Disconnects :(

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Spandi
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2008, 09:29

Sinds ik Dommel heb, heb ik vrij veel problemen met mijn connectie. Ze valt op onregelmatige tijdstippen uit en da's natuurlijk behoorlijk lastig. Soms kan ik een halve dag verder zonder disconnect en dan heb ik er drie op een uur. Toch denk ik niet dat het probleem bij Dommel zit, maar eerder bij mijn eigen modem/router instellingen, de lichtjes flikkeren namelijk lustig op de toestellen maar verder komt er niveel uit...

Ik gebruik momenteel de D-Link 624 router en de Linksys AM200 modem. De router heeft zijn dienst destijds bij Telenet al bewezen en werkte toen dus naar behoren. De problemen begonnen pas sinds de adslmodem er tussen stak.

De eerste twee dagen Dommel gingen voorbij zonder problemen en toen kwamen die frequente disconnects dus. Ook bleek het onmogelijk om mijn pc na lange tijd af te staan gewoon op te starten en online te zijn, terwijl het ingesteld stond op 'always on'...

Iemand enige ervaring met bovenvermelde toestellen? Of weet er iemand bepaalde valkuilen waar ik zeker op moet letten bij het instellen van die apparaten in hun nieuwe netwerkomgeving?

Wat ik al heb ontdekt was dat de modem ook ip adressen aan het uitdelen was en dat die taak eigenlijk voor de router is, dat heb ik dus uitgeschakeld. Toen werkte het weer even maar niet voor lang.

Wat altijd helpt is wat prullen met de apparaten, bv. stekkers uit, splitter versteken, resetten van modem/router, zelfs mijn eigen pc resetten helpt soms. Het probleem is dat ik er geen enkele logica in kan terugvinden en dus geen blijvende oplossing kan opstellen.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Zoals ik op 9lives al postte:

Kan je die modem in bridge modus zetten, en je router de pppoe sessie tot stand laten brengen? Dat gaat al wat mogelijke problemen voorkomen.
Als dat niet mogelijk is zou ik beginnen met je pc rechtstreeks aan je modem te hangen, kijken wat dat geeft.
Wat zijn je lijnwaarden trouwens, kan je die uitlezen met die modem?
Spandi
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2008, 09:29

Zoals ik daar ook net heb gezet :) :

Die tip kreeg ik ook net van iemand. Voorlopig staat het zo en werkt het, voor hoe lang is de vraag. Maar ik denk wel dat het in orde komt.

Zo niet, dan zie je mij hier wel terug verschijnen :)
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

zoek even op dit forum er liep al een discussie over dit onderwerp,dommel staat wel bekend om zijn disconnects,heb daar ook verschillende dingen getracht te proberen,misschien dat je daar iets aan hebt. :-)
Live life to the Max
Spandi
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2008, 09:29

Nja, khad er hier inderdaad al wat over gelezen. Maar aangezien de modemlichtjes eigenlijk normaal deden dacht ik dat het probleem eerder bij mij lag. En tziet er naar uit dat dat gaat kloppen, twas gewoon mijn eigen domme fout met het instellen van de modem :)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

regeri schreef:zoek even op dit forum er liep al een discussie over dit onderwerp,dommel staat wel bekend om zijn disconnects,heb daar ook verschillende dingen getracht te proberen,misschien dat je daar iets aan hebt. :-)


Dommel bekent om disconnects? Meestal is het gewoon een probleem van afstand
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

vreemd dat het dan vaker bij dommel voorkomt,en dat ik voorheen bij edpnet nooit last hier van had,toch :?
Live life to the Max
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

het probleem was weg bij mij na een firmware update van mijn router.
Maar sinds ik na wat problemen de fabrieksinstellingen resette heb ik er weer zwaar van.
Heb zo pas mijn verbinding van ppoa naar ppoe gezet, is zien of dat helpt.
Probleem lijkt hier toch bij de modem/router te liggen. Volgende keer geen Belkin meer voor mij. (leek voornamelijk ook bij Belkin routers te liggen, en niet alleen in Belgie, moet maar is googelen).
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

regeri schreef:vreemd dat het dan vaker bij dommel voorkomt,en dat ik voorheen bij edpnet nooit last hier van had,toch :?


Welke syncro snelheid had je bij EDPnet? Meestal heeft het probleem ook hier mee te maken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
daxer
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 dec 2007, 13:44

regeri schreef:vreemd dat het dan vaker bij dommel voorkomt,en dat ik voorheen bij edpnet nooit last hier van had,toch :?

