XS.BE - Providerkiezer

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik had het al een tijdje aangekondigd en het is er eindelijk eens van gekomen: mijn automatische providerkiezer is min of meer beta-ready. :-)

Graag had ik iedereen hier willen oproepen om de site eens stevig het vuur aan de schenen te leggen, stresstesten die handel! Tevens is alle opbouwende kritiek welkom, alsook bugreports e.d. (want bugs zijn er ongetwijfeld :P )

Gelieve onderstaande URL echter nog niet te gebruiken/verspreiden, daar deze - obviously - nog zal wijzigen, deze dient tijdelijk voor de beta-fase. De uiteindelijke URL zal gewoon kortweg http://xs.be/ zijn, maar da's iets voor later.

Alvast op voorhand bedankt voor alle nuttige feedback en hopelijk stampen we de consument wat wakker! ;-)

http://xs.be/

EDIT: voor iedereen die te lui is om de ganse thread door te lezen en zich af vraagt of zijn opmerking al gemaakt is, ik hou HIER een history & todo bij.

EDIT2: de beta-stage is inmiddels voorbij, nu gewoon te bereiken via xs.be! (voor zij die per ongeluk op deze pagina sukkelen zonder de thread te lezen)
Laatst gewijzigd door cloink 14 feb 2008, 14:55, in totaal 3 gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik denk dat de resultaten nog niet echt kloppen.
Voor de ingevoerde gegevens verwacht ik toch wel andere resultaten:

Belgacom,
EDPnet,
Telenet

en als je Dommel dan toch wil promoten moet in het resultaat zeker
"netconnect pro" voorkomen.
Bijlagen
XS_BE_INP.JPG
Input
(49.25 KiB) 112 keer gedownload
XS_BE_OUT.JPG
Output
(73.64 KiB) 173 keer gedownload
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Astralon schreef:Ik denk dat de resultaten nog niet echt kloppen.
Voor de ingevoerde gegevens verwacht ik toch wel andere resultaten:

Belgacom,
EDPnet,
Telenet
Deze 3 komen niet voor in de lijst omdat zo goed als alle "limited" aanbiedingen (vnl. ADSL2+) de rest uit het water blazen wat betreft prijs/snelheid/volume. Als je op de 2e output-tab (excluding limited offers) klikt, worden deze limited aanbiedingen weggelaten en zal je allicht een iets normaler resultaat krijgen (lees: Telenet & Belgacom).
Astralon schreef:en als je Dommel dan toch wil promoten moet in het resultaat zeker
"netconnect pro" voorkomen.
Ik wil niemand specifiek promoten. Dat gezegd zijnde, netconnect pro biedt "slechts" 4,6Mbps down, terwijl jij 10Mbps had geeist.

EDIT: hmm, EDPnet zou inderdaad wel in je limited-lijstje mogen voorkomen denk ik zo, zal ik eens controleren.
EDIT2: yup, bug! Tijdens het sorteren van de resultaten die eenzelfde score hebben op prijs, verlies ik enkele resultaten. In uw geval was dat dus Belcenter, EDPnet & Coditel. Zal ik fixen!
EDIT3: opgelost! Zoals gebruikelijk een domme typo, '==' gebruikt i.p.v. '=' om een variabele een waarde toe te kennen... :|
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Ziet er wel goed uit, toffe interface, makkelijk bruikbaar.

Laat me zeker weten wanneer deze live gaat zodat ik deze op mijn site ook kan zetten als link. Een vriend van me heeft ook een support forum, ook hij zal dit dan linken.
Afbeelding
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

