Het grote Cityconnect topic - Deel1
-
- Starter Plus
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 26 dec 2007, 19:55
- Locatie: Heverlee
Ja, je kan nu de bestelling nog stop zetten, vóór de installatie/activatie heeft plaats gevonden, nadien, wanneer ze niet leveren, niet meer.
Niet dat ik dat van plan was, want er zijn hier niet veel alternatieven (Scarlet en EDPnet hebben hun ADSL2 netwek hier nog niet operationeel en ze konden mij ook geen opleveringsdatum geven).
Toch had ik een iets positiever antwoord verwacht. Zelfs in de voorwaarden van Telenet is er ergens sprake dat bij voortdurende onderbreking of storing of ernstig transmissie-kwaliteitsverlies het contract kosteloos kan beëindigd worden. Ach jah, the lesser of two evils. Dit zijn zorgen voor later
Nu het contract nog ondertekenen en mij bij de rest voegen die leeft op hoop
Niet dat ik dat van plan was, want er zijn hier niet veel alternatieven (Scarlet en EDPnet hebben hun ADSL2 netwek hier nog niet operationeel en ze konden mij ook geen opleveringsdatum geven).
Toch had ik een iets positiever antwoord verwacht. Zelfs in de voorwaarden van Telenet is er ergens sprake dat bij voortdurende onderbreking of storing of ernstig transmissie-kwaliteitsverlies het contract kosteloos kan beëindigd worden. Ach jah, the lesser of two evils. Dit zijn zorgen voor later
Nu het contract nog ondertekenen en mij bij de rest voegen die leeft op hoop
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Er is idd vertraging, en m.i. kan de communicatie stukken beter, maar ik hoor van mijn vader dat je destijds een politicus moest aanspreken, die dan voor jou een goed woordje ging doen bij de RTT opdat je je telefoonlijn binnen de 2 maanden zou krijgen.
Dus wat dat betreft is er wel enige voruitgang.
Dus wat dat betreft is er wel enige voruitgang.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Zeer vreemd antwoord dat je hebt gekregen op je vraag,wat ik daar ook kan uit leiden is dat je voor ze je activatiegegevens opsturen je volgens mij toch kosteloos kan opzeggen .KingsMonkeys schreef:'k heb een antwoord gekregen op mijn vraag over het contract:
Het antwoord dat ik hierop kreeg:Beste,
Deze voormiddag heb ik het product Cityconnect Plus besteld onder de naam *********.
Bij het nalezen van het door u gestuurde contract, kwam ik tot volgende vaststelling:
In het contract vind ik nergens een verwijzing terug naar de mogelijkheid om het contract op te zeggen indien de internetservice (gedurende een lange periode) niet geleverd wordt.
Aangezien dit gaat om een nieuw (jaar)contract, zou dit willen zeggen dat
wanneer de service niet geleverd wordt door onderbrekingen afkomstig van activiteiten die SCHEDOM NV/SA wenst uit te voeren (art 9.3) (bvb het niet wensen in te pluggen van de telefoonkabel in de centrale) ik toch het volledige jaar moet betalen zonder mogelijkheid tot kosteloze opzeg.
In welke mate worden art. 9.1 en deel 2 van art. 9.3 beperkt door
art. 2.2.1,waarin staat dat "Als internet accessprovider stelt SCHEDOM NV/SA de toegang tot het internet ter beschikking van de Klant via adsl/sdsl technologie of via huurlijnen" en
deel 1 van art. 9.3: "De toegang tot het internet en/of de servers en het telefoonnetwerk van SCHEDOM NV/SA is beschikbaar 24 uur op 24 uur, 7 dagen op 7"
Kan u me hierover enige toelichting geven?Nu weet ik ook dat ze niet veel zullen toegeven ivm hun contract, maar dit is GEEN antwoord op de gestelde vraag.Geachte,
Ons contract dient aanvaard te worden zoals het is. Aanpassingen zijn niet mogelijk. Indien u zich hiermee niet akkoord kan verklaren, begrijpen we dit zeker. Laat ons dit dan even weten in reply, dan verwijderen we uw bestelling uit onze database!
