ervaringen met dxadsl
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
hangt vermoedelijk samen met overbelasting van de Scarlet-node. zijn plaatselijk fenomenen. zie topics EDPnet etc
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
das vreemd, of dit aan de modem instellingen ligt, weet ik niet, ben zelf niet zo technisch tbh.
Denk dat je best eens contact neemt met dxadsl support.
Wij hebben dit door hen laten installeren, m'n pa heeft een zaak, makkelijk als onkost ze hebben zelfs die fritzbox ok ingesteld, want mij lukte het niet ...
dus denk wel dat ze kunnen kijken en helpen ...
Denk dat je best eens contact neemt met dxadsl support.
Wij hebben dit door hen laten installeren, m'n pa heeft een zaak, makkelijk als onkost ze hebben zelfs die fritzbox ok ingesteld, want mij lukte het niet ...
dus denk wel dat ze kunnen kijken en helpen ...
hallo
zijn hier nog mensen dat snelheids problemen hebben met dxadsl ?
tijdens de piekuren , is het letterlijk wenen
down
Your DOWNLOAD Speed:
497 kbps or 62 KB/sec
up
Your UPLOAD Speed:
534 kbps or 67 KB/sec
nochtans zijn hier mensen dat bluffen over hun snelheid ,
kan alleen smorgens bluffen over die snelheid
zijn hier nog mensen dat snelheids problemen hebben met dxadsl ?
tijdens de piekuren , is het letterlijk wenen
down
Your DOWNLOAD Speed:
497 kbps or 62 KB/sec
up
Your UPLOAD Speed:
534 kbps or 67 KB/sec
nochtans zijn hier mensen dat bluffen over hun snelheid ,
kan alleen smorgens bluffen over die snelheid
zal morgen contact opnemen , tot 21 uur geen enkel probleem , dan plots terugval van de snelhied , duurd nu zelfs een tijdje om de paginas op te laden , denk dat ik men telenet terug effe ga aansluiten (nog een geluk dat ik in men opzegperiode loop , nie meer te doen
nog effe een test gedaan
Your DOWNLOAD Speed:
44 kbps or 6 KB/sec
up
Your UPLOAD Speed:
319 kbps or 40 KB/sec
nie meer te doen , krijg al spijt dat ik men telenet opgezegd heb
nog effe een test gedaan
Your DOWNLOAD Speed:
44 kbps or 6 KB/sec
up
Your UPLOAD Speed:
319 kbps or 40 KB/sec
nie meer te doen , krijg al spijt dat ik men telenet opgezegd heb
- xenne
- Elite Poster
neem zo snel mogelijk contact met de helpdesk (had je vandaag al moeten doen). is normaal gezien een goeie helpdesk, ben wel benieuwd naar wat ze gaan zeggen. hou ons op de hoogtefaster schreef:nie meer te doen , krijg al spijt dat ik men telenet opgezegd heb
hallo
daarjuist contact opgenomen met dxadsl
probleem voorgelegd van snelheid verlies met de piekuren
hebben een ticket opgemaakt voor een upgrade , zou binnen de 5 werkdagen moeten opgelost zijn , eventueel volgende week opnieuw met hun contact opnemen
daarjuist contact opgenomen met dxadsl
probleem voorgelegd van snelheid verlies met de piekuren
hebben een ticket opgemaakt voor een upgrade , zou binnen de 5 werkdagen moeten opgelost zijn , eventueel volgende week opnieuw met hun contact opnemen
- xenne
- Elite Poster
hou ons op de hoogte faster.faster schreef: hebben een ticket opgemaakt voor een upgrade , zou binnen de 5 werkdagen moeten opgelost zijn , eventueel volgende week opnieuw met hun contact opnemen
- xenne
- Elite Poster
hoe is het nu met uw snelheid faster? beterschap na die upgrade of nog steeds miserie?xenne schreef:hou ons op de hoogte faster.faster schreef: hebben een ticket opgemaakt voor een upgrade , zou binnen de 5 werkdagen moeten opgelost zijn , eventueel volgende week opnieuw met hun contact opnemen
hallo
sinds de update zijn de snelheden beter
zie hier het voorbeeld
down
Your DOWNLOAD Speed:
4502 kbps or 563 KB/sec
up
Your UPLOAD Speed:
537 kbps or 67 KB/sec
is om 19u 38 opgemeten , tussen 20.30 en 22 uur
zakt ze soms nog naar 2500 - 3000 kbps download , maar buiten de pits haal ik men volle snelheid van ongeveer 5300 kbps download
sinds de update zijn de snelheden beter
zie hier het voorbeeld
down
Your DOWNLOAD Speed:
4502 kbps or 563 KB/sec
up
Your UPLOAD Speed:
537 kbps or 67 KB/sec
is om 19u 38 opgemeten , tussen 20.30 en 22 uur
zakt ze soms nog naar 2500 - 3000 kbps download , maar buiten de pits haal ik men volle snelheid van ongeveer 5300 kbps download
Faster, blij dit te horen!
