Het grote Cityconnect topic - Deel1

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Freakazoid
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 aug 2005, 22:14

Die mail heb ik ook nog niet gehad. Miss omdat ik al lang geen ticket meer heb gestuurd. Zouden ze die orders dan nog niet gedaan hebben?

Als iemand naar hun belt, laat weten of ze er aan begonnen zijn. Dan weten we meteen of die 2 posten nep zijn.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Freakazoid schreef:Die mail heb ik ook nog niet gehad. Miss omdat ik al lang geen ticket meer heb gestuurd. Zouden ze die orders dan nog niet gedaan hebben?

Als iemand naar hun belt, laat weten of ze er aan begonnen zijn. Dan weten we meteen of die 2 posten nep zijn.


Vandaag zal het in ieder geval niet meer zijn,laat ons hopen dat ze er morgen aan beginnen,ik ga deze week wel niet bellen want ik heb vorige week al een aantal keer proberen te bellen en kreeg altijd hetzelfde antwoord . :?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Goedemorgen cityconnecters ,hoe zit het vandaag met de aanslutingen?
Zijn er ondertussen al nieuwe mensen aangesloten.
Ik in ieder geval NOG niet,ik heb mijn abonnement op 15 november besteld ,gelukkig heeft mijn huidige provider (edpnet ) een toegeving gedaan om mij n abonnement tot het einde van de maand te verlengen zonder bijkomende condities want mijn contract was gisteren afgelopen. :wink:
m0djo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 nov 2007, 23:31

Nog altijd niks maar we zullen het wel horen als het bij iemand prijs moest zijn zeker.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Heb vandaag gebeld (wel voor iets anders, maar toch terloops gevraagd hoe het nu zat).
Men zei me dat ze deze week gingen beginnen met de activeringen.
Eind januari zou de achterstand weggewerkt zijn.
m0djo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 nov 2007, 23:31

Eerlijk gezegd, zolang hier geen modem van Dommel is toe gekomen en zolang er geen codes in mijn mailbox staan ga ik niet afgaan op "eind januari".
We gingen allemaal vanaf 15/12 aangesloten worden, dan in de laatste week van het jaar, daarna hadden ze de orders doorgestuurd om de activatie aan te vragen (deze week) en nu zal het allemaal wel opgelost geraken tegen eind januari.

[rant]
Ahwel, ik ga ook eens van die foenten beginnen uithalen met facturen enzo. "Ja, sorry, ik had net niet genoeg geld op mijn rekening om jullie te betalen, volgende week doe ik het." ... een week later ... "Ja ik weet dat ik gezegd had te betalen, maar er was net iets tussen gekomen" zo kunnen we blijven gaan.

Als het tegen eind januari niet opgelost is, stel ik ze in gebreke en vraag ik mijn geld terug. Ik zit ondertussen in de problemen met Telenet door hen. Het is allemaal wel opgezegd, maar ze gaan mij daar in Mechelen ook niet blijven internet geven tot ze bij Dommel de boel in orde hebben. Ondertussen zit ge iedere dag een beetje te hopen dat het wel in orde zal komen, ik zorg dat er meestal iemand thuis is moesten ze de modem komen leveren etc. Van hen hoort ge op de koop toch nog eens niks tenzij ge hier op een forum met "gelijkgezinden" af en toe eens iets kunt vernemen. Waar zijt ge dan als bedrijf in godsnaam mee bezig?

Ik ben niet ongeduldig, ik kan gerust op iets wachten, maar in dit geval weet ge dus niet hoe lang nog ongeveer. De termijnen die zij voorop stellen zijn langs geen kanten te vertrouwen, de info die klanten hebben gekregen is zo vaag als wat ... zeer aangenaam moet ik zeggen.
[/rant]
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Het is uiteraard niet leuk om zolang te moeten wachten hé maar je kan alleen maar zeggen dat de volgende steden die CityConnect gaan krijgen het profijt gaan trekken uit de lessons learned van Leuven. De prijs van de early adopters nietwaar?