probleem bij mij is dat ik reeds het volledige bedrag voor cityconnect plus activatiekosten heb betaald (ongeveer 73 euro ),moest ik nu willen opzeggen weet ik niet of ze mij dat geld terugbetalen,langs de andere kanten is er hier in het Leuvense ook niet een degelijk alternatief (heb nog tot 2 januari edpnet maar dat is verschrikkelijk traag geworden,ook na upgrade van de centrale), en daarbuiten heb je niet echt een adsl 2 product.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
tsja, nu opzeggen omdat ze met wat vertraging leveren. begrijp de frustratie ivm gebrekkige communicatie edm, maar waar ga je hene gaan? de cityconnect voorwaarden zijn uniek. voor degene die paar weken zonder internet zitten kunnen misschien een gratis inbelverbinding overwegen? daarmee kan je toch uw mail checken enzo...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
ELeven ?KingsMonkeys schreef: Niet dat ik dat van plan was, want er zijn hier niet veel alternatieven (Scarlet en EDPnet hebben hun ADSL2 netwek hier nog niet operationeel en ze konden mij ook geen opleveringsdatum geven).
( deze konden mij binnen de 2 weken aansluiten trouwens , maar ik ga wachten op Dommel ).
Zij kunnen zetten in hun contract wat ze willen maar ze kunnen niet rond de regels van het consumenten recht. Spijtig genoeg heb ik daar niet direct deftige info rond. Wat ik wel weet is als na 6 maand er nog geen oplevering is dat een rechter u gelijk gaat geven als ge zonder kostenvergoeding wilt opzeggen. Dat is meer dan ruim de tijd om het product op te leveren. Zou interessant zijn om te weten of die periode bij wet bepaald is.KingsMonkeys schreef:'k heb een antwoord gekregen op mijn vraag over het contract...
Please help, looking for a way to get rich and fast
Ik heb zonet naar de UPC Helpdesk gebeld om te vragen hoe ik mijn UPC/Telenet nu precies moest afzeggen. Blijkbaar moet je rechtstreeks naar Telenet een aangetekend schrijven sturen:
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
BELANGRIJK: Telenet sluit je dan ook af op 31/12! Je krijgt GEEN maand extra zoals ik eerst dacht!
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
BELANGRIJK: Telenet sluit je dan ook af op 31/12! Je krijgt GEEN maand extra zoals ik eerst dacht!
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Gezien de tijdsdruk nu zou ik al telefonisch opzeggen en en je brief in parallel sturen. Anders komt die nooit meer op tijd (laat staan dat ze genoeg volk hebben dat de 31ste werkt).Epo schreef:Ik heb zonet naar de UPC Helpdesk gebeld om te vragen hoe ik mijn UPC/Telenet nu precies moest afzeggen. Blijkbaar moet je rechtstreeks naar Telenet een aangetekend schrijven sturen:
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
BELANGRIJK: Telenet sluit je dan ook af op 31/12! Je krijgt GEEN maand extra zoals ik eerst dacht!
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
idd. zelf naar Mechelen gaan is ook een optie natuurlijkdeej schreef:Gezien de tijdsdruk nu zou ik al telefonisch opzeggen en en je brief in parallel sturen. Anders komt die nooit meer op tijd (laat staan dat ze genoeg volk hebben dat de 31ste werkt).Epo schreef:Ik heb zonet naar de UPC Helpdesk gebeld om te vragen hoe ik mijn UPC/Telenet nu precies moest afzeggen. Blijkbaar moet je rechtstreeks naar Telenet een aangetekend schrijven sturen:
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
BELANGRIJK: Telenet sluit je dan ook af op 31/12! Je krijgt GEEN maand extra zoals ik eerst dacht!
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Daarnet ook naar de Telenet helpdesk gebeld:Epo schreef:Ik heb zonet naar de UPC Helpdesk gebeld om te vragen hoe ik mijn UPC/Telenet nu precies moest afzeggen. Blijkbaar moet je rechtstreeks naar Telenet een aangetekend schrijven sturen:
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
BELANGRIJK: Telenet sluit je dan ook af op 31/12! Je krijgt GEEN maand extra zoals ik eerst dacht!
