Verhoging uploadsnelheid?
Meer dan 4640/512 kunnen ze helaas niet geven omdat Belgacom geen hogere sync toelaten.
Maar 150Gb limiet is lekker, die hogere upload heb ik toch niks aan ik had het boostpack vooral voor meer limiet en snellere mediumband genomen dus heel erg bedankt Dommel
Maar 150Gb limiet is lekker, die hogere upload heb ik toch niks aan ik had het boostpack vooral voor meer limiet en snellere mediumband genomen dus heel erg bedankt Dommel
-
- Pro Member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
- Locatie: Oostende
- Contacteer:
Net als bij Belgacom?MJ schreef:NICE
Dit had al veel langer gebeurd moeten zijn.Your UPLOAD Speed:
415 kbps or 52 KB/sec
Vanaf 1 februari kan je kosteloos opzeggen.Betwijfel of ik nog die boostpack nodig heb:(. Maar heb nog geen dommel, maar wel al activatie en maand 1 betaald voor dat boost pack; Zou ik dan dat geld kunnen terugkrijgen? Ik kan het zonder kosten opzeggen, maar dan heb ik voor niks €20 betaald
Boostpâck gaf eerder al 20 GB extra nu dus nog eens 50 dat is 170 Gb volume, downloadvolume wel te verstaan. En inderdaad, ik zie mezelf dat volume ook niet overschrijden, tenzij het echt moet ivm met een weddenschap. 't Is gewoon zo dat ik het niet kunnen vind dat ik mijn teller moet gaan raadplegen omdat zowel ik mijn kinderen als mijn vrouw wat hebben gedownload.Ik weet niet hoe het bij belgacom zit, maar bij Telenet wordt uploadvolume nog wel meegerekend, dus dat zal alvast een verademing zijn. Nu nog daadwerkelijk geactiveerd worden, maar met dergelijke vooruitzichten, kan ik wel wat extra geduld opbrengen. Bij Dommel beweegt het ten minste, zonder veel poespas in de pers maar met tevreden klanten tot gevolg. Ik durf er bijna wat op te verwedden dat ze hier ook meelezen, wat mag natuurlijk, zeker als zij wat zinnig doen met die informatie, in tegenstelling met de gigantisch grote l*llen...Je moet wel enorm downloaden om voorbij die 100GB te gaan, laat staan de 150GB. M.a.w, men weet dat er maar weinigen hier voorbij gaan, waardoor men kan smijten met de limieten. Beetje zoals servers, vps etc in Duitsland. 1TB / maand, 3TB / maand ...
Way to go Dommel !!
-
- Premium Member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
Niet dat het veel verschil maakt, maar boostpack geeft ipv 20GB extra, 50GB. Niet nóg eens 50GB. Dus dat wordt 150GB voor boostpackdaxer schreef:Boostpâck gaf eerder al 20 GB extra nu dus nog eens 50 dat is 170 Gb volume, downloadvolume wel te verstaan.
Vanaf 1 februari kan je kosteloos opzeggen.Betwijfel of ik nog die boostpack nodig heb:(. Maar heb nog geen dommel, maar wel al activatie en maand 1 betaald voor dat boost pack; Zou ik dan dat geld kunnen terugkrijgen? Ik kan het zonder kosten opzeggen, maar dan heb ik voor niks €20 betaald
Weet ik, maar men vraag is of ik dat geld terugbetaald krijg, was €20 ofo. Maar heb maar een ticket aangemaakt
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Nice. Denk wel dat ik nu het boostpack ga opzeggen, ik gebruikte de hogere upstream eerder dan de hogere download. PPPoE passthrough sessies heb ik niet nodig, en echt, 100gb.. ruim
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ruim voldoende.
Wel jammer dat die meter niet werkt, ik heb wel graag een overzichtje van wat er juist gedownload is.
Wel jammer dat die meter niet werkt, ik heb wel graag een overzichtje van wat er juist gedownload is.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik zie dat in mijn FritzBox wel handigKen schreef:Ruim voldoende.
