scarlet box vervangen door gelijkaardig (beter) toestel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
bdg
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2008, 19:37

Hallo,

ik heb niet al te veel vertrouwen in mijn scarlet box : hij moet een paar keer per week gereset worden, wordt tamelijk warm (ook al wordt hij verticaal geplaatst) en ik zou me bijgevolg een toestel willen aanschaffen dat dezelfde functionaliteiten biedt maar van betere kwaliteit is.

Is dit mogelijk ?

Enige suggestie ?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Nope is niet mogelijk.

Bij mijn weten zijn er maar 2 andere fabrikanten die adsl modems met VoDSL mogelijkheden aanbieden, nl. Verilink en OneAccess.

Zowel de Verilink als de OneAccess zijn, naar mijn mening, rommel.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Ik heb scarlet one reeds sinds begin 2005 ..

Modem is één keer gewisseld geweest .. maar heb er altijd eentje op reserve liggen ..

Maar kwa resetten ..moet zeggen in de eerste maand mss 2 x . maar anders NOOIT .. werkt heel stabiel bij mij ..

Gebruik wel het router gedeelte niet , want das troep .. hij staat in bridge gekoppel aan een linksys router met DD-WRT firmware .. werkt top .
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

bdg schreef:Hallo,

ik heb niet al te veel vertrouwen in mijn scarlet box : hij moet een paar keer per week gereset worden, wordt tamelijk warm (ook al wordt hij verticaal geplaatst) en ik zou me bijgevolg een toestel willen aanschaffen dat dezelfde functionaliteiten biedt maar van betere kwaliteit is.

Is dit mogelijk ?

Enige suggestie ?


Bel naar Scarlet helpdesk, zegt dat uw box blijft hangen en ge em constant moet resetten. Dan krijgde gratis een nieuwe (nieuw model).
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Deze dus :

nieuwe : CopperJet 1616
http://www.allieddata.nl/asp/products_p ... brandid=14

ftp://ftp.allieddata.com/Public/Product ... 2p_2.1.pdf


oude :
ftp://ftp.allieddata.nl/public/Product_ ... 816-2P.htm

Ben ik juist of niet ?

Verschil zit hem in het geheugen dacht ik .. en met 1616 kan je met andere firmware ook een voip van maken ipv VoATM ( voor als je hem niet op scarlet one gebruikt )

Ik draai trouwens al 2 jaar de Allied Data firmware op mijn 816-2P ..
bdg
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2008, 19:37

ok, bedankt voor de antwoorden.

Ik heb een mailtje gestuurd naar scarlet waarin ik het probleem uitleg en vraag een nieuwe box te bekomen.

Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Scarlet gaat VoDSL ook wegdoen, en overschakelen naar échte VoIP. Ooit eens :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

selder schreef:Scarlet gaat VoDSL ook wegdoen, en overschakelen naar échte VoIP. Ooit eens :)


hmhm .. kweeniet of ik dat zo een goed idee vind ..

tenzij dat ook kan over een apparte VCI .. zoals nu het geval is .

Want met die VoATM is je telefonie Niet afhankelijk van van je internet , m.a.w je scarlet box moet gewoon sync hebben , geen verbinding met internet .. wat als voordeel heeft dat ik hem in bridgde kan zeggen en het wan ip op mijn gewone router kan hebben ,zonder dat telefonie daar invloed van heeft ... ( door dat apparte virtueel circuit )

Kvind persoonlijk de kwaliteit beter van VoATM dan VOIP ( dan heb ik het over delay en geluidkwaliteit , heb ier een paar sip abonnementjes die ik test met een hardware voip oplossing van sepura en er is wel degelijk een verschil in kwaliteit )

Trouwens mijn fax werkt perfect met scarlet one .. en zelf mijn telefooncentrale met CLIP etc ..


Maar langs de andere kant .. die VoATM is één van de redenen dat veel scarlet one klanten gedowngraded zijn naar 1mbit profiel ..mss is dat probleem er niet met voip ? ..

Weetniet hoe het bij belgacom zit met I-talk , dat is ook VOIP .. nog niet geprobeerd of dat werkt zonder dat de modem een ppoe verbinding heeft met internet , als i-talk dan nog werkt.... want als je dan verder nadenkt .. bestaat de kans bij de 36u reset als je dan net aan het bellen bent .. dat je lijn onderbroken wordt ...en dat kan toch niet echt de bedoeling zijn ..
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Kitt schreef:Deze dus :

nieuwe : CopperJet 1616
http://www.allieddata.nl/asp/products_p ... brandid=14

ftp://ftp.allieddata.com/Public/Product ... 2p_2.1.pdf


oude :
ftp://ftp.allieddata.nl/public/Product_ ... 816-2P.htm

Ben ik juist of niet ?

Verschil zit hem in het geheugen dacht ik .. en met 1616 kan je met andere firmware ook een voip van maken ipv VoATM ( voor als je hem niet op scarlet one gebruikt )

Ik draai trouwens al 2 jaar de Allied Data firmware op mijn 816-2P ..


Das indd juist
neon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 maa 2008, 11:20

bdg schreef:Hallo,

ik heb niet al te veel vertrouwen in mijn scarlet box : hij moet een paar keer per week gereset worden, wordt tamelijk warm (ook al wordt hij verticaal geplaatst) en ik zou me bijgevolg een toestel willen aanschaffen dat dezelfde functionaliteiten biedt maar van betere kwaliteit is.

Is dit mogelijk ?

Enige suggestie ?


