C:\WINDOWS\system32\fkryitmt.dll?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Kluivertnr1
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Hallo,

Iedere keer als ik opstart komt er dit te staan:

http://i226.photobucket.com/albums/dd25 ... 1199738059

De bovenste melding komt er dan te staan. Ik heb het opgezocht, maar dit bestand bestaat niet in system32, zoals hierboven ook te zien is.

Nu vroeg ik me af of dat met dit te maken heeft:

http://www.symantec.com/security_respon ... 99&tabid=2

Ik heb ook gekeken bij start - uitvoeren - msconfig onder het tabblad 'opstarten'. Zie hieronder:

http://i226.photobucket.com/albums/dd25 ... 1199738540

Wat is dat c0afb2cd precies?

Edit De URL en Img functies doen het niet.
Jelle
Member
Member
Provider

Heb je onlangs toevallig iets verwijderd? Of een virus of spywarecomponent ontdekt en verwijdert?

Ik zou beginnen met eens dat item af te vinken in je msconfig. Het feit dat er niets te vinden is over deze dll op het internet vind ik eigenlijk al verontrustend. Daarna proberen opnieuw op te starten. Wil hij niet opnieuw opstarten (wat weinig waarschijnlijk is), start dan veilige modus op en vink de dll terug aan.

Voer hierna een volledige virus- en spywarescan uit op je pc. Update eerst zowel je virus- als spywaredefinities.

Heb je hierna nog problemen, bekijk dan je opstartlijst in msconfig nog eens en zoek voor elk onbekend programma daarin eens op waar het voor dient. Is het een dubieus programma, vink het uit, maar vink zeker niet zomaar willekeurig programma's af. Sommige kunnen essentieel zijn voor Windows.
Kluivertnr1
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Jelle schreef:Heb je onlangs toevallig iets verwijderd? Of een virus of spywarecomponent ontdekt en verwijdert?

Ik zou beginnen met eens dat item af te vinken in je msconfig. Het feit dat er niets te vinden is over deze dll op het internet vind ik eigenlijk al verontrustend. Daarna proberen opnieuw op te starten. Wil hij niet opnieuw opstarten (wat weinig waarschijnlijk is), start dan veilige modus op en vink de dll terug aan.

Voer hierna een volledige virus- en spywarescan uit op je pc. Update eerst zowel je virus- als spywaredefinities.

Heb je hierna nog problemen, bekijk dan je opstartlijst in msconfig nog eens en zoek voor elk onbekend programma daarin eens op waar het voor dient. Is het een dubieus programma, vink het uit, maar vink zeker niet zomaar willekeurig programma's af. Sommige kunnen essentieel zijn voor Windows.
Opzich heb ik wel dingen verwijderd, maar geen bijzondere dingen. Ik ga de dingen doen wat je zegt. Hopelijk gaat dat helpen.
Peterken
Premium Member
Premium Member
Provider

Kluivertnr1 schreef:Wat is dat c0afb2cd precies?
is volgens mij de 'naam'/identificatie van het programma/proces en lijkt me een vreemde en ongebruikelijke omschrijving.
Het feit dat je niets kan vinden zou kunnen duiden op een trojaans paard, start evt eens op in safe mode.

De naam van die dll lijkt me ook niet iets normaals.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer
Provider

Heb je al eens een registry clean gedaan? mss na een paar dingen te hebben verwijderd zijn er soms dll bestanden die blijven hangen.
Best eens proberen met een programmatje als eusing Free registry cleaner, het register opruimen, mogelijk verwijderd of hersteld zich dan die dll file.
progje installeren en niet registreren, gewoon skip/doorgaan en kiezen voor scan, na de scan -> repair registry.
dan mss best pc eens rebooten

http://www.eusing.com/free_registry_cle ... leaner.htm
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer
Provider

Scan maar eens met Rootkitrevealer ook, en bekijk die DLL eens met een hex editor, of ResourceHacker ofzoiets dergelijks...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Provider

delete diene entry maar. met zo een naam is da van malware.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Kluivertnr1
Starter Plus
Starter Plus
Provider

AVG kwam amper vooruit en daarom verwijderd. Na het verwijderen loopt de pc ontzettend traag.
Rootkitrevealer is uitgevoerd, alleen het resultaat werd niet getoond. Het command-prompt opende zich, er werd gescand scherm verdween daarna snel.
Eusing Free Registry Cleaner vond aardig wat problemen en die zijn allemaal opgelost. Resource Hacker heb ik gedownload, maar ik weet niet hoe het werkt. Spybot S&D gedraaid en al die problemen ook opgelost. Wanneer ik thuis kom vanavond, ga ik een grote scan uitvoeren van Ad-aware en natuurlijk AVG opnieuw installeren. Gisteren ging de her-installatie niet goed. Na een poosje vertikte de pc het gewoon om verder te downloaden.
Verder heb ik nog de registersleutel weggehaald. Via een hex-editor heb ik de dll nog niet bekeken. Ook dat ga ik zeker doen.
Ik zal daarna vertellen wat er wel ging en wat niet.

Jullie zijn alvast enorm bedankt voor jullie reacties.
cavecat
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:
Provider

Eventueel kan je ook eens proberen een andere antivirus te installeren.

Een trial van NOD32 ofzo , daar kan je ook mee scannen.
Floris Bakker for president!
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Ook altijd scannen in Windows safe mode!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Peterken
Premium Member
Premium Member
Provider

Waarom niet ineens hitmanpro?
Kluivertnr1
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Peterken schreef:Waarom niet ineens hitmanpro?
Nu je het zegt ja. Ik was er helemaal niet opgekomen. Daar ben ik nu mee bezig, alleen nu zegt Hitman Pro dat ik, om de gevonden threats en infections te fixen moet betalen voor Spyware Doctor. Anders kom ik namelijk niet verder.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer
Provider

Klopt, hitman pro's belangrijkste component (spyware doctor) zal niets removen zonder betaling. En da's wat Hitman pro effectief quasi _waardeloos_ maakt als _cleantool_, want de tweede backbone van Hitman Pro is Spysweeper, en da's in zijn huidige staat niet meer of minder als *rotzooi eerste klas*.

