Voip, fax en betaalterminal

Plaats reactie
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Beste,

Ooit dacht ik eens ergens gelezen te hebben dat fax niet werkt op voip? Klopt dit? Kan men ook een betaalterminal (Bancsys) gebruiken via Voip?
Hartelijk dank.

PS Zoeken op deze termen leverde blijkbaar geen resultaat.
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

gdornez schreef:Beste,

Ooit dacht ik eens ergens gelezen te hebben dat fax niet werkt op voip? Klopt dit? Kan men ook een betaalterminal (Bancsys) gebruiken via Voip?
Hartelijk dank.

PS Zoeken op deze termen leverde blijkbaar geen resultaat.


Gewone faxen, alarmen, analoge modems en betaalterminals werken niet (goed) met voip.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

gdornez schreef:Beste,

Ooit dacht ik eens ergens gelezen te hebben dat fax niet werkt op voip? Klopt dit? Kan men ook een betaalterminal (Bancsys) gebruiken via Voip?
Hartelijk dank.

PS Zoeken op deze termen leverde blijkbaar geen resultaat.

Mijn fax (HP Officejet 9110) werkt perfect via voip (3starsnet) en ik gebruik hiervoor een SPA-PAP2 VOIP Phone Adapter.
Voor inkomende faxen gebruik ik een 3starsnet nummer met Fax2Mail.
De SPA-PAP2 VOIP Phone Adapter heeft twee analoge ingangen, dus kan je de 2de gebruiken voor je betaalterminal (als die analoog werkt tenminste).
Laatst gewijzigd door seagull 30 dec 2007, 13:21, in totaal 1 gewijzigd.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Ik heb ooit eens op dit forum gelezen dat fax werkt op tele2 allin
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

gdornez schreef:Ooit dacht ik eens ergens gelezen te hebben dat fax niet werkt op voip? Klopt dit?

Fax werkt wel degelijk over VOIP. Het is enkel als men niet weet waarmee men bezig is, dat het niet of niet goed werkt. Belangrijk is de G.711 codec te gebruiken, ofwel het T.38 protocol (indien uw hardware en provider dit laatste ondersteunt).

gdornez schreef:Kan men ook een betaalterminal (Bancsys) gebruiken via Voip?

Ik denk dat je best Banksys hierover eens contacteert. Echter, ik vrees dat het prijsvoordeel van VOIP bellen tov klassiek helemaal zal vervallen in verhouding tot de prijs die je aan Banksys moet betalen voor hun service...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Banksys heb ik getest en we hadden teveel failed attemps, 10 tot 20 %, daarom hebben we gewoon een nieuwe terminal genomen die grijze kubusjes xenta, die hebben direct pstn en ip, dus gewoon een utp erin met je standaard adsl / kabelinternet en dat werkt goed en gratis, als je voip doet zal je wel internet hebben ook hé ;)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”