Ik heb dxADSL ook eens aangesproken over dit probleem op hun live chat.
De presales gast zei me dat er in een korte periode een onvoorzien aantal klanten (redelijk veel volgens hen) zijn bijgekomen op het Scarlet netwerk. Waardoor enkele vp's (weet niet wat dit zijn) niet genoeg bandbreedte meer hebben. Ze kunnen deze vp's in zo'n geval upgraden, dan zijn de problemen weer van de baan. Dus zeker geen slecht netwerk, een tijdelijke probleempje die redelijk snel opgelost wordt.
De presales gast zei me dat er in een korte periode een onvoorzien aantal klanten (redelijk veel volgens hen) zijn bijgekomen op het Scarlet netwerk. Waardoor enkele vp's (weet niet wat dit zijn) niet genoeg bandbreedte meer hebben. Ze kunnen deze vp's in zo'n geval upgraden, dan zijn de problemen weer van de baan. Dus zeker geen slecht netwerk, een tijdelijke probleempje die redelijk snel opgelost wordt.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Een VP is, simpel gezegd, de hoeveelheid bandbreedte die Scarlet bij Belgacom afneemt voor een bepaalde centrale. Als er dus meer gebruikers bijkomen, moet de bandbreedte dus ook verhoogd worden.saffie schreef:Faster, blij dit te horen!
- xenne
- Elite Poster
bedankt voor de info faster. klinkt goed! ik blijf reclame maken voor dxADSL
afstand tot de centrale geven ze precies wel niet meer. ze reageren nu nog maar enkel met de te verwachten snelheid - waarschijnlijk te veel misbruik van gemaakt
afstand tot de centrale geven ze precies wel niet meer. ze reageren nu nog maar enkel met de te verwachten snelheid - waarschijnlijk te veel misbruik van gemaakt
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Off topic maar gebruiken ze ook Belgacom ATM lijntjes daar waar ze hun eigen DSLAMs hebben?Mr.T schreef:Een VP is, simpel gezegd, de hoeveelheid bandbreedte die Scarlet bij Belgacom afneemt voor een bepaalde centrale. Als er dus meer gebruikers bijkomen, moet de bandbreedte dus ook verhoogd worden.
- xenne
- Elite Poster
tsja faster, een uurtje dat het iets minder snel gaat... daar kan je wel mee leven zeker? zelfs die snelheid is nog altijd hoger dan wat ik bij dommel haal. ze hebben jouw situatie tenminste kunnen verbeteren, dit terwijl EDPnet dergelijke klachten gewoon niet behandeld. weer goeie punten voor dxADSL
- xenne
- Elite Poster
een goeie maat van mij heeft zich vandaag ingeschreven bij dxADSL, hij zit op 3,5km v/d centrale. dxADSL belooft 3.3 a 4 profiel. aangezien hij niets van ADSL kent (komt van Telenet) zal ik de installatie op mij nemen, ik hou jullie op de hoogte
de instalatie valt goe mee als je één en ander van computers kent
heb 2 weken geleden men opzeg aangetekend opgestuurd naar telenet , maar van hun nog niets gehoord
Ik wacht tot men telenet afgesloten wordt , kan ik de 2 andere computers van men zonen mee aansluiten op dxadsl.