die_ene schreef:Ziet er wel goed uit, toffe interface, makkelijk bruikbaar.
Dat was een beetje de bedoeling, zodat de site ook bruikbaar is voor "Jan met de Pet". Ik heb eerst nog gespeeld met een "super dummy" interface, zodat de gebruiker op vragen alla "hoeveel films bekijkt u", "hoeveel liedjes download u" & "speelt u vaak online multiplayer games", maar dan zou me allicht onsubjectiviteit verweten worden (hoeveel upload heb je nodig voor games en hoe groot is "een film" hé?). Vandaar dat ook de beginner interface gebruik maakt van enigszins geavanceerde termen (relatief natuurlijk) zoals Mbps, Kbps & Gb...
die_ene schreef:Laat me zeker weten wanneer deze live gaat zodat ik deze op mijn site ook kan zetten als link. Een vriend van me heeft ook een support forum, ook hij zal dit dan linken.
Thanks, ik laat dat in dit topic wel weten ! :wink:
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

cloink schreef:Graag had ik iedereen hier willen oproepen om de site eens stevig het vuur aan de schenen te leggen, stresstesten die handel! Tevens is alle opbouwende kritiek welkom, alsook bugreports e.d. (want bugs zijn er ongetwijfeld :P )
Ziet er leuk uit, maar blijkbaar hou je geen rekening met het mogelijk bij te kopen volume ?

Als ik mijn huidige situatie ingeef (zie hieronder), staat mijn huidige oplossing (EDPnet ADSL 6 DYN) er niet bij - een beetje vreemd toch ?

Ik zou ook willen suggereren van een schaal 0-10 te gebruiken ipv 0-100: wil je echt 1% nauwkeurig werken (ttz heeft dat zin) ?

Huidige situatie/voorkeur:
How important is the monthly price (%)? - 70
What is the maximum price you are willing to pay (€/month)? - 40
Are you willing to pay for support (090X/070 nrs)? - No
How important is speed (%)? - 70
What is the minimum download speed you need (Mbps)? - 4
What is the minimum upload speed you need (Kbps)? - 512
How important is the monthly volume (%)? - 90
What is the minimum volume you need (Gb)? - 60
Do you currently have a Belgacom phoneline (PSTN/ISDN)? Yes

XS suggesties: (exlcuding limted offers)
E-Leven ADSL 6M
dxADSL Business
LaTribu Cheyenne
LaTribu Azteque

(LaTribu is eigenlijk nu ook wel EDPnet, maar EDPnet as such wordt niet vermeld.)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Alleszins vertalen in NL en FR als het klaar is uiteraard, opdat jan met de Pet er aan uit zou geraken. Mooi werk!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Jan_B schreef:Ziet er leuk uit, maar blijkbaar hou je geen rekening met het mogelijk bij te kopen volume ?
Toch wel, in die zin dat de uiteindelijk geafficheerde prijs en ook de parameter "maximum prijs" rekening houdt met bij te kopen volume indien een minimum volume gespecifieerd.

Er zijn hier en daar een paar providers die dit moeilijk maken (bv. ADSL Time en alle "unlimited" abonnementen), daarvoor doe ik een schatting die het meeste uit het abonnement haalt (bv. indien de verbinding fulltime aan 100% rendement gebruikt wordt).
Jan_B schreef:Als ik mijn huidige situatie ingeef (zie hieronder), staat mijn huidige oplossing (EDPnet ADSL 6 DYN) er niet bij - een beetje vreemd toch ?
Hmm, true. EDPnet Max6 Dyn zou net tot het lijstje moeten behoren (met zijn 39,95€). Ik onderzoek het! ;-)
Jan_B schreef:Ik zou ook willen suggereren van een schaal 0-10 te gebruiken ipv 0-100: wil je echt 1% nauwkeurig werken (ttz heeft dat zin) ?
Goede vraag. Misschien is 10% dan weer te grof en is 5% een goede tussenmaat? Langs de andere kant is werken met 1% een kleine extra inspanning en zorgt het voor extra nauwkeurigheid. Zij die per 10 willen rekenen kunnen dat nu ook. Zij die per 1 willen werken zouden dat in een systeem dat per 10 werkt niet...

