"De 30e editie van de Dakar Rally wordt afgelast." Dat meldt nu ook France Télévision, de mediapartner van de rally. Eerder hadden enkele deelnemers gemeld dat ze op de hoogte gebracht werden van de afgelasting uit veiligheidsoverwegingen.
De Franse autoriteiten hadden de organisatie gisteren al gewaarschuwd voor een mogelijke terroristische aanslag in Mauritanië, het derde land waar de rally negen dagen lang doorheen trekt. Eind december werden in het land vier Franse toeristen vermoord. De grootste en bekendste rally ter wereld zou morgen van start gaan in Lissabon en op 20 januari finishen in Dakar.
"Het nieuws is ingeslagen als een bom. Het rumoer in Mauritanië was bekend, maar een beslissing op dit moment was door weinigen verwacht. Dat het besluit nu al is genomen en niet is uitgesteld tot in Mauritanië kan te maken hebben met de juridische consequenties voor de organisatie", zegt een van de deelnemende teams.
Organisator Amaury Sport Organisation (ASO) zal om 13u een 'uitzonderlijke mededeling' doen. Waarschijnlijk volgt dan een officiële mededeling. (afp/novum/ka)
"Dakar 2008 wordt afgelast"
-
- Elite Poster
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Oh nee Dakar heeft op de knop gedrukt. De Koen is nu 4x zo snel thuis !tomg1804 schreef:Ik ken alvast 1 Vlaamse provider die niet content gaat zijn...
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Hehe, dacht ook al zoiets.tomg1804 schreef:Ik ken alvast 1 Vlaamse provider die niet content gaat zijn...
Heb er gisteren nog wat nieuwsbeelden van gezien.
Dat zal de kortste heen en weer reis zijn voor de gebroeders Wouters.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Druk op de rode knoptomg1804 schreef:Ik ken alvast 1 Vlaamse provider die niet content gaat zijn...
Ze zullen er wel nog hun geld uitslaan, desnoods indexeren ze hun abonnementen nog snel. Op die manier kunnen ze hun verlies compenseren. Wel een tegenvaller nu ze onder druk staan met hun UPC overname, flop knop, limieten en wat nog allemaal meer, kunnen ze de aandacht niet of onvoldoende afleiden van deze problemen. Tja, de gebroeders Wouters zullen een privé concertje geven voor de top van Telenet en Liberty om de kosten te dekken of misschien komt er nog een concertje in het Sportpaleis om Telenet toch nog waar voor zijn geld te geven.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Dakar, Koen Wouters, Telenet?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Mij zo schaamteloos naar de vtm site lokkenwwdj schreef:Google?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ze kunnen toch zeggen dat ze niet uitgevallen zijn dit jaarRobbe schreef:Hehe, dacht ook al zoiets.tomg1804 schreef:Ik ken alvast 1 Vlaamse provider die niet content gaat zijn...
Heb er gisteren nog wat nieuwsbeelden van gezien.
Dat zal de kortste heen en weer reis zijn voor de gebroeders Wouters.
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
En te zeggen dat ie vertrekte met te zeggen dat ze het wat minder snel aan gingen doenljd schreef:Ze kunnen toch zeggen dat ze niet uitgevallen zijn dit jaar
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Ik vind het wel jammer, ging het volgen via eurosport. Nu gaan ze het beste van Dakar geven, is misschien ook wel leuk om te zien.
Er bleek trouwens via sattelietbeelden een val klaar te staan om de Tour op te wachten. Foxholes langs sommige etappes.
Jammer, met de dag verdwijnt zelfs de hoop dat er volgend jaar een Dakar komt.
Er bleek trouwens via sattelietbeelden een val klaar te staan om de Tour op te wachten. Foxholes langs sommige etappes.
Jammer, met de dag verdwijnt zelfs de hoop dat er volgend jaar een Dakar komt.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ze zullen de sponsors serieuse garanties moeten bieden dat de race dan door gaat gaan- en kunnen ze dat?Block schreef:Jammer, met de dag verdwijnt zelfs de hoop dat er volgend jaar een Dakar komt.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bwah, waarom niet ... zolang ze aankomen in Dakar (iedereen een Tupolev op op de voorlaatste dag)tomg1804 schreef:Tsja, dan kunnen we echt wel nog spreken van de Dakar-rally.
De Ronde van Frankrijk begint toch ook in Engeland, om dan door België naar Frankrijk te rijden en om daar aangekomen een uitstapje te doen in Italië én Spanje... Maar ze eindigen steeds in Parijs
If you can't beat them, confuse them.
