Instellingen Linksys WAG200G router.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Sinds vandaag zou mijn Dommel adsl normaal moeten werken. Ik heb de instellingen die ik in de sticky las in mijn router ingesteld, maar het blijkt niet te werken. Het ledje van ADSL en Internet werken niet en als ik probeer manueel te connecteren, krijg ik voor 2 seconden een rood ledje te zien bij ADSL en dan niets meer. Enkel het power ledje en die van de actieve LAN poort.

Voor zover ik weet zit alles correct geïnstalleerd. Vanuit mijn wandcontactdoos een telefoonkabel met rj11 connectoren.


Hulp zou handig zijn :).

Alvast bedankt

Matthias
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

mss is je signaal nog niet actief, mss ff afwachten tot morgen.

En zeker zijn dat je geen O als nul geschreven hebt of omgekeerd.
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb de e-mail gehad dat alles zou moeten werken. Kan het dan nog altijd zijn dat ik moet wachten tot morgen?

Moet je een splitter hebben voor het adsl signaal? Ik dacht dat ik had gelezen dat je dit niet noodzakelijk nodig heeft.

EDIT: In de andere sticky posten er mensen dat er een technieker van Belgacom heeft langsgeweest, maar hier heeft er niemand gekomen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Geen synchro, geen signaal. Probeer andere contactpunten in het huis eens?
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Wij hebben maar 1 contactpunt waar vroeger onze telefoon aanhing. Vanuit de muur komt er zon 5-6 meter grijze kabel naar dit contactpunt. Ik steek daar zo'n 5polige stekker op en verbindt dit met de router punten met de telefoondraad die ik bij de router kreeg.

Ik vind het eigenaardig dat zelfs mijn adsl interface 'down' is.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Matthias schreef:Wij hebben maar 1 contactpunt waar vroeger onze telefoon aanhing. Vanuit de muur komt er zon 5-6 meter grijze kabel naar dit contactpunt. Ik steek daar zo'n 5polige stekker op en verbindt dit met de router punten met de telefoondraad die ik bij de router kreeg.

Ik vind het eigenaardig dat zelfs mijn adsl interface 'down' is.
Als je op de modem inlogt (http://192.168.1.1) en je gaat naar Status --> DSL connection, wat zie je dan ?
Idem, maar voor Status --> Gateway ?

Je kan onder Administration --> Reporting altijd de reporting eens inschakelen (mocht die nog niet actief zijn) en dan met 'view log' de log bekijken. Misschien leert die je iets.
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

De router zegt dat de gateway 'down' is.

Kzal de reporting hier eens kopiëren.

het enige wat er in de event log staat:
Sun, 2002-09-08 13:03:25 - Upnp Log: UPNP ACTION: upnpd starting up
Laatst gewijzigd door Matthias 03 jan 2008, 23:15, in totaal 1 gewijzigd.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Het lijkt er inderdaad sterk op dat je geen ADSL op je lijn hebt. Kijk alle verbindingen eens na (tel. stekker en hoe je modem aan de telefoon verbonden is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb 2 5 polige stekkers. 1 van de oude telefoo(10j geleden ofzo) en 1 dat ik verleden jaar bij me laptop heb bijgekregen.

Ik heb beide geprobeerd en ook 2 verschillende telefoonkabels gebruikt tss de stekker en de modem.

We hebben ook telenet telefonie gehad. Kan dat zijn dat Telenet wat veranderd(lees: verkloot) heeft aan de telefoonlijn?
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Heb je nog een oude telefoon? Sluit die eens aan op die lijn, en luister eens of je kiestoon krijgt.
Vanaf dan kunnen we weer verder zoeken.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Matthias schreef:Ik heb 2 5 polige stekkers. 1 van de oude telefoo(10j geleden ofzo) en 1 dat ik verleden jaar bij me laptop heb bijgekregen.

Ik heb beide geprobeerd en ook 2 verschillende telefoonkabels gebruikt tss de stekker en de modem.

