Edpnet->dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Hi,

Ik zit met het idee om van edpnet naar dommel over te schakelen. Namelijk omdat ik onlangs te weten kwam dat de nieuwsgroepen upgedated zijn, en geen limiet hebben(limiet van uw abo). Bij edpnet is dit jammergenoeg een belachelijke 10gb, en heb ik nu een payserver, wat mij 7euro per maand kost.
Nu, ik ben klant bij edpnet sinds september 06, dus dat opzeggen zou makkelijk moeten gaan. However, ik krijg telkens mijn mail-factuur de 6e, en in die van december heb ik al betaald voor de periode januari-februari.(dus telkens een maand op voorhand).
Morgen is mijn reset, dus ga ik alreeds betalen voor febr-maart.
Hoe kan ik dit nu makkelijk opzeggen, en evt bepaalde maanden terubetaald zien, als ik bv op 5 februari wil dommel'en? En wanneer dan Dommel aanvragen?
Ik wou in eerste plaats wachten op VDSL2, maar volgens mij gaat dit nog een heel eind duren? En zal Dommel dit toch niet krijgen van Belgacom?
Dus , graag enige raad hierbij!
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Dek dat je best EDPNet zelf belt. Je kan gewoon opzeggen per mail en meestal loopt je contract dan af voor de einddatum waarvoor je al betaald hebt. Als je 't vroeger wil kan het zijn dat ze je een creditnota kunnen bezorgen maar dat weet ik niet, dus bel hen effe, ze zijn er heel behulpzaam en correct.

Als ze je melden dat een credit nota mogelijk is kan je eigenlijk nu al Dommel nemen, anders zou ik wachten tot begin februari om Dommel te bestellen.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Mja stel nu dat ik vandaag bel om op te zeggen(want morgen komt factuur met kost voor feb-maart), en mijn edpnet abo stopt dan dan op 5 feb.
Wanneer moet ik dan dommel online bestellen? Nu al? Want ik wil tegen 5 feb wel al kunnen dommelen hé;) . Weet niet echt hoe lang het duurt eer je dommel actief is?
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Stuur een fax want bellen is niet genoeg voor op te zeggen bij EDP.
Bij mij was dommel na 14 dagen op de lijn gezet.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

alfadude schreef:Stuur een fax want bellen is niet genoeg voor op te zeggen bij EDP.


Bellen niet maar e-mailen wel.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Een half jaar geleden anders nog niet.
Toen was het Of een aangetekende brief Of een fax.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Goed idee die overstap.

Van zodra ik kan ga ik ook over van edpnet -> dommel
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

denk da'k nog ff ga wachten. Snelheid is vandaag gestegen, dus ben ik al iets blijer. Zal nog effe de boom uitkijken voor VDSL2 dan maar(als het ooit bij dommel zal komen..)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

oki, kheb de toestemmign gekregen om Dommel te gaan. Maar,, mijn reset is vandaag dus, en bij het opzeggen moet ik 1 maand opzeg doen voor de vervaldatum(van iets:D). Wil dit zeggen, als ik bv nu een mail opstel om op te zeggen(evt met EID handtekening), dat die 1 maand opzeg pas deze van febr-maart zal zijn, omdat ik zogezegd deze maand al begonnen ben?
Liefst niet natuurlijk, maar graag hier zekerheid omtrent.
Dommel kan ik dan nu bv bestellen? En je kan de contracten handgetekend terugsturen: wat bedoelen ze hiermee? Handtekening zettten, terug inscannen, of wat? Of via paint ofzo een hndtekening zetten:D
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Handtekening zetten en contract via de Post opsturen? Ik weet het, het klinkt ouderwets, maar de Post wordt toch nog veel gebruikt :lol:
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Afdrukken, handtekening plaatsen en faxen ofwel scannen en in 1 (één!!!) pdf steken en doormailen. Is sneller, goedkoper en betrouwbaarder dan de post.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb gewoon via e-mail opgezegd via mijn EDPNet adres en ze hebben dat perfect aanvaard. Staat ook zo in hun FAQ.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

iemand die kan antwoorden op men vragen? Weet nu niet echt wanneer Dommel te bestellen. Ik vrees nl dat ik nog zal moeten betalen voor feb-maart(= opzegperiode), en deze maand(begonnen vanf vandaag) telt wrs dara niet meer voor...
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

nja, mag al betalen voor periode februari maart, maar dommel is al anagevraagd; Nja, pech :D
Ticket zei wel niets over opzeggen via email, dus heb ik maar geantwoord met de vraag dat dit wel kon, en dat het mocht opgezegd worden. Betaal nu wel een extra maand ,maar ja....
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”