Zij bevestigen dit verhaal en confirmeren dat het een jaarcontract zal zijn.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ben zonet even in de pc winkel bij ons langsgeweest en blijkbaar heeft de vertraging van de cityconnect abonnementen ook in grote mate te maken met belgacom dat hun Brabo2 netwerk niet zou willen openstellen voor de concurrentie en dommel zou daar voor hun cityconnect gebruik van maken,blijkbaar heeft het BIPT beslist dat belgacom dat moet openstellen voor de concurrentie en belgacom zou daar een kortgeding voor aangespannen hebben,uitspraak zou eerstdaags volgen.xenne schreef:tsja, nu opzeggen omdat ze met wat vertraging leveren. begrijp de frustratie ivm gebrekkige communicatie edm, maar waar ga je hene gaan? de cityconnect voorwaarden zijn uniek. voor degene die paar weken zonder internet zitten kunnen misschien een gratis inbelverbinding overwegen? daarmee kan je toch uw mail checken enzo...
Is hier een 'insider ' die hier meer over weet ?
Daardoor zit er ook vertraging op de oplevering,dus die mensen van de helpdesk van dommel maken ook de klanten blaasjes wijs.
Binnen een paar maand zullen we is zien hoe ze da gaan afdwingen.cloink schreef:ROFL. Volgens mij nogal onwettig, maar soit.Epo schreef:Zij bevestigen dit verhaal en confirmeren dat het een jaarcontract zal zijn.
Ik heb namelijk niets getekend bij telenet, en ben van zin om ergens in mei op te zeggen.
Ik zie niet in hoe ze het wettelijk gaan rond krijgen om mij te verplichten te blijven. Ik ben met niets akkoord gegaan, ik heb niets getekend, en ik zit al meer dan een jaar bij UPC.
Zelfs bij UPC hebbik nooit iets moette tekenen, laat staan een bewijs van identiteit afgeven, dus ik wil het Telenet wel nekeer zien doen zenne.
Tuurlijk da als ge naar telenet belt en ge vraagt: kan ik binne een maand kostenloos opzeggen, da ze dan neen gaan zeggen. Het komt hun beter uit da ge blijft he, anders hebben ze UPC duur betaald voor niets .
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
dat niet openstellen ging toch over het VDSL netwerk? (en met dommel ZOU er een mondelinge overeenkomst zijn?) en ik dacht dat dommel Belgacom niet meer nodig had voor Cityconnect? weet niet of die verkoper goed ingelicht is hoorfieldoxide schreef:Ben zonet even in de pc winkel bij ons langsgeweest en blijkbaar heeft de vertraging van de cityconnect abonnementen ook in grote mate te maken met belgacom dat hun Brabo2 netwerk niet zou willen openstellen voor de concurrentie en dommel zou daar voor hun cityconnect gebruik van maken,blijkbaar heeft het BIPT beslist dat belgacom dat moet openstellen voor de concurrentie en belgacom zou daar een kortgeding voor aangespannen hebben,uitspraak zou eerstdaags volgen.xenne schreef:tsja, nu opzeggen omdat ze met wat vertraging leveren. begrijp de frustratie ivm gebrekkige communicatie edm, maar waar ga je hene gaan? de cityconnect voorwaarden zijn uniek. voor degene die paar weken zonder internet zitten kunnen misschien een gratis inbelverbinding overwegen? daarmee kan je toch uw mail checken enzo...
Is hier een 'insider ' die hier meer over weet ?
