XS.BE - Providerkiezer

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wat met packs? Mensen die bijvoorbeeld liever alles bij één provider willen.

Gewoon wat losse ideeën ;). Weet ook niet direct hoe zoiets in te bakken :P.

Zijn er geen objectieve lijsten te vinden over uptime? Dat moet toch bestaan?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Wat met packs? Mensen die bijvoorbeeld liever alles bij één provider willen.

Heb ik in de database reeds voorzien, maar dus nog niet geïmplementeerd. Ik denk er aan om dat gewoon op de resultatenpagina aan te geven door (nog) een extra icoon en niet echt te gebruiken als filter.

Goztow schreef:Zijn er geen objectieve lijsten te vinden over uptime? Dat moet toch bestaan?

Als gij me de data bezorgt, dan bak ik het er in ! :D
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

cloink schreef:
Goztow schreef:Wat met packs? Mensen die bijvoorbeeld liever alles bij één provider willen.

Heb ik in de database reeds voorzien, maar dus nog niet geïmplementeerd. Ik denk er aan om dat gewoon op de resultatenpagina aan te geven door (nog) een extra icoon en niet echt te gebruiken als filter.


ah, mooi

Kan je ook rekening houden met de kostprijs van extra volume?

bvb edpnet 6 dyn, kan nog steeds intersant zijn als je 25gb volume nodig hebt. Dan kost je abbo nog steeds maar 31.24€
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

bambipower schreef:Kan je ook rekening houden met de kostprijs van extra volume?

Dat doe ik hoor. De geafficheerde prijs is steeds de prijs all-in, rekening houdend met het minimaal benodigde volume.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

oh, dan ben ik waarschijnlijk ergens fout gegaan

ik had het zodanig ingevuld dat edpnet er goed uit zou komen, behalve dan dat ik gekozen heb voor 25gb volume (edpnet 6dyn is normaal max 20gb).
Ik zag de goedkoopste formule van edpnet er niet bijstaan.

Ik zal nog eens proberen
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

bambipower schreef:Ik zal nog eens proberen

Mocht blijken dat er een bug inzit, laat me dit dan zeker weten hé! Dat zou nl. best kunnen... ;-)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

cloink schreef:
bambipower schreef:Ik zal nog eens proberen

Mocht blijken dat er een bug inzit, laat me dit dan zeker weten hé! Dat zou nl. best kunnen... ;-)


mijn excuses, foutje van mij waarschijnlijk

7 EDPnet ADSL Max6 Dyn 31.20 €
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Just checking: doet ge dit, behalve uiteraard het idealisme, voor comissies te krijgen van providers (zoals overstappen.be)? Is het een project om op te nemen in uw webdesign-portfolio? Of is het uw "15 minutes of glory"-site?

Kritische vraagskes he. ;-) Maar ze moeten wel gesteld worden.
* Er is niks mis mee om comissies te vragen, als je 't maar meldt. Dan weet de bezoeker hoe om te gaan met de objectiviteit. En in 't andere geval meld je het ook best. Dus niet alleen dat er geen provider achter zit (staat er nu al) maar ook dat je geen referrals doorgeeft aan providers.
* Er is niks mis mee om als webdesigner enkele projecten in het uitstalraam te hebben. Iedereen doet dat. :)
* Er is niks mis mee om even wat aandacht te vragen. Tot nu toe ziet uw site er afgelikter uit dan de typische Anti-Telenet-petitie-site-van-de-week.

Ik heb zware bedenkingen bij de verschillende factoren die gebruikt worden om te kiezen, en ik zie ook geen berekening. Dat is wel een voordeel van overstappen.be: dat je de berekening ziet.

Ook vreemd: waarom wordt mij een produkt van >200€ aangeboden als ik de prijs belangrijk vind?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

localhost schreef:comissies te krijgen van providers (zoals overstappen.be)?