EDIT: het EDPnet Max6 Dyn mysterie is opgelost, ik had me - wederom - mistypt waardoor de prijs van de Max6 Fix eveneens de prijs van de Max6 Dyn was. Nu dus gecorrigeerd en nu komt Dyn6 ook tussen de kandidaten staan. Trouwens, je zal merken dat indien je meer dan 60Gb vraagt, Dyn6 ook nog tussen de resultaten staat, daar ik nog geen mechanisme heb voorzien om "maximum volumes" op te vangen... Ik zet het op de TODO lijst. :|
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Goztow schreef:Alleszins vertalen in NL en FR als het klaar is uiteraard, opdat jan met de Pet er aan uit zou geraken. Mooi werk!
Bedankt. Vertalen in het NL en FR heb ik zitten aan denken... Zal er allicht wel van komen (ik spreek vrij goed NL en mijn vriendin perfect FR). Ik zet het op de TODO-lijst. :D

Langs de andere kant had ik wel graag een eentalig forum gehad, zodat discussies over eenzelfde provider niet dienen opgesplitst te worden over 2 of meerdere subfora (geen nood, mijn intentie is geenszins om te concurreren met userbase, integendeel ;-) ).
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Samenwerkingsverband maken met userbase en het "overstappen"-forum van dit forum overnemen...

Ow en je software op hun servers draaien?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Goztow schreef:Samenwerkingsverband maken met userbase en het "overstappen"-forum van dit forum overnemen...
Ik zal inderdaad - wanneer de site vertaald is - de Nederlandstaligen doorverwijzen naar userbase. De Franstaligen hebben ook zo'n site geloof ik? Zelf zorg ik dan voor een Engelstalig forum (bestaat precies nog niet echt?).
Goztow schreef:Ow en je software op hun servers draaien?
Heb voorlopig genoeg met de server waarop ik het spel draai, maar als er morgen iemand een aanbod kan doen in den Belgique waarbij mijn broncode toch beschermd is, dan sla ik dat natuurlijk niet af (want momenteel is de site verre van snel te noemen). ;-)
Jan_B
Premium Member
Premium Member

cloink schreef:
Jan_B schreef:Ik zou ook willen suggereren van een schaal 0-10 te gebruiken ipv 0-100: wil je echt 1% nauwkeurig werken (ttz heeft dat zin) ?
Goede vraag. Misschien is 10% dan weer te grof en is 5% een goede tussenmaat? Langs de andere kant is werken met 1% een kleine extra inspanning en zorgt het voor extra nauwkeurigheid. Zij die per 10 willen rekenen kunnen dat nu ook. Zij die per 1 willen werken zouden dat in een systeem dat per 10 werkt niet...
FYI: persoonlijk ken ik geen enkele ernstige survey die peilt naar "gevoelsmatige" elementen en die een schaal heeft van meer dan 10 mogelijkheden.
cloink schreef:EDIT: het EDPnet Max6 Dyn mysterie is opgelost, ik had me - wederom - mistypt waardoor de prijs van de Max6 Fix eveneens de prijs van de Max6 Dyn was. Nu dus gecorrigeerd en nu komt Dyn6 ook tussen de kandidaten staan.
Blijkt nu inderdaad te werken - great ! Wat ik me wel afvraag is wat de logica is achter de volgorde van de gepresenteerde resulaten. In mijn geval:

E-Leven ADSL 6M 39.90 €
dxADSL Business 39.95 €
LaTribu Cheyenne 37.50 €
LaTribu Azteque 39.00 €
EDPnet ADSL Max6 Dyn 39.95 €