Daardoor zit er ook vertraging op de oplevering,dus die mensen van de helpdesk van dommel maken ook de klanten blaasjes wijs.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Misschien dat ik nog eens een keer naar de helpdesk van dommel ga bellen en hun 'vriendelijk ' ga vragen wat nu juist de waarheid achter heel de vertraging is .xenne schreef:dat niet openstellen ging toch over het VDSL netwerk? (en met dommel ZOU er een mondelinge overeenkomst zijn?) en ik dacht dat dommel Belgacom niet meer nodig had voor Cityconnect? weet niet of die verkoper goed ingelicht is hoorfieldoxide schreef:Ben zonet even in de pc winkel bij ons langsgeweest en blijkbaar heeft de vertraging van de cityconnect abonnementen ook in grote mate te maken met belgacom dat hun Brabo2 netwerk niet zou willen openstellen voor de concurrentie en dommel zou daar voor hun cityconnect gebruik van maken,blijkbaar heeft het BIPT beslist dat belgacom dat moet openstellen voor de concurrentie en belgacom zou daar een kortgeding voor aangespannen hebben,uitspraak zou eerstdaags volgen.xenne schreef:tsja, nu opzeggen omdat ze met wat vertraging leveren. begrijp de frustratie ivm gebrekkige communicatie edm, maar waar ga je hene gaan? de cityconnect voorwaarden zijn uniek. voor degene die paar weken zonder internet zitten kunnen misschien een gratis inbelverbinding overwegen? daarmee kan je toch uw mail checken enzo...
Is hier een 'insider ' die hier meer over weet ?
Daardoor zit er ook vertraging op de oplevering,dus die mensen van de helpdesk van dommel maken ook de klanten blaasjes wijs.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
WTF ?!? ... ik ga NU naar de telenet helpdesk bellen, hier wil ik het fijne van weten. Dit is volgens mij helemaal niet legaal.cloink schreef:ROFL. Volgens mij nogal onwettig, maar soit.Epo schreef:Zij bevestigen dit verhaal en confirmeren dat het een jaarcontract zal zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Heb zonet met een meisje van Telenet 015 gesproken. Er is blijkbaar GEEN oyo voor migraties van UPC naar Telenet.
Ze zei letterlijk: er is geen opzegvergoeding indien u wil opzeggen.
Ze zei letterlijk: er is geen opzegvergoeding indien u wil opzeggen.
Het meisje wat ik aan de lijn had (ook het 015 nr), Saskia, zei dat als ik voor 31/12 opzeg, mijn lijn op 31/12 afgesloten wordt. Als ik niet voor 31/12 afzeg, krijg ik onmiddellijk een jaarcontract.
Ik weet niet precies wat OYO wilt zeggen, maar ik vermoed dat het "jaarcontract" betekent.
Ditch; dus jou hebben ze gezegd dat je gerust nog je Telenet kunt houden tot Dommel actief is, en dan kun je het gewoon afzeggen? Het blijft dus gewoon maandelijks opzegbaar?
Het is echt wel van uiterst belang dat we zeker weten wat het nu is...
Edit:
Mezelf nog even verduidelijken:
Ik weet niet precies wat OYO wilt zeggen, maar ik vermoed dat het "jaarcontract" betekent.
Ditch; dus jou hebben ze gezegd dat je gerust nog je Telenet kunt houden tot Dommel actief is, en dan kun je het gewoon afzeggen? Het blijft dus gewoon maandelijks opzegbaar?
Het is echt wel van uiterst belang dat we zeker weten wat het nu is...
Edit:
Mezelf nog even verduidelijken:
Nee, er is geen opzegvergoeding als je VOOR 31/12 opzegt. Na 31/12 wel. Zo heb ik het begrepen, zo hebben ze (UPC én Telenet helpdesk, afzonderlijk van elkaar) het me verteld.Ditch schreef:Ze zei letterlijk: er is geen opzegvergoeding indien u wil opzeggen.
-
- Starter Plus
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 26 dec 2007, 19:55
- Locatie: Heverlee
Wel raar, aangezien op de brief van Telenet staat dat ge u dient te richten naar de klantendienst van UPC. Het lijkt erop dat ze de 'hete aardappel' liever aan elkaar doorspelen.Epo schreef:Ik heb zonet naar de UPC Helpdesk gebeld om te vragen hoe ik mijn UPC/Telenet nu precies moest afzeggen. Blijkbaar moet je rechtstreeks naar Telenet een aangetekend schrijven sturen:
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
BELANGRIJK: Telenet sluit je dan ook af op 31/12! Je krijgt GEEN maand extra zoals ik eerst dacht!