In ieder geval, toen ik hier op het werk zei dat ik als voornemen voor 2008 CityConnect Plus ging nemen voor 35€ per maand vielen er een hoop collega's achterover van de specificaties. Al die in het Leuvense wonen zijn prompt gaan checken of ze er konden op aangesloten worden. En die van Antwerpen vinden het niet fijn dat Leuven belangrijker is dan Antwerpen :lol:.
m0djo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 nov 2007, 23:31

Die vinden het nooit fijn als er iets belangrijker is als Antwerpen. :P
Afbeelding
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

m0djo schreef:Die vinden het nooit fijn als er iets belangrijker is als Antwerpen. :P
lol, afterall zijn ze hét centrum van de wereld he :P
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

m0djo schreef:Die vinden het nooit fijn als er iets belangrijker is als Antwerpen. :P

Gelukkig is er niets belangrijker dan Antwerpen.

(hey, als we de sticker krijgen, gedragen we er ons ook naar hé :p)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

m0djo schreef:Eerlijk gezegd, zolang hier geen modem van Dommel is toe gekomen en zolang er geen codes in mijn mailbox staan ga ik niet afgaan op "eind januari".
We gingen allemaal vanaf 15/12 aangesloten worden, dan in de laatste week van het jaar, daarna hadden ze de orders doorgestuurd om de activatie aan te vragen (deze week) en nu zal het allemaal wel opgelost geraken tegen eind januari.

[rant]
Ahwel, ik ga ook eens van die foenten beginnen uithalen met facturen enzo. "Ja, sorry, ik had net niet genoeg geld op mijn rekening om jullie te betalen, volgende week doe ik het." ... een week later ... "Ja ik weet dat ik gezegd had te betalen, maar er was net iets tussen gekomen" zo kunnen we blijven gaan.

Als het tegen eind januari niet opgelost is, stel ik ze in gebreke en vraag ik mijn geld terug. Ik zit ondertussen in de problemen met Telenet door hen. Het is allemaal wel opgezegd, maar ze gaan mij daar in Mechelen ook niet blijven internet geven tot ze bij Dommel de boel in orde hebben. Ondertussen zit ge iedere dag een beetje te hopen dat het wel in orde zal komen, ik zorg dat er meestal iemand thuis is moesten ze de modem komen leveren etc. Van hen hoort ge op de koop toch nog eens niks tenzij ge hier op een forum met "gelijkgezinden" af en toe eens iets kunt vernemen. Waar zijt ge dan als bedrijf in godsnaam mee bezig?

Ik ben niet ongeduldig, ik kan gerust op iets wachten, maar in dit geval weet ge dus niet hoe lang nog ongeveer. De termijnen die zij voorop stellen zijn langs geen kanten te vertrouwen, de info die klanten hebben gekregen is zo vaag als wat ... zeer aangenaam moet ik zeggen.
[/rant]


Ik geef je volledig gelijk,het is een echte 'pain in the ass' problematiek,zeker voor de mensen die hun abonnement bij hun huidige provider al opgezegd hebben en die nu zonder internet zitten,naar de buitenwereld toe is dit ook geen goede reclame voor dommel met dit nieuwe product want er zijn vele mensen die deze threat met argusogen volgen,je hebt gewoon geen vertrouwen in de goede afloop,ze geven totaal geen communicatie (ze hadden toch gemakkelijk iets op hun website kunnen publiceren over de huidige status van cityconnect ) , maar neen nu hoor je niks dan tegenstrijdige berichten, ja meneer we beginnen deze week met activeren,neen meneer het zal voor volgende week zijn , en altijd maar verder en verder . Jongens toch waar zijn we in godsnaam mee bezig, liever de ECHTE waarheid dan altijd maar uitstellen en uitstellen en de nieuwe klanten blaasjes wijsmaken.
Dommel hou jullie nu toch eens aan jullie beloftes en begin met te activeren !! :evil:
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Dommel erkent het probleem, maar berust in het feit dat eens de grootste roepers aangesloten zijn, ze hun mond wel zullen houden. Deze thread bloedt onmiddellijk dood eens wij aangesloten zijn: iedereen post nog een keer een snelheidstest en dat was het dan.

Dommel weet dat.

Dat gezegd zijnde: het begint ook danig op mijn zenuwen te werken. Ik moet me nu behelpen met smallband van Telenet of open wireless van de buren. Als het zo nog gaat zijn tot eind januari...
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

cloink schreef:
m0djo schreef:Die vinden het nooit fijn als er iets belangrijker is als Antwerpen. :P

Gelukkig is er niets belangrijker dan Antwerpen.