Ik zelf surf al 2 weken via dxadsl en hoop dat het met 3 computers meevalt en dat ik niet teveel snelheidverlies heb
heb 2 weken geleden men opzeg aangetekend opgestuurd naar telenet , maar van hun nog niets gehoord
Ik wacht tot men telenet afgesloten wordt , kan ik de 2 andere computers van men zonen mee aansluiten op dxadsl.
Ik zelf surf al 2 weken via dxadsl en hoop dat het met 3 computers meevalt en dat ik niet teveel snelheidverlies heb
- xenne
- Elite Poster
is eigenlijk normaal, ze sluiten gewoon af en dan krijg je een afrekening. maar kzou toch eens bellen of mailen om bevestiging te krijgen dat ze uw brief ontvangen hebben. 't zou de eerste keer niet zijn dat ze een aangetekende brief 'verkeerd' leggenfaster schreef:heb 2 weken geleden men opzeg aangetekend opgestuurd naar telenet , maar van hun nog niets gehoord
-
- Starter
Ik ben sinds vrijdag aangesloten bij dxadsl ("business" abbo met fixed IP), en kom van Telenet. Tot op heden geen klagen.
De snelheid, tjah... Het backbone netwerk moet er toch wel voor 't een en ander tussen zitten, zaterdagvoormiddag haalde ik effectief 5Mbps (van de 6) bij een download van de Belnet of Skynet FTP servers, dat was zeer goed te noemen. Voor 't ogenblik is het echter rond de 2000 à 2600Mbps. Pings naar Google liggen rond de 35 ms; pings naar mijn werk (aangesloten op Belnet) rond de 20. Een download van dezelfde ISO van de Belnet of Skynet mirrors fluctueert momenteel tussen de 150 en 300KBps, waar ik zaterdag zeker 500 a 600 haalde.
Aangezien ik mij momenteel in de luxueuze situatie bevind van zowel Telenet als ADSL thuis liggen te hebben, is dezelfde download starten via Telenet slechts een "route add" commando verwijderd.
Resultaat? 500 a 700KBps voor dezelfde ISO file... De Telenet backbone kan wel wat hebben. Ping naar dezelfde Google server: 24ms ipv 35.
Maar ik klaag niet hoor, mijn uploadsnelheid is meer dan verdubbeld, ik hoef nooit meer naar mijn Telemeter/whatever te kijken, en in het surfen merk ik geen verschil. Fixed IP, alle poorten open, dus een eigen web- en mailserver staat in de steigers. I'm happy as can be!
En nu blijven hopen dat dxadsl en andere Fulladsl resellers binnen afzienbare tijd (jaar of twee?) ook ADSL2+ kunnen aanbieden waar ik woon.
Groeten,
JD
De snelheid, tjah... Het backbone netwerk moet er toch wel voor 't een en ander tussen zitten, zaterdagvoormiddag haalde ik effectief 5Mbps (van de 6) bij een download van de Belnet of Skynet FTP servers, dat was zeer goed te noemen. Voor 't ogenblik is het echter rond de 2000 à 2600Mbps. Pings naar Google liggen rond de 35 ms; pings naar mijn werk (aangesloten op Belnet) rond de 20. Een download van dezelfde ISO van de Belnet of Skynet mirrors fluctueert momenteel tussen de 150 en 300KBps, waar ik zaterdag zeker 500 a 600 haalde.
Aangezien ik mij momenteel in de luxueuze situatie bevind van zowel Telenet als ADSL thuis liggen te hebben, is dezelfde download starten via Telenet slechts een "route add" commando verwijderd.
Resultaat? 500 a 700KBps voor dezelfde ISO file... De Telenet backbone kan wel wat hebben. Ping naar dezelfde Google server: 24ms ipv 35.
Maar ik klaag niet hoor, mijn uploadsnelheid is meer dan verdubbeld, ik hoef nooit meer naar mijn Telemeter/whatever te kijken, en in het surfen merk ik geen verschil. Fixed IP, alle poorten open, dus een eigen web- en mailserver staat in de steigers. I'm happy as can be!
En nu blijven hopen dat dxadsl en andere Fulladsl resellers binnen afzienbare tijd (jaar of twee?) ook ADSL2+ kunnen aanbieden waar ik woon.
Groeten,
JD
Er zijn er hier enkele die er over gingen, zonder enig probleem en zonder extra betaling, zolang het deftig blijft.