EDIT: even de algemene voorwaarden van UPC erbij gehaald (het enige wat ik ondertekend heb). 4.1: "...Na afloop van deze initiële minimumperiode kan de klant het abonnement beëindigen per aangetekend schrijven of per e-mail aan UPC mits naleving van een opzegtermijn van twee maanden. UPC heeft het recht het abonnement op elk ogenblik op te beëindigen per gewoon schrijven of per e-mil aan de klant mits naleving van een opzegtermijn van één maand."
Tenzij de overschakelingsbrief als opzeggingsbrief aanzien wordt, zou UPC/Telenet toch één maand moeten respecteren na kennis gegeven te hebben dat ze ons gaan afsluiten. Aan de andere kant heb ik zélf mijn opzeg gegeven, op 1 maart, daarmee de wettelijke opzegtermijn te hebben gerespecteerd
Ben zelf benieuwd wat het gaat worden, het zal een spannend nieuwjaar zijn
Laatst gewijzigd door KingsMonkeys 27 dec 2007, 19:48, in totaal 1 gewijzigd.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Hey mensen is het hier een telenet ex chello thread geworden?KingsMonkeys schreef:Wel raar, aangezien op de brief van Telenet staat dat ge u dient te richten naar de klantendienst van UPC. Het lijkt erop dat ze de 'hete aardappel' liever aan elkaar doorspelen.Epo schreef:Ik heb zonet naar de UPC Helpdesk gebeld om te vragen hoe ik mijn UPC/Telenet nu precies moest afzeggen. Blijkbaar moet je rechtstreeks naar Telenet een aangetekend schrijven sturen:
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
BELANGRIJK: Telenet sluit je dan ook af op 31/12! Je krijgt GEEN maand extra zoals ik eerst dacht!
Graag nog wat info over dommel .
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik denk dat uw pc winkel van de drank moet blijven eerlijk gezegd.fieldoxide schreef:Ben zonet even in de pc winkel bij ons langsgeweest en blijkbaar heeft de vertraging van de cityconnect abonnementen ook in grote mate te maken met belgacom dat hun Brabo2 netwerk niet zou willen openstellen voor de concurrentie en dommel zou daar voor hun cityconnect gebruik van maken,blijkbaar heeft het BIPT beslist dat belgacom dat moet openstellen voor de concurrentie en belgacom zou daar een kortgeding voor aangespannen hebben,uitspraak zou eerstdaags volgen.
Is hier een 'insider ' die hier meer over weet ?
Daardoor zit er ook vertraging op de oplevering,dus die mensen van de helpdesk van dommel maken ook de klanten blaasjes wijs.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Hoe zit de vork dan juist in de steel ?Draco888 schreef:Ja, lijkt er op dat ze de informatie over cityconnect en de openstellingen van ADSL2+ en VDSL2 door elkaar halen.
Wat zou hun reden zijn dat de oplevering zo lang duurt ?
Over die VDSL2 en ADSL2+ discussie/perikelen zijn er aparte threads hier, gewoon ff naar het userbase nieuws kijken of ff zoeken opt forum.
Belgacom weigert VDSL-netwerk open te stellen
Belgacom moet ADSL2+ in BROBA aanbieden
(Maar zoals gezegd heeft Dommel al lang een mondelinge overeenkomst met BGC dat ze VDSL2 zullen mogen aanbieden, als laatste wholesale klant van BGC. Kan BGC meteen ook zeggen aan het BIPT dat ze VDSL2 wel openstellen)
Over de problemen, Tjah kan vanalles zijn he van een leverancier die de apparatuur te laat aflevert, of defecte apparatuur, tot problemen met de installatie in de LEX zelf.
BGC durft over da laatste ook wel is moeilijk te doen volgens berichten hier (van Scarlet,.. medewerkers).
Belgacom weigert VDSL-netwerk open te stellen
Belgacom moet ADSL2+ in BROBA aanbieden
(Maar zoals gezegd heeft Dommel al lang een mondelinge overeenkomst met BGC dat ze VDSL2 zullen mogen aanbieden, als laatste wholesale klant van BGC. Kan BGC meteen ook zeggen aan het BIPT dat ze VDSL2 wel openstellen)
Over de problemen, Tjah kan vanalles zijn he van een leverancier die de apparatuur te laat aflevert, of defecte apparatuur, tot problemen met de installatie in de LEX zelf.