Dit nooit, dat is een belofte.

localhost schreef:Is het een project om op te nemen in uw webdesign-portfolio?

Gedeeltelijk, al staat mijn portfolio sinds vorig jaar in de diepvries, dus een echte drijfveer is dat niet.

localhost schreef:Of is het uw "15 minutes of glory"-site?

Tja, als je dat zo wil noemen, dan doe je dat natuurlijk. Geloof het, of geloof het niet, ik doe dit om de consument wakker te stampen en alle beetjes helpen. En ook een beetje om "de groten" tegen hun schenen te stampen. ;-)

localhost schreef:Ik heb zware bedenkingen bij de verschillende factoren die gebruikt worden om te kiezen

Uw input is steeds welgekomen. Wat zijn die bedenkingen zoal? Keep in mind: het moet objectief meetbaar zijn.

localhost schreef:en ik zie ook geen berekening. Dat is wel een voordeel van overstappen.be: dat je de berekening ziet.

Die hou ik nog even geheim. Eens de site effectief en goed gelanceerd is zal ik ze wel publiceren, tenandere om ze continu te verbeteren. Ik zou zeggen: bewijs me met resultaten (output) dat de formule niet deugt en ik pas ze indien mogelijk aan.

localhost schreef:Ook vreemd: waarom wordt mij een produkt van >200€ aangeboden als ik de prijs belangrijk vind?

Omdat je geen maximumprijs hebt aangegeven (indien expert mode) of indien je eisen te hoog zijn of indien er simpelweg niets goedkopers op de markt is.

Maar opnieuw: als je even input/output aanreikt, dan kan ik wat meer uitleg verschaffen over het hoe en waarom.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

cloink schreef:
localhost schreef:comissies te krijgen van providers (zoals overstappen.be)?

Dit nooit, dat is een belofte.

localhost schreef:Is het een project om op te nemen in uw webdesign-portfolio?

Gedeeltelijk, al staat mijn portfolio sinds vorig jaar in de diepvries, dus een echte drijfveer is dat niet.

localhost schreef:Of is het uw "15 minutes of glory"-site?

Tja, als je dat zo wil noemen, dan doe je dat natuurlijk. Geloof het, of geloof het niet, ik doe dit om de consument wakker te stampen en alle beetjes helpen. En ook een beetje om "de groten" tegen hun schenen te stampen. ;-)


Fijn, mijn belangrijkste opmerkingen zijn beantwoord.
De rest is louter een kwestie van smaak en voorkeur. Je kan nooit voor iedereen goed doen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

localhost schreef:De rest is louter een kwestie van smaak en voorkeur. Je kan nooit voor iedereen goed doen.

Maar ik kan wel proberen, vandaar dat volgend zinnetje me nog wel intrigeert:

localhost schreef:Ik heb zware bedenkingen bij de verschillende factoren die gebruikt worden om te kiezen

Care to elaborate? Of heeft het ook met kwaliteit te maken?
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Wel, de factoren die bepalen welke provider naar voor zal komen, zijn reeds vooraf gedefinieerd.
Vandaar ook mijn vraag naar de berekening: om inzicht te krijgen in de verschillende factoren.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

localhost schreef:Wel, de factoren die bepalen welke provider naar voor zal komen, zijn reeds vooraf gedefinieerd.

Kan jij er andere bedenken dan? Het staat je vrij om 1 of 2 van de gebruikte parameters (prijs, snelheid & volume) uit te schakelen door ze op 0% importance te zetten (en minstens wel 1 op meer dan 0). Dat was net de opzet van de website, dewelke - in tegenstelling tot bv. overstappen.be - je in staat stelt zelf prioriteiten te leggen.

Of begrijp ik je verkeerd? :?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zou je je dinges per regio kunnen indelen? Want ik kan geen Coditel nemen, en geen CityConnect enzo.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Zou je je dinges per regio kunnen indelen? Want ik kan geen Coditel nemen, en geen CityConnect enzo.