Ikzelf ben er nog nooit over geweest.
Joost Cappon hier op het forum heeft er wel ervaring mee, waarschijnlijk nog enkele andere.
Ikzelf ben er nog nooit over geweest.
Joost Cappon hier op het forum heeft er wel ervaring mee, waarschijnlijk nog enkele andere.
-
- Starter
Louter ter info: resultaten van 10 minuutjes mtr draaien naar een Google server:
Code: Selecteer alles
My traceroute [v0.71]
<hostname> (0.0.0.0) Tue Feb 12 12:17:57 2008
Keys: Help Display mode Restart statistics Order of fields quit
Packets Pings
Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. ***.***.***.*** 0.0% 600 12.0 11.8 10.7 89.9 3.2
2. 195.95.4.29 0.0% 600 11.2 11.6 10.7 88.4 3.3
3. 194.119.224.177 0.0% 600 12.8 12.8 11.9 89.2 4.5
4. sl-gw10-bru-10-2.sprintlink.net 0.0% 600 13.2 12.8 12.1 89.4 3.2
5. sl-bb20-bru-8-0.sprintlink.net 0.0% 600 13.2 20.5 12.1 213.1 27.7
6. sl-bb22-lon-13-0.sprintlink.net 0.0% 600 32.3 25.5 16.8 225.2 28.6
7. sl-bb23-lon-15-0.sprintlink.net 0.0% 600 18.2 24.8 17.0 211.1 27.0
8. sl-gw23-lon-15-0.sprintlink.net 0.2% 599 17.7 23.8 16.9 204.1 25.8
9. sle-eurogoogle-1-0.sprintlink.net 0.0% 599 25.8 28.0 24.8 133.6 11.7
10. 209.85.252.42 0.0% 599 25.7 32.2 24.7 165.7 22.3
11. 72.14.232.149 0.0% 599 40.7 41.3 39.2 92.5 4.4
12. 209.85.255.13 0.0% 599 39.2 42.0 38.3 114.2 9.5
209.85.255.137
209.85.255.23
13. 72.14.233.79 0.0% 599 39.7 40.3 38.6 95.8 4.9
72.14.233.83
72.14.233.81
216.239.43.34
14. 209.85.249.129 0.0% 599 39.1 45.0 38.6 56.0 5.1
216.239.43.34
216.239.43.30
209.85.249.133
nf-in-f147.google.com
15. nf-in-f147.google.com 0.7% 599 39.3 40.1 38.6 42.5 0.7
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 47 keer
Opgepast, port 25 outgoing is gesloten, enkel incoming staat open.Maar ik klaag niet hoor, mijn uploadsnelheid is meer dan verdubbeld, ik hoef nooit meer naar mijn Telemeter/whatever te kijken, en in het surfen merk ik geen verschil. Fixed IP, alle poorten open, dus een eigen web- en mailserver staat in de steigers. I'm happy as can be!
P.
Dubbelpost verwijderd wegens 2 x identieke tekst
Bewerkt door Blue-Sky
-
- Starter
Inderdaad, dat klopt jammer genoeg wel, heb ik ondertussen ondervonden. Op zich geen ramp, via smtp.dxadsl.be (alias voor smtp.coreserver.be) raakt alles wel buiten. Zolang het inkomend maar niet geblokkeerd wordt, heb ik er geen last van.
Ik hoop ook dat deze abonnementsvorm zal blijven bestaan, ik merk dat andere nieuwe fixed IP adsl aanbiedingen toch snel 30 euro duurder zijn (weliswaar met een hogere limiet). Dat zou mij toch te veel worden.
Groeten,
JD
Ik hoop ook dat deze abonnementsvorm zal blijven bestaan, ik merk dat andere nieuwe fixed IP adsl aanbiedingen toch snel 30 euro duurder zijn (weliswaar met een hogere limiet). Dat zou mij toch te veel worden.