De dakar-rally begint natuurlijk ook altijd in Europa, om te eindigen in Afrika en zij moeten ook het water over naar Marokko of zo.CueBoy schreef:Bwah, waarom niet ... zolang ze aankomen in Dakar (iedereen een Tupolev op op de voorlaatste dag)tomg1804 schreef:Tsja, dan kunnen we echt wel nog spreken van de Dakar-rally.
De Ronde van Frankrijk begint toch ook in Engeland, om dan door België naar Frankrijk te rijden en om daar aangekomen een uitstapje te doen in Italië én Spanje... Maar ze eindigen steeds in Parijs
Maar als er sprake moest zijn van een race op het continent Amerika, dan moet er al een luchtbrug gemaakt worden en verliezen ze direct minstens 1 dag (mede door het uurverschil), om nog maar te zwijgen over de jet-lags die er dan zeker zullen zijn.
Als ze het dus aan de andere kant van de oceaan eventueel laten doorgaan, zal deze dus met bijna zekerheid niet meer in Dakar eindigen.
En een laatste punt waardoor mij het zeer onwaarschijnlijk lijkt, is dat ASO, de organisator, een Franse organisatie is (organiseren eveneens de TDF).
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
Daarnet nog wat noorderburen zien rijden op de E17 in de Pinte richting Antwerpen ... grote terreinwagen en truck op een oplegger.
Zielig eigenlijk voor die deelnemers. Financieel is dat ook geen lachertje natuurlijk. Voor velen is het een droom om eens mee te rijden, die mensen steken er soms hun hele hebben en houden in, doen al het mogelijke om sponsors te krijgen, en dan maak je dit mee
Zielig eigenlijk voor die deelnemers. Financieel is dat ook geen lachertje natuurlijk. Voor velen is het een droom om eens mee te rijden, die mensen steken er soms hun hele hebben en houden in, doen al het mogelijke om sponsors te krijgen, en dan maak je dit mee
Liever geld kwijt zijn , dan dat er nen dooien valt e.Sven.VdS schreef:Daarnet nog wat noorderburen zien rijden op de E17 in de Pinte richting Antwerpen ... grote terreinwagen en truck op een oplegger.
Ma idd ik zou er ook niet met kunnen lachen op moment zelf
- Snakehit
- Elite Poster
- Contacteer:
Als je daar een volledig jaar naar toe werkt en dan krijg je 20min voor de launch te horen dat het niet door gaat omwille van een bende sukkels (want meer zijn ze niet in mijn ogen) dan kan ik me best voorstellen dat je efkes moet slikken.
Dakar kan zeker nog verder doorgaan ze moeten gewoon een andere route nemen. In plaats van over Mauretanie te rijden moeten ze maar door Algerije, Mali rijden. Ook het land Mauretanie zal hier miljoenen door verliezen enkel en alleen door de caravan en het toerisme dat het teweegbrengt. Alsook dat gans de wereld nu weet dat het land gevaarlijk is voor toeristen.
Ik was vol enthousiasme om iedere avond op Eurosport naar Dakar te kijken... Nu moet ik zien naar de best of omwille van enkele terroristen!
Dakar kan zeker nog verder doorgaan ze moeten gewoon een andere route nemen. In plaats van over Mauretanie te rijden moeten ze maar door Algerije, Mali rijden. Ook het land Mauretanie zal hier miljoenen door verliezen enkel en alleen door de caravan en het toerisme dat het teweegbrengt. Alsook dat gans de wereld nu weet dat het land gevaarlijk is voor toeristen.
Ik was vol enthousiasme om iedere avond op Eurosport naar Dakar te kijken... Nu moet ik zien naar de best of omwille van enkele terroristen!
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Naar schatting kost het de A.S.O Dakar organistatie ongeveer 40 miljoen euro. Dit is een schatting omdat er misschien nog schadeclames komen van teams of betrokken organisaties. Zo eist de Portugese stad Portimão 1,5 miljoen euro vanwege misgelopen inkomsten.
De A.S.O Dakar organisatie heeft kenbaar gemaakt dat alle teams hun inschrijf geld terug gestort krijgen. Dit is een klein gedeelte van de gemaakte kosten. De kosten van de voertuigen, assistentie, dat krijgen ze niet meer terug
bron: parijsdakar.com
Ziet er ongelooflijk slecht uit voor ASO, ik blijf het jammer vinden
De A.S.O Dakar organisatie heeft kenbaar gemaakt dat alle teams hun inschrijf geld terug gestort krijgen. Dit is een klein gedeelte van de gemaakte kosten. De kosten van de voertuigen, assistentie, dat krijgen ze niet meer terug
bron: parijsdakar.com
Ziet er ongelooflijk slecht uit voor ASO, ik blijf het jammer vinden
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');