Exact hetzelfde probleem ondervinden wij. Helaas gaat het hier om 2 tot 3 resets per dag en niet per week!

Eerst was onze oude Allied Data 816 box stuk (geen internet meer) en na tal van telefoontjes waaruit enkel bleek dat ze de oorzaak niet meteen konden vinden, werd uiteindelijk toegegeven dat de box defect was. Ondertussen wel 5 dagen zonder internet gezet.

Nu blijkt na vervanging we een 1616 te hebben, maar internet en telefonie vallen 2 tot 3x per dag uit zonder verklaarbare reden. Het enige wat helpt is de stroom uithalen en opnieuw insteken.

Scarlet beweert in verschillende telefoontjes telkens weer iets anders:
(a) de oorzaak ligt aan de pc's omdat er waarschijnlijk spyware op staat Rolling Eyes
(b) de configuratie van onze netwerkkaart is verkeerd
(c) onze telefoontoestellen zijn incompatibel met de nieuwe scarlet box
(d) de modem geraakt oververhit omdat hij aan de muur staat
...

Hieruit kan ik enkel maar besluiten dat ze het probleem niet willen erkennen. De toon waarmee men mij aan de telefoon probeerde af te handelen, was ook al tekenend voor het gebrek aan moedwil om daadwerkelijk het probleem te willen oplossen. "Meneer, wij merken hier niets aan onze kant, het moet bij u liggen." Maar feit is dat we voor de vervanging nooit dergelijke problemen ondervonden.

Nu heb ik erop aangedrongen dat het probleem opgelost raakt, en gingen ze nogmaals een technieker sturen. Evenwel met de dreiging dat als die geen problemen vaststelt, er onvermijdelijk kosten aan verbonden zullen zijn. Onaanvaardbaar als je 't mij vraagt...

De box staat verticaal, we hebben hem al op de grond gelegd met nieuws in de buurt, maar hij heeft inderdaad warm. Als ze inderdaad oververhit raken, dan mogen ze wat mij betreft gewoon die oude modellen terugplaatsen. Maar stop aub met die bs dat het probleem in mijn huis zou liggen! Als dat geen ostentatieve onwil is, dan weet ik het ook niet meer...
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ik denk dat de techniekers zowiezo een wissel doen van die boxen, die scarlet-one box is ondermaats, jammer.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Is ook een kwestie van geluk hebben zeker .. de mijne draait bijna 2 jaar zonder probleem .. 2 telefoonlijnen gekoppeld op een simpele Analoge Topic centrale met CLIP weergave actief en een 4mbit ads; profiel .. staat wel al in bridge van dag 1 .. het routerdeel in de scarlet box is niks waard .
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb de mijne nu ongeveer 1 jaar,staat vertikaal,en ik moet zeggen hij word inderdaad nogal warm,maar nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb inderdaad wel al veel horen klagen over dat bakje.
Zou het niet mogelijk zijn zo een op de kop te kunnen tikken als rezerve??of zo?? dan zou de gemoedsrust er in elk geval op vooruit gaan.
neon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 maa 2008, 11:20

fluppie schreef:Ik heb de mijne nu ongeveer 1 jaar,staat vertikaal,en ik moet zeggen hij word inderdaad nogal warm,maar nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb inderdaad wel al veel horen klagen over dat bakje.
Zou het niet mogelijk zijn zo een op de kop te kunnen tikken als rezerve??of zo?? dan zou de gemoedsrust er in elk geval op vooruit gaan.


dat zou leuk zijn, maar ik denk het niet...
tenzij er misschien zelf een gaat kopen
ze kosten blijkbaar rond de 140eur, heb ze hier zien staan:

http://shop.bizzonweb.net/index.php/cPath/1_58
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Bedankt Neon,ik heb de twee afgeprint, kan altijd van pas komen he.
Ik zie dat er zelfs twee stuks zijn,de Annex A (139€) en de Annex B (149€) wat zou het verschil zijn tussen die twee??
En vooral,ik kan hier op de mijne niet subiet zien welke v.d. twee het is.
Wel een 1616 2peu 76 maar de rest.......(ik ken ook niet zoveel van die dingens)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

fluppie schreef:Bedankt Neon,ik heb de twee afgeprint, kan altijd van pas komen he.
Ik zie dat er zelfs twee stuks zijn,de Annex A (139€) en de Annex B (149€) wat zou het verschil zijn tussen die twee??
En vooral,ik kan hier op de mijne niet subiet zien welke v.d. twee het is.
Wel een 1616 2peu 76 maar de rest.......(ik ken ook niet zoveel van die dingens)


annex B is ISDN
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Dan is het A type het goede zekers?? alvast bedankt.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

fluppie schreef:Dan is het A type het goede zekers?? alvast bedankt.


goede vorm van eliminatie... :-)
Gebruikersavatar
Soltek
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2005, 17:36
Locatie: As

Iemand al een andere modem gevonden met VoDSL?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

fluppie schreef:Ik heb de mijne nu ongeveer 1 jaar,staat vertikaal,en ik moet zeggen hij word inderdaad nogal warm,maar nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb inderdaad wel al veel horen klagen over dat bakje.
Zou het niet mogelijk zijn zo een op de kop te kunnen tikken als rezerve??of zo?? dan zou de gemoedsrust er in elk geval op vooruit gaan.


Zoek eens op marktplaats of ebay op de BBNet Router of Copperjet ( oranje an kleur ) .. die is compleet dezelfde , enige wat je misschien meot doen is de orginele allied data firmware erop zetten dan zou het moeten lukken .
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”