Welke console te kopen ?

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Beste yoezerbezers,

Aangezien ik geen flauw idee heb welke console te kopen (ja, ik wil er een) vraag ik eens jullie ongezouten mening. Ik twijfel tussen een PS2 en een Xbox. Ik heb zelf al een paar pro's en contra's over beide, dus feel free om te commenteren en mij uit dit dillemma te helpen.

Xbox: Nieuwste console, geavanceerd, knappe games, beperkt aanbod van games
PS2: Reeds oudere console, nog steeds knappe games en prestaties, groter aanbod aan games (vooral DBZ budokai 1&2)

Ik neig eigenlijk zelf meer naar een PS2, maar heb een beetje schrik dat van zodra de PS3 er is (zal ni lang meer duren) men de PS2 gaat laten vallen en ik binnen enkele maanden met een verouderde console zit waar geen/weinig nieuwe games voor worden ontwikkeld.

Alvast bedankt,

Siske
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik was ook onlangs van plan een console te kopen ('k ben ondertussen van gedacht veranderd), en ik heb toen ook wat rondgevraagd tss vrienden enzo en bijna iedereen raadde mij Xbox aan.

Vraag mij niet waarom, een reden gaven ze er nooit bij.
(ik denk dat het vooral was omdat je meer "illegale" dingen kan doen op de xbox ;) )

of andere leuke dingen: zie:

http://www.cyberbob.no/pub/pics/cb-xbox.jpg


greetz,

Nob
Laatst gewijzigd door Nob 14 nov 2003, 11:19, in totaal 2 gewijzigd.
sparkiii
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:22

Wij hebben hier een gamecube staan... Wat de doorslag gaf om een gamecube te kopen ipv bv. xbox of ps2? Wel vrij simpel eigenlijk: De meeste xbox, ps2 games komen tegenwoordig ook vaak op pc uit... Nintendo heeft zijn iconen natuurlijk zoals mario, wario, zelda, metroid, ... Het hangt er vooral van af naar wat voor soort games je voorkeur gaat en of je al dan niet via internet wil gamen met je console. Btw je mag altijd eens langskomen hier hoor als je het beestje eens aan het werk wilt zien ;)

Groeten,
Sparkiii

I love the smell of fresh napalm in the morning...
nosta
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 sep 2002, 22:17
Locatie: Merchtem
Contacteer:

Ik zit al lang te aarzelen om een console te kopen (niet veel tijd om te spelen :-( ), maar moest ik er een vandaag kopen zou het in elk geval geen x-box zijn ! Waarom ? Wel het is van Microsoft, de gamepads zijn enorm groot en ook al zijn de beelden misschien wat schoner, het is niet voor de graphics dat je een spel graag blijft spelen. Lang leve Nintendo daarvoor :).

Het probleem nu om een keuze te maken tussen de Gamecube en de Playstation zijn spellen zoals Final Fantasy die enkel op Playstation komen, of Zelda en Mario Kart voor de Gamecube. Playstation heeft wel een groter aanbod aan spellen, en de Nintendo ... wel die is goed beveiligd hé :wink:. Ik denk da'k voor een Gamecube ga ... met Zelda, Soul Calibur en Mario Kart :).

Nosta.
Boo !
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, ik kan hier niet véél zeggen want ik ben nen game-n00b met nadruk op het laatste ;-).

Als ik mijn gezond verstand gebruik en beetje de zaken afweeg over vroegere ervaringen (oude nintendo's en ervaringen van spelen op ps).

Dan zou ik kiezen tussen Sony PS2 of Nintendo Gamecube... die Xbox daar heb ik ook geen vertrouwen in.. das van Microsoft.. enja we kennen hun werken. Ms is ook niet in eerste plaats een game-console fabrikant etc..Sony ook minder..Nintendo is idd de meest gevestigde waarde volgens mij.

Nuja, bij mij zo het sowieso tussen Sony of Nintendo gaan :).
I love it when a plan comes together!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik zou persoonlijk liever naar een PS2 gaan. Waarom? Ik vind de gamecube te getekend. De meeste spellen zien er cartoon-achtig uit. En dat is iets wat ik niet zo graag zie. Dat is wel eens leuk, ik vind mariokart een heel goed spel, maar ze mogen er niet allemaal zo uit zien. Dat heb je bij de gamecube wel vind ik.

