Deze wireless gateway (USR9106) , is deze geschikt voor ADSL van Skynet.
Ik heb nu een speedtouch USB modem. Ik zou deze dan gewoon willen vervangen met deze wireless gateway. Voor mijn lappie koop ik dan een PCMCIA kaart.
Kan ik met deze configuratie online?
Groetjes Che
USR9106 "Wireless ADSL"
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
De configuratie snel eens overlopen zou dit geen problemen mogen geven.
Op de datasheet staan alle vereisten voor een connectie aan de praat te krijgen, dus het zou moeten lukken.
Ik heb wel geen ervaring met dat toestel, er zijn wel al problemen geweest met USR toestellen en ADSL Skynet, maar de oorzaak van het probleem is niet echt duidelijk. (zie topic)
Op de datasheet staan alle vereisten voor een connectie aan de praat te krijgen, dus het zou moeten lukken.
Ik heb wel geen ervaring met dat toestel, er zijn wel al problemen geweest met USR toestellen en ADSL Skynet, maar de oorzaak van het probleem is niet echt duidelijk. (zie topic)
I love it when a plan comes together!
Ik ga wel ineens mijn speedtouch usb modem "weggooien" en hem vervangen door de USR9106. Ga dus niet doorlussen zoals op het aangehaalden topic.
Denk wel da het een redelijk nieuw product is, dus ik betwijfel of er iemand al ervaring heeft met het product.
In ieder geval toch al bedankt voor de info, en als der iemand da ding zou kopen, laat me maar iets weten of het werkt zou ik zo zeggen.
Denk wel da het een redelijk nieuw product is, dus ik betwijfel of er iemand al ervaring heeft met het product.
In ieder geval toch al bedankt voor de info, en als der iemand da ding zou kopen, laat me maar iets weten of het werkt zou ik zo zeggen.
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Ja, je usb modem heb je niet meer nodig bij het toestel dat jij aanhaalt, die kan zelf overweg met de adsl synch.
Je kan je toestel misschien tweedehands doorverkopen aan iemand met minder adsl noden
.
Indien jij die router zou kopen.. laat zeker iets weten, bevindingen ofzo.. problems.. goede zaken.. zo hebben wij er ook iets aan
Je kan je toestel misschien tweedehands doorverkopen aan iemand met minder adsl noden

Indien jij die router zou kopen.. laat zeker iets weten, bevindingen ofzo.. problems.. goede zaken.. zo hebben wij er ook iets aan

I love it when a plan comes together!
Zal ik zeker doen ja. Ga nog wel een maand wachten. Heb half november nog examens en derna ga ik mij da aanschaffen, kwestie van ni teveel afgeleid te zijn hé 
Heeft der iemand enig idee hoeveel da speelgoed gaat kosten? Want daar heb ik nog niets van terug gevonden
greetzz
Che

Heeft der iemand enig idee hoeveel da speelgoed gaat kosten? Want daar heb ik nog niets van terug gevonden
greetzz
Che
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Che,
Ik heb dit toestel reeds getest en werkt redelijk goed. Is gewoon een standaard ADSL modem (maar met extra technologie voor de nieuwe ADSL standaard) met een 4ports switch en wireless via de 801.11G standaard. Tot op +/- 40m haal ik nog iets van een 20Mbit van de max. 54mbit wat dus een goede score is.
Qua prijzen: +/- 140€ excl. BTW
Ik heb dit toestel reeds getest en werkt redelijk goed. Is gewoon een standaard ADSL modem (maar met extra technologie voor de nieuwe ADSL standaard) met een 4ports switch en wireless via de 801.11G standaard. Tot op +/- 40m haal ik nog iets van een 20Mbit van de max. 54mbit wat dus een goede score is.
Qua prijzen: +/- 140€ excl. BTW
En waar heb je deze ergens gevonden?
Woon in de regio Lier - Antwerpen
Zie ook dat deze geen MAC address authentication heeft.
Of is er wel iets gelijkaardigs aanwezig op het type dat ik wil kopen?
greetzz
Che
Woon in de regio Lier - Antwerpen
Zie ook dat deze geen MAC address authentication heeft.
Of is er wel iets gelijkaardigs aanwezig op het type dat ik wil kopen?
greetzz
Che
Che,
Deze info komt via het bedrijf waar ik werk als Netwerk Beheerder
MAC authenticatie heb ik niet gechecked of dit aanwezig was of niet. En kan dit nu niet meer doen, want ik heb het niet meer bij me thuis.
Maar indien aanwezig of niet, meestal kan je zoiets achteraf nog verkrijgen via een firmware update.
Wat het toestel wél heeft is "uiteraard" WEP support en RADIUS support.
MVG,
Siske
PS: Radius is (simpel uitgelegd) een technologie waardoor users eerst een wachtwoord moeten ingeven vooraleer ze worden toegelaten op het net. Dit werkt wel via een server met Internet Authentication Service.
Deze info komt via het bedrijf waar ik werk als Netwerk Beheerder

MAC authenticatie heb ik niet gechecked of dit aanwezig was of niet. En kan dit nu niet meer doen, want ik heb het niet meer bij me thuis.
Maar indien aanwezig of niet, meestal kan je zoiets achteraf nog verkrijgen via een firmware update.
Wat het toestel wél heeft is "uiteraard" WEP support en RADIUS support.
MVG,
Siske
PS: Radius is (simpel uitgelegd) een technologie waardoor users eerst een wachtwoord moeten ingeven vooraleer ze worden toegelaten op het net. Dit werkt wel via een server met Internet Authentication Service.
- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 261 keer
Mijn persoonlijke ervaring met een van de laatste USR draadloos toestelletjes was op zijn minst aangenaam... de ontvangst van die dingen was barslecht
(was de slechtste qua ontvangst van de 3 wireless netwerk kits die ik hier geprobeerd heb... er was zelf niet eens sprake van ontvangst...).

NuKeM
Welke 54 Mbit raadt jij dan aan in mijn geval?
Zie op die hun site toch geen 54Mbit wireless toestellen met modem ingebouwd.
Of zie ik verkeerd?
Of zie ik verkeerd?
- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 261 keer
Nee idd, blijkbaar hebben ze dat niet, maar een AP en Modem (van eventueel een ander merk) apart kopen lijkt mij niet zoveel duurder.Anonymous schreef:Zie op die hun site toch geen 54Mbit wireless toestellen met modem ingebouwd.
Of zie ik verkeerd?
NuKeM
Zou het liefst gaan voor een geïntegreerde oplossing. Anders zit ik al met 2 modems hé.
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Che,
Kijk anders eens rond op het net .. want eerlijk gezegd, ik heb betere resultaten met de USR dan met de D-link. De D-link is wel maar een 22Mbit, maar dit zou geen invloed mogen hebben op de reikwijdte.
Grtz Siske
Kijk anders eens rond op het net .. want eerlijk gezegd, ik heb betere resultaten met de USR dan met de D-link. De D-link is wel maar een 22Mbit, maar dit zou geen invloed mogen hebben op de reikwijdte.
Grtz Siske
Had ik al gedaan, dermee da ik op dien USR 9106 was gekomen.
Maar NuKeM zegt da die ni goed zijn die dingen van USR en gij van wel, dus het zal gokken worden denk ik.
Maar NuKeM zegt da die ni goed zijn die dingen van USR en gij van wel, dus het zal gokken worden denk ik.