vraagje dommel afstandscheck
ik weet het, het staat hier al in topics, kheb het zelf al gelezen
maar nu is men vraag of er mensen rond hasselt dommel hebben
ik woon aan het helbeekplein(virga jesse) en ik zou wille weten hoever dit ongeveer is van de centrale,
dommel heeft me een telefoon nr (nl : 070/22.43.05 )gegeven maar deze is al de hele dag bezet ( van deze morgen tot nu nog altijd dus )
dusja misschien dat ik hierlangs MEER geluk ga hebben
ik heb nog geen actieve lijn ( deze gaat wel 011/22.44.52 ) worden
maar moet ik deze hebben voordat ik dit kan nachecken
maar nu is men vraag of er mensen rond hasselt dommel hebben
ik woon aan het helbeekplein(virga jesse) en ik zou wille weten hoever dit ongeveer is van de centrale,
dommel heeft me een telefoon nr (nl : 070/22.43.05 )gegeven maar deze is al de hele dag bezet ( van deze morgen tot nu nog altijd dus )
dusja misschien dat ik hierlangs MEER geluk ga hebben
ik heb nog geen actieve lijn ( deze gaat wel 011/22.44.52 ) worden
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
*Offtopic: Ik kan precies niks lezen zonder leestekens. Nog iemand met dit gevoel? *
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
je kan het ook aan belgacom vragen (0800 22 800) of aan dxADSL
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Dat is dan nieuw, de dienst storingen heeft mij een dikke maand geleden nog netjes meegedeeld wat de afstand was.ljd schreef:Belgacom zegt enkel als in je in de groene zone zit
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
met een adres kunnen ze het toch ook checken? heb toch ooit op die manier nog gevraagd gehadcloink schreef:Simpel: ja.predje schreef:ik heb nog geen actieve lijn ( deze gaat wel 011/22.44.52 ) worden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
- darkzero
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
yep banneuxwijk (andere kant van hasselt). wel nog geen afstandcheck gedaan maar nooit problemen gehad.predje schreef:maar nu is men vraag of er mensen rond hasselt dommel hebben
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Gewoon mailtje sturen naar dxADSL... enkele uurtjes later heb je je afstand.ljd schreef:Ik heb 2 maal gebeld 3 maand geleden, maar ze wouden de afstand niet zeggen. Maarja mss is het beleid verandert
Ik heb dxadsl vannacht gemaild, vanmorgen stak het resultaat in mijn mailbox. Als die cityconnect plus oplevering er eens gaat komen ga ik blij zijn met mijn 764m
Het is wel een plezier een mail te sturen naar een bedrijf en er vervolgens snel antwoord van te krijgen.
Het is wel een plezier een mail te sturen naar een bedrijf en er vervolgens snel antwoord van te krijgen.
-
- Elite Poster
vanaf het moment dat uw lijn in dienst is, kan ik u exact de afstand vertellen. dus pm me even als uw lijn in dienst volgende week woensdag.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Is het niet mogelijk hier een online tooltje voor te schrijven?
Of gewoon op de homepage van Userbase een wiki aan te maken waarin mensen hun afstand (indien die gekend is) en hun adres kunnen opgeven. Op die manier kan je toch tenminste een goed idee vormen als je de gegevens van iemand in de buurt tegen komt.
Of gewoon op de homepage van Userbase een wiki aan te maken waarin mensen hun afstand (indien die gekend is) en hun adres kunnen opgeven. Op die manier kan je toch tenminste een goed idee vormen als je de gegevens van iemand in de buurt tegen komt.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Euh nee, in theorie is het mogelijk dat je buur aangesloten is op een andere centrale.m0djo schreef:Of gewoon op de homepage van Userbase een wiki aan te maken waarin mensen hun afstand (indien die gekend is) en hun adres kunnen opgeven. Op die manier kan je toch tenminste een goed idee vormen als je de gegevens van iemand in de buurt tegen komt.
