Gaat edpnet zijn abonnementen upgraden???

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Telenet en skynet hebben hun snelheden al naar boven aangepast (niet dat ik hier echt onder de indruk van ben). Als reactie hierop heeft Dommel ook zijn upload naar boven aangepast. Qua snelheden bieden ze nog altijd iets minder dan edpnet ... maar als ik het totaal pakket bekijk dan begint Dommel toch echt wel interessanter te worden. 100 GB download en onbeperkte upload bij Dommel met acceptabele snelheden of Edpnet met een magere 20 GB voor download en upload samen met weliswaar iets hogere snelheden ...

Zo stilaan begint bij mij de drang te ontstaan om over te stappen naar Dommel ... tenzij natuurlijk als edpnet iets gaat doen om hun aanbod te verbeteren. En mij lijkt dat het enigste waar zij met klassieke adsl iets kunnen ondernemen de inbegrepen trafiek is.

Ik denk niet dat ik als enige hier zo over denk? Of wel? Heeft iemand iets opgevangen of Edpnet iets gaat doen aan het huidige aanbod?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De snelheid zit goed denk ik, tis alleen het volume dat niet meer voldoende is. 20 GB is zeer weinig, als ze dat eens zouden verdubbelen. Hetzelfde voor het fixabo: 79 EUR voor 40 GB.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

veel mensen klagen toch over de snelheden op Scarletnetwerk, dàt & de betere limieten zijn DE reden om dommelaar te worden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Vinny
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:35

Snelheid hangt af van de drukte, op piekmomenten is het huilen met de pet op zie: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=16377 :roll: en hopelijk lezen de edp mensen deze topic nu wel eens.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Bij mij is het eerlijk gezegd de laatste tijd ook in mijn hoofd aan het rondspoken om over te stappen naar Dommel. Daar beweegt tenminste het één en ander, terwijl het bij EDPnet verdacht stil blijft.

Als ze al eens zouden beginnen met de standaard limiet van de Max6Dyn abo's op te trekken naar 50 GB ofzo, en met de mogelijkheid om tot 100 MB te gaan tegen dezelfde prijs als nu (0,25 euro/GB). Dat zou het Max6Dyn abo terug wat interessanter maken in vergelijking met Dommel.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze wat schrik hebben om meer nieuwe klanten te lokken, omdat er de laatste tijd nogal veel klachten zijn over lage snelheden. Meer klanten zou er dan enkel voor zorgen dat die snelheden nog dalen. Het echte probleem ligt volgens mij bij Scarlet, want daar zijn blijkbaar dezelfde snelheidsproblemen. En we weten allemaal dat EDPnet het netwerk van Scarlet gebruikt.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Over snelheid mag ik niet klagen ... zit zeer dicht bij centrale. Maar niet iedereen heeft datzelfde geluk. De door Dommel aangeboden snelheden zullen ook voor vele edpnet'ers de maximale snelheden zijn omdat ze niet dicht genoeg bij centrale zitten om 6 Mbits stabiel te houden.

Maar ik vind hun datalimiet inderdaad mager ... zeker als je nog eens gaat bekijken wat dommel als nachtsurfen (1u-13u) beschouwt.

Bij Dommel heb ik voor 35 euro circa 120 GB totale trafiek (als ik mijn edpnet verbruik bekijk dan zie ik dat mijn upload circa 1/5 van mijn download is).

Bij Edpnet kom ik voor diezelfde 35 euro maar aan 60 GB (20 GB + 40 GB*0.25 EUR/GB).

Cijfers spreken dus voor zich ...
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Er zal niets komen op korte termijn.
yuan_lee86
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ik hoop van niet, kben juist bezig met de overstap van edpnet omwille van hun aanbod nu
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

yuan_lee86 schreef:ik hoop van niet, kben juist bezig met de overstap van edpnet omwille van hun aanbod nu
Naar EDPnet? Dan kan het toch alleen beter worden?
-=RoG=-Duupje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 sep 2006, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Edpnet is momenteel niet van plan iets aan hun formule te veranderen.
Heb onlangs een mail gestuurd naar [email protected] ivb met friends actie , omdat ik waarschijnlijk 2 nieuwe klanten voor hen had.
De mail bevatte volgende vragen:
1.Is edpnet in de nabije toekomst van plan zijn formules aan te passen aan die van dommel.com ( 100Gb download, ongelimiteerde upload, tot 5 newsserver connecties ) of aan een gelijkwaardige formule ?
2. niet hier van belang
3.Is adsl max 24 hier in izegem mogelijk of word die nog verwacht?

volgend antwoord heb ik ontvangen:

Code: Selecteer alles

1) Onze Max24 biedt reeds een aanzienlijke traffieklimiet.  Er zijn echter geen plannen om dit te verhogen voor bestaande ADSL abonnementen.
2) niet hier van belang
3) Momenteel is Max24 niet mogelijk, wij hebben helaas geen zicht op toekomstige implementatie. Indien u op de hoogte wenst gehouden te worden dan kunnen wij uw mailadres bijhouden.


