Limiteren FTP Traffic?
Ik vroeg me eigenlijk af of Dommel FTP verkeer limiteerd. Ik heb hier thuis nu een FTP Server draaien en ik laat mensen FXP'en van op supersnelle FTP's dan komt mijn snelheid nooit boven de 200 K, soms schommelt ze zelfs rond de 100 K.
Maar wanneer ik dan iets download van bijvoorbeeld Rapidshare dan haal ik wel vlotjes 300 - 350 K.
Zijn er nog mensen met dit probleem?
Maar wanneer ik dan iets download van bijvoorbeeld Rapidshare dan haal ik wel vlotjes 300 - 350 K.
Zijn er nog mensen met dit probleem?
hmm zou me verbazen als ze dat doen :/
ftp is zo vaak gebruikt (ook voor legale dingen)
dus zie niet in waarom ze dat zouden doen en zelf een newsserver met binaries hebben
waar staan die ftpservers waarvan ge de files binnen krijgt?
whois de ip als ge het niet weet
ftp is zo vaak gebruikt (ook voor legale dingen)
dus zie niet in waarom ze dat zouden doen en zelf een newsserver met binaries hebben
waar staan die ftpservers waarvan ge de files binnen krijgt?
whois de ip als ge het niet weet
Ik zie enkel het IP van de gast die de FXP doet niet van de FTP zelf. Hij zelf haalt met zijn Telenet aansluiting tot 1.2 MB/s van die FTP. Vraag me af waarom de snelheid naar mijn FTP dan zo laag ligt.
Wat me ook opviel is dat ik zeker 2 maal per dag een ander IP krijg toegewezen.
Wat me ook opviel is dat ik zeker 2 maal per dag een ander IP krijg toegewezen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Code: Selecteer alles
ftp> get Economie.rar
local: Economie.rar remote: Economie.rar
200 PORT command successful.
150 Opening BINARY mode data connection for Economie.rar (34347219 bytes)
226 Transfer complete.
34347219 bytes received in 81.38 secs (412.2 kB/s)
ftp>
De kerel die de FXP doet voor mij haalt op die server 1 MB/s met zijn Telenetlijn.
Ik download tegen 350 K van een FTP zoals Belnet.
Er wordt naar mij ge FXP't vanop die snelle server en het komt hier maar binnen tegen max 100 K.
Er wordt naar mij ge FXP't vanop die snelle server en het komt hier maar binnen tegen max 100 K.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
En hoeveel download speed heb je rechtstreeks op die FTP van 'de kerel' ?Devilex schreef:De kerel die de FXP doet voor mij haalt op die server 1 MB/s met zijn Telenetlijn.
Met een andere routing kan het zeker in megabits schelen...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Misschien heeft IFPI je wel in de gatenDevilex schreef:Wat me ook opviel is dat ik zeker 2 maal per dag een ander IP krijg toegewezen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Dit haal ik vanaf een ftpserver.
1 bestanden getransfereerd in totaal 4,47 MB in 11,63 secondes (402,9 KB/s)
1 bestanden getransfereerd in totaal 14,31 MB in 36,94 secondes (409,2 KB/s)
1 bestanden getransfereerd in totaal 4,47 MB in 11,63 secondes (402,9 KB/s)
1 bestanden getransfereerd in totaal 14,31 MB in 36,94 secondes (409,2 KB/s)
goed punt maar meestal als er ge fxp'ed wordt willen ze niet dat de eindgebruiker niet de logingegevens komt te weten en daar dus ook niet kan inloggen anders nam het fxp'en geheel z'n nut weg hierKen schreef:En hoeveel download speed heb je rechtstreeks op die FTP van 'de kerel' ?Devilex schreef:De kerel die de FXP doet voor mij haalt op die server 1 MB/s met zijn Telenetlijn.
Met een andere routing kan het zeker in megabits schelen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Omdat ftp verkeer, ftp verkeer is. ftp is trouwens 1 protocol, als er spraken was van capping/filtering zouden gewone ftp overdrachten hier ook onder lijden.MaRtO schreef:En wat heeft dat ermee te maken?
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Wa zijde gij ier nu aant verkondigen? 't Is nie dat over FTP ga da dat er geen vraag over mag gesteld worden int openbaar zeMaRtO schreef:Ja, dat weet ik ook wel. Maar waarom hier posten?
Volgens mij is het gewoon slechte routing. Vraag eens aan die "kerel" dat hij een andere source uit een ander land ofzo neemt, en kijk of het dan sneller gaat.
Tuurlijk mag er een vraag over gesteld worden. Zei ik toch ook niet.bke schreef:Wa zijde gij ier nu aant verkondigen? 't Is nie dat over FTP ga da dat er geen vraag over mag gesteld worden int openbaar zeMaRtO schreef:Ja, dat weet ik ook wel. Maar waarom hier posten?
Ja, ok. Je kunt die snelheden posten om te vergelijken of dommel dat limiteerd.
Maar dat is onwaarschijnlijk niet zo.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
?? Waar slaat dit op ? denk je dat ze per protocol andere routing gaan doen ? Dommel kan onmogelijk peering hebben met weet ik veel welke exotische isp omdat net daar de FTP staat waarvan gefxp't wordt.Devilex schreef: Was gewoon bezig op het feit dat mss bepaalde zaken (nog) niet goed gerouted werden.
Misschien eens fxp'en vanaf een belgische ftp ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Voila zie ftp://ftp.belnet.beditCh schreef:?? Waar slaat dit op ? denk je dat ze per protocol andere routing gaan doen ? Dommel kan onmogelijk peering hebben met weet ik veel welke exotische isp omdat net daar de FTP staat waarvan gefxp't wordt.Devilex schreef: Was gewoon bezig op het feit dat mss bepaalde zaken (nog) niet goed gerouted werden.
Misschien eens fxp'en vanaf een belgische ftp ?
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Je hebt natuurlijk geen informatie over de bron ftp-server. De traffic-shaping instellingen kunnen bijvoorbeeld staan dat de ontvanger geen 1MB/s kan ontvangen er aan 200Kb/s wordt verstuurd, maar er een extra slot vrijkomt. Ik zeg maar iets, loadbalancing kan je op zoveel manieren instellen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Dit ligt vooral aan slechte routing volgens mij.
De snelheid bij FXP van eenzelfde server kan enorm verschillen zelfs tussen Belgische providers.
Ook het tijdstip waarop gefxpt wordt kan voor grote verschillen zorgen. Er moet ook rekening worden gehouden met de capaciteit van de bronserver op het moment van de transfer. Ik weet dat de bronservers zeer snel zijn, maar ook zij hebben hun beperkingen qua snelheid, hoewel de bronserver slechts openstaat voor een beperkt aantal personen.
De snelheid bij FXP van eenzelfde server kan enorm verschillen zelfs tussen Belgische providers.
Ook het tijdstip waarop gefxpt wordt kan voor grote verschillen zorgen. Er moet ook rekening worden gehouden met de capaciteit van de bronserver op het moment van de transfer. Ik weet dat de bronservers zeer snel zijn, maar ook zij hebben hun beperkingen qua snelheid, hoewel de bronserver slechts openstaat voor een beperkt aantal personen.