Groeten,
JD
- filipi
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Voila,
Zojuist m'n schoonpappie aangesloten op DxADSL home:
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 5252 kbit/s or 657 kbyte/s
- Upload speed : 537 kbit/s or 67 kbyte/s
Fri Feb 15 2008 at 20:24:10 UTC+0100
Hij mag content zijn
Zojuist m'n schoonpappie aangesloten op DxADSL home:
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 5252 kbit/s or 657 kbyte/s
- Upload speed : 537 kbit/s or 67 kbyte/s
Fri Feb 15 2008 at 20:24:10 UTC+0100
Hij mag content zijn
- xenne
- Elite Poster
mijn maat belde vanavond, zijn dxadsl was geaktiveerd. heb dan langs de telefoon zijn verbinding in orde gebracht. het ging verrassend vlot wetende dat mijn maat niets van pc's kent. zelfs zijn draadloze verbinding beveiligd gekregen heb hem meteen fkes zijn snelheid laten testen, down in de 5500 en iets meer dan 600 up, snelheden waar ik alleen maar kan van dromen wel één probleem bij het instellen van z'n email. hij kan emails versturen, maar emails ontvangen geeft steeds foutmelding pop.dxadsl.be , gebruikersnaam (zonder @dxadsl) & paswoord zouden moeten goed zijn, dus ik heb hem moeten doorverwijzen naar de helpdesk van dxadsl (die ondertussen gesloten was). heeft er nog iemand ooit dat probleem gehad? hij had wel nog maar net z'n account aangemaakt, misschien daarmee???
- filipi
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Heb je al gedacht aan een Gmail adres? Die is ook via pop en imap bereikbaar.xenne schreef: ...wel één probleem bij het instellen van z'n email. hij kan emails versturen, maar emails ontvangen geeft steeds foutmelding pop.dxadsl.be , ...
Groot voordeel is de 'eindeloze' grootte (je inbox groeit, maar je mailbox groeit zowat evenredig), en het feit dat je bij eventuele toekomstige providerwissel geen mailadres problemen hebt.
M'n schoonpappie (lees hoger) heb ik er ook ineens 1 gegeven.
- xenne
- Elite Poster
gmail is natuurlijk een optie (gebruik dat zelf ook), maar m'n maat wil in eerste instantie mailen met dxadsl. hebben ze slechte reputatie op dat vlak?
normaal heb je een spbnummer mee te geven. Als je meerdere mailboxen neemt, dan verandert de spbxxxxxx naar spbxxxxxx-1 en eventueel spbxxxxxx-2 en krijg je ook een ander paswoord op dei nieuwe mailboxen.
Je kan uw email beheren op hun beheer pagina, hier ging het heel vlot.
- xenne
- Elite Poster
ok, 't is opgelost... ipv naam account , spbXXXXX gebruiken.saffie schreef:normaal heb je een spbnummer mee te geven. Als je meerdere mailboxen neemt, dan verandert de spbxxxxxx naar spbxxxxxx-1 en eventueel spbxxxxxx-2 en krijg je ook een ander paswoord op dei nieuwe mailboxen.
straffe is dat hij mailde naar dxADSL na 19uur en al reply gekregen had, mail liep binnen na correctie gegevens
Overstap gemaakt van Skynet/Belgacom Go naar dxAdsl.
Snelheid +50%, goedkoper en de overstap ging zeer vlot.
Contract opgestuurd en zij hebben alles geregeld, ook de opzeg bij Belgacom.
Vrijdag tijdens de dag is Belgacom dan afgesloten en 's avonds gewoon even nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord ingeven in de router en het internet was terug up and running.
Snelheid +50%, goedkoper en de overstap ging zeer vlot.
Contract opgestuurd en zij hebben alles geregeld, ook de opzeg bij Belgacom.
Vrijdag tijdens de dag is Belgacom dan afgesloten en 's avonds gewoon even nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord ingeven in de router en het internet was terug up and running.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Bij mij werkt die wel.
Maar het is niet live. (ik dacht om de 24 uur ofzo)
Kijk morgen nog eens? Het duurt wel eventjes voordat hij wordt aangepast.
(Als je van belgacom komt, stelt deze meter niets voor, maar bij dxadsl heb je dan ook bijna geen meter nodig)
Maar het is niet live. (ik dacht om de 24 uur ofzo)
Kijk morgen nog eens? Het duurt wel eventjes voordat hij wordt aangepast.
(Als je van belgacom komt, stelt deze meter niets voor, maar bij dxadsl heb je dan ook bijna geen meter nodig)