Olie haalt nieuw record

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer
Provider

De olieprijs heeft een nieuw historisch record gehaald op de New York Mercantile Exchange, en piekte op 100,12 dollar per vat (159 liter).

De grootste oorzaak is de stijgende vraag naar olie, dus verdere prijsstijgingen zijn niet uit te sluiten.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

Hehe,..nog een paar duizend rode mazoutrijders erbij :roll:
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

Gewoon schandalig ! Een ander woord is er niet voor.
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

Mahimahi schreef:Hehe,..nog een paar duizend rode mazoutrijders erbij :roll:
Die kunnen wel gesnapt worden van de controleurs, bijgevolg riskeren zij nog grotere uitgaven...

Dit was je vergeten zeker ? >>
De accijnscompenserende belasting die elk jaar moest worden betaald op personenwagens, wagens voor dubbel gebruik of minibussen met dieselmotor, verdwijnt vanaf 2008.
De belasting werd al enkele jaren progressief afgebouwd en wordt nu helemaal afgeschaft.

Deze belasting was sinds 1996 van toepassing als aanvulling op de jaarlijkse verkeersbelasting.

Volgens Febiac, de Belgische Federatie van de Automobiel- en Tweewielerindustrie, heeft de afschaffing te maken met de verschuiving van belastingen op het bezit van een voertuig naar belastingen op het gebruik ervan.

Zie even -> [url=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={8A86B3A8-25F0-4679-BB0C-71FD35AD4D18}]Accijnscompenserende belasting[/url]
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Niet dat ik dit goedkeur Blue maar je moet een kat een kat durven noemen.

De belastingen hier zijn veruit de hoogste van Europa. En waar verdwijnt al dat geld naartoe?..... een bodemloze put.
De wegen behoren tot de slechtste van Europa dus daar is het zeker niet naartoe gegaan.

Steeds meer en meer mensen kunnen, dit en dat, niet meer betalen, dus worden ze vindingrijk en nemen terug wat hen ontstolen is.

Binnen een paar jaar gaan ze 's nachts de bossen rooien om hun houtkachel te kunnen doen branden en niets zal ze kunnen tegenhouden.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Provider

zorgt wss weer voor een stijging van het aantal dieselrijders,alhoewel het in feite de schuld is van de overheid (diesel is duurder, maar de taks erop is veel lager). We hebben het hoogste gehalte fijn stof in Europa en het zal enkel nog verergeren.

Ik rij na enkele jaren met benzine gereden te hebben nu ook met diesel sinds een jaar.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Trouwens, die "100-dollar per vat" deal is er -volgens een analist die ik aan her woord gehoord heb- enkel en alleen gekomen omdat er in New York 2 traders waren die hun namen in de geschiedenisboekjes wilden zien.

Maar soit, ik zou graag met een benzine rijden, maar mijn firma heeft geen benzinemotoren in hun bedrijfswagengamma :wink:
If you can't beat them, confuse them.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Chinese groei ongeveer 10% jaar
Indische groei ongeveer 10% jaar
Rest van de wereld groeit ook goed door
+ onzuinig gebruik in veel landen china,India, maar ook USA)
+ huidige bronnen die op aant geraken zijn
+ de toenemende kost om nieuwe bronnen te ontginnen en te exploiteren op steeds moeilijkere plaatsen (Oceaan, N en Z Pool,...) die bovendien veel kleiner zijn

En dan zijn der nog die der van verschieten.....
Nog een chance dat de Euro het allemaal buffert voor ons (olie wordt in $ betaald, maar de Eurp steeg tov de dollar de laatste jaren).
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

...
Bijlagen
bloodink.jpg
(70.22 KiB) 42 keer gedownload
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Mahimahi schreef:Niet dat ik dit goedkeur Blue maar je moet een kat een kat durven noemen.

De belastingen hier zijn veruit de hoogste van Europa. En waar verdwijnt al dat geld naartoe?..... een bodemloze put.
De wegen behoren tot de slechtste van Europa dus daar is het zeker niet naartoe gegaan.

Steeds meer en meer mensen kunnen, dit en dat, niet meer betalen, dus worden ze vindingrijk en nemen terug wat hen ontstolen is.

Binnen een paar jaar gaan ze 's nachts de bossen rooien om hun houtkachel te kunnen doen branden en niets zal ze kunnen tegenhouden.
Is al begonnen, gisteren op het RTL-TVI journaal gezien. Er was een boompje amateuristisch afgezaagd en die is midden een rijbaan terecht gekomen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Provider

Gisteren was er nog in het nieuws dat meer en meer zakenmannen privé vliegtuigen beginnen gebruiken in plaats van een gewone lijnvlucht.

En dan moeten wij ochot onze wagen zoveel mogelijk op stal laten...
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Goztow schreef:
Mahimahi schreef:Niet dat ik dit goedkeur Blue maar je moet een kat een kat durven noemen.

Is al begonnen, gisteren op het RTL-TVI journaal gezien. Er was een boompje amateuristisch afgezaagd en die is midden een rijbaan terecht gekomen.
Ik lul niet uit mijn nek als ik wat post hoor.

Ik woon echt op "den boeren buiten" en het davert hier soms van de kettingzagen, alles gaat er aan, ceders, wilgen, sparren noem maar op.

En als je een eigen mazoutpompje hebt voor de tractor........
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Ik zeg ook niet dat je uit je nek lult ;).

Ah ja, de eerlijke belastingbetaler is altijd de lul :(.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer
Provider

Mahimahi heeft helemaal gelijk, je ziet hier in de buurt ook het aantal houtkachels terug stijgen. Houtdiefstal is hier zelfs geen uitzondering meer. Onlangs werden hier in de gemeente een paar bomen uitgedaan om een fietspad aan te leggen. Na het week-end waren de bomen verdwenen... de loonwerker kon netjes naar huis rijden.

Je kan die mensen geen ongelijk geven, er is amper een betere manier om te besparen dan terug op hout te stoken.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”