Behouden site en email adressen bij overstappen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Mele
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 dec 2007, 21:26

Hallo, ik vroeg mij af of je ervoor kon kiezen je emailadres [email protected] en dergelijke kon behouden als je dat wilt bij het overstappen van belgacom naar dommel?
Ook hebben wij een site via belgacom, we zouden die liefst ook willen behouden.
De reden voor het behouden van de emailadressen en site is omdat klanten ons daarop kunnen bereiken/vinden.

Enig antwoord zou handig zijn, thanks :)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Mele schreef:Hallo, ik vroeg mij af of je ervoor kon kiezen je emailadres [email protected] en dergelijke kon behouden als je dat wilt bij het overstappen van belgacom naar dommel?
Ook hebben wij een site via belgacom, we zouden die liefst ook willen behouden.
De reden voor het behouden van de emailadressen en site is omdat klanten ons daarop kunnen bereiken/vinden.

Enig antwoord zou handig zijn, thanks :)


Even zoeken op het forum scheelt veel dubbel typwerk. De vraag werd al meermaals gesteld.

:wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Je kan je e-mailadres niet houden tenzij je iemand kent die bij skynet is en zal blijven en je adres als alias overneemt. Maar dan kan die persoon ook inzage hebben in je mails als die dat wil

Heb je voor je site een .be domeinnaam of zoiets? Indien wel, dan kan je die .be "link" doen verwijzen naar eender welke webhost.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Mele schreef:Hallo, ik vroeg mij af of je ervoor kon kiezen je emailadres [email protected] en dergelijke kon behouden als je dat wilt bij het overstappen van belgacom naar dommel?
Ook hebben wij een site via belgacom, we zouden die liefst ook willen behouden.
De reden voor het behouden van de emailadressen en site is omdat klanten ons daarop kunnen bereiken/vinden.

Enig antwoord zou handig zijn, thanks :)


Zakelijke diensten (email en website) aanbieden via een particulier abbo is eigenlijk verboden, nu ga je ook ondervinden waarom het zowiezo best niet gedaan wordt.
Vanaf 40 euro per jaar heb je uw eigen hosting + emails en domein naam, dus waarom moeilijk doen. Komt tevens ook onprofessioneel over.
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die voor zo'n doeleinden toch persé hun skynet willen gebruiken.
Mele
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 dec 2007, 21:26

We hebben dit gedaan omdat mijn moeder zelfstandige onderneemster is van een klein bedrijf (enkel zij eigenlijk), daarnaast staat dat zij en mijn vader beide het emailadres gebruiken die ze gekregen hebben van belgacom.
Mijn moeder gebruikt enkel ADSL bij ons thuis (haar 'bedrijfvestigingsplaats') en mijn vader werkt daarna ook nog thuis, op datzelfde internet.

Site is professioneel opgezet en de site krijgt niet hetzelfde verbruik (qua bezoekers) als bv userbase ;). Dus wrm een extra domein kopen als je er al 1 krijgt bij je internet.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Als je kijkt waar men avatar nog gehost staat :p terwijl ik al een jaar bij dommel ben ;-). Email werkt wel niet meer.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mele schreef:Dus wrm een extra domein kopen als je er al 1 krijgt bij je internet.


Om alle ellende later te besparen... plus KMO's of wie dan ook die voor bedrijfsdoeleinden een website of E-mail adres heeft @provider.be getuigt gewoon van een zeer onprofessionele ingesteldheid.

Je hebt trouwens geen domein gekregen (je hebt louter een subdomein)... anders had je het kunnen meenemen, en dat kan je niet. Tegenwoordig heeft iedere hobbyist al één of meerdere domein namen, en verleden jaar kreeg je ze zelfs gratis... dus als bedrijf is het dan toch beschamend @skynet.be te moeten gebruiken.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

r2504 schreef:Je hebt trouwens geen domein gekregen (je hebt louter een subdomein)...

Jawel
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kUmbro schreef:
r2504 schreef:Je hebt trouwens geen domein gekregen (je hebt louter een subdomein)...

Jawel


Mmm... leuk, ik wist niet dat je dit gratis kreeg bij zelfs een ADSL Go (en waarschijnlijk de topic starter ook niet), en in dat geval kan je hem normaal (als hij tenminste op jou naam staat) ook transfereren naar een andere hoster.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Mele schreef:We hebben dit gedaan omdat mijn moeder zelfstandige onderneemster is van een klein bedrijf (enkel zij eigenlijk), daarnaast staat dat zij en mijn vader beide het emailadres gebruiken die ze gekregen hebben van belgacom.
Mijn moeder gebruikt enkel ADSL bij ons thuis (haar 'bedrijfvestigingsplaats') en mijn vader werkt daarna ook nog thuis, op datzelfde internet.

