http://unblock.secureserver.net/?ip=193.109.184.78
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
... zucht ... er zijn leukere dingen in het leven...
Wat nu? Even mijn modem resetten en hopen op een ander IP-nummer zeker?
Volgens mij is dat geen ip van een ADSL van Dommel, maar van hun mailserver.xenne schreef:modem eens uittrekken en dan heb je bij mijn weten toch altijd ander IP
Maw... hun mailserver is blacklistedditCh schreef:Volgens mij is dat geen ip van een ADSL van Dommel, maar van hun mailserver.
anarchy:~ karel$ host 193.109.184.78
78.184.109.193.in-addr.arpa domain name pointer kim.schedom-europe.net.
Inderdaadr2504 schreef: Maw... hun mailserver is blacklisted
Zojuist een mail gestuurd via het crm-panel.r2504 schreef:Maw... hun mailserver is blacklisted![]()
Best even melden aan hun, anders zou er wel eens heel wat mail kunnen verdwijnen.
Hier ooksail0rbe schreef:Ik gebruik al sinds jaar en dag mijn eigen uitgaande mailserver..niets is betrouwbaarder!
hoe gaat dit dan precies in zijn werk ??ditCh schreef:Hier ooksail0rbe schreef:Ik gebruik al sinds jaar en dag mijn eigen uitgaande mailserver..niets is betrouwbaarder!
Ik heb een dedicated server staan in een datacenter in Brussel ( met een courier / postfix setup ).pwr schreef: hoe gaat dit dan precies in zijn werk ??
is dit gewoon software-matig op een pc of heb je hiervoor hardware nodig ??
In Brussel dan nog. Rijke mensen ^^. Geef mij maar Amsterdam!ditCh schreef:Ik heb een dedicated server staan in een datacenter in Brussel ( met een courier / postfix setup ).pwr schreef: hoe gaat dit dan precies in zijn werk ??
Een mailserver is inderdaad een stukje software... maar het moet dan wel 24u per dag draaien op een server (of PC, maw. hardware maar dan liefst apart van je normale PC), en bij voorkeur moet je beschikken over een vast IP-adres al is dat niet echt noodzakelijk.pwr schreef:hoe gaat dit dan precies in zijn werk ??
Een SMTP server kan ook op andere poort draaien ... mijn mailserver draait op poort 25, en ik heb met iptables 2525 ook gemapt naar 25 zodat mensen met een Telenet of een Skynet er ook gebruik van kunnen maken.r2504 schreef: Gelukkig ben je bij Dommel (althans dat denk ik toch) niet verplicht hun server te gebruiken voor SMTP relay, want anders was je met je eigen mailserver nog niets verder.
Weet ik wel, maar dat neemt niet weg dat 99.99% van de SMTP servers op poort 25 actief is, en dat indien jij mail wil verzenden deze ook moet contacteren op poort 25. Als jij mail wil versturen naar iemand bij TN dan zal jou server een TN server contacteren op poort 25 (niet op een andere, wat jij ook doet).ditCh schreef:Een SMTP server kan ook op andere poort draaien ... mijn mailserver draait op poort 25, en ik heb met iptables 2525 ook gemapt naar 25 zodat mensen met een Telenet of een Skynet er ook gebruik van kunnen maken.
Spreken we dan over poort 465?r2504 schreef:...Het verhaal is natuurlijk anders als je mail server in een datacenter staat, en niet bij je thuis. Dan kan je inderdaad een additionele poort openzetten.
We spreken over eender welke poortKoelreuteria schreef: Spreken we dan over poort 465?