Lijkt me onbegonnen werk, daar ik dan continu van alle providers op de hoogte zou moeten zijn over welke regio's ze exact met welk produkt bedienen... Ik vrees dat het bij de opsplitsing "limited availability" en overal beschikbaar zal blijven. :?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

cloink schreef:
Lord Utopia schreef:Zou je je dinges per regio kunnen indelen? Want ik kan geen Coditel nemen, en geen CityConnect enzo.

Lijkt me onbegonnen werk, daar ik dan continu van alle providers op de hoogte zou moeten zijn over welke regio's ze exact met welk produkt bedienen... Ik vrees dat het bij de opsplitsing "limited availability" en overal beschikbaar zal blijven. :?
Dat is op zich al niet slecht, vind ik!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

Telkens ik de veschillende mogelijkheden ingeef die telkens anders zijn kom ik altijd terecht bij een lijst van ISP's die de opmerking geven dat ze geografisch niet overal beschikbaar zijn.

Geeft hierdoor een onvolledige indruk, die ook heel eenzijdig gestuurd is. Jammer.

Graag en heel dringend in het Nederlands :twisted: die de officiele taal is voor mensen die dit forum bezoeken. TOP PRIORITEIT
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Dédé schreef:Telkens ik de veschillende mogelijkheden ingeef die telkens anders zijn kom ik altijd terecht bij een lijst van ISP's die de opmerking geven dat ze geografisch niet overal beschikbaar zijn.

Je hebt 2 lijsten: één die alle aanbiedingen bevat (en waar logischerwijs vooral de geografisch gelimiteerde in zitten, daar deze veruit het interessantst zijn) en daarnaast eentje die enkel diegene bevatten die gans België aandoen. Je dient hiervoor op de rechter knop "excluding limited offers" te klikken. Misschien is dat niet heel duidelijk?

Dédé schreef:Graag en heel dringend in het Nederlands :twisted: die de officiele taal is voor mensen die dit forum bezoeken. TOP PRIORITEIT

Euh, deze site is niet louter bedoeld voor mensen van dit forum hé? De bedoeling is dat heel België er gebruik kan van maken. Maar goed, zoals ik al zei: de vertaling in zowel Nederlands als Frans staan op de TODO-lijst.
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

cloink schreef:Euh, deze site is niet louter bedoeld voor mensen van dit forum hé? De bedoeling is dat heel België er gebruik kan van maken. Maar goed, zoals ik al zei: de vertaling in zowel Nederlands als Frans staan op de TODO-lijst.


Nederlands is nog altijd een officiele landstaal - Engels is dat niet. Dus respecteer de taalwetgeving aub
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

cloink schreef:Je hebt 2 lijsten: één die alle aanbiedingen bevat (en waar logischerwijs vooral de geografisch gelimiteerde in zitten, daar deze veruit het interessantst zijn) en daarnaast eentje die enkel diegene bevatten die gans België aandoen. Je dient hiervoor op de rechter knop "excluding limited offers" te klikken. Misschien is dat niet heel duidelijk?


ok uiteindelijk gevonden
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Dédé schreef:Dus respecteer de taalwetgeving aub

Taalwetgeving??? :eek:

Wat heeft een privé website met taalwetgeving te maken? Straks krijg ik het NVA nog op mijn dak? :lol:

Soit, een non-issue, daar ik de site dus ga vertalen in de nabije toekomst.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Door een "tip" op een ander forum heb ik een lo-fi versie gemaakt ook, dewelke ook zou moeten werken met text-based, JavaScript-disabled en zelfs mobiele browsers:

http://beta.xs.be/m

Heb zelf nog niet echt getest buiten met mijn FireFox zonder JavaScript. Dus ook hier is feedback welkom.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Net even geprobeerd. Kom toch op opmerkelijke resultaten uit.

