Dommel infoBASE (vragen en hun antwoorden)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ansem schreef:Als je bij Belgacom zit en Belgacom TV hebt, kan je dan overstappen naar Dommel terwijl je nog Belgacom TV kan gebruiken?
Neen.
Ansem
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2007, 11:53

Ok, bedankt voor het antwoord. ;)
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Wij zijn van plan om één van de dagen over te stappen van Belgacom naar Dommel, maar op de site van Userbase lees ik dat de activatiekost gratis is?
http://www.userbase.be/forum/portal.php ... &provid=52
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Kielse schreef:Wij zijn van plan om één van de dagen over te stappen van Belgacom naar Dommel, maar op de site van Userbase lees ik dat de activatiekost gratis is?
http://www.userbase.be/forum/portal.php ... &provid=52

zal misschien ooit gratis geweest zijn, maar nu niet meer hoor. die info op de site zou wel eens mogen geupdate worden :|
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Oké. Ach, wat maken die 20 euro"s nu uit als je overstapt he, geld bespaar je dan genoeg.

Nog een vraagje. Wij hebben nu draadloos internet van Belgacom (Skynet Go) dus een router en 3 van die draadloze ontvangers bij elke PC en de 4de pc is verbonden met de router zelf via een draad.
Nu, dat zal allemaal nog wel werken, maar de laatste dagen springt soms mijn internet eens uit. ofwel ligt dat aan die ontvanger (is toch al een dikke 5 jaar oud) of aan Belgacom, maar het is zo met periodes dat dat voorkomt. Soms is het een half jaar goed en soms is het zo'n week dat de lijn wat onstabiel is. Voor de rest is het een goede verbinding hoor:

Your DOWNLOAD Speed:
3406 kbps or 426 KB/sec

Your UPLOAD Speed:
269 kbps or 34 KB/sec

Nu, Dommel gebruikt dezelfde kabels als Belgacom, maar zullen die disconnects dan nog verhogen bij Dommel en zal mijn snelheid trager worden of niet?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Kielse schreef:Nu, Dommel gebruikt dezelfde kabels als Belgacom, maar zullen die disconnects dan nog verhogen bij Dommel en zal mijn snelheid trager worden of niet?
normaal gezien zal dat hetzelfde zijn. kijk eens in uw modem naar uw snr waardes.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Nog even een praktisch vraagje.
Wij hebben nu een @belgacom.net e-mailadres en zijn dus van plan om naar Dommel over te stappen dus dan gaan we daar een @dommel.be e-mailadres aanmaken.
Nu, Belgacom wordt automatisch opgezegd als Dommel geactiveerd wordt, maar worden de inkomende mails naar @belgacom.net dan nog ontvangen als we bij Dommel zitten?
Iemand zei me dat dat @Belgacom.net e-mailadres nog 3 maanden zal werken na de opzegging van Belgacom zodat we de inkomende mails nog kunnen ontvangen.
Klopt dit?

Ander vraagje:
We maken 2 e-mailadressen aan:
[email protected]
[email protected]

Is het mogelijk dat je enkel de mails van [email protected] op je laptop ontvangt en die van [email protected] op je computer?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Kielse schreef:Nog even een praktisch vraagje.
Wij hebben nu een @belgacom.net e-mailadres en zijn dus van plan om naar Dommel over te stappen dus dan gaan we daar een @dommel.be e-mailadres aanmaken.
Nu, Belgacom wordt automatisch opgezegd als Dommel geactiveerd wordt, maar worden de inkomende mails naar @belgacom.net dan nog ontvangen als we bij Dommel zitten?indien je account bij BCG nog actief is kan je deze berichten nog ophalen eens je via dommel zit
Iemand zei me dat dat @Belgacom.net e-mailadres nog 3 maanden zal werken na de opzegging van Belgacom zodat we de inkomende mails nog kunnen ontvangen.
Klopt dit?Einde contract is meestal direct einde functies , bij Telenet is dit zeker alvast het geval

Ander vraagje:
We maken 2 e-mailadressen aan:
[email protected]
[email protected]

Is het mogelijk dat je enkel de mails van [email protected] op je laptop ontvangt en die van [email protected] op je computer?
Dan moet je gewoon zeker zijn dat ja naam2@dommel aanmaakt als nieuw appart mailbox (je krijgt er 5 bij netconnect regular alvast al)
Indien je naam2@ als alias op naam@ neemt gaat het niet , dan is de eerste die de mail binnenhaalt de "winnaar"
Dus gewoon 2 accounts en de ene account op lap instellen en de andere de vaste pc ofzo/etc
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