Mij zou het logisch lijken dat je bv. van goedkoop naar duurder sorteert.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Uw slider gedraagt zich bij mij in IE7+IE7pro heel raar, is quasi onbruikbaar.
Voor de rest wel interessant, maar ik zou nooit een schaal van 1-100 gebruiken, maar van 1-10 of zo.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Jan_B schreef:FYI: persoonlijk ken ik geen enkele ernstige survey die peilt naar "gevoelsmatige" elementen en die een schaal heeft van meer dan 10 mogelijkheden.
Nu je het zegt, ik heb me ingeschreven op talloze online "panels" en inderdaad, vaak slechts 5 a 10 mogelijkheden. Zal het wijzigen en eens kijken wat dat met de accuraatheid doet.
Jan_B schreef:Blijkt nu inderdaad te werken - great ! Wat ik me wel afvraag is wat de logica is achter de volgorde van de gepresenteerde resulaten.
Wel, neen. Als je prijs op 100% importance zet en de rest op 0%, dan zal dat gesorteerd zijn op prijs. Als je echter andere parameters mee in rekening brengt dan berekent het systeem eerst een interne "score" en pas als de scores gelijk zijn, wordt gesorteerd op prijs. Je geeft nl. minima in wat betreft snelheid en volume en ik ga er van uit dat meer altijd nog beter is (en dat mag een kleine meerprijs met zich meebrengen).

Hopelijk druk ik me wat duidelijk uit? :?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon schreef:Uw slider gedraagt zich bij mij in IE7+IE7pro heel raar, is quasi onbruikbaar.
Heb er zelf ook problemen mee eerlijk gezegd (IE7 en zelfs FF). Het lijkt erop dat wanneer je met de muisknop ingedrukt te ver gaat, dat je automatisch andere sliders doet bewegen. Vervelend natuurlijk. :|

Zal eens uitkijken naar een andere slider, hoewel dit al een van de betere was die ik gevonden had. :-(
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

mooie site :-D

resultaat klopt nog ook

1 Dommel cityconnect plus

helaas pindakaas :|
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

cloink schreef:Zal eens uitkijken naar een andere slider, hoewel dit al een van de betere was die ik gevonden had. :-(
$().slider(); :)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon schreef:$().slider(); :)
Muchas gracias señor! :D
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

zeer mooi

resultaten zijn ook vrij juist denk ik
de koe zegt boe
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

bambipower schreef:resultaten zijn ook vrij juist denk ik
Dat is iets wat vooral moet getest worden door anderen (zoals de 2 bugs die er al uit zijn), want zelf kan ik enkel maar mijn eigen wensen en ervaringen wat testen, of ze natuurlijkgetrouwe resultaten opleveren.

Als iedereen eens zijn eigen voorkeuren wil ingeven en de resultaten wil toetsen? Ook muchas gracias! ;-)
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer

cloink schreef:
bambipower schreef:resultaten zijn ook vrij juist denk ik
Dat is iets wat vooral moet getest worden door anderen (zoals de 2 bugs die er al uit zijn), want zelf kan ik enkel maar mijn eigen wensen en ervaringen wat testen, of ze natuurlijkgetrouwe resultaten opleveren.

Als iedereen eens zijn eigen voorkeuren wil ingeven en de resultaten wil toetsen? Ook muchas gracias! ;-)
Ik kwam bij e-leven ulimited (fup) uit, gezien dat mijn huidige isp is en ik niet de intentie heb te veranderen juist resultaat dus.
mala
Plus Member
Plus Member

Ziet er goed uit, resultaten waren ook diegene die ik verwachte.
Getest met FF. Van mij mag je een pintje drinken ......

:beerchug:
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

probleem met de slider: blijft "plakken"
als je bv begint te verplaatsen door LMB te drukken,
je blijft het verder bewegen maar uw muis gaat buiten de grens van de slider
(en je stopt wanneer uw cursor dus ergens anders is dan de slider)
dan wanneer je terug over de slider gaat cursor bewegen is het alsof je LMB nog atlijd ingedrukt is
PS: sry als het beetje onduidelijk is
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

LoSeR schreef:PS: sry als het beetje onduidelijk is
Nee, volkomen duidelijk, heb er zelf ook last van.