Wel jammer dat die meter niet werkt, ik heb wel graag een overzichtje van wat er juist gedownload is.
- Bijlagen
-
- fritz.jpg
- (84.32 KiB) 66 keer gedownload
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
NeenNikon schreef:bij mij is het nog niet actief, net modem gereset,
deze verhoging is toch ook voor netconnect plus hé?
Your DOWNLOAD Speed:
3349 kbps or 419 KB/sec
Your UPLOAD Speed:
262 kbps or 33 KB/sec
dus ik betaal wel meer dan jullie maar krijg nog altijd minder upload? is da ni een beetje belachelijk. Alsof ze deze verhoging ni evengoe voor plussers konnen doorvoeren. Ik krijg nu zogezegd 320kbps maar die haal ik niet hoor. Kan ik evengoe naar netconnect gaan ipv plus, die 100 extra gig verbruik ik amper en voor enkel een statisch ip als voordeel betaal ik niet graag zoveel meer :@
Laatst gewijzigd door Nikon 13 jan 2008, 15:07, in totaal 2 gewijzigd.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
het is idd niet logisch. dacht dat de verhoging voor iedeeen zou zijn, lijkt mij logisch want we zitten allemaal op de belgacomlijnen. in het crm-bericht is er wel enkel sprake van uploadspeed increase netconnect and netconnect lite. ik zou eens contact nemen met dommel hieroverNikon schreef:dus ik betaal wel meer dan jullie maar krijg nog altijd minder upload? is da ni een beetje belachelijk. Alsof ze deze verhoging ni evengoe voor plussers konnen doorvoeren, ik krijg nu zogzegd 320kbps maar die haal ik niet hoor
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
- Locatie: Dilsen
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
ik vind dit ook niet kunnen, meer betalen toch minder upload snelheid...
InderdaadkUmbro schreef:Niet dat het veel verschil maakt, maar boostpack geeft ipv 20GB extra, 50GB. Niet nóg eens 50GB. Dus dat wordt 150GB voor boostpackdaxer schreef:Boostpâck gaf eerder al 20 GB extra nu dus nog eens 50 dat is 170 Gb volume, downloadvolume wel te verstaan.
Ik sta gecorrigeerd
Volgens mij niet.frado schreef:Vanaf 1 februari kan je kosteloos opzeggen.Betwijfel of ik nog die boostpack nodig heb:(. Maar heb nog geen dommel, maar wel al activatie en maand 1 betaald voor dat boost pack; Zou ik dan dat geld kunnen terugkrijgen? Ik kan het zonder kosten opzeggen, maar dan heb ik voor niks €20 betaald
Weet ik, maar men vraag is of ik dat geld terugbetaald krijg, was €20 ofo. Maar heb maar een ticket aangemaakt
Eens alles is geactiveerd hing je in principe voor een jaar aan dat boostpack vast. Door deze onvermoede wijziging hang je nu niet langer vast aan dat jaarcontract en zal je, denk ik, kosteloos kunnen opzeggen. Is er nog niets geactiveerd, dan kan je nog steeds opzeggen en ik denk dat het wel wordt vergoed dan. Staat hier ergens op het bord vermeld ivm cityconnect.
In ieder geval ticket zal duidelijkheid brengen.Laat ons wat weten aub.