FF nog een klein tipje voor uw e-mail: maak gewoon even twee Gmail-accounts aan. heb je nooit meer last als je van ISP verandert.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Draco888 schreef:FF nog een klein tipje voor uw e-mail: maak gewoon even twee Gmail-accounts aan. heb je nooit meer last als je van ISP verandert.
Blijft gewoon grappig die ISP e-mail 'whores'.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Stel, we bestellen nu Dommel en dan zullen we begin/midden januari met Dommel online kunnen en Belgacom wordt dan automatisch opgeheven.
Moeten we dan nog de hele maand januari betalen bij Belgacom of enkel voor die dagen dat we nog bij hen zaten en krijgen we de rest dan terugbetaald?
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Ik zit dus sinds vandaag ook op het Dommel netwerk. Maar wat me meteen opviel was de tergend trage snelheid. Zo haal ik een downloadsnelheid van maximaal 150 KB/s :?

Voor ik Telenet had hebben we vroeger ook nog een tijdje Belgacom ADSL gehad, maar naar ik me kan herinneren haalde ik toen vlotjes snelheden van 300 KB/s, iemand enig idee waar dit kan aan liggen?

Mijn modem is wel nog diegene van ADSL vroeger, dus het beestje is al 4 jaar oud.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Devilex schreef:Ik zit dus sinds vandaag ook op het Dommel netwerk. Maar wat me meteen opviel was de tergend trage snelheid. Zo haal ik een downloadsnelheid van maximaal 150 KB/s :?

Hoe ver zit je van de centrale? Wat is je SNR? Op welke snelheid synct je modem? Hoe meet je je snelheid? Dat soort standaardvragen helpt ons meestal tot een snelle conclusie. ;)
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Hoe ver ik van de centrale zit weet ik niet exact, ik woon juist op de rand van Aalst dus echt ver kan dit niet zijn. En aangezien Belgacom ADSL vroeger vlotjes werkte kan dit volgens mij de oorzaak niet zijn ook?

Hoe ik mijn SNR bepaal weet ik niet.

Op welke snelheid mijn modem synct weet ik ook niet juist, maar de enige indicatie ivm snelheden die ik op mijn modem kan vinden is;
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 512 / 3968

Mijn snelheid meet ik met de Speedtest hier op Userbase.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Devilex schreef:Hoe ver ik van de centrale zit weet ik niet exact, ik woon juist op de rand van Aalst dus echt ver kan dit niet zijn. En aangezien Belgacom ADSL vroeger vlotjes werkte kan dit volgens mij de oorzaak niet zijn ook?

Even vragen aan Belgacom. Kan zijn dat je "op de rand" woont en dat door toenemend ADSL-gebruik in uw buurt ge nu problemen krijgt (vanaf 4km moogt ge u een beetje zorgen maken)

Devilex schreef:Hoe ik mijn SNR bepaal weet ik niet.

Dat kunt ge aflezen in uwe modem/router. Misschien eens opzoeken?

Devilex schreef:Op welke snelheid mijn modem synct weet ik ook niet juist, maar de enige indicatie ivm snelheden die ik op mijn modem kan vinden is;
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 512 / 3968

Dat klopt alvast niet, daar ge met Dommel maar 256 up krijgt. ;) Opnieuw: staat dat niet ergens in de handleiding ofzo?

Devilex schreef:Mijn snelheid meet ik met de Speedtest hier op Userbase.

Probeer eens iets (groot) af te halen vanop een lokaal Dommel-adres (uw webspace bij Dommel bv.). Als het daar ook nog bedroefd is, dan vrees ik dat het aan de lijn en/of modem zal liggen.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

cloink schreef:
Devilex schreef:Op welke snelheid mijn modem synct weet ik ook niet juist, maar de enige indicatie ivm snelheden die ik op mijn modem kan vinden is;
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 512 / 3968

Dat klopt alvast niet, daar ge met Dommel maar 256 up krijgt. ;) Opnieuw: staat dat niet ergens in de handleiding ofzo?