(hey, als we de sticker krijgen, gedragen we er ons ook naar hé :p)


Ik ben van antwerpen en van mijn part mochten ze hier beginnen aansluiten. Maar tja antwerpen is te groot dus moesten maar met een 3de rang stadje beginnen (en zelfs dan waren er problemen) en dan hoger op werken :-D.
m0djo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 nov 2007, 23:31

Epo schreef:Dommel erkent het probleem, maar berust in het feit dat eens de grootste roepers aangesloten zijn, ze hun mond wel zullen houden. Deze thread bloedt onmiddellijk dood eens wij aangesloten zijn: iedereen post nog een keer een snelheidstest en dat was het dan.

Dommel weet dat.


Klopt, maar ze mogen toch ook wel weten dat het nu of nooit is. Als ze dit niet halen voor eind januari, gaan er heel wat mensen zijn die gewoon niet anders kunnen dan naar Telenet of Belgacom of (vul andere isp in) te gaan voor een aansluiting. Die zitten dan dadelijk aan een jaarcontract vast en zien ze dus het eerste jaar niet terug. Moest dit het geval zijn, is de kans overigens ook klein dat ik ooit nog bij Dommel klant zou worden. Ezel, steen, 2 keer ... ge kent het wel.

Ik vind het in ieder geval verschrikkelijk arrogant. Dit was zowat de enige ISP waar ik nooit echt slechte dingen over had gelezen. Hier en daar wat klachten, wat altijd zal voor komen. Had ik dit geweten was ik nog liever bij Telenet gebleven, dan had ik tenminste niet deze hele rompslomp weten gebeuren.

broli schreef:Ik ben van antwerpen en van mijn part mochten ze hier beginnen aansluiten. Maar tja antwerpen is te groot dus moesten maar met een 3de rang stadje beginnen (en zelfs dan waren er problemen) en dan hoger op werken :-D.

Ja, want zo doen ze dat altijd met "het betere volk". Die krijgen dat altijd pas nadat de derde rangs bevolking het al heeft :P (enfin, toch bijna)
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

m0djo schreef:
Epo schreef:Dommel erkent het probleem, maar berust in het feit dat eens de grootste roepers aangesloten zijn, ze hun mond wel zullen houden. Deze thread bloedt onmiddellijk dood eens wij aangesloten zijn: iedereen post nog een keer een snelheidstest en dat was het dan.

Dommel weet dat.


Klopt, maar ze mogen toch ook wel weten dat het nu of nooit is. Als ze dit niet halen voor eind januari, gaan er heel wat mensen zijn die gewoon niet anders kunnen dan naar Telenet of Belgacom of (vul andere isp in) te gaan voor een aansluiting. Die zitten dan dadelijk aan een jaarcontract vast en zien ze dus het eerste jaar niet terug. Moest dit het geval zijn, is de kans overigens ook klein dat ik ooit nog bij Dommel klant zou worden. Ezel, steen, 2 keer ... ge kent het wel.

Ik vind het in ieder geval verschrikkelijk arrogant. Dit was zowat de enige ISP waar ik nooit echt slechte dingen over had gelezen. Hier en daar wat klachten, wat altijd zal voor komen. Had ik dit geweten was ik nog liever bij Telenet gebleven, dan had ik tenminste niet deze hele rompslomp weten gebeuren.

broli schreef:Ik ben van antwerpen en van mijn part mochten ze hier beginnen aansluiten. Maar tja antwerpen is te groot dus moesten maar met een 3de rang stadje beginnen (en zelfs dan waren er problemen) en dan hoger op werken :-D.

Ja, want zo doen ze dat altijd met "het betere volk". Die krijgen dat altijd pas nadat de derde rangs bevolking het al heeft :P (enfin, toch bijna)


Ik hoop nu echt van harte dat er mensen zijn die bij dommel werken dit lezen,ik zou niet graag in hun plaats willen zijn.
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

deej schreef:Al die in het Leuvense wonen zijn prompt gaan checken of ze er konden op aangesloten worden.


hopelijk zijn dat er dan niet te veel, want als die allemaal gaan bestellen moet ik als bestaande klant nog langer wachten tot Dommel de mogelijkheid gaat aanbieden om over te stappen van net- naar cityconnect :evil:

ik begin pas met reclame te maken nadat ik zelf ben aangesloten. dat zou ik trouwens sowieso doen, stel dat het product uiteindelijk op niks blijkt te trekken...
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Tja de kans is natuurlijk niet onbestaande dat de DSLAM snel vol zit met de nieuwe klanten en dat de bestaande moeten wachten tot een nieuwe DSLAM wordt opgeleverd.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Hierna komen ze toch naar Gent :) . In antwerpen hebben ze zoveel snelheid niet nodig .
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

ljd schreef:Hierna komen ze toch naar Gent :) . In antwerpen hebben ze zoveel snelheid niet nodig .


