Belgacom e-services nutteloos?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bArt2
Starter
Starter

Even mijn situatie uitleggen.

Ik ben 14 maanden geleden verhuisd, ik ga naar een Belgacom verkooppunt om mijn ADSL lijn mee te verhuizen.
Ik vraag echter of het mogelijk is mijn ADSL lijn op het oude adres nog een maand te behouden, omdat ik tijdelijk afwisselend op de twee adressen verblijf.
Geen probleem zegt men, enkele facturen later zie ik dat men mij eigenlijk een adsl multi abbonement heeft aangesmeerd.

Ik log in via e-services en zie inderdaad dat ik de optie adsl-multi heb. Geen probleem want via e-services kun je die dienst opzeggen 8)
Zo gezegd, zo gedaan en ik krijg een bevestiging op mijn scherm.

Dus op mijn volgende factuur staat,.... 4,1322 euro voor de optie adsl multi. Ik ga terug naar e-services en daar heb ik geen multi meer.

Nu zijn we bijna 10 maanden later en ik betaal nog steeds voor multi.

Dus dan kontakteer Belgacom maar, pak de factuur en zoek naar het telefoonnummer of email adress van support....Staat er niet op :roll:
Geen probleem, ga naar e-services voor een support email adress of telefoonnummer, ...maar die is daar met de beste wil van de wereld niet te vinden.
Dan maar naar de Belgacom site,....na lang zoeken toevallig op een nummer gestoten, wat gebeurd er als men dit nummer belt?.....NIKS...zelfs geen bezettoon. :oops:

Gelukkig heb ik het skynettool van deze website waar ik uiteindelijk een nummer op heb gevonden.

Na een ellenlange wachttijd, eindelijk iemand aan de lijn.
Ik leg uit dat ik al een jaar betaal voor een dienst die ik al lang heb opgezegd, wat ook bevestigd is op e-services want daar is die dienst niet meer geactiveerd.
Inderdaad meneer is het antwoord, die dienst is nog actief.
Ik zeg, hoezo want bij mijn e-services is die niet meer actief.

Ja maar meneer dat is uw schuld want U hebt geen schriftelijke bevestiging van Belgacom gekregen dat die dienst geannuleerd werd. :twisted: :twisted:
Het is dus mijn schuld dat belgacom mij geen brief heeft gestuurd :roll: :roll:
Dan scheelt er toch iets met uw site, zeg ik. Ja dat weet ik niet meneer, U hebt geen brief gekregen.
Nog wat blabla, maar het was snel duidelijk dat enig verweer nutteloos is :cry: Het gaat tenslotte ook wel niet over enorm veel geld.

Tot wat dient e-services dan? en dat Belgacom zijn kontakt info angstvallig geheim houd vind ik ook maar vreemd.

Groetjes, Bart
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ja de e-services is een site die regelmatig crasht en voor problemen zorgt, betreft
beheer en/of problemen met foto's en liedjes.
Beste is een Belgacom winkel binnengaan en daar het abbo laten aanpassen.
je mag tot 3 keer in een jaar veranderen van type abbo (kosteloos)

Er is ook nog het gratis Tel nr 080022312
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Beste is hen te bellen en een schriftelijke bevestiging te vragen. Met de hulp in de teleboetieken heb ik ook geen goeie ervaringen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goztow schreef:Met de hulp in de teleboetieken heb ik ook geen goeie ervaringen.
Ik dan weer wel. In de Bondgenotenlaan werken heel behulpzame mensen die me altijd vlot vooruit helpen. Je moet er wat geluk mee hebben denk ik.

Alhoewel ik ook merk dat ze soms zelf door de bomen het bos van het aanbod niet meer zien ;).
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

ge hebt toch ook geen brief gekregen dat de dienst geactiveerd werd ?

J.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Aan de andere kant zie je toch die optie staan op uw factuur, na 10 maand zeg je dan ik wil dat niet ....
je kon het allang opgelost hebben door te bellen of een belgacom winkel binnengaan
en zeggen ik wil enkel adsl Go zonder de Multi, daar kunnen ze meteen uw abbo aanpassen, dan was alles allang in orde
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

heb vorige week gebeld om mijn classic lijn om te zetten naar discovery, daar deze omzetting niet mogelijk is via e-services. is probleemloos verlopen, was meteen te zien op e-services bij billing + heb ondertussen schriftelijke bevestiging ontvangen. dus dit was een goeie ervaring. blijkbaar is bellen veiliger dan te betrouwen op hun e-services
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
bArt2
Starter
Starter

Aan de andere kant zie je toch die optie staan op uw factuur, na 10 maand zeg je dan ik wil dat niet
Met al die facturen die ge kontinu krijgt, ik analyseer die niet altijd, het is pas na enkele facturen (maanden dus) dat mij opgevallen was dat er ADSL multi op stond, ik wist eerst niet eens wat dat was.