Klopt wel, ge wordt gesynchroniseerd aan bvb 4.6/0.5 en later knijpen ze u af tot 256.
Maar die 3968 klopt niet (is geen 4.6 geen 4 en geen 3.3) en zou volgens mij naar een 3.3Mbps profiel moeten teruggeschakeld worden
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Ik heb het grotendeels kunnen oplossen denk ik. Ik had hiervoor een platte telefoonkabel over een lengte van ongeveer 30 m door mijn huis lopen. En op het einde was die dan nog fameus opgerold ook.

Nu heb ik die vervangen door een twisted telefoonkabel die juist lang genoeg is en heb ik de speedtest nog eens opnieuw gedaan met volgend resultaat:

Your DOWNLOAD Speed:
3168 kbps or 396 KB/sec

an efficiency of ~79%

up
Your UPLOAD Speed:
319 kbps or 40 KB/sec

Ik vermoed dat deze waarden er al iets beters op lijken?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Devilex schreef:Ik vermoed dat deze waarden er al iets beters op lijken?

Aangezien ge niet op het Dommel-netwerk aan't testen zijt, lijken me dit normale waarden ja.

(en inderdaad, I stand corrected, kUmbro heeft het bij het rechte eind wat de sync waarden betreft. :oops: )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Devilex schreef:Ik heb het grotendeels kunnen oplossen denk ik. Ik had hiervoor een platte telefoonkabel over een lengte van ongeveer 30 m door mijn huis lopen. En op het einde was die dan nog fameus opgerold ook.

Nu heb ik die vervangen door een twisted telefoonkabel die juist lang genoeg is


Nog beter is je modem te plaatsen waar je telefoonlijn (maw. deze altijd zo kort mogelijk houden) binnen komt, en vanaf daar met een ethernet kabel verder te gaan !
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

I know...

Maar die muur in onze garage hangt al voor de helft vol toestellen :-D
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Kielse schreef:Stel, we bestellen nu Dommel en dan zullen we begin/midden januari met Dommel online kunnen en Belgacom wordt dan automatisch opgeheven.
Moeten we dan nog de hele maand januari betalen bij Belgacom of enkel voor die dagen dat we nog bij hen zaten en krijgen we de rest dan terugbetaald?

Ben vorig jaar in Januari ook overgestapt van BGC -> Dommel en ze hebben gewoon de rest van de maand, na de overdracht van de lijn) verrekend als een creditnota.
Heel netjes allemaal, ook al had ik mijn Plus limiet opgesoupeerd :D.

Oh en de datum vanaf waar ze verrekenen is uw activatie/facturatie datum, waarschijnlijk zult ge voor die dag al online kunnen (en wat ge dan gebruikt wordt niet meegeteld :D).
Dommel zal u wel een mail sturen met: "uw lijn is nu actief . . vanaf nu is dit xx/xx uw nieuwe reset/facturatie datum).
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Draco888 schreef:
Kielse schreef:Stel, we bestellen nu Dommel en dan zullen we begin/midden januari met Dommel online kunnen en Belgacom wordt dan automatisch opgeheven.
Moeten we dan nog de hele maand januari betalen bij Belgacom of enkel voor die dagen dat we nog bij hen zaten en krijgen we de rest dan terugbetaald?

Ben vorig jaar in Januari ook overgestapt van BGC -> Dommel en ze hebben gewoon de rest van de maand, na de overdracht van de lijn) verrekend als een creditnota.
Heel netjes allemaal, ook al had ik mijn Plus limiet opgesoupeerd :D.

Oh en de datum vanaf waar ze verrekenen is uw activatie/facturatie datum, waarschijnlijk zult ge voor die dag al online kunnen (en wat ge dan gebruikt wordt niet meegeteld :D).
Dommel zal u wel een mail sturen met: "uw lijn is nu actief . . vanaf nu is dit xx/xx uw nieuwe reset/facturatie datum).

Dat is leuk om te weten. Dan denk ik dat we vandaag gaan bestellen en binnen 10 dagen/2 weken zal Dommel hopelijk wel actief zijn.

Draco888 schreef:FF nog een klein tipje voor uw e-mail: maak gewoon even twee Gmail-accounts aan. heb je nooit meer last als je van ISP verandert.