Eens geprobeerd beetje het resultaat te manipuleren. Heb zaken ingevuld waarvan ik dacht dat het resultaat Dommel zou geven (omdat ik nu toevallig bij dommel zit)

Groot is dan mijn verbazing dat dommel niet eens in de top 9 voorkomt :eek:

Ben al tijdje aan het denken om te veranderen naar DxAdsl. Heb dan maar eens "eerlijk" in te vullen. En hoera, dxadsl is het resultaat. Maar toch weer raar dat ook dan Dommel niet voorkomt in de resultaten. Ik heb een slechte keuze gemaakt blijkbaar :lol:
Bijlagen
xs.jpg
(94.71 KiB) 747 keer gedownload
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Kenneth schreef:Groot is dan mijn verbazing dat dommel niet eens in de top 9 voorkomt :eek:

Een fout die ook Robbe een aantal pagina's terug gemaakt had: Dommel heeft een betaalnummer voor telefonische support en jij geeft aan dat je dit niet wenst. Resultaat: Dommel wordt uit de uitslag geweerd. ;-)
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Ah, dus enkel daarom wordt Dommel uit de resultaten gehouden?

Puur hypotetisch: twee providers voldoen aan de voorwaarden, de ene is 20 euro per maand goedkoper maar heeft een betaalnummer. Wordt deze provider automatisch eruit gefilterd of maakt die toch nog naargelang de belangrijkheid van de maandelijkse prijs?

Betaalnummer is toch zo belangrijk niet om daar een definitieve schifting op te maken? Als het een beetje treffelijke provider is, heb je dat nummer niet eens nodig. Na bijna een jaar bij dommel wist ik niet eens dat het een betaalnummer was m.a.w. heb het nog niet nodig gehad.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ik vind het een heel interessante website, maar snap enkel niet waarom je ze in het Engels gemaakt hebt. De website gaat over Belgische providers en is duidelijk enkel bedoeld voor Belgen, dus normaliter zou ik Nederlands en/of Frans verwachten, maar zeker geen Engels.

Velen onder ons zullen wel genoeg Engels verstaan om hun weg te vinden op die site, maar hou er rekening mee dat het gros van de PC gebruikers dit misschien niet kan.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Allereerst zeer leuk initiatief. Want ik heb het zeer hard met je eens dat BGC en telenet op papier niet aan de hielen komen van wat de alternatieve dsl/kabel providers aanbieden (of boden BIJ UPC voor het opgekocht werd door telenet)

Ik kan me doorgaans wel vinden in de resultaten.
Op dit moment lijkt het nét iets te ingewikkeld voor jan met de pet. Maar bon een beetje begeleidende tekst en mssn later de formule's erachter en dit wordt een prachtsite!

Heb maar een paar opmerkingen... Ik begrijp dat je je enkel wil baseren op meetbare feiten doch kan denk ik dat er maar een klein percentage van de 6mbit lijnen via het scarlet netwerk (edp,scarlet,dxadsl,fulladsl enz) effectief worden opgeleverd aan 6mbit... Het lijkt me daarom mssn zinvol om een module in te bouwen voor mensen die weten dat dergelijke snelheden niet haalbaar zijn voor hun afstand.

Dus als jan met de pet weet dat hij xxxx meter van de centrale woont .. en al van verschillende isp's heeft gehoord dat hij slechts in aanmerking komt voor een 4 mbit profiel ... kan hij met de uitslag van uw site niet veel doen aangezien de quatatie in je formule op 6 mbit slaagt ....
Snap je?


Mvg,
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
GaGo
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 dec 2004, 15:07

cloink schreef:
localhost schreef:Of is het uw "15 minutes of glory"-site?