Is daar al iets over geweten, of gewoon wishful thinking? Ben nu sinds een halve maand klant bij Dommel en ben gewoon super tevreden. Heb nu ook kennis gemaakt met newsservers en een supersnelle internetverbinding klinkt daardoor als maar aanlokkelijker... :)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Alweer een dag voorbij zonder opleveringsdatum. :evil:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

fieldoxide schreef:Alweer een dag voorbij zonder opleveringsdatum. :evil:
Weet je wat? Ga je amuseren buiten, we zullen je roepen als de activeringsronde is begonnen :)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Lord Utopia schreef:
fieldoxide schreef:Alweer een dag voorbij zonder opleveringsdatum. :evil:
Weet je wat? Ga je amuseren buiten, we zullen je roepen als de activeringsronde is begonnen :)


geweldig,spijtig dat het al zo donker is he . :wink:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Net nogmaals kontakt opgenomen met de helpdesk van dommel aangaande de cityconnect activaties , de persoon aan de lijn zei dat ze effectief met opleveren gaan beginnen vanaf volgende week, ik zei hem dat ik al een aantal keer had gebeld de vorige weken maar dat het altijd maar verplaatst werd maar nu garandeerde hij mij toch dat de oplevering vanaf volgende week begint, nog even doorbijten dus en hopen dat ze hun nu aan hun woord houden . :-)
Ik hoop van harte dat er ondertussen niet teveel mensen zonder internet zitten want dat is een zeer vervelende zaak .
m0djo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 nov 2007, 23:31

Ik heb zojuist via een kameraad ook vernomen dat de modems "in de loop van volgende week" zouden verstuurd worden via Taxipost.
Hij had hiervoor een ticket open staan.

Dat zijn in ieder geval eenduidige antwoorden. Laten we hopen dat het dan volgende week inderdaad in orde zal zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

m0djo schreef:Ik heb zojuist via een kameraad ook vernomen dat de modems "in de loop van volgende week" zouden verstuurd worden via Taxipost.
Hij had hiervoor een ticket open staan.

Dat zijn in ieder geval eenduidige antwoorden. Laten we hopen dat het dan volgende week inderdaad in orde zal zijn.


Er begint licht in de duisternis te komen,dit zijn toch al 2 positieve signalen. :P
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

m0djo schreef:Ik heb zojuist via een kameraad ook vernomen dat de modems "in de loop van volgende week" zouden verstuurd worden via Taxipost.
Hij had hiervoor een ticket open staan.

Dat zijn in ieder geval eenduidige antwoorden. Laten we hopen dat het dan volgende week inderdaad in orde zal zijn.


Ben je dan niet vrij welke modem je gebruikt? Of is dat enkel voor degene die hem besteld hebben?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

laurens7 schreef:
m0djo schreef:Ik heb zojuist via een kameraad ook vernomen dat de modems "in de loop van volgende week" zouden verstuurd worden via Taxipost.
Hij had hiervoor een ticket open staan.

Dat zijn in ieder geval eenduidige antwoorden. Laten we hopen dat het dan volgende week inderdaad in orde zal zijn.


Ben je dan niet vrij welke modem je gebruikt? Of is dat enkel voor degene die hem besteld hebben?


Voor diegene die hem besteld hebben; opdat hij zeker Annex M compatibel zou zijn.
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Inderdaad Danio. Ik wilde zeker zijn dat de modem al geen issue was, want ik heb al een verschrikkelijk goede wifirouter (WRT54G).

Het is alvast goed nieuws. Fingers crossed!