Probeer DEZE link als alternatief :

http://downloads.zdnet.com/download.asp ... cid=302540

met een werkende removal. Registratie bij ZD is blijkbaar wel nodig.

Niet mijn favoriete tool, maar het werkt wel in noodsituaties : Superantispyware. 30 dagen gratis, full cleanup. Haalt zeker niet alles wel, maar is vrij goed in de "klassieke" dingen die gebaseerd zijn op smithfraud-achtige toestanden, en nekt ook de minder ernstige rootkits.

AVG antiSPYWARE is in test ook 30 dagen gratis. ZEKER uitvoeren. Ik heb het NIET over de VIRUSSCANNER maar over de AntiSpyware !

AVG heeft een belachelijk kleine footprint en steelt quasi niets van cycli van je PC's kracht. Indien je pc zeer langzaam werd na AVG, betekend dit dat AVG krampachtig probeerde een infectie de kop in te drukken. Zegt niets over AVG, wel iets over de conditie van je pc.
Als je pc langzaam is na AVG, klopt er in de regel serieus iets niet me de pc OF heb je in AVG antivirus de optie "scannen bij opstarten" aanstaan : goed voor een geinfecteerde pc, een ramp voor "dagdaagelijks gebruik" want je complete pc wordt dan bij iedere opstart in de background getest.

Legale windows ? Windows Defender. NU.

Opletten met andere "gratis tools", die meestal variaties zijn op de SuperAntiVirus (!!! let op da's NIET hetzelfde als het eerst vermelde SuperAntiSPYWARE programma) 2006 en consoorten. Malware van het ergste soort die lopende infecties nog wat erger maken, en waar je -indien je niet gewapend bent- enkel afraakt na betaling !!!!
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Je kan ook spywareterminator proberen.
Kluivertnr1
Starter Plus
Starter Plus
Provider

kaween schreef:Klopt, hitman pro's belangrijkste component (spyware doctor) zal niets removen zonder betaling. En da's wat Hitman pro effectief quasi _waardeloos_ maakt als _cleantool_, want de tweede backbone van Hitman Pro is Spysweeper, en da's in zijn huidige staat niet meer of minder als *rotzooi eerste klas*.

Probeer DEZE link als alternatief :

http://downloads.zdnet.com/download.asp ... cid=302540

met een werkende removal. Registratie bij ZD is blijkbaar wel nodig.

Niet mijn favoriete tool, maar het werkt wel in noodsituaties : Superantispyware. 30 dagen gratis, full cleanup. Haalt zeker niet alles wel, maar is vrij goed in de "klassieke" dingen die gebaseerd zijn op smithfraud-achtige toestanden, en nekt ook de minder ernstige rootkits.

AVG antiSPYWARE is in test ook 30 dagen gratis. ZEKER uitvoeren. Ik heb het NIET over de VIRUSSCANNER maar over de AntiSpyware !

AVG heeft een belachelijk kleine footprint en steelt quasi niets van cycli van je PC's kracht. Indien je pc zeer langzaam werd na AVG, betekend dit dat AVG krampachtig probeerde een infectie de kop in te drukken. Zegt niets over AVG, wel iets over de conditie van je pc.
Als je pc langzaam is na AVG, klopt er in de regel serieus iets niet me de pc OF heb je in AVG antivirus de optie "scannen bij opstarten" aanstaan : goed voor een geinfecteerde pc, een ramp voor "dagdaagelijks gebruik" want je complete pc wordt dan bij iedere opstart in de background getest.

Legale windows ? Windows Defender. NU.

Opletten met andere "gratis tools", die meestal variaties zijn op de SuperAntiVirus (!!! let op da's NIET hetzelfde als het eerst vermelde SuperAntiSPYWARE programma) 2006 en consoorten. Malware van het ergste soort die lopende infecties nog wat erger maken, en waar je -indien je niet gewapend bent- enkel afraakt na betaling !!!!
Het gratis Spyware Doctor verwijderde wel alle gevonden items. 'Scannen bij opstarten' stond idd aan bij AVG. Dat verklaart dus dat mijn pc traag was. De gevonden items bij SuperAntiSpyware verwijderd. Windows Defender heb ik vannacht laten draaien. Toen ik vanochtend het beeldscherm aan zette, was het resultaat niet te zien. In plaats daarvan het aanmeldscherm. Als ik vervolgens aanmeld zie ik nog steeds geen resultaat van Windows Defender, maar als ik ga kijken bij Windows Defender staat er in het hoofdscherm dat er een volledige scan is gedaan en dat er niks gevonden werd. Hitman Pro duurde ontzettend lang. Vandaar dat ik pas laat Windows Defender kon laten scannen.
AVG anti Spyware en Spywareterminator ga ik vanavond draaien.
Kluivertnr1
Starter Plus
Starter Plus
Provider

AVGAntiSpyware en Spyware Terminator gedraaid en alles verwijderd.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Kluivertnr1 schreef:AVGAntiSpyware en Spyware Terminator gedraaid en alles verwijderd.
Dus alles is in orde ?
Kluivertnr1
Starter Plus
Starter Plus
Provider

AnD schreef:
Kluivertnr1 schreef:AVGAntiSpyware en Spyware Terminator gedraaid en alles verwijderd.
Dus alles is in orde ?
Het lijkt nu allemaal in orde. Ontzettend bedankt voor jullie reacties.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”