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Bij mij is het nog altijd hetzelfde
Your UPLOAD Speed:
213 kbps or 27 KB/sec
Your UPLOAD Speed:
213 kbps or 27 KB/sec
-
- Elite Poster
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Bellen naar dommel zou ik zeggen,waarschijnlijk zijn er maar weinig mensen met plusxenne schreef:het is idd niet logisch. dacht dat de verhoging voor iedeeen zou zijn, lijkt mij logisch want we zitten allemaal op de belgacomlijnen. in het crm-bericht is er wel enkel sprake van uploadspeed increase netconnect and netconnect lite. ik zou eens contact nemen met dommel hieroverNikon schreef:dus ik betaal wel meer dan jullie maar krijg nog altijd minder upload? is da ni een beetje belachelijk. Alsof ze deze verhoging ni evengoe voor plussers konnen doorvoeren, ik krijg nu zogzegd 320kbps maar die haal ik niet hoor
Nog leuker als je de prijs bekijkt:ljd schreef: Bellen naar dommel zou ik zeggen,waarschijnlijk zijn er maar weinig mensen met plus
Netconnect + Booster= 34.95 + 6 = 40.95€
Netconnect Plus= 62€
Netconnect Plus vs Netconnect ( + booster )
+ Vast Ip
+ 50GB
- 320Kbps vs 448Kbps
- 1.5Mbits mediumband vs 2.0Mbits mediumband
Prijsverschil: 21€
Iets zegt me dat men maandag nog een bericht zal posten voor aanpassing Netconnect Plus... Het Plus account was al een tijdje benadeelt door een lagere upstream vs de plus Netconnect + Boosterpack, maar is dat account wel enorm slecht aan het worden...
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Je krijgt wel een vast IP-adres
• 5 gb online pc backup ruimte
• online pc backup voor 1 pc
• klaar voor vpn
• reversed dns
Plus is dan ook geen pakket voor de gewone gebruiker, maar voor de professionele gebruiker.
• 5 gb online pc backup ruimte
• online pc backup voor 1 pc
• klaar voor vpn
• reversed dns
Plus is dan ook geen pakket voor de gewone gebruiker, maar voor de professionele gebruiker.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik vraag me af, als er een vast IP adres inbegrepen zit in je product, forceren ze ook nog die 36h disconnects (die van toepassing zijn op het volledige Turboline netwerk)?
ik denk het wel, kheb er nog ni op gelet maar ben er vrij zeker van dat mijn verbinding ook uitvalt elke 36uur, dat is volges mij niet aan dommel om dat te regelen, volges mij is dat ook weer iets dat enkel belgacom kan/wil regelen.
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Holy...
Als ze nu nog het probleem van de helpdesk/communicatie aanpakken zijn ze met vlag en wimpel voor iedereen de beste provider in België. En de concurrentie zou dan SERIEUS moeten bijpeddelen om ze überhaupt gewoon bij te houden, laat staan te passeren!
Als ze nu nog het probleem van de helpdesk/communicatie aanpakken zijn ze met vlag en wimpel voor iedereen de beste provider in België. En de concurrentie zou dan SERIEUS moeten bijpeddelen om ze überhaupt gewoon bij te houden, laat staan te passeren!
Vind ik ook wel. Helpdesk laat momenteel beetje te wensen over.cloink schreef:Holy...
Als ze nu nog het probleem van de helpdesk/communicatie aanpakken zijn ze met vlag en wimpel voor iedereen de beste provider in België. En de concurrentie zou dan SERIEUS moeten bijpeddelen om ze überhaupt gewoon bij te houden, laat staan te passeren!
Maar zolang je geen problemen hebt valt het echt allemaal heel goed mee. Heb het me nog geen seconde beklaagt.
Nu maar hopen dat ze uit handen van een overnemer blijven als ze al die klanten van BGC en TN afpakken...
(edit = typo)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
wat de disconnects na 36h00 betreft, blijft dit.
omdat dit een kenmerk is van je type abonnement, of je nu de optie van een vast ip erbij neemt of niet.
omdat dit een kenmerk is van je type abonnement, of je nu de optie van een vast ip erbij neemt of niet.
-
- Pro Member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37
of voor de zware downloader. Ik heb nog nooit op mediumband gestaan maar kom er elke maand wel dichtbij. Nu ik let wel niet wanneer ik iets 'queue for download' en smijt ik de queue meestal vol om 19h na het werkLord Utopia schreef:Plus is dan ook geen pakket voor de gewone gebruiker, maar voor de professionele gebruiker.
Als ik er op zou letten en enkel met nachtsurfen werk denk ik wel dat ik met een netconnect + boostpack zou toekomen.