(Toch nog een klein vraagje van mijn kant. Ik heb nog nooit ADSL gehad. Ik heb een Belgacom Discoveryline aangrveaagd, en die zou actief zijn. Ik heb 2 plaatsen in het huis waar je een telefoon op zou kunnen aansluiten (5 gaatjes, in een circel). Moet je daarop je modem aansluiten? Mijn gok ik dat je zo'n tussenstukje hebt met 5 tandjes die je in die 5 gaatjes steekt. Langs de onderkant kun je dan een RJ-11 (telefoonkabel) insteken, en die gaat in je modem. Klopt mijn uitleg zo'n beetje?)
Dommel.aar
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2007, 12:34
Locatie: Leuven

Epo schreef:Inderdaad Danio. Ik wilde zeker zijn dat de modem al geen issue was, want ik heb al een verschrikkelijk goede wifirouter (WRT54G).

Het is alvast goed nieuws. Fingers crossed!

(Toch nog een klein vraagje van mijn kant. Ik heb nog nooit ADSL gehad. Ik heb een Belgacom Discoveryline aangrveaagd, en die zou actief zijn. Ik heb 2 plaatsen in het huis waar je een telefoon op zou kunnen aansluiten (5 gaatjes, in een circel). Moet je daarop je modem aansluiten? Mijn gok ik dat je zo'n tussenstukje hebt met 5 tandjes die je in die 5 gaatjes steekt. Langs de onderkant kun je dan een RJ-11 (telefoonkabel) insteken, en die gaat in je modem. Klopt mijn uitleg zo'n beetje?)


Je steekt je ADSL-splitter in de 5-gatige telefoonstekker en dan gaat er idd een RJ11 kabel naar je modem. Let op die ADSL-splitter, deze lijkt op een gewone telefoonstekker maar is het niet, kost in de winkel zo'n 5€, zou natuurlijk kunnen dat deze bij je modem geleverd wordt.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dommel.aar schreef:
Epo schreef:Inderdaad Danio. Ik wilde zeker zijn dat de modem al geen issue was, want ik heb al een verschrikkelijk goede wifirouter (WRT54G).

Het is alvast goed nieuws. Fingers crossed!

(Toch nog een klein vraagje van mijn kant. Ik heb nog nooit ADSL gehad. Ik heb een Belgacom Discoveryline aangrveaagd, en die zou actief zijn. Ik heb 2 plaatsen in het huis waar je een telefoon op zou kunnen aansluiten (5 gaatjes, in een circel). Moet je daarop je modem aansluiten? Mijn gok ik dat je zo'n tussenstukje hebt met 5 tandjes die je in die 5 gaatjes steekt. Langs de onderkant kun je dan een RJ-11 (telefoonkabel) insteken, en die gaat in je modem. Klopt mijn uitleg zo'n beetje?)


Je steekt je ADSL-splitter in de 5-gatige telefoonstekker en dan gaat er idd een RJ11 kabel naar je modem. Let op die ADSL-splitter, deze lijkt op een gewone telefoonstekker maar is het niet, kost in de winkel zo'n 5€, zou natuurlijk kunnen dat deze bij je modem geleverd wordt.


Nog een klein vraagje over die annex m modems,ik zou op ongeveer een 2.8 km van de centrale zitten,heeft het voor mij dan nut om zo een annex m modem te kopen aangezien ik toch niet de 'volledige uploadsnelheid ' ga halen op zulke afstand? :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fieldoxide schreef:Nog een klein vraagje over die annex m modems,ik zou op ongeveer een 2.8 km van de centrale zitten,heeft het voor mij dan nut om zo een annex m modem te kopen aangezien ik toch niet de 'volledige uploadsnelheid ' ga halen op zulke afstand? :roll:


Tja, dan kan je je ook de vraag stellen of het nu heeft een ADSL2+ aansluiting te nemen... nee, serieus ik heb geen idee of een modem zonder annex M op de ADSL2+ abbo's zal/kan werken van Dommel (maw. of er fallback is van annex M naar zonder).

Maar waarom problemen zoeken... of heb je soms een ADSL2+ modem die geen annex M aankan ?
SVDE
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 okt 2005, 20:48

zoals ik begrepen heb, is de ADSL2+ DSLAM bij Dommel auto-negotiating en ondersteunt deze dus ook de gewone ADSL2+ variant...

kan iemand me helpen met deze passage over ADSL2+ m.b.t uploaden van wikipedia?

