Hallo,
tot op heden had ik adsl go 41,75 euro /maand
belgacom discovery line 6,85 /Maand
En belgacom TV 9,95 euro/maand
bij belgacom tv hadden ze bij m'n aanvraag beloofd dat mijn internet niet ging vertragen terwijl ik tv kijk.
dus hadden ze me op 9 mbits syncronisatie gezet..
Alles werktte goed..maandenlang...
Nadien had ik aan belgacom gevraagt voor dit in een adsl go pack te zetten van 50 euro/.maand
omdat dit iets goedkoper uitkwam ipv alles apart..
sinds deze aanpassing gebeurd is hebben ze mijn syncronistaie terugggeschroefd naar 6 mbits...
Al meerdere dagen dat ik hiervoor bel en dan zeggen ze mij dat dit niet kan verhoogt worden,enzz....
en dat ik nooit geen 9 mbits zou gehad hebben...
Ze doen me daar voor als een idoot....
Mijn 3 maanden bedenktijd is morgen voorbij.... ik voel me nu precies bedrogen.....
Wat zouden jullie doen?
PS/: 6 mbits met belgacom tv en 2 pc's gaat dus trager dan een light versie hé.....
Groetjes,
Belgacom tv + adsl go
-
- Plus Member
Wie is hollebollegijs?
Groetjes,
Groetjes,
Goztow schreef:Je kan natuurlijk TV uitzetten als e surft, maar das geen oplossing. PM je telefoonnummer eens naar hollebollegijs, hij kan het dan eens bekijken voor je.
-
- Elite Poster
pm je nummer eens, werk bij belgacom, kan ik eens kijken wat er aan de hand is.
groetjes
groetjes
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Plus Member
hollebollegijs kan ik je ergens mailen ofzo?hollebollegijs schreef:pm je nummer eens, werk bij belgacom, kan ik eens kijken wat er aan de hand is.
groetjes
mijn mail is [email protected]
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
wat is hun emailadres eigenlijk? of bedoel je een pm naar hollebollegijs?Lander007 schreef: Ik heb net een mail gezonden naar Belgacom maar of dat veel zal uithalen..
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
Kijk eens op welk profiel je staat in je router admin -> adsl -> status. Als je op 4 Mbit synct, dan is het normaal dat je trager gaat.Lander007 schreef:Hey,
Ik heb hetzelfde probleem...
Mijn internet gaat dus ook veeel trager als ik TV kijk
Ik heb net een mail gezonden naar Belgacom maar of dat veel zal uithalen..
dit zou in principe niet mogen.
Indien hollebollegijs kan helpen zal alles opgelost zijn anders pm je de gegevens ook maar naar mij. Werk zelf ook bij Belgacom.
In principe zou bij iedereen ADSL2+ moeten werken met 9Mb/s
Maar ja er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Indien hollebollegijs kan helpen zal alles opgelost zijn anders pm je de gegevens ook maar naar mij. Werk zelf ook bij Belgacom.
In principe zou bij iedereen ADSL2+ moeten werken met 9Mb/s
Maar ja er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Eigenlijk heb ik een Belgacom Go abonnement met Digital TV..
Dus sorry om het in deze topic te plaatsen.
Volgens mij klopt het wel in mijn router maar 190 Kb/sec is toch wat laag als de TV aanligt voor een Go abonnement (wat normaal 400 kb/sec moet zijn).
Groetjes,
Lander
Volgens mij klopt het wel in mijn router maar 190 Kb/sec is toch wat laag als de TV aanligt voor een Go abonnement (wat normaal 400 kb/sec moet zijn).
Groetjes,
Lander
- Goztow
- Administrator
Je screen werkt niet...Lander007 schreef:Eigenlijk heb ik een Belgacom Go abonnement met Digital TV..
Groetjes,
Lander
Je TV gebruikt ongeveer 3 Mbit. Als je op een 4 Mbit profiel staat (dus geen adsl2+) dan wordt die afgepakt van je Internet. Indien je op een 9 Mbit profiel staat, ga je dat dus niet voelen