Tja, als je dat zo wil noemen, dan doe je dat natuurlijk. Geloof het, of geloof het niet, ik doe dit om de consument wakker te stampen en alle beetjes helpen. En ook een beetje om "de groten" tegen hun schenen te stampen. ;-)


hmm, dat regeltje duidt toch wel op enige "vooroordelen". :roll:
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

Price: 10
Speed: 100
Volume: 70
Download: 10
Upload: 384
How much data: 25
PSTN: Yes
Pay for support: No (maar ook Yes)
More than 1 computer: Yes

En dan krijg ik 6 Telenet oplossingen en Belgacom VDSL-Boost ontbreekt volledig...

-Eric-
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

dus normaliter zou ik Nederlands en/of Frans verwachten, maar zeker geen Engels.


Al paar keer vermeld dat dit op de planning staat, als ik het goed begrepen heb.

hmm, dat regeltje duidt toch wel op enige "vooroordelen".


Het feit dat je het bovenstaande quote, duidt op hetzelfde :lol: Ik ken cloink helemaal niet maar dergelijke initiatieven kan ik alleen maar aanmoedigen. Mocht hij (of zij, weet eigenlijk nie) vooroordelen hebben, dan zal hij vroeg of laat toch wel door de mand vallen. Zie niet echt iets mis met zijn opmerking. De feiten zijn dat alternatieve providers in de meeste gevallen meer geschikt zijn dan de grote twee. Dus is het perfect mogelijk om de grote tegen de schenen te schoppen met zaken die waar zijn.
xedion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:34
Locatie: Zichem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Afbeelding
Als men op het icoontje van edpnet klikt komt men bij E-leven en als men op het icoontje van E-leven klikt komt men bij Edpnet
Greetz
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Kenneth schreef:Puur hypotetisch: twee providers voldoen aan de voorwaarden, de ene is 20 euro per maand goedkoper maar heeft een betaalnummer. Wordt deze provider automatisch eruit gefilterd of maakt die toch nog naargelang de belangrijkheid van de maandelijkse prijs?

Deze wordt er dan definitief uitgekeild. Vergelijk het met de minimum-download/upload/volume vereisten: als een abo er niet aan voldoet, wordt het niet opgenomen in de lijst.

De oplossing is simpel: aangeven dat je eventueel wel wil betalen voor support.

KK schreef:Ik vind het een heel interessante website, maar snap enkel niet waarom je ze in het Engels gemaakt hebt. De website gaat over Belgische providers en is duidelijk enkel bedoeld voor Belgen, dus normaliter zou ik Nederlands en/of Frans verwachten, maar zeker geen Engels.

True, je bent niet de eerste die dit opmerkt. Ik ben net klaar met de site klaar te maken voor "multi-languageness", dus nu nog het vertalen zelf en hij is weldra beschikbaar in 3 talen (Nederlands, Frans & Engels).

Ik had trouwens in eerste instantie voor Engels gekozen als tussenoplossing (Engels is toch min of meer een universele taal op internet), maar dat schiet klaarblijkelijk nogal bij velen in het verkeerde keelgat.

Fluppeke schreef:Op dit moment lijkt het nét iets te ingewikkeld voor jan met de pet. Maar bon een beetje begeleidende tekst en mssn later de formule's erachter en dit wordt een prachtsite!

Juist, ik hoop inderdaad met wat begeleiding ook Jan met de Pet zich kan oriënteren in de 9 input-parameters. Heel anders kan ik deze niet opstellen, daar men absolute cijfers nodig heeft om tot absolute resultaten te komen...

Fluppeke schreef:Heb maar een paar opmerkingen... Ik begrijp dat je je enkel wil baseren op meetbare feiten doch kan denk ik dat er maar een klein percentage van de 6mbit lijnen via het scarlet netwerk (edp,scarlet,dxadsl,fulladsl enz) effectief worden opgeleverd aan 6mbit... Het lijkt me daarom mssn zinvol om een module in te bouwen voor mensen die weten dat dergelijke snelheden niet haalbaar zijn voor hun afstand.