Uploadsnelheid

De uploadsnelheid varieert van 1 tot 3,5 Mbit/s.

De in Nederland en België toegelaten variant van ADSL2+ laat echter maximaal 1.3 Mbps upload toe, Annex M is niet toegelaten in verband met teveel overspraak op andere telefoonlijnen.
ITU G.992.5 ADSL2+ 24 Mbit/s 1.3 Mbit/s
ITU G.992.5 Annex M ADSL2+ 24 Mbit/s 3.5 Mbit/s


euhh, is dit dan niet achterhaald of zijn we hier illegaal bezig ofzo? :-D
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

r2504 schreef:
fieldoxide schreef:Nog een klein vraagje over die annex m modems,ik zou op ongeveer een 2.8 km van de centrale zitten,heeft het voor mij dan nut om zo een annex m modem te kopen aangezien ik toch niet de 'volledige uploadsnelheid ' ga halen op zulke afstand? :roll:


Tja, dan kan je je ook de vraag stellen of het nu heeft een ADSL2+ aansluiting te nemen... nee, serieus ik heb geen idee of een modem zonder annex M op de ADSL2+ abbo's zal/kan werken van Dommel (maw. of er fallback is van annex M naar zonder).

Maar waarom problemen zoeken... of heb je soms een ADSL2+ modem die geen annex M aankan ?


Ik bezit een wireless adsl2 modem/router van het merk LINKSYS type is WAG200G , deze is niet annex m compatibel,maar zoals ik al eerder vroeg heeft het dan nut voor mij om toch maar een annex m modem aan te schaffen maar zit wel op 2800 meter van de centrale . :roll:
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

fieldoxide schreef:Ik bezit een wireless adsl2 modem/router van het merk LINKSYS type is WAG200G , deze is niet annex m compatibel,maar zoals ik al eerder vroeg heeft het dan nut voor mij om toch maar een annex m modem aan te schaffen maar zit wel op 2800 meter van de centrale . :roll:


In theorie zou je dan syncen op 10-12Mbit, dus ik vermoed dat je met de WAG200G voldoende zal hebben.
Je upload zal 1Mbit zijn vrees ik.

http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2 schreef:Uploadsnelheid

De uploadsnelheid varieert van 1 tot 3,5 Mbit/s.

De in Nederland en België toegelaten variant van ADSL2+ laat echter maximaal 1.3 Mbps upload toe, Annex M is niet toegelaten in verband met teveel overspraak op andere telefoonlijnen.
ITU G.992.5 ADSL2+ 24 Mbit/s 1.3 Mbit/s
ITU G.992.5 Annex M ADSL2+ 24 Mbit/s 3.5 Mbit/s


Dit lijkt mij achterhaalt mits Belgacom wel degelijk op de hoogte is van de plannen van Dommel.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

fieldoxide schreef:
r2504 schreef:
fieldoxide schreef:Nog een klein vraagje over die annex m modems,ik zou op ongeveer een 2.8 km van de centrale zitten,heeft het voor mij dan nut om zo een annex m modem te kopen aangezien ik toch niet de 'volledige uploadsnelheid ' ga halen op zulke afstand? :roll:


Tja, dan kan je je ook de vraag stellen of het nu heeft een ADSL2+ aansluiting te nemen... nee, serieus ik heb geen idee of een modem zonder annex M op de ADSL2+ abbo's zal/kan werken van Dommel (maw. of er fallback is van annex M naar zonder).

Maar waarom problemen zoeken... of heb je soms een ADSL2+ modem die geen annex M aankan ?


Ik bezit een wireless adsl2 modem/router van het merk LINKSYS type is WAG200G , deze is niet annex m compatibel,maar zoals ik al eerder vroeg heeft het dan nut voor mij om toch maar een annex m modem aan te schaffen maar zit wel op 2800 meter van de centrale . :roll:


Meestal valt de upload minder in elkaar dan de download op lange afstand.

Ik weet natuurlijk niet hoe dit zit bij adsl2+
Gebruikersavatar
riddickbe
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 nov 2007, 16:28

allemaal goed en wel.

Maar is hier iemand aanwezig die WEL al cityconnect heeft?