Ik heb je raad opgevolgd en die Gmail accounts aangemaakt en geconfigureerd in Outlook.
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Mijn verbinding is hier over het algemeen echt tergend traag, zo haal ik van snelle ftp's een snelheid die schommelt rond de 100 KB/s. Daarnaast valt de verbinding regelmatig nog eens weg ook :?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Devilex schreef:Mijn verbinding is hier over het algemeen echt tergend traag, zo haal ik van snelle ftp's een snelheid die schommelt rond de 100 KB/s. Daarnaast valt de verbinding regelmatig nog eens weg ook :?

kijk eens in je modem... syncwaarden? snr waarden?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Sinds mijn modem in bridged mode staat kan ik er niet meer naartoe surfen, dus kan de gevraagde waarden niet aflezen ook.
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Wij hebben daarnet Dommel besteld.
Alles netjes ingevuld en we hebben een mail gekregen met de vraag om die 56€ te betalen.

Nu, als we die betaling hebben gedaan, krijgen we dan dat contract opgestuurd of volgt dat nog binnen enkele minuten/uren?
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Minstens 24u dacht ik?
Lord_Sony
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2007, 17:13

ik had ff een vraagje ivm het boostpack
ik heb dus dommel netconnect + boostpack, maar daar staat dat er 4 gelijktijdige pppoe passthrough sessies toegestaan zijn. Heb al ff zitten googlen enzo, maar nergens vind ik een deftige uitleg van wat dit precies wil zeggen, en ook hoe ik zit zou moeten instellen

voor zover ik het begrijp kan ik blijkbaar vanaf 4 verschillende pc's inloggen op het dommelnetwerk of zoiets? heb al de handleiding van men router bekeken en vindt er ook niets deftig van uitleg bij (edimax)

hopelijk weet hier iemand het antwoord (gewoon wat het is zou al veel zijn)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord_Sony schreef:voor zover ik het begrijp kan ik blijkbaar vanaf 4 verschillende pc's inloggen op het dommelnetwerk of zoiets? heb al de handleiding van men router bekeken en vindt er ook niets deftig van uitleg bij (edimax)


Als je al een router hebt... waarom zou je dan nog verschillende keren willen inloggen... tenzij je natuurlijk de verschillende IP-adressen wil gebruiken.

Zelf heb ik er geen ervarng mee... maar misschien gewoon je router in bridge mode plaatsen, en dan vanaf iedere PC een PPoE connectie opstarten (maar nogmaals, da's meer miserie dan voordeel).
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Kielse schreef:Wij hebben daarnet Dommel besteld.
Alles netjes ingevuld en we hebben een mail gekregen met de vraag om die 56€ te betalen.

Nu, als we die betaling hebben gedaan, krijgen we dan dat contract opgestuurd of volgt dat nog binnen enkele minuten/uren?
dat contract krijg je sobiezo enkele minuten na de eerste factuur
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

xenne schreef:
Kielse schreef:Wij hebben daarnet Dommel besteld.
Alles netjes ingevuld en we hebben een mail gekregen met de vraag om die 56€ te betalen.

Nu, als we die betaling hebben gedaan, krijgen we dan dat contract opgestuurd of volgt dat nog binnen enkele minuten/uren?
dat contract krijg je sobiezo enkele minuten na de eerste factuur


* Eén tot meerdere uren na de factuur.
Afbeelding
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Kan een mod of Robe zelf als hij dit leest misschien het gedeelte over de nieuwsgroepen aanpassen?

Want gisteren was er iemand die niet op de textgroups kon omdat hij nog steeds de oude server gebruikte.

de upgrade op onze newsservers werd afgerond.
een aantal aanpassingen werden doorgevoerd. vanaf vandaag kan u gebruik maken van 512 kbit/sec connecties ipv 256 kbit/sec en kan u connecteren naar 3 verschillende news-servers:

textnews.dommel.be:deze server bevat enkel text-only groepen. op deze server werd geen limiet geconfigureerd op het aantal sessies dat u kan gebruiken.
news.dommel.be: dit is onze hoofd-newsserver met een retentie tot 100 dagen.4 gelijktijdige sessies van 512 kbit/sec kunnen worden geopend op deze server, binnen enkele weken zullen we dit verhogen tot 8.
oldnews.dommel.be:deze server heeft een retentie tot 200 dagen maar het aantal sessies naar deze server is beperkt.

we adviseren daarom om oldnews.dommel.be in te stellen als fallback server voor news.dommel.be. indien een bepaalde post niet kan gevonden worden op news.dommel.be zal uw client deze opvragen van oldnews.dommel.be. het programma newsleecher bvb bevat deze functionaliteit standaard

aangezien we momenteel nog wachten op de oplevering van 2 stm-4 accesslines hebben we het maximaal aantal sessies voorlopig op 4 ingesteld, op het moment dat de extra lijnen worden opgeleverd, dit zou voor het einde van de maand moeten gebeuren, zullen we dit verhogen naar 8 sessies.