Waarom geen XBox.. Wel het is van ms en ze doen te veel achter uwe rug. Zoals die ene patch dat er voor zorgt dat je geen linux op je Xbox kan gooien. Deze wordt installed achter uw rug en je kan er niets aan doen.

En voor diegene die het echt niet weten... Emulators rule :) Ik speel al mijn PS1-spellen op de PC. Er is een kabel kapot van de PS en ik heb geen geluid meer :( dus speel ik ze op PC. Al mijn spellen zijn origineel, dus dat moet kunnen vind ik.

Cheers
Afbeelding
sparkiii
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:22

nosta schreef:Het probleem nu om een keuze te maken tussen de Gamecube en de Playstation zijn spellen zoals Final Fantasy die enkel op Playstation komen, of Zelda en Mario Kart voor de Gamecube. Playstation heeft wel een groter aanbod aan spellen, en de Nintendo ... wel die is goed beveiligd hé :wink:. Ik denk da'k voor een Gamecube ga ... met Zelda, Soul Calibur en Mario Kart :).

Nosta.


Gewoon ter info:
http://www.planetgamecube.com/previews. ... ile&id=232

Groeten,
sparkiii

If the bomb smiles then there is something wrong with it...
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Persoonlijk heb ik geen console, maar mijn vriendenkring bestaat uit echte console freaks (en dat is nog zacht uitgedrukt!).
PS2 is voor hun zoizo afgeschreven. GameCube en Xbox zijn volgens hun de beste keuzes van vandaag. Xbox Live schijnt echt zalig te zijn en de Xbox games zijn ook al helemaal niet slecht. GameCube heeft ook veel leuke games en is nu ook erg goedkoop (100euro).
Moest ik voor een console gaan dan zou het een Xbox zijn (voornamelijk omwille van de live en (race)games). Trouwens Nosta, de Xbox wordt tegenwoordig erg veel geleverd met een S controller (oorspronkelijk een controller voor de aziatische landen waar ze vooral erg kleine handjes hebben ;) ).
Ik heb het ook niet zo op Microsoft, maar hun Xbox schijnt echt wel iets goed te zijn (en als iets goed is, dan is het goed hé :) ).
Maar kom, ik zal de grootste freak eens vragen of hij hier een stukje wil komen schrijven over de verschillende consoles om je wat te helpen ;)
NuKeM
OpperMeneer

Ik heb de 3 consoles en m'n voorkeur gaat uit naar Xbox.

Laten we het eerst even over de controllers hebben. Er wordt maar al te snel gezegd dat de Cube controller de beste is van de 3. Dit vind ik niet geheel waar. De Cube controller (aka WaveBird) zit het lekkerst in de hand, voelt het lekkerst, maar de plaatsing van de knoppen is voor de meeste games ver van ideaal. Begrijp me niet verkeerd. Voor 1st party Nintendo games zoals Mario en Zelda, zelfs Metroid en ook wel Viewtiful Joe is deze controller een blessing, maar voor de meeste andere games is deze controller soms wel een nadeel. De 2de stick is immers geen waardige stick maar eerder een stompje dat maar net goed genoeg is om de camera te bedienen in een Mario Sunshine bv. Daardoor zijn FPS toch wel eens stuk minder speelbaar op Cube. Vechtspellen zijn ook een pak beter speelbaar met de Ps2 controller en de Xbox S Controller. Op de Ps2 controller zijn de sticks immers niet primair geplaatst. De Dual Shock 2 controller is immers maar een evolutie van de allereerste PlayStation controller die in 1994 ontworpen werd. Die sticks zijn er gewoon "bijgesmeten" in 1998. Dat maakt de Ps2 controller heel geschikt voor Virtua Fighter 4 Evo bv., omdat je in zo'n technisch vechtspel geen sticks gebruikt maar de D-pad, maar tegelijkertijd is die Dual Shock 2 toch te verouderd voor de meeste hedendaagse games die volop gebruik maken van 2 sticks. De Ps2 controller heeft zelfs geen shouder triggers!! Ze heeft dan weer wél drukgevoelige knoppen maar dat is eerder onzin, want als men in games echt gebruik maakt van deze drukgevoelige knoppen moet je al snel zo hard drukken (voor volgas te gaan in bv. Formula One 2002) dat je duim ervan gaat zeer doen. En dan moet ik er ook nog eens bijvermelden dat de sticks van de Xbox controller en de Cube controller heel wat gevoeliger, en dus preciezer en beter, dan de sticks van de Ps2 controller. De Xbox controller S vind ik dus de beste controller. Hij is nooit een nadeel, in geen enkele game of genre, voor vechtspellen zoals Mortal Kombat Deadly Alliance is hij enorm goed en voor racegames is hij dé heilige controller. Perfecte sticks en shoulder triggers en 4 centrale knoppen rechts.

