Gedeelde internetverbinding valt steeds weg

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Zodiac
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2002, 16:13

Ik heb hier thuis 2 Pc's (allebei Win xp pro) die als netwerkje fungeren. Op de ene is er een adsl-verbinding en de andere gebruikt deze verbinden om ook te kunnen internetten. Nu tot vorige week ging alles perfect maar sindsdien moet ik telkens ik mijn pc met de adsl-verbinding opstart mijn verbinding weer configureren zodat ze gedeeld wordt. Dus kortweg mijn gedeeld internetverbinding wordt steeds veranderd is een niet gedeelde verbinding. Heeft iemand hier misschien een mogelijke oplossing voor ?

Bedankt op voorhand
Gigabyte SQ800 ultra - PIV [email protected] - 1024MB RAM DDR 333- 2*WD raptor 10K 36.7 Gb + WD 120 Gb (8Mb)+ 2*Maxtor 80Gb (8Mb)- Ati Radeon 9000 Pro AIW - Chieftech modded case
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, dus je bedoeld dat WinXp iedere x de settings van ICS niet onthoud ofzo? Werk je met ICS van Windows zelf of met een ander ICS programma?

Is een raar probleem, kheb persoonlijk al veel ICS cfgs gedaan op alle mogelijke cfgs maar de ICS uit winxp heb ik nog niet gebruikt, dus heb er niet zoveel ervaring mee.
Microsoft kennende, kan dat wel een bug in het systeem zijn, of een fout die meegekomen is met een update dusja, ik ben er niet van op de hoogte, zal in de loop van de avond eens zoeken of ik daar feedback over vind.

Maybe weet iem anders daar iets over over dat specifiek probleem.

Anders een tip om de ics van WinXp te omzeilen:

- zet ics van windowsxp uit
- installeer analogx-proxy op de server
- zet het ip van de server als proxy-server (in Internet Explorer) in op de client-pc
en je kan prima surfen. Indien het enkel voor te surfen is is dit een heel handige proxy! En bovenal GRATIS. Voor mail, ftp, icq, msn, kan je beter een ander ICS programma gebruiken.
Voor adsl is analogx zéér geschikt vooral bij de SPT USB modems.

Te vinden op: www.analogx.com


Zal nog eens kijken of ik info vind over je probleem, post anders eens wat meer info over: modem, winxp pro of home?, netwerk, crossed? hub? firewall ?

Nog een vraagje, als hij de settings kwijt is van ics, heb je dan nog steeds een netwerk? Zien de pc's elkaar dan nog, want indien dit niet het geval is, dan zit je gewoon met een netwerk probleem (slecht geconfigureerd, ...)
I love it when a plan comes together!
Zodiac
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2002, 16:13

Ik heb op beide pc's win xp pro staan.
Ik heb in de "server" een interne alcatel adsl modem.
De 2 pc's zijn verbonden met elkaar met een cross-utp kabel. Het netwerk blijft gaan, dus als ik vanop de 2de pc (pentium III 800) geen internet heb kan ik wel nog de andere pc zien (bestanden kopieren,wijzigen,......).
Tot vorige week heb ik daarmee nooit problemen mee gehad en ik heb geen wijzigen doorgevoerd aan mijn 2 pc's.
Ik gebruik de standaard windows-programma's (dus bestands- en printerdelen).
Op geen van de 2 pc staat een firewall.

Alvast bedankt
Gigabyte SQ800 ultra - PIV [email protected] - 1024MB RAM DDR 333- 2*WD raptor 10K 36.7 Gb + WD 120 Gb (8Mb)+ 2*Maxtor 80Gb (8Mb)- Ati Radeon 9000 Pro AIW - Chieftech modded case
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm strange. heb je ook geen updates binnengehaald of Winxp de updates automatisch binnengehaald, dat daardoor iets veranderd is, want er moet iets gewijzigd zijn, indien het een tijdje gewerkt heeft.

Ik zou niet direct een oplossing weten voor het ics van windows dan. Ik weet dat dat soms vrij veel problemen kan meebrengen, maar dit is weer iets nieuws.