Goh, heb ik ook al over nagedacht... Het probleem is dat het niet zwart/wit is. Iemand in gemeente X kan op 5km van de centrale nog zijn volledig profiel benutten, terwijl dat in gemeente Y slechts tot op 3km kan. En dan zwijgen we over binnenbekabeling. Een probleem dat zich enkel met ADSL voordoet, dus misschien moet ik maar bij de ADSL-abonnementen (nog) een disclaimer plaatsen? Of misschien enkel in expert mode toch een vakje voorzien om de km's in te geven (je moet het dan wel weten!) om zo disclaimers te zetten indien het risky wordt? Maar vanaf welke afstand dan? 4km voor ADSL?

GaGo schreef:
cloink schreef:Tja, als je dat zo wil noemen, dan doe je dat natuurlijk. Geloof het, of geloof het niet, ik doe dit om de consument wakker te stampen en alle beetjes helpen. En ook een beetje om "de groten" tegen hun schenen te stampen. ;-)
hmm, dat regeltje duidt toch wel op enige "vooroordelen". :roll:

Er is een groot verschil tussen mijn persoonlijke mening (ik ben niet voor niets recent overgestapt van het grote Telenet naar het nietige Dommel) en de manier waarop de site is opgebouwd.

Dus ik herhaal (en ik begin het stilaan wel beu te worden, die verdachtmakingen): de site is 100% objectief opgesteld, er wordt GEEN ENKELE provider achtergehouden of naar voren geschoven.

Wicky schreef:En dan krijg ik 6 Telenet oplossingen en Belgacom VDSL-Boost ontbreekt volledig...

Ah, dat komt door een recente ontdekking van mezelf: VDSL Boost is volgens Lord Utopia slechts in 54% van België beschikbaar. Vandaar dat ik het ook onder de "limited availability" heb ondergebracht en aldaar wordt het zonder pardon van de lijst geduwd door de talloze ADSL2+ oplossingen.

Ik weet het, niet ideaal, maar zolang er geen geomapping mogelijk is (en verwacht dat niet te gauw...), is dit de enige oplossing.

Misschien kan ik wel de rest van de resultatenlijst (voorbij #9) in een kleiner tabelletje ook nog afdrukken? Zo heb je een volledig overzicht en kan je zelf eventuele rode lantaarns nog oppikken?

xedion schreef:Als men op het icoontje van edpnet klikt komt men bij E-leven en als men op het icoontje van E-leven klikt komt men bij Edpnet

Whoops! Dat is bij deze gecorrigeerd, thanks! :-)

//Edit door L-army: 6 posts samen gezet in 1 post
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

cloink schreef:
Wicky schreef:En dan krijg ik 6 Telenet oplossingen en Belgacom VDSL-Boost ontbreekt volledig...


Misschien kan ik wel de rest van de resultatenlijst (voorbij #9) in een kleiner tabelletje ook nog afdrukken? Zo heb je een volledig overzicht en kan je zelf eventuele rode lantaarns nog oppikken?


Ja, dat zou in ieder geval een verbetering zijn.


-Eric-
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Wicky schreef:Ja, dat zou in ieder geval een verbetering zijn.

Ik zet het op de TODO-lijst! ;-) (zou vrij snel moeten kunnen, daar de lijst er al is, maar gewoon op 9 afgekapt wordt)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hmmmm misschien slechts 54 % van België maar om het daarbij bij limited availlability te zetten???

Neem nu e-leven: volledig Franstalig. Dat is toch eigenlijk ook limited availlability, want Nederlandstaligen kunnen er niet eens een NL contract krijgen!

En dan nog al die 6 Mbps die slechts voor een klein percentage echt aan 6 Mbps kunnen geleverd worden.