Ok, maar dat maakt in principe niks uit hè. Als ge dan nog meerdere gegevens hebt kunt ge ze gebruiken als crossrefrence. Als ge er een idee van kunt vormen kan het al veel betekenen.
Ik had het ook maar over het vormen van een idee, niet de exacte waarden. Je zegt ook "in theorie", is dat dan iets dat niet vaak voorkomt in de realiteit?
Ik had het ook maar over het vormen van een idee, niet de exacte waarden. Je zegt ook "in theorie", is dat dan iets dat niet vaak voorkomt in de realiteit?
- darkzero
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
ik heb eens een mailtje gstuurd naar [email protected] voor een afstandscheck en kreeg als antwoord:
toch raar hoor. ik heb al maanden dommel, heb't 4,4mbit profiel en download tegen 410KB/s en in mediumband tegen 148KB/s
Code: Selecteer alles
De afstand van de centrale waar u op aangesloten bent bedraagt 7343m.
Dit stemt overeen, volgens de snelheid/afstand - curve van Belgacom, met een maximale downloadsnelheid van 1mbit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Bij turboline based producten zoals skynet / dommel gebruiken soms mini dslam's onderweg, daardoor kan je een kortere lijn hebben tot een BGC dslam, maar een lange tot een lex waar scarlet zit.darkzero schreef:ik heb eens een mailtje gstuurd naar [email protected] voor een afstandscheck en kreeg als antwoord:
toch raar hoor. ik heb al maanden dommel, heb't 4,4mbit profiel en download tegen 410KB/s en in mediumband tegen 148KB/sCode: Selecteer alles
De afstand van de centrale waar u op aangesloten bent bedraagt 7343m. Dit stemt overeen, volgens de snelheid/afstand - curve van Belgacom, met een maximale downloadsnelheid van 1mbit.
ok mensen,
dank u voor de vele antwoorden,
ik heb dus een mail gestuurd naar die dx mannen daar
en ik zit op 1.3km van de centrale, wat op zich dus een zeer mooi antwoord is
vandaag zijn ze hier belgacom komen activeren
morgenavond dus mooi dommel bestellen den dezen
wish me luck!!!
dank u voor de vele antwoorden,
ik heb dus een mail gestuurd naar die dx mannen daar
en ik zit op 1.3km van de centrale, wat op zich dus een zeer mooi antwoord is
vandaag zijn ze hier belgacom komen activeren
morgenavond dus mooi dommel bestellen den dezen
wish me luck!!!
Heeft er iemand ook reeds eens een abonnement afgesloten bij dxadsl?
Jammer dat die goedwerkende firma juist dient om informatie toe te zenden zonder ook maar één enkele aansluiting te verkrijgen.
' t Zal ook niet blijven duren..?
http://www.dxadsl.be/goedkope-adsl-tarieven
Jammer dat die goedwerkende firma juist dient om informatie toe te zenden zonder ook maar één enkele aansluiting te verkrijgen.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Waarover heb je het nu? Misschien wat duidelijker aangeven wat er misloopt?jjvk schreef:Jammer dat die goedwerkende firma juist dient om informatie toe te zenden zonder ook maar één enkele aansluiting te verkrijgen.
jjvk heeft eigenlijk wel gelijk, Dommel heeft blijkbaar niet zo'n goede respons als dx, dus maar naar dx mailen om m'n afstand te kennen ...cloink schreef:Waarover heb je het nu? Misschien wat duidelijker aangeven wat er misloopt?jjvk schreef:Jammer dat die goedwerkende firma juist dient om informatie toe te zenden zonder ook maar één enkele aansluiting te verkrijgen.
terwijl die mannen, waar ik zelf klant ben, heel goed hun best doen om mensen te helpen, goedkope abonnementen te bieden enz ... waarom moet je die mensen (dxADSL) dan nog eens allemaal mailen om afstandscheck te vragen en dan bij Dommel te gaan ... dan organiseren we een "dag van de download" tegen Belgacom en Telenet en toch maken we misbruik van de goedheid van een alternatieve provider, vind ik ook zeker niet correct ...