Een bedenking: de standaard ICS van windows dient een het ics programma steeds te starten bij het opstarten van WinXp. programma noemt: icsmgr ofzo.. kijk eens na in je msconfig >> laatste tabblad >> opstarten of je die entry naar die file terugvindt enzo ja, indien hij AAN gevinkt staat. Het kan zijn, dat die door iets werd gedisabled, of dat iemand hem heeft gedisabled. Dat programma dient bij het opstarten gestart te zijn, anders is er geen delen van het internet mogelijk.
Ik vermoed dat het zo iets zal zijn.

indien bovenstaande allemaal correct is, zou ik je toch analogx aanraden.
- je zet de ics van WinXp gewoon af
- download en installeer analogx-proxy (url: http://www.analogx.com/contents/downloa ... /proxy.htm)
- lees de readme file eens snel (indien enkel om te surfen is, niet veel werk!)
- start analogx-proxy steeds bij het opstarten op de server pc
- stel op de client pc een proxy server in in de opties van Internet Explorer --> hier vul je het ip-nummer of netwerknaam van de server in. netwerknaam is handiger indien je met dynamic ip's werkt in je netwerk.

Voila, ik denk dat het iets te maken heeft met de opstartfile van ics of met een firewall.

Nog een bedenking: merk op dat Winxp standaard een ingebouwde firewall heeft. Zorg ervoor dat beiden afstaan, deze kunnen roet in het eten gooien. Je vindt de firewall settings terug bij de eigenschappen van je verbindingen.

Hope it works out!
I love it when a plan comes together!
Zodiac
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2002, 16:13

Nog een klein vraagje ;

Ik heb deze week idd een de nieuwe patch geinstalleerd van IE via windows-update. Ik kan niet testen of het hiermee iets te maken heeft want je kan die patch niet meer verwijderen.

Heeft iemand een idee of dit hiemee iets zou kunnen te maken hebben ?

Greetz
Gigabyte SQ800 ultra - PIV [email protected] - 1024MB RAM DDR 333- 2*WD raptor 10K 36.7 Gb + WD 120 Gb (8Mb)+ 2*Maxtor 80Gb (8Mb)- Ati Radeon 9000 Pro AIW - Chieftech modded case
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, het kan zijn, dat die update iets gewijzigd heeft aan de configuratie of dat er een foutje in die update zat, het kan zeker, het is al meerdere malen gebeurd.

Heb je eens gekeken naar je opstartprogramma's? Iets opgeleverd?
Probeers alles eens uit testen vanuit de administrator account wanneer je gebruikers profielen gebruikt.

Ja mijn ideën zijn ook ver uitgeput. Je kan maybe hier eens een kijkje nemen en enkele zaken overlopen adhv je configuratie.
Microsoft ICS support link.
Kzou zeggen hou ons op de hoogte! Als ik iets te weten kom zal ik het zeker posten!

Je kan altijd die analogx eens proberen, moest je het echt niet vinden..; echt héél éénvoudig, gratis en héél stabiel en praktisch! Of ben je niet zo erg voor andere programma's, dan die van Microsoft ofzo?
I love it when a plan comes together!
Zodiac
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2002, 16:13

Hallo,

Mijn probleem is eindelijk opgelost. :D

1. ik heb analogx geinstalleerd maar de situatie bleef dezelfde.
2. Hebt probleem was dat programmaatje dat hier in een ander forum werd genoemd (adslautoconnect). Ik heb dat prog verwijderd en nu is alles weer zoals vroeger.

Ik weet dat ik niets gezegd had over dat prog; sorry mea culpa

Groetjes
Gigabyte SQ800 ultra - PIV [email protected] - 1024MB RAM DDR 333- 2*WD raptor 10K 36.7 Gb + WD 120 Gb (8Mb)+ 2*Maxtor 80Gb (8Mb)- Ati Radeon 9000 Pro AIW - Chieftech modded case
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Als je toch nog zou willen autoconnecten, kan je altijd nog die rasdial uittesten (staat in dezelfde topic onder het allerlei-forum).
Met die Rasdial maak je automatisch een internetverbinding op dezelfde manier als zou je een dubbelklik geven op het pictogrammeke van je verbinding. Dus daarmee zou het wel moeten lukken.

met vriendelijke groeten,

Polleke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Aha,

dat is wel een heel verklarende factor waarom het niet ging. Dat is wel vrij essentieel zou ik zeggen. Samen met Analogx ging dat dus ook ni werken. Goed dat je over adslautoconnect bent gevallen.

Persoonlijk gebruik ik dat niet, gebruik de standaard autoconnect van windows.(werkt even goed, zonder problemen)
I love it when a plan comes together!
xjs678qr

gewoon dial in in de strartup zetten, en "Reconnect if line dropped" aanzetten + redial attemps op 3000 zetten dan ben je bijna altijd geconnecteerd :)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”