Belgacom ADSL2+

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
benneken2312
Plus Member
Plus Member
Provider

hallo,

ik heb eventjes volgende vraag:

ik heb adsl Go + belgacom tv

In mijn philipsmodem zie ik(bij adsl status) dat ik een 9 mbits profiel heb(Down Stream
9021 (Kbps.)

Wat ik gek vind soms als ik terug inlog op mijn profiel zie ik dat dat veranderd is naar 8512 kbps

Als ik dan nadien mijn philips modem reset kom ik terug op 9021 (Kbps.)

weet iemand hoe dit komt dat het soms verlaagt?

Groetjes,
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer
Provider

Adsl syncronisatiesnelheid zakt als er teveel problemen op de lijn zijn. Binnenbekabeling en splitters nakijken en eventueel vervangen, zeker vermijden dat je van die platte telefoonkabel gebruikt, liefst utp of van die ronde kabel.
benneken2312
Plus Member
Plus Member
Provider

Tomsworld schreef:Adsl syncronisatiesnelheid zakt als er teveel problemen op de lijn zijn. Binnenbekabeling en splitters nakijken en eventueel vervangen, zeker vermijden dat je van die platte telefoonkabel gebruikt, liefst utp of van die ronde kabel.
overal is er van die utp gebruikt,natuurlijk van de contactdoos naar de modem is een korte gebruikt die plat is(ma das ma een meterke...)

Noise Margin
27 dB
12 dB

Attenuation
21 dB
28 dB

zijn die waarden goed?

verder zie ik dat mijn adsl modem dieje van philips van belgacom een usb poort heeft waarvoor dient die? en kan die al gebruikt wordn?
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

Die waarden zien er vrij goed uit, vooral omdat je SNR hoog genoeg is. Geen reden voor je zorgen te maken zou ik zo zeggen.

Is niet gezegd dat je binnenbekabeling slecht is hoor, kan evengoed buiten liggen. Weersomstandigheden kunnen invloed hebben ook. Zolang je niet constant synchro verliest (en dan bedoel ik meerdere keren per dag) zou ik me geen zorgen maken.
Afbeelding
benneken2312
Plus Member
Plus Member
Provider

die_ene schreef:Die waarden zien er vrij goed uit, vooral omdat je SNR hoog genoeg is. Geen reden voor je zorgen te maken zou ik zo zeggen.

Is niet gezegd dat je binnenbekabeling slecht is hoor, kan evengoed buiten liggen. Weersomstandigheden kunnen invloed hebben ook. Zolang je niet constant synchro verliest (en dan bedoel ik meerdere keren per dag) zou ik me geen zorgen maken.
wel ik heb nooit geen synchro verlies,elke 36 uur verbreekt automatisch ff mijn internet maar dat is normaal....

ik heb idd al gemerkt als het bv vriest buiten zijn die waarden hoger;-)
ik zou ook volgens belgacom op 2,5 km van de centrale wonen
El_Bartos
Starter
Starter
Provider

Kan er iemand eens uitleggen waarom ik maar sync op 6011kbits/sec???
Want het is best vervelend dat mijn snelheid met iets meer dan 50% daalt als de TV aanstaat (van 420kb/sec naar op de kop 200kb/sec) :-(
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

El_Bartos schreef:Kan er iemand eens uitleggen waarom ik maar sync op 6011kbits/sec???
Want het is best vervelend dat mijn snelheid met iets meer dan 50% daalt als de TV aanstaat (van 420kb/sec naar op de kop 200kb/sec) :-(
Dat is de digitale kwaliteit van Belgacomtv in combinatie met hun internet. Je wist dat toch op voorhand dat de snelheid van je internet ging dalen als je tv kijkt
El_Bartos
Starter
Starter
Provider

Zambo schreef:
El_Bartos schreef:Kan er iemand eens uitleggen waarom ik maar sync op 6011kbits/sec???
Dat is de digitale kwaliteit van Belgacomtv in combinatie met hun internet. Je wist dat toch op voorhand dat de snelheid van je internet ging dalen als je tv kijkt
Maar de TS heeft ook BelgacomTV en zijn snelheid daalt niet omdat ze hem op een 9mbits-profiel hebben gezet.
Mij daarentegen hebben ze maar op een 6mbits gezet. :?
dbr
Premium Member
Premium Member
Provider

El_Bartos schreef:
Zambo schreef:
Maar de TS heeft ook BelgacomTV en zijn snelheid daalt niet omdat ze hem op een 9mbits-profiel hebben gezet.
Mij daarentegen hebben ze maar op een 6mbits gezet. :?
Door die 99,7 % dekking van Belgacom zit jij net te ver van de centrale om 9 mbit te krijgen van Belgacom.
Of het kabelverdelerkastje en/of de kabels zijn te vol of te slecht om 9mbit aan te bieden.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Ik zit trouwens op 7 Mbit (door binnenbekabeling).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”