Site is professioneel opgezet en de site krijgt niet hetzelfde verbruik (qua bezoekers) als bv userbase ;). Dus wrm een extra domein kopen als je er al 1 krijgt bij je internet.


Als je de zaken ietwat fatsoenlijk aanpakt, moet je gewoon kiezen voor een hosting. Nooit meer ellende met emailadressen en hosting.
Zoals ik al zei: het kost eigenlijk praktisch NIETS, en als je het niet doet komt het o zo amateuristisch over.

Of ga je nu heel je leven bij dezelfde provider blijven?
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

crapiecorn schreef:Als je kijkt waar men avatar nog gehost staat :p

Staat dat mooi rood kruisje ergens gehost :eek:
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

r2504 schreef:in dat geval kan je hem normaal (als hij tenminste op jou naam staat) ook transfereren naar een andere hoster.

Tenzij Belgacom dat op hun eigen naam registreert, toch even dubbelchecken. ;)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

cloink schreef:
r2504 schreef:in dat geval kan je hem normaal (als hij tenminste op jou naam staat) ook transfereren naar een andere hoster.

Tenzij Belgacom dat op hun eigen naam registreert, toch even dubbelchecken. ;)

Ik denk van wel. Ik wou via die weg niet registreren want er stond dat je hem kwijt geraakt als je je adsl go opzegt! Er was een FAQ bij, je moet eens op die site neuzen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Ik denk van wel. Ik wou via die weg niet registreren want er stond dat je hem kwijt geraakt als je je adsl go opzegt! Er was een FAQ bij, je moet eens op die site neuzen.

Als dat zo zou zijn: onmiddellijk aankaarten bij dns.be, dat lijkt me tegen de regels... :?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

cloink schreef:Als dat zo zou zijn: onmiddellijk aankaarten bij dns.be, dat lijkt me tegen de regels... :?


dns.be gaat hier weinig aan kunnen doen aangezien het hier over .net domains gaat ( die Belgacom gratis weggeeft ).
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

ditCh schreef:dns.be gaat hier weinig aan kunnen doen aangezien het hier over .net domains gaat ( die Belgacom gratis weggeeft ).

Whoops, dat had ik niet gelezen, dacht dat het (logischerwijs) over .be's ging.

Hmm, kan je dan inderdaad bitter weinig aan doen. :?
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Als u uw Internet abonnement stopzet, maar u zou graag uw domeinnaam willen behouden, moet u eerst uw g ratis Personal Domain Name laten omzetten naar een Professional Domain Name abonnement (betalend).

Niet echt koosjer (het is Belgacom dus ja) maar klaarblijkelijk is het wel mogelijk tegen betaling.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Silence schreef:
Als u uw Internet abonnement stopzet, maar u zou graag uw domeinnaam willen behouden, moet u eerst uw g ratis Personal Domain Name laten omzetten naar een Professional Domain Name abonnement (betalend).

Niet echt koosjer (het is Belgacom dus ja) maar klaarblijkelijk is het wel mogelijk tegen betaling.


Dit is natuurlijk de manier waarop BGC het graag zou zien gebeuren... maar als de domain name effectief op jou naam staat kan jij gewoon een transfer aanvragen naar een andere hoster zonder dat BGC iets in de pap te brokken heeft.

Blijft de vraag of de domain name op je eigen naam staat of niet.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

r2504 schreef:
Silence schreef:
Als u uw Internet abonnement stopzet, maar u zou graag uw domeinnaam willen behouden, moet u eerst uw g ratis Personal Domain Name laten omzetten naar een Professional Domain Name abonnement (betalend).

Niet echt koosjer (het is Belgacom dus ja) maar klaarblijkelijk is het wel mogelijk tegen betaling.


Dit is natuurlijk de manier waarop BGC het graag zou zien gebeuren... maar als de domain name effectief op jou naam staat kan jij gewoon een transfer aanvragen naar een andere hoster zonder dat BGC iets in de pap te brokken heeft.

Blijft de vraag of de domain name op je eigen naam staat of niet.


de gratis .net bij een adsl go staat op naam van belgacom geregistreerd wat nogal logisch is. belgacom registreert de gewenste naam voor jou en jij mag er gratis gebruik van maken. maar als je het abonnement opzegt, ben je je domeinnaam natuurlijk ook kwijt.
enkel bij professionele abonnementen wordt de gratis domeinnaam op naam van de klant geregistreerd.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:de gratis .net bij een adsl go staat op naam van belgacom geregistreerd wat nogal logisch is.