BGC durft over da laatste ook wel is moeilijk te doen volgens berichten hier (van Scarlet,.. medewerkers).
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
EPO, ik heb letterlijk aan haar de brief voorgelezen waarin staat dat ik voor 31/12 kan opzeggen enzoverder ... ze heeft me dan bevestigd dat ik eender wanneer kan opzeggen ( dus dat ik geen jaarcontract krijg ).Epo schreef:Het meisje wat ik aan de lijn had (ook het 015 nr), Saskia, zei dat als ik voor 31/12 opzeg, mijn lijn op 31/12 afgesloten wordt. Als ik niet voor 31/12 afzeg, krijg ik onmiddellijk een jaarcontract.
Ik weet niet precies wat OYO wilt zeggen, maar ik vermoed dat het "jaarcontract" betekent.
Ik ga er vanuit dat ze mij niets wijsmaakt ... ik heb haar dus gevraagd, na 31/12 ( dus als ik niet opzeg ), zit ik dan vast aan een jaarcontract ( OYO ). Zij heeft mij bevestigd dat dit niet zo is ... ik heb haar nog gezegd dat ik dan in januari of februari zou opzeggen.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
zeer gevaarlijk, Telenet is niet te betrouwen in zo'n dinges. eis bevestiging op papierditCh schreef:Ik ga er vanuit dat ze mij niets wijsmaakt ...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Zal ik morgen doen ... ik ben toevallig bij Telenet in Mechelenxenne schreef:zeer gevaarlijk, Telenet is niet te betrouwen in zo'n dinges. eis bevestiging op papierditCh schreef:Ik ga er vanuit dat ze mij niets wijsmaakt ...
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Bedankt voor de 'vakkundige ' uitleg, zo lees ik het graag.Draco888 schreef:Over die VDSL2 en ADSL2+ discussie/perikelen zijn er aparte threads hier, gewoon ff naar het userbase nieuws kijken of ff zoeken opt forum.
Belgacom weigert VDSL-netwerk open te stellen
Belgacom moet ADSL2+ in BROBA aanbieden
(Maar zoals gezegd heeft Dommel al lang een mondelinge overeenkomst met BGC dat ze VDSL2 zullen mogen aanbieden, als laatste wholesale klant van BGC. Kan BGC meteen ook zeggen aan het BIPT dat ze VDSL2 wel openstellen)
Over de problemen, Tjah kan vanalles zijn he van een leverancier die de apparatuur te laat aflevert, of defecte apparatuur, tot problemen met de installatie in de LEX zelf.
BGC durft over da laatste ook wel is moeilijk te doen volgens berichten hier (van Scarlet,.. medewerkers).
ZEKER doen, want alles hangt daarvanaf bij mij. Nogmaals: mij vertelden ze telefonisch exact het omgekeerde. Wie liegt?ditCh schreef:Zal ik morgen doen ... ik ben toevallig bij Telenet in Mechelenxenne schreef:zeer gevaarlijk, Telenet is niet te betrouwen in zo'n dinges. eis bevestiging op papierditCh schreef:Ik ga er vanuit dat ze mij niets wijsmaakt ...
Het is zoals xenne zegt uitermate gevaarlijk een telefoniste die zoiets zegt zonder meer te geloven: als je dan toch een jaarcontract hebt, heb je weinig verhaal behalve "jamaar, ze zeiden bij de helpdesk dat het niet zo was" ...
Zucht, problemen... :'(
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 21 aug 2005, 22:14
Ik zit nu al meer als een week zonder internet en heb het toch echt wel nodig voor mn werk. Ben dus opzoek naar een tijdelijk, 1 maand ofzo, alternatief dat betaalbaar is.
Dommel zegt dat als ik mijn lijn door belgacom laat activeren dan krijgen hun een opzeggingsbrief en dus problemen voor mn cityconnect activatie.
ADSL is dus uitgesloten.
Er is dan nog een 2 maanden optie bij telenet. Een kabel modem heb ik niet. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voor je bij telenet online bent? (de activatieperiode) En is de modem daar onder waarborg?