Morgen komt er een nieuwe slider, als alles goed gaat...
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Gevoelsmatig zou er toch voor mij iets van reliability of uptime en support of zo bij moeten. Want dat telt voor mij toch ook wel (BGC klant).
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Bij mij klopt het niet echt.
Ik krijg van alles en nog wat, zelfs Yabu, maar geen Dommel te zien.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Jan_B
Premium Member
Premium Member

cloink schreef:
Jan_B schreef:Blijkt nu inderdaad te werken - great ! Wat ik me wel afvraag is wat de logica is achter de volgorde van de gepresenteerde resulaten.
Wel, neen. Als je prijs op 100% importance zet en de rest op 0%, dan zal dat gesorteerd zijn op prijs. Als je echter andere parameters mee in rekening brengt dan berekent het systeem eerst een interne "score" en pas als de scores gelijk zijn, wordt gesorteerd op prijs. Je geeft nl. minima in wat betreft snelheid en volume en ik ga er van uit dat meer altijd nog beter is (en dat mag een kleine meerprijs met zich meebrengen).

Hopelijk druk ik me wat duidelijk uit? :?
Ja, die redenering is eigenlijk wel OK.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Goztow schreef:Gevoelsmatig zou er toch voor mij iets van reliability of uptime en support of zo bij moeten. Want dat telt voor mij toch ook wel (BGC klant).
Dat doe ik dus bewust niet, daar dit subjectieve parameters zijn... Hiervoor verwijs ik door naar fora, of andere websites, alwaar de gebruiker dan zijn licht kan opsteken wat betreft bovenstaande zaken. Maar ze effectief opnemen in de vergelijking lijkt me een brug te ver (en vooral een punt waarop héél makkelijk kritiek zou kunnen komen).
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Robbe schreef:Bij mij klopt het niet echt.
Ik krijg van alles en nog wat, zelfs Yabu, maar geen Dommel te zien.
Kan je input & output eens even meegeven? Dan kijk ik even wat er aan de hand is.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

cloink schreef:Morgen komt er een nieuwe slider, als alles goed gaat...
Zo, lekker vroeg uit de veren en de nieuwe sliders staan er al (met dank aan meon voor de tip!). Wel even een harde refresh doen (de eventuele versie in uw cache zal niet meer werken...). Heb tevens de "steps" van de sliders aangepast, zodat ze hopelijk wat handiger werken.

Feedback nog ten zeerste welkom, zéker ook fouten in data (bv. Robbe). :)
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

cloink schreef:
Goztow schreef:Gevoelsmatig zou er toch voor mij iets van reliability of uptime en support of zo bij moeten. Want dat telt voor mij toch ook wel (BGC klant).
Dat doe ik dus bewust niet, daar dit subjectieve parameters zijn... Hiervoor verwijs ik door naar fora, of andere websites, alwaar de gebruiker dan zijn licht kan opsteken wat betreft bovenstaande zaken. Maar ze effectief opnemen in de vergelijking lijkt me een brug te ver (en vooral een punt waarop héél makkelijk kritiek zou kunnen komen).
M.a.w. niemand zal ooit een BGC abo krijgen als antwoord?

Wat ik bedoelde met een samenwerking met userbase is om je applicatie integraal deel van hun website te laten uitmaken. Userbase heeft zeker well een relatief goeie bekendheid waar je van zou kunnen gebruik maken (inclusief google ranking).
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Goztow schreef:M.a.w. niemand zal ooit een BGC abo krijgen als antwoord?
Klopt. En als je héél eerlijk bent is dat redelijk logisch ook. Het is pas als je echt enorm veel belang hecht aan dat 0800-nummer dat je Belgacom naar voren kunt schuiven als beste provider...

Enfin, Belgacom zal hier en daar opduiken als men hoge eisen stelt wat betreft snelheid en geen belang hecht aan prijs en volume. Dan komt Belgacom - samen met Telenet - wel tussen de lijst voor. Zie Astralon's voorbeeld.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Je mag dat ook melden op Tik.be. Of nee wacht, dat heeft iemand al gedaan: http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t=8899
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Als je "quality of service" zou meenemen in je resultaten zouden Telenet en Belgacom altijd bovenaan komen te staan in je resultaten ...
... is voor mij nog altijd de reden waarom ik Belgacom ADSL Go heb ...
Of "zal binnen 6 maanden nog bestaan" :-)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon schreef:Als je "quality of service" zou meenemen in je resultaten zouden Telenet en Belgacom altijd bovenaan komen te staan in je resultaten ...
Zoals reeds gezegd: je hebt een (klein) punt, doch dit zijn geen absolute cijfers. Als ik bv. in de database Belgacom en Telenet een 10 geef qua QoS en Dommel een 3, dan zou ik van alle kanten bestookt worden:

"WAT? Telenet een 10? Allez gast! Die s**** monkeyballs! 0!!!"
"Dommel rulez kerel en gij geeft die een 3? Waarop baseert ge u wel???"

etc. etc.

