Providers zonder Belgacom

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Kan er iemand een overzichtje maken/aanvullen van alle ISP's die abonnementen aanbieden zonder dat er een PSTN/ISDN-lijn nodig is van Belgacom. Raw copper telt niet mee.

So far had ik (voor zover ik de sites van de respectievelijke ISP's begreep...):

- Telenet / Coditel (kabel, duh)
- Mobistar ADSL Connect
- EDPnet ADSL Max24
- E-Leven 11
- Clearwire
- Tele2 Pure ADSL
- Alle SDSL-verbindingen (onzeker?)

EDIT: added na replies...

- Scarlet One

Klopt dit al en ben ik er vergeten? Thanks! :)
Laatst gewijzigd door cloink 06 jan 2008, 20:41, in totaal 1 gewijzigd.
Rafken
Plus Member
Plus Member

SDSL maakt gebruik van de ganse bandbreedte van een koperpaar en deze lijn kan niet gebruikt worden om te belllen. Dus krijgt het ook geen telefoonnummer mee maar een datanummer.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Rafken schreef:SDSL maakt gebruik van de ganse bandbreedte van een koperpaar en deze lijn kan niet gebruikt worden om te belllen. Dus krijgt het ook geen telefoonnummer mee maar een datanummer.
Maar je moet hier dus geen bedrag aan Belgacom betalen als je SDSL niet bij hen neemt? Of hoe zit dat dan precies? :???:
Rafken
Plus Member
Plus Member

cloink schreef:
Rafken schreef:SDSL maakt gebruik van de ganse bandbreedte van een koperpaar en deze lijn kan niet gebruikt worden om te belllen. Dus krijgt het ook geen telefoonnummer mee maar een datanummer.
Maar je moet hier dus geen bedrag aan Belgacom betalen als je SDSL niet bij hen neemt? Of hoe zit dat dan precies? :???:
als je kiest voor sdsl bij een andere provider, betaal je niets bij belgacom.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Rafken schreef:als je kiest voor sdsl bij een andere provider, betaal je niets bij belgacom.
Bedankt voor de verduidelijking !

Unrelated: biedt Scarlet ook geen ADSL aan via zijn eigen koperparen? :???:
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

cloink schreef:
Rafken schreef:als je kiest voor sdsl bij een andere provider, betaal je niets bij belgacom.
Bedankt voor de verduidelijking !

Unrelated: biedt Scarlet ook geen ADSL aan via zijn eigen koperparen? :???:
Euhm
Er is GEEN ENKELE ADSL provider in België die zijn eigen koperparen gebruikt. Elke ADSL provider maakt gebruik van de koperaansluitingen van Belgacom.

Ik denk dat je vraag dus eerder zal zijn bij welke provider je geen telefoon abonnement meer nodig hebt van Belgacom. En in dat geval hoort Scarlet wel in je lijstje thuis (Scarlet One o.a.).
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mr.T schreef:Er is GEEN ENKELE ADSL provider in België die zijn eigen koperparen gebruikt. Elke ADSL provider maakt gebruik van de koperaansluitingen van Belgacom.
Ok, verkeerd begrepen/uitgedrukt. :oops:
Mr.T schreef:Ik denk dat je vraag dus eerder zal zijn bij welke provider je geen telefoon abonnement meer nodig hebt van Belgacom. En in dat geval hoort Scarlet wel in je lijstje thuis (Scarlet One o.a.).
Thanks, ik voeg Scarlet One aan het lijstje toe. De andere abonnementen gaan wel "via Belgacom" ? Bij Scarlet ADSL Light stat het vermeld, maar bij Scarlet ADSL Unlimited / 20 niet echt... ?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

In principe kan elke adsl aansluiting opgeleverd worden op raw copper. In de praktijk zijn er niet zoveel providers die dit aanbieden omdat de provider zelf dan de kosten van het abonnement (raw copper) aan Belgacom dient te betalen.

Bij Scarlet One neemt Scarlet deze kost automatisch op zich eens de nummeroverdracht voltooid is (Ze laten dan het telefoniesignaal verwijderen door Belgacom).
Scarlet ADSL 20 en Scarlet One Unlimited 20 bieden ook de mogelijkheid om deze op raw copper op te leveren omdat dit op hun eigen DSLAM aangesloten wordt.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mr.T schreef:Scarlet ADSL 20 en Scarlet One Unlimited 20 bieden ook de mogelijkheid om deze op raw copper op te leveren omdat dit op hun eigen DSLAM aangesloten wordt.
Maar wat ADSL 20 betreft: dan moet de klant de raw copper betalen? Of neemt Scarlet dit dan echt op zich, zoals je aanhaalde? Bij Scarlet One was het me duidelijk (geven ze ook netjes aan op de site).
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Bij gebrek aan antwoorden concludeer ik dat ik ze dan toch allemaal heb? :)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”