Of andere alternatieven?
Dommel zegt dat als ik mijn lijn door belgacom laat activeren dan krijgen hun een opzeggingsbrief en dus problemen voor mn cityconnect activatie.
ADSL is dus uitgesloten.
Er is dan nog een 2 maanden optie bij telenet. Een kabel modem heb ik niet. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voor je bij telenet online bent? (de activatieperiode) En is de modem daar onder waarborg?
Of andere alternatieven?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Bij TN kan dit soms de volgende dag... maar soms ook twee weken... is dus niet echt te voorspellen. De TN modem krijg je in bruikleen, maar je moet wel activatie betalen die je dus kwijt bent.Freakazoid schreef:Er is dan nog een 2 maanden optie bij telenet. Een kabel modem heb ik niet. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voor je bij telenet online bent? (de activatieperiode) En is de modem daar onder waarborg?
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
er is nu actie bij telenet, 2 maanden gratis pack, activatie & installatie gratisr2504 schreef:Bij TN kan dit soms de volgende dag... maar soms ook twee weken... is dus niet echt te voorspellen. De TN modem krijg je in bruikleen, maar je moet wel activatie betalen die je dus kwijt bent.Freakazoid schreef:Er is dan nog een 2 maanden optie bij telenet. Een kabel modem heb ik niet. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voor je bij telenet online bent? (de activatieperiode) En is de modem daar onder waarborg?
http://telenet.be/870/0/1/nl/thuis/adsl-promotie.html enige probleem, je hangt er een jaar aan vast en dat wil je echt niet
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Is nochtans een aanbod dat ik ook zou overwegen maar het is wel een proefaanbod van 2 maanden,niet tevreden,geld terug garantie,ik heb zelf deze morgen contact opgenomen met telenet over deze actie en men verteld mij dat indien je na 2 maanden niet tevreden bent je je geld terugkrijgt en het contract stopt .xenne schreef:er is nu actie bij telenet, 2 maanden gratis pack, activatie & installatie gratisr2504 schreef:Bij TN kan dit soms de volgende dag... maar soms ook twee weken... is dus niet echt te voorspellen. De TN modem krijg je in bruikleen, maar je moet wel activatie betalen die je dus kwijt bent.Freakazoid schreef:Er is dan nog een 2 maanden optie bij telenet. Een kabel modem heb ik niet. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voor je bij telenet online bent? (de activatieperiode) En is de modem daar onder waarborg?
http://telenet.be/870/0/1/nl/thuis/adsl-promotie.html enige probleem, je hangt er een jaar aan vast en dat wil je echt niet
Dus de cityconnect mensen onder ons die aan het wachten zijn en waar het abonnement bijna van verlopen is (waaronder ik) hebben volgens mij maar 2 opties .
Wachten op een snelle oplevering van cityconnect(liefst volgende week)
Of het proefaanbod van telenet overwegen van 2 maanden .
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Dit is de promotie waar ik het over heb,je kan die zelf combineren met gratis draadloze installlatie volgens de helpdesk van telenet.fieldoxide schreef:Is nochtans een aanbod dat ik ook zou overwegen maar het is wel een proefaanbod van 2 maanden,niet tevreden,geld terug garantie,ik heb zelf deze morgen contact opgenomen met telenet over deze actie en men verteld mij dat indien je na 2 maanden niet tevreden bent je je geld terugkrijgt en het contract stopt .xenne schreef:er is nu actie bij telenet, 2 maanden gratis pack, activatie & installatie gratisr2504 schreef:Bij TN kan dit soms de volgende dag... maar soms ook twee weken... is dus niet echt te voorspellen. De TN modem krijg je in bruikleen, maar je moet wel activatie betalen die je dus kwijt bent.Freakazoid schreef:Er is dan nog een 2 maanden optie bij telenet. Een kabel modem heb ik niet. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voor je bij telenet online bent? (de activatieperiode) En is de modem daar onder waarborg?
http://telenet.be/870/0/1/nl/thuis/adsl-promotie.html enige probleem, je hangt er een jaar aan vast en dat wil je echt niet
Dus de cityconnect mensen onder ons die aan het wachten zijn en waar het abonnement bijna van verlopen is (waaronder ik) hebben volgens mij maar 2 opties .