Conclusie: niet objectief meetbaar => niet opgenomen in de vergelijking.

Ik vergelijk het een beetje met de modules van Test Aankoop (bv. die van een GSM-abonnement), daarin worden ook louter meerbare zaken in opgenomen. Logisch toch?

EDIT: allez, 't is goed, ik zal ergens een disclaimer voorzien en de gebruikers waarschuwen dat ze niet blindelings moeten afgaan op de resultaten, maar zich telkens goed extra dienen te informeren... :P
Laatst gewijzigd door cloink 16 jan 2008, 09:29, in totaal 2 gewijzigd.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

localhost schreef:Je mag dat ook melden op Tik.be. Of nee wacht, dat heeft iemand al gedaan: http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t=8899
Waarvoor dank, maar het zou wel zo handig zijn dat ik de feedback op 1 plaats kan vinden, zodat ik niet dagelijks 101 fora af moet schuimen op zoek naar kritiek. ;-)

PS: die opmerking geldt natuurlijk enkel zolang de website in "beta" is, van zodra hij effectief live staat mag je dat gerust op 101 fora posten... :-D
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

cloink schreef:
localhost schreef:Je mag dat ook melden op Tik.be. Of nee wacht, dat heeft iemand al gedaan: http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t=8899
Waarvoor dank, maar het zou wel zo handig zijn dat ik de feedback op 1 plaats kan vinden, zodat ik niet dagelijks 101 fora af moet schuimen op zoek naar kritiek. ;-)

PS: die opmerking geldt natuurlijk enkel zolang de website in "beta" is, van zodra hij effectief live staat mag je dat gerust op 101 fora posten... :-D
Tja, een telecom & internet klantenvereniging met ~11549 leden (hoogste id in de userdb van Drupal) kan misschien wel interessant zijn he. Je kan dan nog altijd vragen om de feedback op één plaats te centraliseren.
Ik raad je ook aan om testers en vertalers te vragen bij de Franstalige internetgebruikers op http://adsl-bc.be
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

localhost schreef:Je kan dan nog altijd vragen om de feedback op één plaats te centraliseren.
Done-diddly-one.
localhost schreef:Ik raad je ook aan om testers en vertalers te vragen bij de Franstalige internetgebruikers op http://adsl-bc.be
Die staan al in mijn links op het forum en vormen zeker een doelgroep. Ik zal echter eerst even aan iemand moeten vragen om ne post in 't Frans te vertalen, want mijn Frans is abominabel te noemen. :|
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

cloink schreef:Conclusie: niet objectief meetbaar => niet opgenomen in de vergelijking.
Mja, ik heb het eens met de kolom "Eff." uit de speedtest gedaan. En dan komen Belgacom en Telenet dus bovenaan drijven (die het best presteren volgens opgegeven waarden -- waarbij ik alles onder 30% en boven 115% heb gestripped -- smallband en verkeerde selecties).
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon schreef:Mja, ik heb het eens met de kolom "Eff." uit de speedtest gedaan.
Dan beschikt ge alvast over een troef! ;-)

Ik zou deze zaken toch altijd optioneel maken, want voor bv. een kleine provider (ik zeg maar wat: dxADSL) lijkt het me niet moeilijk om de gegevens substantieel te manipuleren (zoals steeds bij user-input, ook al gebeurt deze hier semi-automatisch). Vandaar ook dat ik bv. user-reviews niet incorporeer.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”