Ik ben sinds kort Dommel klant.
Nu heb ik de nieuwsserver eens uitgeprobeert.
Maar mijn speed blijft schommelen rond de 100kb/s.
Zou dit niet hoger moeten zijn ??
Ik gebruik Grabbit, news.dommel.be, 3 threads.
Oftewel doe ik iets verkeerd of is er een bepaalde instelling niet juist, maar via ftp/rapidshare krijg ik wel de volle snelheid.
Alvast bedankt
speedlimiet of verkeerde bewerking?
als ik 8 threads gebruik ligt de snelheid wel hoger tot rond de 300kb/s.
Maar dan vlot dat nog altijd niet echt aangezien ie 8 threads tegelijk download :s
Maar dan vlot dat nog altijd niet echt aangezien ie 8 threads tegelijk download :s
Dommel Netconnect Unlimited Traffic user
Telenet < Dommel, ik kan het weten
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
vroeger was het iets van 60kb/s per lijntje dat je haalde. dus je moest wel een lijntje of 7 halen voor max snelheid te halen, wat vaak niet lukte. laatste tijd (na de upgrade) let ik er niet echt meer op, omdat ik probleemloos 7 lijntjes haal en dus ook mijn max. snelheid. ik zou zeker en vast toch het max aantal lijntjes instellen (7 of - dan zou je toch normaal zeker de max snelheid moeten halen. kijk evt. of jouw antivirus niet moeilijk doet, kan voor onstabiliteit zorgen, zeker in combinatie met newsleecher
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
wat is uw max. snelheid, die je dus haalt als je download van ftp/rapidshare? die zou je toch ook moeten halen met 8 lijntjes. schaf u evt. newsleecher eens aan, is beterriddickbe schreef:mja, met grabit vink je zelf de lijntjes aan.
Atm zit ik op 8 lijntjes aan ongeveer 300kb/s
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
Haal hier met grabit en zowel new als oldnews snelheden van 400+kilobyte met acht draadjes.
Misschien is het antivirus of een firewall die het probleem is (poortje opengezet in router VB?)
Snelheid op news.dommel is zelfs hoger dan die van hun oldnews, haal der 440 en zelfs bursts van 500kB gedurende enkele seconden.
Misschien is het antivirus of een firewall die het probleem is (poortje opengezet in router VB?)
Snelheid op news.dommel is zelfs hoger dan die van hun oldnews, haal der 440 en zelfs bursts van 500kB gedurende enkele seconden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Hier alvast niet. Het systeem draait al heel lang in dezelfde config. Een goede maand geleden modem/router vervangen zonder verschil in prestaties.ljd schreef:Moet wel een firewall probleem ofzo zijn want ik haal ook gemakkelijk 400-420kb
De snelheid gaat hier wel op en neer. Momenteel 380 KB/sec, maar vermits op een andere PC ook applicaties draaien (MSN, Skype, FS, Teamspeak) is dat niet echt een probleem.
Het valt wel op dat de grafiek in Newsleecher veel dips en peaks vertoont.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
. . .Tja dat verklaart natuurlijk veel he. die zaken gebruiken ook download, en vooral: upload, waardoor uw verdere download ook weer vermindert.on4bam schreef:Hier alvast niet. Het systeem draait al heel lang in dezelfde config. Een goede maand geleden modem/router vervangen zonder verschil in prestaties.ljd schreef:Moet wel een firewall probleem ofzo zijn want ik haal ook gemakkelijk 400-420kb
De snelheid gaat hier wel op en neer. Momenteel 380 KB/sec, maar vermits op een andere PC ook applicaties draaien (MSN, Skype, FS, Teamspeak) is dat niet echt een probleem.
Het valt wel op dat de grafiek in Newsleecher veel dips en peaks vertoont.
Probeer is met al die andere zaken die beslag leggen op uw internetverbinding af.
(VB: als Ik tegen 35kB upload, haal ik ook maar 200-300kB download met nieuwsgroepen)
nu haal ik 400kb/s en een beetje erover.
OVerdag, maar ik denk dat dat niets ermee te maken zou mogen hebben.
Ik zal eens kijken in men router voor die poorten.
Maar euh, de poort van de pc en usenet zelf, zijn die hetzelfde?
119 dus.
OVerdag, maar ik denk dat dat niets ermee te maken zou mogen hebben.
Ik zal eens kijken in men router voor die poorten.
Maar euh, de poort van de pc en usenet zelf, zijn die hetzelfde?
119 dus.
Dommel Netconnect Unlimited Traffic user
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
Normaalgezien moet ge geen poorten openen voor usenet. Routers laten meestal uitgaand alles door, maar blokkeren ingaand.
Een poort openen moet enkel als men met u verbinding wil maken (gij server). Bvb om te surfen moet ge poort 80 niet openen, maar als ge zelf websites wilt hosten moet ge dat wel.
Een poort openen moet enkel als men met u verbinding wil maken (gij server). Bvb om te surfen moet ge poort 80 niet openen, maar als ge zelf websites wilt hosten moet ge dat wel.
119, correct.
En dat heeft er wel degelijk mee te maken.
Zeker zaken als MSN en andere chat programmas, en skype geven kleine bursts van up en download (waardoor uw download via de newsgroups ook kan schommelen) en ge hebt upload nodig om te downloaden (uw PC moet paketten aanvragen en bevestigen dat hij ze ontvangt).
'een burst kan VB zijn als ge een bericht zend/ontvangt met MSN).
Bij sommige apps kan er ook een effect zijn door het aantal open en half-open verbindingen dat ge tegelijk kunt gebruiken (maar das eerder met torrents en zo, waar ge met vele verschillende peers tegelijk verbinding maakt).
En dat heeft er wel degelijk mee te maken.
Zeker zaken als MSN en andere chat programmas, en skype geven kleine bursts van up en download (waardoor uw download via de newsgroups ook kan schommelen) en ge hebt upload nodig om te downloaden (uw PC moet paketten aanvragen en bevestigen dat hij ze ontvangt).
'een burst kan VB zijn als ge een bericht zend/ontvangt met MSN).
Bij sommige apps kan er ook een effect zijn door het aantal open en half-open verbindingen dat ge tegelijk kunt gebruiken (maar das eerder met torrents en zo, waar ge met vele verschillende peers tegelijk verbinding maakt).
Voila. Bij ADSL gaat upload voor een deel ten koste van download en omgekeerd. Dit is omdat als ge wilt uploaden ge steeds moet downloaden en vice versa (ontvangen/verstuurd berichten naar andere computer). Het is vooral merkbaar bij ADSL omdat de marge van beschikbare down/up bandbreedte beperkter is. Trouwens ook de reden waarom veel (ook kabel) abbos upload opofferen om u een hogere download te geven.riddickbe schreef:nu schommeld de snelheid rond een acceptable 420kb/s
Neem anders is de som op de proef en download een goed geseedde torrent, en speel dan is met uw max upload. Ge zult zeker een drop in uw download zien (tenminste als die meer dan 200-300kbyte is) als ge uw volledige upload geeft (43-45kbyte).
Zelf beperk ik daarom mijn up tot 35kB als ik iets download en 44kB als ik seed.