Over de games dan: elke console heeft wel goeie games

Ps2 heeft véél games, maar weinig goede. Hou er ook rekening mee dat games die op de 3 consoles bestaan zo goed als altijd het minst goed zijn op Ps2. De beste Ps2 games zijn volgens mij Metal Gear Solid 2, Final Fantasy X, Gran Turismo 3 en Virtua Fighter 4 Evo. En dan nog heb ik een serieus pak kritiek op bv. GT3: zeer zwakke AI, saai na nen tijd, beetje popup soms en overall zijn de omgevingen nogal leeg...

GameCube heeft een super topper: Metroid Prime. Viewtiful joe is ook heel goed. Zelda vind ik daarentegen een beetje tegenvallen. Na een tiental uur boeide het me nog niet echt. Ook Mario Kart blijkt niet volop aan z'n verwachtingen te voldoen en die haal ik dan waarschijnlijk toch niet. Survival Horror is goed op Cube met Resident Evil 1 & Zero, ook al hebben deze games een sterk verouderde besturing. Eternal Darkness is wat moderner op dit vlak, maar is dan weer repetitief. Mario is ook altijd tof net als F-Zero. Monkey Ball 1&2 zijn ook zeker must-try's. Rogue Leader vind ik dan weer iets minder, er is maar 1 missie die ik echt super vond. Rebel Strike blijkt iets minder te zijn, dus die haal ik ook zeker niet. Er staat wel een Final Fantasy en Metal Gear Solid gepland voor Cube, mocht je dat interesseren.

Xbox games, de toppers zijn talrijk. Halo, MotoGP2, Project Gotham, Sega GT 2002, Colin McRae 4, Star Wars KOTOR, Wolfenstein, Splinter Cell, Panzer Dragoon Orta, Top Spin, JSRF en er zijn er meer hoor. Heel genietbare games en als ze Live zijn krijgt het een extra tintje ;)
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Hehe, voor mij is mijn keuze snel gemaakt: mijne computer is en blijft een geilige koei, en zo een doos voor onder uwen tv moet ik niet hebben.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
OpperMeneer

O ja, nog even over de prijzen. Ps2 is duurst en oudst. Maar het zijn die van Xbox en GameCube die interessant zijn.

Cube is 100 euro, maar vergeet niet dat je nog een memory card moet kopen om te kunnen saven, er steekt maar 1 controller bij en no games. Een broadband adapter is ook apart te koop.

Er is nu een Xbox pack van 230, daar heb je dan ook heel wat voor. De console zelf, 2 controllers S, en 3 games: Halo, Midtown Madness 3 en Brute Force. No need for memory card, je saved zoveel je wil op je schijf en de console heeft automatisch een ethernet uitgang. Zeg dus niet te snel dat Cube het goedkoopst is ;)
PCder
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 nov 2003, 17:22
Locatie: Westerlo
Contacteer:

De meeste mensen die ik ken hebben een PS2, en ze klagen er niet over, goede games,...
To game or not to game, thats the question.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Anonymous schreef:ik zou voor de xbox gaan


En kun je ons dan ook zeggen waarom?