Wat gaan jullie doen als de helpdesk van dommel niet antwoord? Ook naar dx mailen?
Ik hoor het al in een volgend bericht ( in drukletters "dx zegt geen afstand meer") ... (de reden waarom zal dan weer niet duidelijk zijn) Tegenwoordig moet je al ferme ballen aan uw lijf hebben om alternatieve provider te willen worden ...
ff een opmerking van een heel tevreden dxADSL klant
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
daar vrees ik ook voorsaffie schreef:jjvk heeft eigenlijk wel gelijk, Dommel heeft blijkbaar niet zo'n goede respons als dx, dus maar naar dx mailen om m'n afstand te kennen ...cloink schreef:Waarover heb je het nu? Misschien wat duidelijker aangeven wat er misloopt?jjvk schreef:Jammer dat die goedwerkende firma juist dient om informatie toe te zenden zonder ook maar één enkele aansluiting te verkrijgen.
terwijl die mannen, waar ik zelf klant ben, heel goed hun best doen om mensen te helpen, goedkope abonnementen te bieden enz ... waarom moet je die mensen (dxADSL) dan nog eens allemaal mailen om afstandscheck te vragen en dan bij Dommel te gaan ... dan organiseren we een "dag van de download" tegen Belgacom en Telenet en toch maken we misbruik van de goedheid van een alternatieve provider, vind ik ook zeker niet correct ...
Wat gaan jullie doen als de helpdesk van dommel niet antwoord? Ook naar dx mailen?
Ik hoor het al in een volgend bericht ( in drukletters "dx zegt geen afstand meer") ... (de reden waarom zal dan weer niet duidelijk zijn) Tegenwoordig moet je al ferme ballen aan uw lijf hebben om alternatieve provider te willen worden ...
ff een opmerking van een heel tevreden dxADSL klant
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Moest dxadsl via turboline werken had ik hen een kans gegeven..
Ik ben echter niet tevreden meer van de instabiele snelheid van scarlet hier ... dus ik vrees dat k bij resellers niet beter af ben ?
Daarom zal ik nr dommel gaan in de nabije toekomst
Ik ben echter niet tevreden meer van de instabiele snelheid van scarlet hier ... dus ik vrees dat k bij resellers niet beter af ben ?
Daarom zal ik nr dommel gaan in de nabije toekomst
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Pro Member
- Bedankt: 9 keer
Die Belgacomtool werkt toch ook met enkel een adres of hebben Belgacommedewerkers een tool die minder mogelijkheden biedt dan de tool die Belgacom aanbiedt aan andere ISP's?hollebollegijs schreef:vanaf het moment dat uw lijn in dienst is, kan ik u exact de afstand vertellen. dus pm me even als uw lijn in dienst volgende week woensdag.
dit moeten we SAMEN organiseren en ik denk dat we met een paar honderd man kunnen zijn, kwartiertje aanwezig zijn/verzamelen aan de ingang met pers erbij en zelf veel foto's trekken, eventueel spandoeken meebrengen en ludieke attributen ... die massale opzeg kunnen we later nog wel organiseren. Bij de EC in brussel als Viviane Reding er is persoonlijk een petitie gaan afgeven met een aantal personen ... we moeten het gewoon goed organiseren en DOEN.
ludieke actie
Boevennest NV - Mechelsesteenweg 2² [rekenen kunnen ze wel, maar luisteren naar de klanten ...] - 2800 Mechelen
ludieke actie
Boevennest NV - Mechelsesteenweg 2² [rekenen kunnen ze wel, maar luisteren naar de klanten ...] - 2800 Mechelen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
de afstand tot de centrale heb ik niet eens moeten vragen die van dommel zeiden het zelf 3.2
*hoi ik heb intresse in jullie internet en ik heb niks van aansluitingen
-ik kijk even uw aansluitbaarheid na en de afstand tot de centrale
...
*hoi ik heb intresse in jullie internet en ik heb niks van aansluitingen
-ik kijk even uw aansluitbaarheid na en de afstand tot de centrale
...