+

Wanneer zouden ze beginnen met dit richting Brugge aan te bieden? ( ^^ )
Dommel Netconnect Unlimited Traffic user :)
Telenet < Dommel, ik kan het weten
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

ljd schreef:
fieldoxide schreef:
r2504 schreef:
fieldoxide schreef:Nog een klein vraagje over die annex m modems,ik zou op ongeveer een 2.8 km van de centrale zitten,heeft het voor mij dan nut om zo een annex m modem te kopen aangezien ik toch niet de 'volledige uploadsnelheid ' ga halen op zulke afstand? :roll:


Tja, dan kan je je ook de vraag stellen of het nu heeft een ADSL2+ aansluiting te nemen... nee, serieus ik heb geen idee of een modem zonder annex M op de ADSL2+ abbo's zal/kan werken van Dommel (maw. of er fallback is van annex M naar zonder).

Maar waarom problemen zoeken... of heb je soms een ADSL2+ modem die geen annex M aankan ?


Ik bezit een wireless adsl2 modem/router van het merk LINKSYS type is WAG200G , deze is niet annex m compatibel,maar zoals ik al eerder vroeg heeft het dan nut voor mij om toch maar een annex m modem aan te schaffen maar zit wel op 2800 meter van de centrale . :roll:


Meestal valt de upload minder in elkaar dan de download op lange afstand.

Ik weet natuurlijk niet hoe dit zit bij adsl2+


Dus ik zal waarschijnlijk niet sneller gaan dan 10/12 mb wegens mijn afstand tot de centrale (2800 meter) , en de upload zal ongeveer 1.3 mb zijn dan ?
Met een annex m compatibele modem zal ik niet sneller gaan met zo een afstand ?
m0djo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 nov 2007, 23:31

Hetgeen ik schrijf is absoluut niet onderbouwd ofzo hoor maar wat ik mij bedenk :-D ;
Is het niet logisch dat ge een annex-m modem nodig hebt voor de volle snelheid te halen, maar ook de daaruit afgeleide lagere snelheden ten gevolge van afstandsproblemen?

Het is de afstand die de bepalende factor is. Als de modem dan al de snelheid gaat verlagen (annex-a of b max. 1Mbps upload dus 1,3 haal je zoiezo niet) zal je vanaf de maximum upload snelheid van je modem moeten vertrekken om het verlies over de afstand te berekenen, niet de theoretische capaciteit van je lijn. Dus 1Mbps is het maximum om de afstandsberekening te maken, als je modem niet annex-m is.

Anders zou het nut van annex-m modems niet bestaan. Het is net de uploadsnelheid die verschillend is in vergelijking met annex-a of b.

Volledig fout? Laat het aub weten :-D
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

m0djo schreef:Hetgeen ik schrijf is absoluut niet onderbouwd ofzo hoor maar wat ik mij bedenk :-D ;
Is het niet logisch dat ge een annex-m modem nodig hebt voor de volle snelheid te halen, maar ook de daaruit afgeleide lagere snelheden ten gevolge van afstandsproblemen?

Het is de afstand die de bepalende factor is. Als de modem dan al de snelheid gaat verlagen (annex-a of b max. 1Mbps upload dus 1,3 haal je zoiezo niet) zal je vanaf de maximum upload snelheid van je modem moeten vertrekken om het verlies over de afstand te berekenen, niet de theoretische capaciteit van je lijn. Dus 1Mbps is het maximum om de afstandsberekening te maken, als je modem niet annex-m is.

Anders zou het nut van annex-m modems niet bestaan. Het is net de uploadsnelheid die verschillend is in vergelijking met annex-a of b.

Volledig fout? Laat het aub weten :-D


Persoonlijk denk ik je hebt enerzijds de maximum te halen snelheden in functie van de afstand tot de centrale en anderzijds annex m .
Als je volgens mij een annex m modem hebt maar je zit te ver van de centrale (die waarschijnlijk sneller is als je op bijvoorbeeld 250 meter van de centrale zit of 2500 meter)dat je dan met een annex m modem niks kan aanvangen omdat de afstand tot de centrale te groot is ,als je dan bijvoorbeeld op een 250 meter van de centrale zit is die modem wel interessant.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De grote vraag is of er compatibiliteit is en fallback tussen met of zonder annex M. Ook al heb je absoluut geen voordeel aan annex M vanwege de afstand, als er geen compatibiliteit is dan zal je alsnog een dergelijke modem moeten hebben.
Gesloten

Terug naar “Dommel”