De ene vriend die nog geen adsl had heeft dan toch maar zijn aanvraag voor edpnet ingedient, de andere die belgacom adsl heeft is nu aan het twijfelen om toch maar naar dommel over te stappen.
yuan_lee86
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Lord Utopia schreef:
yuan_lee86 schreef:ik hoop van niet, kben juist bezig met de overstap van edpnet omwille van hun aanbod nu
Naar EDPnet? Dan kan het toch alleen beter worden?


Nee, weg van edpnet. downloadvolume is nog steeds niet genoeg, moet nog steeds elke dag erop letten dat ik niet teveel op internet zit :(

Nu ff tele2 all-in unlimited eens proberen: tis snel (12 mbps) en onbeperkt (als alles werkt zoals ze aanbieden)

Ondertussen kan ik wachten totdat cityconnect hier in sint-niklaas beschikbaar
Vinny
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:35

Als ik zo al die negatieve berichten zie zal edpnet wel iets moeten doen.

Stabiele snelheden?
Volume?
holzer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 maa 2007, 18:52

ik ga volledig akkoord.. ik ben in feite tevreden bij edpnet (nix problemen qua snelheid ofzo) maar 60gb just doesn't cut it anymore (in december in geslaagd op smallband te zitten zonder 1 illegale download!).. ik ben dan ook van plan over te stappen van zodra mijn contract afloopt.

ik kan zelfs nog begrijpen dat ze geen middelen hebben om die 20gb inbegrepen te verhogen, maar die 60gb is echt wel te weinig voor mij. als ze die verhogen zou dat toch ook meer inkomsten genereren, zonder onmiddelijk extra investeringen te vragen.. of: geef mensen die niet aansluitbaar zijn op adsl2+ toch al de mogelijkheid over te stappen naar een max24: dan betaal je in feite gewoon je extra traffic. ik zou dat doen moest het mijn contract niet weer met een jaar verlengen (gezien de huidige situatie...) zou trouwens ook een mooi zicht geven voor edpnet waar investeringen in adsl2+ het meest gevraagd zijn.

't zou trouwens leuk zijn als edpnet hier eens op zou reageren. ik heb zo het gedahct dat ze alles hier goed genoeg lezen, maar gewoon de moeite niet meer doen van te reageren.. terwijl een van de redenen waarom ik voor edpnet gekozen heb het feit was dat die hier regelmatig postten en op een constructieve manier met hun klanten praatten. sinds ik zelf edpnet ben heb ik dat gaandeweg zien verminderen, tegenwoordig is er gewoon geen enkele respons meer van hen, op een sporadische nietzeggende post na. veel malcontente klanten zouden dat waarschijnlijk niet zijn als edpnet hier is iets zou laten weten over hoe en waarom de probeemen en wat daar aan gedaan kan/zal worden.

enfin ja.. in maart loopt mijn contract af, en ze hebben de chance dat ik net dan voor 3 maand vertrek.. maar als ik terugkom zal het toch serieus veranderd moeten zijn of IK ben alleszins weg
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Waarom zou EDPnet z'n volumes verhogen ? We zitten nu al met een schame le 20GB en het gaat nog amper vooruit, wat zou er gebeuren als je iedereen 40Gig geeft ? :?

Tijd voor Dommel vrees ik, alhoewel, als we allen gaan overstappen vrees ik ook daar hetzelfde...
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

EDPnet mag naar mijn mening ook eens wat upgrades of verbeteringen beginnen doorvoeren. De concurrentie met dommel lijkt gewoonweg nietmeer op te gaan, vroeger deden ze nog een tegenaanbod maar nu helemaal niets meer.

Verder komen er de laatste tijd meer en meer klachten over de stabiliteit en snelheid, als ze ervoor kiezen om geen extra's te geven (volume / snelheid / prijs) waarom investeren ze het dan niet in het netwerk :???:

Ook ben ik een aantal voorstellen / beloften / ideëen van hun nog zeker niet vergeten, met mij nog anderen hoop ik.

