Recht op 6 Mbps?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

Ik heb al lange tijd ADSL premium, nu dus Unlimited 6. Maar de beloofde update is er dus nooit gekomen want volgens de check ging dit niet.
Nu ben ik al mijn waarden eens gaan opzoeken en ik zit op 2,1 km van de centrale en dit zijn de gegevens uit mijn modem:

Downstream Rate: 3328 Kbps
Upstream Rate: 384 Kbps
Downstream Margin: 29 db
Upstream Margin: 28 db
Downstream Line Attenuation: 17
Upstream Line Attenuation: 10

Deze waarden lijken mij toch RUIMSCHOOTS voldoende om recht te hebben op de 6 Mbit als ik de waarden uit de tutorial moet geloven. De helpdesk contacteren via hun mijn.scarlet gaat niet want ik kan nergens op "contact" duwen...

Kan iemand zeggen of ik de waarden juist interpreteer en of ik best dus eens naar de technische helpdesk bel (02 275 27 27) of beter naar een ander nummer?

Alvast bedankt!
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Je hebt nog altijd ADSL Premium. De truc is normaal overstappen op Scarlet Unlimited 6 waarbij je terug voor een jaar vast zit. Die nieuwe profielen zijn nog niet toegepast voor de bestaande klanten.
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

als ik kijk bij mijn producten staat er nochtans ADSL Unlimited en ik kan ni veranderen als ik dat al heb hee
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Tja zelfde probleem hier .. zit op 2,9km met ook zeer goede waarden ..maar scarlet neemt het risico niet om up te graden .. in principe zou 6mbit net moeten lukken .

Zit met scarlet one met 4mbit profiel sinds 2005 ..
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

lithion schreef:Je hebt nog altijd ADSL Premium. De truc is normaal overstappen op Scarlet Unlimited 6 waarbij je terug voor een jaar vast zit. Die nieuwe profielen zijn nog niet toegepast voor de bestaande klanten.
Dit is ook niet waar! Ik ben vorig jaar in december direct overgestapt naar Scarlet One 6 Unlimited en ik heb nog steeds hetzelfde profiel. Ik zit op 1.6 km van de centrale. Ik heb al verschillende keren geprobeerd de helpdesk hiervoor te contacteren, ma ze negeren mijn vraag altijd. Ook staat mijn postcode bij de beschikbaarheid van Scarlet One 20 Unlimited, maar als ik probeer te upgraden zegt de website dat ik te ver van de centrale zit. Ik heb dan ook maar gevraagd of mijn centrale dan misschien nog geupgrade moet worden ervoor, ma daarop konden ze geen antwoord geven :roll:
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Kitt schreef:Tja zelfde probleem hier .. zit op 2,9km met ook zeer goede waarden ..maar scarlet neemt het risico niet om up te graden .. in principe zou 6mbit net moeten lukken .

Zit met scarlet one met 4mbit profiel sinds 2005 ..


Omdat je dan buiten de deployment curve valt & bij een storing Belgacom dus lastig gaat doen.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Devilzown schreef:
Kitt schreef:Tja zelfde probleem hier .. zit op 2,9km met ook zeer goede waarden ..maar scarlet neemt het risico niet om up te graden .. in principe zou 6mbit net moeten lukken .

Zit met scarlet one met 4mbit profiel sinds 2005 ..


Omdat je dan buiten de deployment curve valt & bij een storing Belgacom dus lastig gaat doen.


Kan best ..zoals ik al zei ze dijken hunzelf in ..als je hoort dat sommige op 4-5km nog een stabiel 4,6mbit blijken te hebben ..
Maar puur theoretisch en praktisch moet het mogelijk zijn .

Heb ook nog een belgacom adsl en die was stabiel op 4,6mbit en sinds een tijdje zit daar een ADSL2 profiel 6mbit/512kbit ( belgacom tv) op .
Ook perfect stabiel..maar ook daar pakt belgacom weer geen risico, theoretisch zou 8-9mbit te doen moeten zijn ..op ADSL2 .
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

De nieuwe deployment curve is op basis van attenuatiewaardes ipv afstand dus je kan altijd je kans eens wagen en het navragen :)
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Ah ..ga ik toch eens bellen ..maar reken er niet echt mega op ..
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Devilzown schreef:De nieuwe deployment curve is op basis van attenuatiewaardes ipv afstand dus je kan altijd je kans eens wagen en het navragen :)


Wat is eigenlijk het verschil tussen remote en local line attn ?

Remote Line Attn 22db .
Remote SNR Margin 20db.
Remote TX Power 18,9 db.


Local SNR Margin 17,5 db.
Local Line Attn 41,0 db.
Raw Attn 41,0 db.
Local TX power 10,9 db.

Local Fast Channel RX Rate 409600 ( 4mbit profiel )
Local Fast Channel TX Rate 512000 ( 512kbit upload )

Ik zit volgens belgacom op ongeveer 2,9km van de centrale ( technieker hier gecheckt op zijn laptop op het andere koperbaar waar ik belgacom tv op heb ) .

Het aansluitpunt zit beneden in living en er loopt dus nog een +/- 20tal meter utp naar de Scarletbox die in bureau staat .. Sinds 20/01/2005 mss 1 of 2 x kortstondig zonder internet gezeten en telefoon .. ( heb zelfs 2 telefoon lijnen , wat maar kan vanaf een 3,3 mbit profiel dacht ik )
Bijlagen
scarlet1box-part2.jpg
(57.71 KiB) 37 keer gedownload
scarlet1box-part1.jpg
(57.46 KiB) 27 keer gedownload
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Helaas gebeld ..

Persoon aan de telefoon zei ook dat ik zeer goeie waarden had , maar dat belgacom geen garanties kon geven bij defect etc ..

Dus in praktijk en theorie vermoedelijk mogelijk .. maar ze nemen het risico niet , en de kans is ook groot dat in terugvlieg op 3,3mbit als het niet lukt etc ..

Idem voor ADSL2 zou ik ook uit boot vallen , volgens hun is mijn afstand 3,170km ( volgen belgacom 2,9 ) gezien ze adsl maar zouden opleveren op max 1,5km ..( schijnt )

Dusja terug bij af :(
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

Kitt, welke nummer heb je precies gebeld en heb je dan een abbo-vraag gesteld of een technische internet vraag, want je hebt dan toch iemand aan de telefoon gehad met er een beetje verstand van... En ik wil niet eerst 35 keer worden doorverbonden :-)

Ik zit op 2,2 km met ook goede waarden dus misschien dat ik wel kans maak als ik eens bel.
Alvast bedankt

edit : amai, al 20 min naar een muziekske geluisterd en nog niks :s
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

dikken danny schreef:Kitt, welke nummer heb je precies gebeld en heb je dan een abbo-vraag gesteld of een technische internet vraag, want je hebt dan toch iemand aan de telefoon gehad met er een beetje verstand van... En ik wil niet eerst 35 keer worden doorverbonden :-)

Ik zit op 2,2 km met ook goede waarden dus misschien dat ik wel kans maak als ik eens bel.
Alvast bedankt

edit : amai, al 20 min naar een muziekske geluisterd en nog niks :s


Idd tis een ramp ... 02/275.27.27 en dan technische hulp scarlet one .
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”