- Goztow
- Administrator
Je hebt je wireless netwerk toch beveiligd? Andes zitten er mss een paar buren mee te surfen...Lander007 schreef:Ja, in het begin was dat ook zo maar nu gaat het nog maar aan 190 kb/sec.
Vanaf gisteren ofzo merkte ik het toevallig.
-
- Plus Member
Lander bij mij werktte alles in het begin ook goed,nadien ineens veeel trager(zeid er maar zeker van dat Belgacom uw profiel verlaagt heeft...)Lander007 schreef:Ja, in het begin was dat ook zo maar nu gaat het nog maar aan 190 kb/sec.
ik had in het begin een 9 mbits profiel ) 3 maanden gehad en nadien hadden ze dit verlaagt naar 6 mbits ...
Ik had hun wel 100 keer gebeld voor dat te melden en daar probeerde ze me te zeggen dat ik nooit geen 9 mbits had en dat dat zelfs niet kon op mijn lijn!!
Nadat ik die vriendelijke gezegt had dat ik me niet vergis en dat ik vroeger 9 mbits had zei ze me gewoon als ik niet tevreden was ik maar moest opstappen...om dan nadien een kwaad telefoontje te eindigen heb ik nadien naar de 1 ste lijn helpdesk gebeld en die gast die daar aan de lijn was heeft me terug op 9 mbits gezet.
die begreep tenminste mijn situatie....
die wist me zelfs nog te zeggen dat mijn lijn perfect 13 mbits aankon...
en bij belgacom me maar proberen wijs te maken dat m'n lijn ni hoger als 6 mbits kon!
benneken2312 schreef:Lander bij mij werktte alles in het begin ook goed,nadien ineens veeel trager(zeid er maar zeker van dat Belgacom uw profiel verlaagt heeft...)Lander007 schreef:Ja, in het begin was dat ook zo maar nu gaat het nog maar aan 190 kb/sec.
ik had in het begin een 9 mbits profiel ) 3 maanden gehad en nadien hadden ze dit verlaagt naar 6 mbits ...
Ik had hun wel 100 keer gebeld voor dat te melden en daar probeerde ze me te zeggen dat ik nooit geen 9 mbits had en dat dat zelfs niet kon op mijn lijn!!
Nadat ik die vriendelijke gezegt had dat ik me niet vergis en dat ik vroeger 9 mbits had zei ze me gewoon als ik niet tevreden was ik maar moest opstappen...om dan nadien een kwaad telefoontje te eindigen heb ik nadien naar de 1 ste lijn helpdesk gebeld en die gast die daar aan de lijn was heeft me terug op 9 mbits gezet.
die begreep tenminste mijn situatie....
die wist me zelfs nog te zeggen dat mijn lijn perfect 13 mbits aankon...
en bij belgacom me maar proberen wijs te maken dat m'n lijn ni hoger als 6 mbits kon!
Volgens de technieker die hier is geweest kan mijn lijn 12mbits aan en ik sta ook maar op 6mbits!

Volgens de helpdesk kan ik niet hoger maar ik heb het potjandorie zelf op het scherm van de technieker gezien (hij heeft het mij aangeduid)
Help aub? Want mijn snelheid is exact 200kb/sec als de tv aanstaat t.o.v. 420kb/sec zonder TV.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
De meeste worden op 9 M gezet zodat men voldoende sync heeft voor mediastream en men kan dan nog surfen aan 2M, wat zou kunnen kloppen met uw 200 kB
Das het nadeel van Tv + internet at the same time , viva Btv
Das het nadeel van Tv + internet at the same time , viva Btv

Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
- Goztow
- Administrator
9 M = TV kijken en surfen op 4 Mbit (ervaring).Patje schreef:De meeste worden op 9 M gezet zodat men voldoende sync heeft voor mediastream en men kan dan nog surfen aan 2M, wat zou kunnen kloppen met uw 200 kB
Das het nadeel van Tv + internet at the same time , viva Btv![]()
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
Juist ja dat moet 4M zijn met 9M sync, want ik had een reactie gelezen op het Belgacom forum van iemand en die stond op 6M met tv en had nog 2M over om te surfenGoztow schreef:9 M = TV kijken en surfen op 4 Mbit (ervaring).Patje schreef:De meeste worden op 9 M gezet zodat men voldoende sync heeft voor mediastream en men kan dan nog surfen aan 2M, wat zou kunnen kloppen met uw 200 kB
Das het nadeel van Tv + internet at the same time , viva Btv![]()

zie link:
Klik Hier
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!

Als ik het goed heb haal ik met TV aan nog iets meer hoor. Rond de 400kb/s (snelheid gemeten met tools, niet met IE ofzo).
Heb ook een 9mbit profiel (althans dat leid ik hieruit af: Down Stream 9019 (Kbps.)). Ik sta normaal op zo'n profiel voor 2 TV's (nu is ene kapot dus we gebruiken maar ene decoder) dus ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft?
Soit, ik ben erg tevreden van mijn snelheid icm BTV (hoewel ik vroeger 8mbit had bij XS4ALL).
Als het goed is mag het ook gezegd worden
Heb ook een 9mbit profiel (althans dat leid ik hieruit af: Down Stream 9019 (Kbps.)). Ik sta normaal op zo'n profiel voor 2 TV's (nu is ene kapot dus we gebruiken maar ene decoder) dus ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft?
Soit, ik ben erg tevreden van mijn snelheid icm BTV (hoewel ik vroeger 8mbit had bij XS4ALL).
Als het goed is mag het ook gezegd worden