Een kleine opsomming :

-Adsl2+ ? (al sinds 2006 ofzo)
-Een optie om een statisch ip te verkrijgen ? (thread geweest op forum zou een aankondiging over komen niks meer van gehoord)
-Reverse dns mogelijkheden ? (viel wat samen met dat statisch ip)
-Mogelijk nog andere zaken die ik vergeten ben

*edit* en dan ben ik nog vergeten dat we een uur minder mogen nachtsurfen en dat dit op belachelijke uren begint, vanaf 00 uur zou al veel comfortabeler zijn dan vanaf 2 uur....
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

EDPnet heeft statische IP's & reverse DNS? Ik volg niet goed?

En wat het netwerk betreft... Ze zitten via Scarlet, en Scarlet heeft geen zin om meer te investeren. Ze kunnen het nu financieel al nauwelijks trekken :)
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Goendi schreef:EDPnet heeft statische IP's & reverse DNS? Ik volg niet goed?

En wat het netwerk betreft... Ze zitten via Scarlet, en Scarlet heeft geen zin om meer te investeren. Ze kunnen het nu financieel al nauwelijks trekken :)


Ze hebben het niet, als je goed las wat ik gepost had had je gelezen dat er een tijdje terug een voorstel was om dit aan klanten te gaan aanbieden aan een extra prijs, maar ze komen wat dat betreft (weer) hun woord niet na.

Dat ze over Scarlet lopen heb ik als EDPnet klant eigenlijk weinig mee te maken, ik betaal bij hun en ik wil dus ook een goede dienstverlening krijgen.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

ruben schreef:Ze hebben het niet, als je goed las wat ik gepost had had je gelezen dat er een tijdje terug een voorstel was om dit aan klanten te gaan aanbieden aan een extra prijs, maar ze komen wat dat betreft (weer) hun woord niet na.

Als ik het mij goed herinner, kwamen ze met het voorstel van een fixed IP te geven voor Max6Dyn abo's tegen 25 euro extra per maand. Maar die prijs bleek hier niet echt in de smaak te vallen. Volgens mij hebben ze daarom maar dat idee afgevoerd.
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Goendi schreef:EDPnet heeft statische IP's & reverse DNS? Ik volg niet goed

Ze kunnen het nu financieel al nauwelijks trekken :)


Ben je daar zo zeker van !! Ik ben net hun jaarcijfers 2006 via trends TOP gaan bekijken. Gezond bedrijfke hoor !!
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

KK schreef:
ruben schreef:Ze hebben het niet, als je goed las wat ik gepost had had je gelezen dat er een tijdje terug een voorstel was om dit aan klanten te gaan aanbieden aan een extra prijs, maar ze komen wat dat betreft (weer) hun woord niet na.

Als ik het mij goed herinner, kwamen ze met het voorstel van een fixed IP te geven voor Max6Dyn abo's tegen 25 euro extra per maand. Maar die prijs bleek hier niet echt in de smaak te vallen. Volgens mij hebben ze daarom maar dat idee afgevoerd.


Tja wat wil je voor zo'n belachelijke prijs :roll:

Als dommel voor 6€ p/m een hogere upload, extra volume, 4 gelijktijdige ppoe passes en een hogere mediumband kan bieden dan moet EDPnet toch wel in staat zijn om enkel 1 ip adres met reverse dns mogelijkheden aan te bieden voor tussen de 5 en de 7,5€ p/m ?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

EDPnet heeft dan ook een 15 à 20-tal mensen of meer in dienst.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

ik denk de grootste uitdaging voor edpnet is een competitief aanbod blijven aanbieden NIET enkel tegen Dommel ( grootverbruikers zijn toch al weg ) maar wel tegen de breedband / telefoon packs die aangeboden worden. Een doorsnee gebruiker heeft voldoende volume bij EDPnet maar het aanbod van ADSL + telefonie ( zonder (belgacom) abbo ) is bij de doorsnee gebruiker zeer interssant bij een tele2, scarlet, telenet..
Mooie uitdaging voor hun marketeers.. Ik hoop dat Edpnet ooit een aanbieding maakt. Ik ben nog steeds klant voor hun super service en deskundigheid, en dit is nog steeds doorslaggevend.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Pluis schreef:Waarom zou EDPnet z'n volumes verhogen ? We zitten nu al met een schame le 20GB en het gaat nog amper vooruit, wat zou er gebeuren als je iedereen 40Gig geeft ? :?

Tijd voor Dommel vrees ik, alhoewel, als we allen gaan overstappen vrees ik ook daar hetzelfde...

Lees het trends artikel over Dommel is (ook hier op Userbase). Ze zijn dit jaar al verdubbelt kwa omzet/klanten en verwachten hetzelfde voor het komende jaar. En nog niks van gemerkt.
Behalve dan de nieuwsserver die het zwaar te verduren kreeg naarmate er bijkwamen. Maar daar hebben ze dan ook een tandje bijgestoken een paar maanden geleden.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”