Cheers
Afbeelding
OpperMeneer

Iedereen dat ik ken met alleen een Ps2 hoor ik ook nooit klagen. Maar onlangs was er toch iemand van dat een Xbox kocht en hij vind z'n Ps2 nu gewoon bucht. Dat vind ik nu ook weer niet, er zijn wel goede games op elk platform, maar het is maar om aan te tonen dat je niet kan klagen als je niet beter kent.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Als ik op het moment een console zou kopen, dan zou het een ps2 of een game cube zijn, waarschijnlijk een ps2, omdat ik nog veel games heb liggen van ps1, en omdat ik de controller subliem vind, veel beter dan de s-controller van xbox en die va de gamescube.

ik ben ook jaren tevreden geweest over mijn ps, nog een reden om naar ps2 te gaan

de gamecube zou ik kopen voor mario enzo, en ook omdat hij (ja toch wel oppermeneer) zo goedkoop is, want de games kosten minder dan bijk een xbox, ok wel maar 1 cotroller en geen mem card, maar toch
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Verdoeme , nu weet ik het nog altijd ni :p

Ik neig vooral naar de PS2 omdat ik de games DBZ budokai en budokai2 wil hebben, en GT3 e.a. ... maar als ik het zo hoor lijkt de Xbox ook enorm goed.

Op't moment heb ik zo het gevoel dat het geen rol speelt welke van de 2 ik zou kopen, ik me achteraf toch ga bedenken of ambetant ga voelen omdat ik niet den andere heb gekocht.

BTW, PS2 kun je toch ook online mee spelen hé ? Of niet ?

Grtz Siske
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ja met de ps2 kan je ook online spelen, en daar is nog een voordeel van de ps2
nl. bij de x-box moet je (ik dacht) maandelijks een bedrag betalen om te kunnen spelen, en ook de netwerkadapter kopen,
bij de ps2 is dat (voorlopig iig) niet zo, je koopt daar eenmaal de netwerkadapter en je kan blijven spelen
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet
Contacteer:

Pi R² schreef:Hehe, voor mij is mijn keuze snel gemaakt: mijne computer is en blijft een geilige koei, en zo een doos voor onder uwen tv moet ik niet hebben.


Same here! :-D
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

SeNsEi Ze0n schreef:ja met de ps2 kan je ook online spelen, en daar is nog een voordeel van de ps2
nl. bij de x-box moet je (ik dacht) maandelijks een bedrag betalen om te kunnen spelen, en ook de netwerkadapter kopen,
bij de ps2 is dat (voorlopig iig) niet zo, je koopt daar eenmaal de netwerkadapter en je kan blijven spelen

Bij Xbox zit bij sommige games gewoon 2 maand gratis live en je kan een volledige live set (dat is een jaar abo + headset) kopen voor 60 euro (ethernet zit al in de Xbox).
Bij Live kan je spreken met je tegenspelers, een friends list bijhouden en ondertussen ook spreken met je vrienden buiten een game... Ik weet niet hoe het bij PS2 zit, maar voor Xbox zijn er al massa's games die Live (online dus) ondersteunen...
Persoonlijk neem ik ook genoegen met mijn pc (ben niet zo'n gamer), maar misschien dat ik volgend jaar wel eens een Xbox ga halen ;)
Btw, van die PS2 controllers krijg ik na 5 minuten al erg veel pijn/krampen in mijn handen... die zijn dus zoizo afgeschreven in mijn geval.
NuKeM
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Ik heb de aankoop van een spelconsole ook jaaaaaren uitgesteld wegens altijd vrij recente game pc voorhanden en Mario Bros en dergelijke heeft me sowieso nooit kunnen overhalen om te switchen.

Tot voor een klein jaar ik de xbox ontdekte. En dan in het bijzonder de 'extra' eigenschappen die dat ding potentieel in zich heeft.

ik heb het hier dan niet over de 'illegale' dingen zoals spellen copiëren (wat trouwens op PS en PS2 ook gaat mits zelfde aanpassing nl een modchip/LPC flash) maar de mogelijkheid om met een beetje handigheid dat ding om te bouwen tot een media center.

Neem nu een xbox, modchip en harde schijf van laten we zeggen 120GB en je hebt voor een goeie 360 euro een media center. Op zich niet zovel verschillend van prijs in vergelijking met andere dergelijke producten, maar het grote verschil zit 'm juist in het feit dat je kan upgraden, aanpassen naar lieve lust.

Voor mij gad dit de doorslag en heb ik eindelijk een game console gekocht. Deels om het plezier van met vrienden eens een avondje te gamen, maar vooral om de vele extra's die eraan verbonden zijn.