We hebben ook telenet telefonie gehad. Kan dat zijn dat Telenet wat veranderd(lees: verkloot) heeft aan de telefoonlijn?
Errrm, dat zijn toch ADSL splitters hoop ik ?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Matthias schreef:De router zegt dat de gateway 'down' is.
Wat staat er onder status --> DSL connection ?
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Juist de oude telefoon aangesloten voor zover ik wist dat het nog ging. Maar er komt niets van geluid uit.

Ik heb geen splitter. Enkel zo'n 5 polige telefoonstekker. Ik weet bijna niets van ADSL en soorten. Ik weet niets van een 5 polige adsl stekker.

Dit is wat ik krijg bij DSL connection:
DSL Status: Connecting
DSL Modulation Mode: Not Trained
DSL Path Mode: Not Trained
Downstream Rate: 0 kbps
Upstream Rate: 0 kbps
Downstream Margin: 0 db
Upstream Margin: 0 db
Downstream Line Attenuation: 0 db
Upstream Line Attenuation: 0 db
Downstream Transmit Power: 0 db
Upstream Transmit Power: 0 db


--------------------------------------------------------------------------------

PVC Connection
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Enable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Down
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Check eens wat er staat bij "DSL connection"

Dit is een screenshot van mijn WAG :
Afbeelding

Als daar staat "Not connected" wil het idd zeggen dat hij je DSL signaal niet ziet.
Heb je een DSL splitter gebruikt ?
Dat ziet er 't zelfde uit als zo'n andere stekker maar het is het niet helemaal.
Ik heb er hier eentje voor me en daar hangt een stickertje op met :
"Z Blocker Filter" en onderaan naast de plug hangt een stickertje met "ADSL"
Floris Bakker for president!
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Matthias schreef:Dit is wat ik krijg bij DSL connection:
DSL Status: Connecting
DSL Modulation Mode: Not Trained
DSL Path Mode: Not Trained
Downstream Rate: 0 kbps
Upstream Rate: 0 kbps
Downstream Margin: 0 db
Upstream Margin: 0 db
Downstream Line Attenuation: 0 db
Upstream Line Attenuation: 0 db
Downstream Transmit Power: 0 db
Upstream Transmit Power: 0 db


--------------------------------------------------------------------------------

PVC Connection
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Enable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Down
Geen synchronisatie vrees ik. Volgens mij is de oplevering nog niet helemaal klaar. Best even contact opnemen met Dommel.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zonder kiestoon zal je niets uit de lijn halen. de vraag is waarom je geen kiestoon hebt :roll: misschien heeft Telenet wat draadjes doorgeknipt?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Ik gebruik geen splitter enkel zo'n telefoonstekker.
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

splitter is enkel nodig als je er ook een telefoon op aansluit.. omdat je ander ruis gaat krijgen op die telefoonlijn..

de splitter blokeert de frequenties van het adsl gebeuren van de telefoon :)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

mja, maar als je geen kiestoon hebt op je telefoonlijn zal het toch niet gaan :-D
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Kiestoon is nu je eerste probleem. Ik vermoedde al dat het daar al fout ging.
Contact opnemen met BGC, en zeggen dat je geen kiestoon hebt op je discoveryline(?). Als dat in orde is, zal je router wel connecten. Of op zen minst het lampje van synchro (=adsl signaal gevonden) aangaan. Dan is het een kwestie van instellingen mocht het nog niet werken.

Die adslfilter is niet nodig als je er _geen_ telefoon/fax op aansluit.
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Bedankt voor de antwoorden.

Heb deze morgen gebeld naar Belgacom gebeld en maandag :cry: komt er iemand langs. Ze denken dat er iets onderbroken is in de local loop.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Normaal gaat je dat niets kosten, tenzij de fout toch in de binnenbekabeling zou zitten.
Keep us up2date!
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Ja, dus het was een fout dat je eigenlijk jezelf rond de oren moet slaan. Op de wandcontactdoos zat de BGC kabel niet aangesloten, maar die van Telenet, die ze niet hebben meegenomen nadat we Telenet telefonie hadden opgezegd.

Alles werkt nu.

Ik haal zo'n 85% efficiëntië met behulp van de tool hier, maar mijn upload was 44KB/s en ik heb maar een 256K lijntje :eek: . Zeker een fout?

Bedankt voor de hulp iedereen.

Een gelukkige Dommeluser
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”