Het was ook ongeveer toen dat ik e-services had ontdekt, kan het dat dat ongeveer een jaar bestaat, en ik heb dat daar dan geannuleerd dus dacht ik dat het in orde was.

Dan is het weer een paar facturen later dat ik gezien heb dat ik er nog steeds voor betaal. Ik dacht dat hun facturatiedienst wat traag werkt en dat het wel in orde zou komen en dat ze dan het teveel betaalde geld zouden terug betalen. In ieder geval heb ik nog eens gekeken op e-services of het wel degelijk geannuleerd was en dat leek ook zo.

Ik heb er ook niet zo veel aandacht aan besteed, het gaat trouwens maar om 4 euro per maand, maar nog een aantal facturen verder was het mij toch welletjes. Ge ziet zo zijt ge rap 10 maanden verder.
je kon het allang opgelost hebben door te bellen
Ik huiver om te bellen naar hun, trouwens zoals ik al gezegd heb het is zeer moeilijk om hun tel nummer te vinden (via factuur of hun site) ,dat beaamde trouwens de mevrouw aan de lijn, maar het ergste is dat ge dan 15 minuten met de telefoon aan uw oor naar die kl*te muziek moet luisteren.
of een belgacom winkel binnengaan
Dan moet ik daar bijna een voormiddag aan spenderen, daar heb ik geen tijd voor

Ik heb internet en zij hebben een website waarmee zij propageren dat ge al die dingen kunt beheren, waarom moet ik dan nog gaan telefoneren of hun een bezoekje brengen.

Ik ben trouwens zeker dat ik dan als antwoord had gehad, maar dat had U toch via e-services kunnen doen meneer.

Mij gaat het niet om die 4 Euro per maand.
Mij gaat het erom dat:
  • men mij een extra abonement geeft zonder mij daar iets van te zeggen (maar ja, ge kunt zeggen dat het een beetje mijn fout is door dat niet gezien te hebben in het kontrakt dat men mee geeft)
    Men propageerd via e-services dingen te kunnen beheren terwijl dat blijkbaar niet zo is.
    Dat men dan zegt dat het mijn fout is terwijl hun systeem niet goed werkt.
Bewerkt door Blue-Sky.
Zie PM
Laatst gewijzigd door bArt2 03 jan 2008, 09:55, in totaal 1 gewijzigd.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Heb je eigenlijk van de dienst kunnen genieten? Want als ze je multi aanrekenen dan zou je toch tenminste mogen verwachten dat je van de dienst kon gebruik maken (ook al heb je het misschien niet gedaan). Je kan bijvoorbeeld zeggen: ik reken je een extra ijsje aan: je hebt het dan wel niet opgegeten maar het was wel beschikbaar. Dat is al weer iets anders dan ik reken je een ijsje aan en het is nooit beschikbaar geweest.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bArt2
Starter
Starter

Heb je eigenlijk van de dienst kunnen genieten?
Neen want die tweede lijn was beschibaar in het huis van mijn ouders waar ik niet meer woonde en waar zelfs geen pc meer staat.

Maar ok, het gaat mij niet om die multi, maar wel om het feit dat hun e-services niet goed werkt en men dan ook nog de indruk geeft dat het de klant zijn fout is dat hun site niet werkt

Bart

Nu maken ze het toch wel echt te bont, nu krijg ik een brief waarin Belgacom zegt dat ze mijn aanvraag tot stopzetting goed ontvangen hebben en dat mijn ADSL abbonement volledig zal opgezegd worden op 06/01/2008 :evil: :evil: :evil:

Dus op de telefonische helpdesk kunt ge net zo weinig vertrouwen als op hun e-services. :roll:

Dus maar weer de telefoon gepakt om 12:20, om dan om 12:43 eindelijk iemand aan de lijn te krijgen.

Die heeft de annulatie stop gezet, ik hoop dat het nu eindelijk in orde komt.

Straks sturen ze me nog een rekening voor een nieuwe verbinding :?

Bart
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”