De discussie of een modchip nu al dan niet op zich illegaal is staat nog lang onder vuur hoor. Ik ben persoonlijk van het principe dat ik dat ding gekocht heb en dat het dan ook van mij is en ik er mee mag doen wat ik wil. Ik ken mensen die een gemodde xbox hebben en niet eens spellen spelen, enkel linux draaien. Wat is daar nu verkeerd aan?

just my 2 cents
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

C-Phest schreef:Ik ken mensen die een gemodde xbox hebben en niet eens spellen spelen, enkel linux draaien.


Uh? Waar gebruiken die dat dan voor?

Als 't voor den design is kan je toch ook voor de Mega van MSI gaan?

Persoonlijk heb ik PS2 en blijf ik er bij. Heb ook net een 2.8GHZ PIV met Radeon 9800 PRO gekocht, daar kunnen de meeste consoles nog een puntje aan zuigen (mijn portefeuille ook helaas :roll:).
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Kostprijs he...

xbox kost 199€

daarvoor heb je een
• Intel Celeron 733 MHz CPU
• nVidia GeForce 3MX
• 64 MB of RAM
• 8/10 GB hard disk
• DVD drive
• 10/100 Ethernet

Goed genoeg voor een webserver bijvoorbeeld.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Styno schreef:Kostprijs he...

xbox kost 199€


We hebben het er trouwens al eens over gehad om een gemodde xbox in colocation te zetten voor clanserver ... kost niks en rebooten is voor de coloc admins echt zo simpel als maar mogelijk is :)

Knopje uit, knopje aan, voila :)

Dan heb je voor 250 euro (incl modchip) een servertje staan.

Wat betreft de vraag: waarom zo'n lelijk ding kopen ipv mega pc of dergelijk:
1° wederom de prijs
2° de meeste linux freaks die ik ken zijn eveneens 'hoe ouder of hoe exotischer hoe beter' freaks ;)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ok, ik heb een xbox gekocht (130 euro ;) ) zonder spelletjes welliswaar.

En ik zit met een paar vragen.

Mijn doel: de xbox omtoveren tot een compleet multi-mediasysteem. (dvd, xvid, divx, mp3, ogg, games, ...)

1) Heb ik de DVD-extentie kit nodig om DVD's af te spelen, of gaat dit ook als je een mod-chip hebt? (of heb je beide nodig?)
2) Als ik een mod-chip installeer, kan ik dan zowel alle media files afspelen als mijn spelletjes nog spelen.
3) Welke mod-chip installeer ik het best? (zonder solderen aub)
4) Welke software installeer ik het best daarna?
5) Waar koop ik het best zo'n modchip?

alvast bedankt!

greetz,

Nob
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Nob schreef:Ok, ik heb een xbox gekocht (130 euro ;) ) zonder spelletjes welliswaar.


Welcome to the real world ;)

Nob schreef:3) Welke mod-chip installeer ik het best? (zonder solderen aub)


Zonder solderen .. ik heb het eerst ook geprobeerd met zo'n no-solder oplossing, maar ben hier toch snel van afgestapt hoor.

Ik ben nl een complete soldeer-noob en heb toen gewoon een paar printplaten genomen, soldeerbout gaan kopen en ben beginnen experimenteren.

En geloof mij: het is ECHT niet moeilijk :)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

1) Heb ik de DVD-extentie kit nodig om DVD's af te spelen, of gaat dit ook als je een mod-chip hebt? (of heb je beide nodig?)

Een niet-gemodde xbox kan enkel dvd's spelen met de dvd-extentie.
Als je een modchip hebt kan je je dvd's met het homebrew programma dvdx afspelen, kan je dan aansturen via je 'kaske' (of hoe noem je dat ding?) Ik gebruik wel liever de afstandbediening van de dvd-extentie, das net iets confortabeler.

2) Als ik een mod-chip installeer, kan ik dan zowel alle media files afspelen als mijn spelletjes nog spelen.

Ja dat is mogelijk. Met een modchip kan je naast spelletjes ook homebrew programma's draaien (zijnde xbox programmas die niet door microsoft gesigned zijn). Een daarvan noemt xbmp of xbox media player (recentelijke naamwijziging naar xbox media center) waarmee divx/xvid/whatever kan afgespeeld worden.

