan zal je merken dat communicatie wel essentieel is en wettelijk vaak zelfs verplicht is.


wat is er mis mee als ik eens redeneer zoals mijn werkgever. niets denk ik. probeer het alleen maar duidelijker te maken aan jullie. en tussen haakjes, vind ik niet alles van belgacom goed hoor, dat moet je toch vastgesteld hebben in eerdere topics. en dat sommige mij hard aanpakken, daar heb ik geen last van, ik voel me daar alleen sterker door.

en inderdaad communicatie is wettelijk verplicht. en dit doet belgacom ook. elke klant krijgt daarvoor een e-mail. maar dit gebeurt uiteraard in verschillende fases.
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

ik heb een mail gekregen van belgacom dat mijn upload van 256 naar 400 is gebracht als ik echter naar mijn profiel zie, zie ik dat deze nog steeds op 256/1120 staat hoe kan dat? er is niets veranderd :?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

defenderII schreef:ik heb een mail gekregen van belgacom dat mijn upload van 256 naar 400 is gebracht als ik echter naar mijn profiel zie, zie ik dat deze nog steeds op 256/1120 staat hoe kan dat? er is niets veranderd :?

Ik heb vandaag ook deze e-mail ontvangen, maar de snelheid is ook nog niet veranderd (zelfs al een reset vd modem) .... ze zijn ermee bezig zeker :?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

bij mij stond op de mail dat dit al 10 jan 2008 is gedaan
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”