Omdat ik knooit eerder adsl had ben ik wat beginnen zoeken naar de instellingen van de modem. Ik merk toch op dat bij verschillende providers ( ook in verschillende landen ) de instellingen iets afwijken van elkaar. Misschien heeft dat ermee te maken.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Welke syncro snelheid had je bij EDPnet? Meestal heeft het probleem ook hier mee te maken.


Da moet ge mij eens uitleggen... Hoe heeft zijn synchro snelheid bij een andere operator een verband tav zijn verbrekingen op een nieuw profiel bij de nieuwe operator?
predje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jan 2008, 13:06

i think dat hij misschien lagere download snelheid had dat hij daardoor geen disconnects kreeg,ik had bij mijn oud huis ook regelmatig disconnects bij bgc , er kwam een technieker en die zei dat de pc de 4mb niet aankon, dus hadden ze me teruggeschroefd naar 1mb en sinds toen niks disconnect meer gehad daar... dus daarmee misschien dat hij dit vraagt?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

regeri schreef:dommel staat wel bekend om zijn disconnects


That's new. Met m'n vorige (brol) linksys adsl2+ modem (geen router!) had ik niks dan problemen.

Overgestapt op een Cisco 827, byebye disconnects.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Nog niets gemerkt van disconnects hier. Na enkele jaren Easynet en nu een tweetal jaren Dommel heeft zowel mijn oude Speedtouch home + SMC router en mijn Fritzbox nog geen last gehad van onvoorziene disconnects.

Voor zover ik overal lees komen disconnects voor bij
1. Slechte lijnwaarden (BC-related of binnenbekabeling)
2. Hardware problemen (modem/router)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Sido
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2007, 18:54

Vroeger bij Scarlet enorm veel problemen gehad met disconnects, sinds de overstap naar Dommel nu bijna een jaar geleden niks meer van ondervonden.
'k Blijf het wel een beetje raar vinden dat de SNR waarde en de Line Attenuation zo kunne verschillen. Bij Scarlet had ik een SNR van 6 of minder en de Line Attenuation was ongeveer 40. Nu bij Dommel iets meer dan 30 dB voor de SNR marge en een 6 dB voor de line attenuation, mij hoor je dus niet klagen nu :-)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Zoals ik al zei, het hangt allemaal af van de afstand. Het kan zijn dat je bij edpnet ver van de centrale zit. En bij dommel veel dichter.

Predje ik zou toch eens vragen aan dommel of bgc weet niet wie je provider is om je eens op een 2,2 mbit profiel te zetten. Mss heb je wel geluk en heb je ook geen disconnects. Want direct van 4mbit naar 1mbit is heel drastisch
Tego
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 aug 2007, 20:14

Hier had ik niets dan korte disconnects met een D-Link 624 modem-router. Browsen etc werd niet beinvloed, maar SSH connecties werden onderbroken indien niet continu gebruikt.
Die router heeft het een week geleden begeven (na 4 maanden gebruik) en ik heb een Linksys WAG-200 aangeschaft. Werkt veel beter met de rest van de Linksys routers in mijn netwerk en geen disconnects meer.
daxer
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 dec 2007, 13:44

Naar ik heb vernomen is het wel degelijk pppoe bij dommel.
In ieder geval nog geen disconnects gehad, nog geen connects ook niet trouwens, jammer genoeg.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Wat ik wel heb gemerkt is dat als ik download via newsservers en tegelijk,via torrentsites binnenhaal dat mijn verbinding wegvalt.Is ook misschien een beetje veel van het goede,het maximale van je upload en tegelijkertijd het maximale van je downloadsnelheid :-) :-) .
Live life to the Max
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

regeri schreef:Wat ik wel heb gemerkt is dat als ik download via newsservers en tegelijk,via torrentsites binnenhaal dat mijn verbinding wegvalt.Is ook misschien een beetje veel van het goede,het maximale van je upload en tegelijkertijd het maximale van je downloadsnelheid :-) :-) .


als je aan maximale uploadsnelheid zit, zal dat je downloadsnelheid serieus dichtknijpen. Als ik hier een mail of zo met grote attachment verstuur, dan heb k enkele minuten quasi geen internet meer.

Je kunt bij torrentsoftware normale een max uploadsnelheid instellen...