3) Welke mod-chip installeer ik het best? (zonder solderen aub)

xecuter! bestaat zowel in solder als non-solder addon. ik zou wel voor solder gaan als ik van jou was. let er wel op dat je xbox versie ondersteund is.

4) Welke software installeer ik het best daarna?)

ja dat valt te zien wat je wil doen he.. standaard zou ik gaan voor het 'evox dashboard' en 'xbmp media player' daar ben je wel een tijdje mee zoet. snel komen der emulators bij, maar dat merk je wel ;)

5) Waar koop ik het best zo'n modchip?

look around, voor je tot aankoop overgaat lees er dan veel over...
echte aanrader is http://www.xbox-scene.com zowel voor dagelijkse newsfeed als excellent forum. En als je er niet aan uitgeraakt kan je hier nog steeds vragen he ;)

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2004, 08:27
Contacteer:

Ik heb onlangs een GameCube gekocht (die pack met mario kart en de 2 zeldas bij voor 149euro)

Ik ben al jaren fan van nintendo (sinds de NES al) en in tegenstelling tot pleestation denken ze bij nintendo wel aan de gameplay.

Xbox wou ik niet omdat ik een pc heb waar ik al mijn films op kijk en het grof van de xbox games is ook uit op pc.
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

wat versta jij onder gameplay?
nintendo heeft mario en zelda, ok, ik geef me over...

maar hoe zit het met "metal gear solid" "medal of honor" "final fantasy" "tomb raider" enz... van in het begin al vind j edeze toppers enkel al op PS2 of PC... en sommigen nu ook XBOX
maar nintendo?...
sorry maar ik moet teveel aan mijn oude grijze gameboy denken dan...

en voor die prijs heb ik liever mijn game boy advance sp'tje, die heb ik 110euro betaald en kan ik tenminste overal meenemen...
op verplaatsing of vliegtuig of wat dan ook mag je al eens kinderachtige spelletjes spelen he?
maar om die thuis te spelen met zo'n grote bak? no way :-D :-D :-D

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2004, 08:27
Contacteer:

Ik heb ook een GBAtje, uiteraard met flash kaartje ;-)
Er komt een Final Fantasy naar de Cube! Ik heb zelf een rothekel aan die 'stealth' games dus die mis ik zeker en vast niet en mohaa was best leuk op PC, vraag me af of zo'n shooters wel lekker spelen met een gamepad ipv muis + klavier.
Nintendo zal wel zijn apart publiekje hebben zeker... Wel jammer dat ze direct als 'kinderachtig' bestempeld worden, wat volgens mij zeker niet klopt.
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

Squirtle schreef:Ik heb ook een GBAtje, uiteraard met flash kaartje ;-)


Huh? hoe doe je dat? koop je die zo?
ik heb de GBA SP...
wat doet zo'n flash card?

en dat die spelletjes als kinderachtig bestempeld worden, er zijn op elk platform uitzonderingen, maar geef toe dat nintendo wel heel veel mario, mario kart, worms en tetris achtige spelletjes heeft (no offence begrijp me niet verkeerd!)

thanx
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Gebruikersavatar
Miles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 nov 2003, 15:12
Locatie: Vlaanderen

Hey...
Ik heb me vandaag een XBOX aangeschaft.
Limited Edition Pack: met Halo, Midtown Madness, Rainbow Six en 2 maanden gratis online gaming.
De graphics zijn volgens mij waanzinnig goed. Vooral Halo is in dat opzicht schitterend, maar dat wisten de meesten natuurlijk al.
Wat ik toch even wil zeggen is dat ik redelijk teleurgesteld was over het feit dat men eerst die DVD extension kit moet kopen om dan pas DVD's te kunnen afspelen. Dat is ook een beetje valsspelen want op de doos staat in gouden letters "also DVD player!!!" Maar nu moet ik nog een kit van over de 30 euro gaan kopen.
Beetje fout vind ik..
Van de games klaag ik zeker niet. En ook de controller, waarmee ik volgens mij ne grizzly kan doodslaan, valt heel goed mee.
Gebruikersavatar
Miles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 nov 2003, 15:12
Locatie: Vlaanderen

Ohja sorry
De prijs voor dit alles was 215 €
hologic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 21 jul 2003, 17:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ik voor mijn kerst, van mijn vriendin, ook een Xbox gekregen.