Wachten op een snelle oplevering van cityconnect(liefst volgende week)
Of het proefaanbod van telenet overwegen van 2 maanden .
http://telenet.be/5/0/1/nl/thuis.html
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Dit is de link naar de algemene voorwaarden van de post van r2504fieldoxide schreef:Dit is de promotie waar ik het over heb,je kan die zelf combineren met gratis draadloze installlatie volgens de helpdesk van telenet.fieldoxide schreef:Is nochtans een aanbod dat ik ook zou overwegen maar het is wel een proefaanbod van 2 maanden,niet tevreden,geld terug garantie,ik heb zelf deze morgen contact opgenomen met telenet over deze actie en men verteld mij dat indien je na 2 maanden niet tevreden bent je je geld terugkrijgt en het contract stopt .xenne schreef:er is nu actie bij telenet, 2 maanden gratis pack, activatie & installatie gratisr2504 schreef: Bij TN kan dit soms de volgende dag... maar soms ook twee weken... is dus niet echt te voorspellen. De TN modem krijg je in bruikleen, maar je moet wel activatie betalen die je dus kwijt bent.
http://telenet.be/870/0/1/nl/thuis/adsl-promotie.html enige probleem, je hangt er een jaar aan vast en dat wil je echt niet
Dus de cityconnect mensen onder ons die aan het wachten zijn en waar het abonnement bijna van verlopen is (waaronder ik) hebben volgens mij maar 2 opties .
Wachten op een snelle oplevering van cityconnect(liefst volgende week)
Of het proefaanbod van telenet overwegen van 2 maanden .
http://telenet.be/5/0/1/nl/thuis.html
http://telenet.be/877/0/1/nl/Tariefinfo ... arden.html
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
klinkt goed, maar ik zou nog graag eens de algemene voorwaarden zien. alles is gratis, maar blijft dat zo als je na 2 maanden besluit telenet niet te pakken ??fieldoxide schreef:Dit is de promotie waar ik het over heb,je kan die zelf combineren met gratis draadloze installlatie volgens de helpdesk van telenet.
http://telenet.be/5/0/1/nl/thuis.html
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Hier is de link naar de algemene voorwaarden.xenne schreef:klinkt goed, maar ik zou nog graag eens de algemene voorwaarden zien. alles is gratis, maar blijft dat zo als je na 2 maanden besluit telenet niet te pakken ??fieldoxide schreef:Dit is de promotie waar ik het over heb,je kan die zelf combineren met gratis draadloze installlatie volgens de helpdesk van telenet.
http://telenet.be/5/0/1/nl/thuis.html
Ziet er op het eerste zicht duidelijk uit.
Ik denk er toch sterk over na om dit voorlopig te nemen tot de oplevering van cityconnect want vandaag is het reeds vrijdag en NOG STEEDS NIKS gezien van oplevering,zeer triestig,altijd maar uitstellen en uitstellen .
Vandaag neem ik een beslissing .
Trouwens ik vraag mij af of dat zo maar wettelijk mag die oplevering blijven uitstellen en uitstellen,vandaag ook maar eens een telefoontje doen naar testaankoop.
http://telenet.be/877/0/1/nl/Tariefinfo ... arden.html
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
klinkt goed, maar ik zou nog graag eens de algemene voorwaarden zien. alles is gratis, maar blijft dat zo als je na 2 maanden besluit telenet niet te pakken ??[/quote]xenne schreef:http://telenet.be/5/0/1/nl/thuis.html
Toch wel opletten met dit... "De activeringskost, het verbruik, de eventuele installatiekost en de prijs van de eventueel aangekochte hardware (bijv. netwerkkaart, Powerline-adapter,…) worden niet terugbetaald."
Men maakt wel melding van gratis installatie, maar bij Telenet weet je nooit... zorg dat je dus steeds nakijkt wat de technieker op de bon plaatst, en teken nooit iets af zonder dat alles expliciet is vermeld.