8 sessies gaat al vlot nu.
Dus tijd voor een update van de infobase?!
Lord_Sony
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2007, 17:13

r2504 schreef:
Lord_Sony schreef:voor zover ik het begrijp kan ik blijkbaar vanaf 4 verschillende pc's inloggen op het dommelnetwerk of zoiets? heb al de handleiding van men router bekeken en vindt er ook niets deftig van uitleg bij (edimax)


Als je al een router hebt... waarom zou je dan nog verschillende keren willen inloggen... tenzij je natuurlijk de verschillende IP-adressen wil gebruiken.

Zelf heb ik er geen ervarng mee... maar misschien gewoon je router in bridge mode plaatsen, en dan vanaf iedere PC een PPoE connectie opstarten (maar nogmaals, da's meer miserie dan voordeel).

ik weet nie of dit de correcte uitleg ervan is, dit is gewoon wat ik eruit verstaan heb
emke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 okt 2007, 11:52

xenne schreef:
Kielse schreef:Wij hebben daarnet Dommel besteld.
Alles netjes ingevuld en we hebben een mail gekregen met de vraag om die 56€ te betalen.

Nu, als we die betaling hebben gedaan, krijgen we dan dat contract opgestuurd of volgt dat nog binnen enkele minuten/uren?
dat contract krijg je sobiezo enkele minuten na de eerste factuur


ik heb moeten bellen voor dat contract.
na drie dagen had ik het nog niet.
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Een kleine update:
De betaling is aangekomen bij Dommel (heb de definitieve factuur gekregen). Voor dat contract was er een ticket aangemaakt. Nu staat er closed (eergisteren nog Open) dus ik veronderstel dat ze het contract succesvol hebben ontvangen.

Ik heb ondertussen ook al een mail gekregen van Dommel zelf met daarin alle wachtwoorden en gegevens en ik kan al e-mails en zo'n .dommel.com site maken.
Bij die I (algemene pakketinfo) staat er bij status:

we have not yet received a signed copy of the contract or the payment for the first month of service has not yet been received

Maar dat vind ik vreemd want de factuur is betaald (bevestigd door hen) en dat contraact zouden ze toch ook gekregen moeten hebben. Misschien moeten ze het nog aanpasen, kan ook natuurlijk :wink:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Kielse schreef:Bij die I (algemene pakketinfo) staat er bij status:

we have not yet received a signed copy of the contract or the payment for the first month of service has not yet been received

Maar dat vind ik vreemd want de factuur is betaald (bevestigd door hen) en dat contraact zouden ze toch ook gekregen moeten hebben. Misschien moeten ze het nog aanpasen, kan ook natuurlijk :wink:


de verwerking van dat contract kan wel ff duren.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Reken toch maar op een dag of 2
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ljd schreef:Reken toch maar op een dag of 2
bij mij waren het er 5 (werkdagen nvd)... eens dat contract verwerkt is krijg je activatiedatum, normaal activatie binnen 7-10 dagen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
menos
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:33

Ik ben na verhuis van TELE2 naar Dommel overgestapt, wegens 'technisch niet aansluitbaar' (T2's DSLAM zou 'vol' zijn). Ondertussen is m'n 'final invoice' goed ontvangen en wordt m'n lijn binnen 10 werkdagen geactiveerd.

Ik zou graag de status hierover volgen via de crm interface (daar kan ik op inloggen), maar wanneer ik via optie 'my packages' op 'I' of op 'U' klik, dan opent zich een nieuw scherm met als melding 'Error.../Fout...'. Klinkt dit iemand bekend in de oren? Of krijg je hier pas iets te zien wanneer je adsl signaal is geactiveerd? Dat lijkt me niet, toch?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

menos schreef:Ik zou graag de status hierover volgen via de crm interface (daar kan ik op inloggen), maar wanneer ik via optie 'my packages' op 'I' of op 'U' klik, dan opent zich een nieuw scherm met als melding 'Error.../Fout...'. Klinkt dit iemand bekend in de oren? Of krijg je hier pas iets te zien wanneer je adsl signaal is geactiveerd? Dat lijkt me niet, toch?
klinkt niet goed. normaal zou je daar moeten kunnen zien voor wanneer de activatie gepland is
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”