Neen, in vergelijking met al die adsl2+ zou Vdsl boost van mij tgoch mogen bij algemeen beschikbaar staan, hoor...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

cloink,

Misschien een goed idee om er een optie voor fixed ip bij te zetten?
Verder een super initiatief :) werd eens tijd dat er een 100% onafhankelijke website kwam met deze functionaliteit ;)

Misschien moet je als het af is eens proberen een 'pers' bericht te schrijven en door te geven aan de kranten en TV zenders? Als je een paar tips wilt hoe je dit het beste doet stuur je maar even een PM ;)

Greetzzzz
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Hmmmm misschien slechts 54 % van België maar om het daarbij bij limited availlability te zetten???

Mja, wat is "limited availability" hé? Ik had zoiets in gedachten van indien minder dan 90% dekking, maar blijkbaar denken anderen daar anders over? Ben er zelf niet helemaal uit, maar neig nog steeds naar "limited" hoor. Misschien eens een poll organiseren? :D

Goztow schreef:Neem nu e-leven: volledig Franstalig. Dat is toch eigenlijk ook limited availlability, want Nederlandstaligen kunnen er niet eens een NL contract krijgen!

Zwijg me ervan, dat is de hoofdreden waarom ik vroegtijdig heb opgezegd enkele dagen na mijn bestelling. Maar dat is weinig relevant, want een taalkwestie. Ze kunnen effectief overal opleveren indien nodig.

Goztow schreef:En dan nog al die 6 Mbps die slechts voor een klein percentage echt aan 6 Mbps kunnen geleverd worden.

Opnieuw een delicaat punt, want inherent aan de technologie. Hetzelfde kan gezegd worden van zo goed als alle ADSL(2+) oplossingen. Om ze daarvoor nu uit een lijst te gooien? Zoals hierboven al eens vermeld: misschien kan ik in expert modus een extra veld voorzien waarin men de afstand tot de centrale kan zetten, als deze dan boven de 4km is, waarschuw ik de gebruiker bij de resultaten. Hoewel dit langs de andere kant dan ook weer zinloos is, want de "experts" zijn allicht op de hoogte van de beperkingen. Misschien een filter op gebruikte technologie (adsl/kabel/...) ?

L-army schreef:Misschien moet je als het af is eens proberen een 'pers' bericht te schrijven en door te geven aan de kranten en TV zenders? Als je een paar tips wilt hoe je dit het beste doet stuur je maar even een PM ;)

Thanks, als de site volledig "af" is (d.w.z. uit beta), zal ik u wel een seintje geven... ;-)

PS: ge moogt deze post ook mergen met de vorige, ik weet niet goed hoe (of is dat manueel copy/paste?). :?

//Edit door L-army: Post samengevoegd.
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Mooie & handige website. Zou ook graag willen testen ;-)
twan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 mei 2006, 19:15
Locatie: Brasschaat

Mss ben ik een mierenneuker maar volgens mij is het wel van belang te vermelden in welke mate de sliders 'bediend' moeten worden (of de expertmode, zoals je zelf verkiest natuurlijk)

"Please tell us how important you think the following items are, rating them from 0 to 100"

Is dit intern of extern?
M.a.w. is het de bedoeling dat je de sliders met elkaar in verhouding brengt of moet je gewoon een procentuele score geven van wat per item het belangrijkste is voor jou?

(Intern) %Price+%Speed+%Volume=100%
Of
(Extern) %Price+%Speed+%Volume>100%

Indien niet begrepen, vraag gerust om meer uitleg, maar ik veronderstel dat dit toch van groot belang kan zijn voor de resultaten...
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Misschien is het al gezegd, maar ik zou het volgende nog doen:
- Vertel op je website in detail hoe het systeem werkt (hoe worden de 'berekeningen' gedaan, wat zijn de wegingsfactoren etc.)
- Ik zou vanaf de eerste stap al een veld voorzien (soort lijn met daarop allemaal bolletjes die een product/provider moeten voorstellen, de lijn gaat gradueel van rood, via oranje naar groen). Deze bolletjes bewegen real-time mee met de sliders (rood = niet voor jou, etc), zodat je direct het effect kan zien en ziet hoe je top 3 of 10 vorm krijgt.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”