Daar is niets logisch aan, trust you me. Dat maakt het echter niet minder voorspelbaar. :roll:

EDIT: Jezus, Belgacom vraagt bijna 50€ (excl. BTW!) voor een .be ? *AHEM* Zelfde tarief geldt trouwens voor een .net, dus wie wil switchen mag eerst een ferm losgeld betalen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Wij betalen op ons werk iets van een 60 euro per .be en we hebben er 3 :P. Maar denk je dat ze zouden willen overstappen? :roll:
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Wij betalen op ons werk iets van een 60 euro per .be

:eek:

We hebben het hier toch enkel over de registratie hé? Niet over hosting inclusief? Aardige winstmarge van die registrar... :?
Mele
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 dec 2007, 21:26

Zal maar even verduidelijken, naast de emails op @skynet.be die voor privé en werk gebruikt worden (contact houden met klanten als vertegenwoordiger is zeer belangrijk! daarom niet altijd in 'werksfeer' ;) ). Daarnaast heeft mijn moeder nog als email adres ook een emailadres.
Dit is dus de site met nog een email daaronder: http://www.nickeys-int.be/new/
Onprofessioneel? Denk het toch niet...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Mele schreef:Onprofessioneel? Denk het toch niet...
ziet er niet slecht uit, maar laat het volledig afweten op Firefox
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

xenne schreef:ziet er niet slecht uit, maar laat het volledig afweten op Firefox


Klopt, blijkbaar kan firefox niet om met "onclick="return false;" ;)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

In Safari doet ie het ook niet ;)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

cloink schreef:
Goztow schreef:Wij betalen op ons werk iets van een 60 euro per .be

:eek:

We hebben het hier toch enkel over de registratie hé? Niet over hosting inclusief? Aardige winstmarge van die registrar... :?
Het is bij Belgacom ;). Dateert van voordat ik bij hen ging werken.

Anyway, je hebt dus een .be. Die .be kan je dus linken naar eender welke webspace.

Eneuh, sinds wanneer kan je .php draaien op gratis BGC webspace? Tenzij er enkel .htm in die .php files staan, heb je wel degelijk iets meer dan enkel die free webspace.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mele schreef:Zal maar even verduidelijken, naast de emails op @skynet.be die voor privé en werk gebruikt worden


Ik begrijp wel niet dat je voor werk doeleinden een @skynet.be gebruikt terwijl je zelf een eigen domein hebt en zoveel adressen kan aanmaken als je zelf wil.

Mele schreef:Dit is dus de site met nog een email daaronder: http://www.nickeys-int.be/new/ Onprofessioneel? Denk het toch niet...


Het ziet er mooi uit (mits wat problemen met sommige browsers) en in dat opzicht heb je ook geen probleem... het is wel degelijk je eigen domein naam, en die kan je transferen naar waar je maar wil.

Het onprofessioneel slaagt op het gebruik van @skynet.be voor werk doeleinden, en daarin kan ik je nog steeds niet volgen.

Trouwens privématig kan je eveneens een eigen domein registreren, of anders gebruik je gewoon een Gmail (kan je laten forwarden naar de provider waar je ook zit).

Feit is dat je je niet vast hangt aan provider X of Y.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

r2504 schreef:
Mele schreef:Zal maar even verduidelijken, naast de emails op @skynet.be die voor privé en werk gebruikt worden


Ik begrijp wel niet dat je voor werk doeleinden een @skynet.be gebruikt terwijl je zelf een eigen domein hebt en zoveel adressen kan aanmaken als je zelf wil.

Mele schreef:Dit is dus de site met nog een email daaronder: http://www.nickeys-int.be/new/ Onprofessioneel? Denk het toch niet...


Het ziet er mooi uit (mits wat problemen met sommige browsers) en in dat opzicht heb je ook geen probleem... het is wel degelijk je eigen domein naam, en die kan je transferen naar waar je maar wil.

Het onprofessioneel slaagt op het gebruik van @skynet.be voor werk doeleinden, en daarin kan ik je nog steeds niet volgen.

Trouwens privématig kan je eveneens een eigen domein registreren, of anders gebruik je gewoon een Gmail (kan je laten forwarden naar de provider waar je ook zit).

Feit is dat je je niet vast hangt aan provider X of Y.


² that, duidelijker kon ik het niet uitleggen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”