A post without a signature is like a fish without a bike
Lekkere speed als je het mij vraagt (eerste maal dat ik op netwerk zit). Zeker niet aan snelheid ingeboet in vergelijking met belgacom!down
Your DOWNLOAD Speed:
3389 kbps or 424 KB/sec
an efficiency of ~85%
up
Your UPLOAD Speed:
419 kbps or 52 KB/sec
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
Klopt niet normaal. Het netconnect plus abonement is gebaseert op een pro compact van belgacom (zelfde indeling bij belgacom). Als het bij dommel toch uitvalt na 36h dan betekend dat dat op een pro compact dit identiek is.hollebollegijs schreef:wat de disconnects na 36h00 betreft, blijft dit.
omdat dit een kenmerk is van je type abonnement, of je nu de optie van een vast ip erbij neemt of niet.
Greetzzz
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Het ligt gewoon aan Turboline dat je een 36 uren disconnect hebt en aan niets anders Maakt niet uit welke abonnementsformule, zolang je gebruik maakt van de Turboline infrastructuur krijg je een 36 uren disconnect.L-army schreef: Als het bij dommel toch uitvalt na 36h dan betekend dat dat op een pro compact dit identiek is.
Greetzzz
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Neen, normaal niet. Als je een vast-IP krijgt, krijg je normaal geen disconnects, omdat je idd op zo'n professioneel abo zit van BGC.ditCh schreef:Het ligt gewoon aan Turboline dat je een 36 uren disconnect hebt en aan niets anders Maakt niet uit welke abonnementsformule, zolang je gebruik maakt van de Turboline infrastructuur krijg je een 36 uren disconnect.L-army schreef: Als het bij dommel toch uitvalt na 36h dan betekend dat dat op een pro compact dit identiek is.
Greetzzz
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Het is wel degelijk de Turboline infrastructuur die de disconnects forceert hoor ...Lord Utopia schreef:Neen, normaal niet. Als je een vast-IP krijgt, krijg je normaal geen disconnects, omdat je idd op zo'n professioneel abo zit van BGC.
Maar mijn ervaring met BG hun vaste IP oplossingen, heeft men geen disconnectsMijn vorige werkgever & huidige, beiden hadden gewoon turboline & pro lijnen, en de pro had geen disconnects. Het zou een beetje vreemd zijn dat we op de gewoon lijnen de disconnects opmerken, en op de pro nietditCh schreef:Het is wel degelijk de Turboline infrastructuur die de disconnects forceert hoor ...Lord Utopia schreef:Neen, normaal niet. Als je een vast-IP krijgt, krijg je normaal geen disconnects, omdat je idd op zo'n professioneel abo zit van BGC.
Nu, misschien is het mogelijk afhankelijk van welke modem apparatuur je er aan hangen hebt? In beide gevallen van pro lijnen was het met BC hun eigen apparatuur. Misschien bij huis/tuin modems, dat men dit wel forceert? Zou me toch grondig verbazen, want dit heeft geen enkel nut op een pro lijn...
Lijkt mij toch sterk...ditCh schreef:Het is wel degelijk de Turboline infrastructuur die de disconnects forceert hoor ...Lord Utopia schreef:Neen, normaal niet. Als je een vast-IP krijgt, krijg je normaal geen disconnects, omdat je idd op zo'n professioneel abo zit van BGC.
Anyway, we zijn offtopic aan het gaan.Connection Uptime: 7 days, 23 hours, 13 minutes, 57 seconds
nope, 36uur disconnect is enkel voor gewone pppoe sessies. als je een vaste ip adres hebt is dat niet (net zoals de office produkten van belgaom)TomG schreef:Ik vraag me af, als er een vast IP adres inbegrepen zit in je product, forceren ze ook nog die 36h disconnects (die van toepassing zijn op het volledige Turboline netwerk)?
en mocht je het niet weten, als je bij belgacom een pro of office pakket hebt (pro bestaat al zelfs nie meer) heb je zelfs geen downloadlimiet