België moet snel maatregelen implementeren die de concurrentie op de breedbandmarkt versterken. Doet het dat niet dan dreigt de Europese Commissie met een rechtszaak. De EC staat ook achter de beslissing van het BIPT, waarbij Belgacom verplicht wordt haar nieuw VDSL-netwerk waarmee zij hogedefinitietelevisie (HDTV) kan aanbieden aan haar klanten, open te stellen voor haar concurrenten.
Volgens EC telecomcomissaris Viviane Reding moeten de maatregelen een einde maken aan de hoge prijzen die Belgische consumenten nog steeds worden aangerekend voor breedbanddiensten. Enkel een snelle reactie van de overheid kan een rechtsgang doen vermijden, aldus een EC-woordvoerder.
Bron: Reuters bericht via express.be van 3 januari 2008, met dank aan BungaMan
EC: 'Belgische breedbandmarkt moet snel open'
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
we hebben amper een regering... dus dit word een rechtsgang... en hoeveel jaar gaat dat duren?Enkel een snelle reactie van de overheid kan een rechtsgang doen vermijden
Ik vind het vreemd dat ze nu zoiets doen op het EC
Een goede 2 weken kreeg ik nog een mailtje van hen, dat er geen monopolie is, etc...
de koe zegt boe
De druk wordt steeds groter en groter vanuit de basis maar men zal ook stilltjes aan gaan beseffen dat er hier iets serieus aan het mislopen is en dat voor een land die in het centrum van Europa ligt.
Doorbreken die handel en openstellen
Doorbreken die handel en openstellen
- brooklyn
- Elite Poster
Het beste nieuws van 2008 !
![Afbeelding](http://img185.imageshack.us/img185/1986/5713up1.png)
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Heb de eerste post wat aangepast en er BungaMan zijn commentaar uitgeknipt en omdat wij niet aan censuur doen ...
Mijn voorgevoel gaat nog uitkomen. (zie vorige posts)
Edit : Dit topic bestaat eigenlijk al onder de naam van : "Europese Commissie steunt opening van VDSL-netwerk Belgacom", dus een slotje erop![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
BungaMan schreef:'t Zal is gaan tijd worden dat de EC wa gaat pushen
Tot nu toe en we zijn nog maar juist begonnenbrooklyn schreef:Het beste nieuws van 2008 !
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mijn voorgevoel gaat nog uitkomen. (zie vorige posts)
Edit : Dit topic bestaat eigenlijk al onder de naam van : "Europese Commissie steunt opening van VDSL-netwerk Belgacom", dus een slotje erop
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]