Trouwens, het gebeurt soms dat, als ik een torrent download met veel connecties (400+ of zo) dat na enkele minuten mijn router gewoon vastloopt en dat ik die dan moet restarten alvorens internet terug werkt...
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

daxer schreef:Naar ik heb vernomen is het wel degelijk pppoe bij dommel.
In ieder geval nog geen disconnects gehad, nog geen connects ook niet trouwens, jammer genoeg.

ik gebruik ppoa
predje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jan 2008, 13:06

ljd,
dat was toen ik nog thuis woonde hé,
nu woon ik in hasselt en heb hier voorlopig nog telenet
(ga maandag contract langsbrengen bij dommel)
hier woon ik op 1.4km van de centrale, dus normaal geen problemen :)
groetjes en toch merci voor de aanbeveling
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

laurens7 schreef:
daxer schreef:Naar ik heb vernomen is het wel degelijk pppoe bij dommel.
In ieder geval nog geen disconnects gehad, nog geen connects ook niet trouwens, jammer genoeg.

ik gebruik ppoa

Heb ook lang pppoa gebruikt bij Dommel en das vele maanden perfect gegaan, (eenmaal ik een juiste firmware gevonden had voor mijn router).

Maar na een totale reset, en update naar de nieuwste firmware (die al een jaar oud is bijna) is het weer van da.
Als het de wireless ni is, dan is het de modem die kuren heeft, nee Belkin heeft afgedaan bij mij.
En het is zeker geen geïsoleerd geval, want de winkel waar ik hem kocht verkopen ze al ni meer (2-3 maand nadat ik hem kocht), veel mensen hadden zelfde problemen met disconnects als ik, en opt internet zijn er ook een "paar" topics over.
Ik heb ne F5D7632-4v6_UK btw
http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=252506
Kan enkel info over vinden op de UK site, nog zoiets fraais.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

laurens7 schreef:
daxer schreef:Naar ik heb vernomen is het wel degelijk pppoe bij dommel.
In ieder geval nog geen disconnects gehad, nog geen connects ook niet trouwens, jammer genoeg.

ik gebruik ppoa
hier ook, met PPPoE geraak ik zelfs niet online - al 3 verschillende types van modem geprobeerd
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Draco888 schreef:
laurens7 schreef:
daxer schreef:Naar ik heb vernomen is het wel degelijk pppoe bij dommel.
In ieder geval nog geen disconnects gehad, nog geen connects ook niet trouwens, jammer genoeg.

ik gebruik ppoa

Heb ook lang pppoa gebruikt bij Dommel en das vele maanden perfect gegaan, (eenmaal ik een juiste firmware gevonden had voor mijn router).

Maar na een totale reset, en update naar de nieuwste firmware (die al een jaar oud is bijna) is het weer van da.
Als het de wireless ni is, dan is het de modem die kuren heeft, nee Belkin heeft afgedaan bij mij.
En het is zeker geen geïsoleerd geval, want de winkel waar ik hem kocht verkopen ze al ni meer (2-3 maand nadat ik hem kocht), veel mensen hadden zelfde problemen met disconnects als ik, en opt internet zijn er ook een "paar" topics over.
Ik heb ne F5D7632-4v6_UK btw
http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=252506
Kan enkel info over vinden op de UK site, nog zoiets fraais.


Het eerste wat ik doe als ik een modem of router koop, is een half uurtje rondsurfen en informatie verzamelen over die modem. Als je 3 websites opent over die modem waar er problemen mee zijn weet je al genoeg :-D
Spandi
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2008, 09:29

Ondertussen zijn de grootste problemen van de baan. Ik kan terug normaal surfen en downloaden zonder dat ik om de zoveel tijd naar beneden moet lopen.

Soms heb ik nog wel last van disconnects maar die herstellen zichzelf vrij snel zonder dat ik er iets voor moet doen. Niet optimaal, wél een heel pak beter.

Misschien toch de afstand? (Ik zit op ongeveer 3km)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Spandi schreef:Misschien toch de afstand? (Ik zit op ongeveer 3km)
waarschijnlijk. kijk eens naar uw SNR waarden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Draco888 schreef:
laurens7 schreef:
daxer schreef:Naar ik heb vernomen is het wel degelijk pppoe bij dommel.
In ieder geval nog geen disconnects gehad, nog geen connects ook niet trouwens, jammer genoeg.

ik gebruik ppoa

Heb ook lang pppoa gebruikt bij Dommel en das vele maanden perfect gegaan, (eenmaal ik een juiste firmware gevonden had voor mijn router).

Maar na een totale reset, en update naar de nieuwste firmware (die al een jaar oud is bijna) is het weer van da.
Als het de wireless ni is, dan is het de modem die kuren heeft, nee Belkin heeft afgedaan bij mij.
En het is zeker geen geïsoleerd geval, want de winkel waar ik hem kocht verkopen ze al ni meer (2-3 maand nadat ik hem kocht), veel mensen hadden zelfde problemen met disconnects als ik, en opt internet zijn er ook een "paar" topics over.
Ik heb ne F5D7632-4v6_UK btw
http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=252506
Kan enkel info over vinden op de UK site, nog zoiets fraais.

had dezelfde modem, waardeloos.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”