Heb lang getwijfeld, maar de knoop dan toch doorgehakt.

Ik heb jarenlang PC-games verslonden, maar de laatste tijd vind ik de kwaliteit/stabiliteit van de meeste games allesbehalve (zit soms meer beta tussen dan echte game).

Het probleem is dat er zoveel PC config's zijn dat het niet meer te overzien is. Ook wordt er hééél slordig omgesprongen met de CPU/GPU kracht van een PC'tje.

Toegegeven de Xbox is dedicated hardware, maar als je de graphics van halo, gotham racing en crimson skies ziet draaien op hardware van bijna 2 jaar oud valt je mond open. Ook de soundeffecten (DD5.1) zijn om van te smullen. Ik moet zeggen dat mijn audigy 2 nooit zo goed heeft geklonken.

Voor flightsims en RTS blijf ik mijn pc'tje gebruiken. Niks zo goed als IL2 en falcon 4 ( voor de diehards onder ons). En de nieuwe RTS zoals panzers zijn om de vingertjes mee af te likken. Jammer genoeg stijgen de hardware vereisten ook de pan uit. En bijna 500€ betalen voor een graphics bordje (waar trouwens nog niet 1/10 van de mogelijkheden wordt gebruikt) ben ik een beetje beu

Maar voor al de rest ben ik overgeschakeld op Xbox (aangesloten op mijn Dolby digital systeempje).

Zalig om 's avonds in je bed te liggen, game in de Xdoos en binnen 5 minuutjes beginnen te gamen.

En voor de modders onder ons is er een mooi servertje of mediasysteempje van te maken.

Games : Crimson skies (beter dan het orgineel op PC), Halo, Midtown Madness 3, Mechassault, Gotham 2.

Voor de komende maanden : KOTOR, Halo 2, Secret Weapons Over Normandy, Metal Arms: Glitch In The System, Lord of the Rings: Return of the King.
Gebruikersavatar
Miles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 nov 2003, 15:12
Locatie: Vlaanderen

Iemand ervaringen met online gaming?
Xbox of PSX 2??
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Miles schreef:Iemand ervaringen met online gaming?
Xbox of PSX 2??


PS 2? Noem je dat online gaming? :-P
Gebruikersavatar
Miles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 nov 2003, 15:12
Locatie: Vlaanderen

ik heb er dan ook geen ervaring mee :P
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Toch even laten weten dat ik eergisteren ook een Xbox heb gekocht en ik moet eerlijk zeggen dat ik best onder de indruk ben. Eigenlijk ben ik niet zo'n gamer, maar een spelletje nu en dan is best wel leuk. Waar je bij de pc zit te 'sukkelen' met de installatie, laadtijden en hardware ondersteuning steek je bij de Xbox gewoon de cd erin en voila :)
De kwaliteit op PC is natuurlijk wel wat beter als je de goeie hardware hebt (maar ja, enkel en alleen al voor de huidige prijs van een Ati 9800XT kan je al 2 Xbox consoles kopen).
Waar ik vooral van onder de indruk was, was de Live optie. Alles gaat zo makkelijk geen gedoe met codec kiezen of voice die niet goed werkt omdat de host zijn up verzadigd is... nee het werkt gewoon allemaal direct (en dat voor iets dat van microsoft komt ;) ).
Anyway, ik wou gewoon even laten weten dat ik er best tevreden van ben. Ik heb een Rosso Pack gekocht met een Xbox, 2 S-Controllers en PGR2. Daarnaast ook nog een Live pack voor 12 maanden live + headset en 2 extra games (RS3 en MM3), alles samen zo'n 315 euro als ik mij niet vergis.
Zijn er hier trouwens nog mensen die Live zitten?
NuKeM
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Nein, live en modchips don't fit together ;)

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Als je het online speelpakket hebt van de ps2 dan kun
je internetten.
Lees meer hier: http://www.zdnet.be/News.cfm?id=28717

:twisted:
Plaats reactie

Terug naar “Games”