korting van 1 euro mits domiciliëring bij Belgacom

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
eco racer
Plus Member
Plus Member

is het toekennen van reductie van bvb 1 euro/maand zoals bij Belgacom, mits domiciliëring, legaal en niet discriminerend, aangezien niet alle klanten Belgacom blindelings toestemming willen geven geld van de rekening te halen ... en daardoor 12 euro per jaar meer moeten betalen dan de anderen! :twisted:
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Dommel doet hetzelfde, net zoals vele anderen.

Ik stel me nog altijd vragen bij de wettelijkheid hiervan. Een supplement aanrekenen voor een betaling die niet via domiciliëring gaat is onwettig. Doch het omgekeerde (korting geven voor wie via domiciliëring betaalt) niet? Als dat echt zo is, dan is die nieuwe wet (van kracht sinds begin dit jaar dacht ik) een grote farce.

Iemand die echt uitsluitsel kan bieden of het desnoods eens kan navragen bij Test-Aankoop ofzo? :?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

laat het maar zo, anders schaffen ze die korting misschien nog af.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Als ik met overschrijving met memodatum betaal staat mijn geld 3 weken langer op mijn rekening en heb ik die 12€ op 't einde van 't jaar terug verdient. (Moest ik Belgacom hebben natuurlijk.)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Korting geven is legaal, 1 EuR meer vragen omdat je niet met domiciliëring betaald is illegaal.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Korting geven is legaal, 1 EuR meer vragen omdat je niet met domiciliëring betaald is illegaal.
Dank u, heren wetschrijvers... :roll:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

ZMD schreef:Als ik met overschrijving met memodatum betaal staat mijn geld 3 weken langer op mijn rekening en heb ik die 12€ op 't einde van 't jaar terug verdient. (Moest ik Belgacom hebben natuurlijk.)
40 * 12 * +/- 1 % (veel meer heb je niet op een zichtrekening) is nog geen 5 euro. En dat moet je dan nog terugrekenen naar die 3 weken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Goztow schreef:40 * 12 * +/- 1 % (veel meer heb je niet op een zichtrekening) is nog geen 5 euro. En dat moet je dan nog terugrekenen naar die 3 weken.
Ik heb 3% op mijn zichtrekening... ;)

Maar goed, je hebt uiteraard gelijk dat je dit niet kan terugverdienen. Best schandalig eigenlijk, het ganse korting-domiciliëringsverhaal. En de heren politici denken niet dat het nuttig is deze wet te herzien dan? :roll:
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

cloink schreef:
Goztow schreef:40 * 12 * +/- 1 % (veel meer heb je niet op een zichtrekening) is nog geen 5 euro. En dat moet je dan nog terugrekenen naar die 3 weken.

Maar goed, je hebt uiteraard gelijk dat je dit niet kan terugverdienen. Best schandalig eigenlijk, het ganse korting-domiciliëringsverhaal. En de heren politici denken niet dat het nuttig is deze wet te herzien dan? :roll:
Ik zie niet in wat er mis is met de wet.
Met domociëlering is Belgacom zeker dat je altijd op tijd betaald en daarom krijg je korting. Daar is toch niets mis mee?
Caey
Pro Member
Pro Member

hellsnake schreef:
cloink schreef:

Met domociëlering is Belgacom zeker dat je altijd op tijd betaald en daarom krijg je korting. Daar is toch niets mis mee?
Tot er iets mis loopt met een factuur, geld terug krijgen is altijd onderhevig aan de wet van behoud van miserie..
Als je je rekening niet betaald dan komt hollebollegijs dat hier wel eventjes melden voor u.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

op zich is de wet in orde. de prijs van het product is voor iedereen hetzelfde. dat is anders wanneer er een extra kost wordt aangerekend voor de manier van betalen. dan kost hetzelfde product voor de ene meer dan voor de andere.

nu krijg je korting. net zoals je een korting kan krijgen door grote volumes aan te kopen. de prijs is voor iedereen hetzelfde en kan alleen maar goedkoper worden volgens de spelregels van de leverancier.

niks mis mee
Please help, looking for a way to get rich and fast
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

BungaMan schreef:niks mis mee
Dus...

Oude situatie: het abonnement kost 34,95€ en je moet 1€ bij betalen als je niet via domiciliëring betaalt.
Kostprijs via domiciliëring: 34,95€.
Kostprijs niet via domiciliëring: 35,95€.
-> ILLEGAAL volgens de nieuwe wet.

Nieuwe situatie: het abonnement kost 35,95€ en je krijgt 1€ korting als je via domiciliëring betaalt.
-> LEGAAL volgens de nieuwe wet.

Ben ik dan de enige die dit absurd vind? Geweldig goed over nagedacht IMHO... :x
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Dmiciliëring betaalt trouwens altijd relatief laat. Als je een maand krijgt om ettbetalen, gaat het geld niet direct van je rekening, hoor. Wat BGC wel hiermee vermijdt is mensen die vergeten te betalen.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

cloink schreef:
BungaMan schreef:niks mis mee
Dus...

Oude situatie: het abonnement kost 34,95€ en je moet 1€ bij betalen als je niet via domiciliëring betaalt.
-> ILLEGAAL volgens de nieuwe wet.

Nieuwe situatie: het abonnement kost 35,95€ en je krijgt 1€ korting als je via domiciliëring betaalt.
-> LEGAAL volgens de nieuwe wet.

Ben ik dan de enige die dit absurd vind? Geweldig goed over nagedacht IMHO... :x
beuracratie...
Lion
Pro Member
Pro Member

Goztow schreef:Dmiciliëring betaalt trouwens altijd relatief laat. Als je een maand krijgt om ettbetalen, gaat het geld niet direct van je rekening, hoor. Wat BGC wel hiermee vermijdt is mensen die vergeten te betalen.
Wel even alles goe opvolgen hoor uw rekeningen
Met domiciliëring reeds van de rekening een paar dagen na de uitgifte van de factuur
Bij sommigen is het reeds van uw rekening vooraleer de factuur in uw bus zit via de post
Misschien praktisch voor de personen die hoge inkomsten hebben en nooit eens uitgaven moeten plannen
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

En als er eens een foutje gebeurt bij hen, ben jij wel eerst je geld kwijt, en mag je smeken om het vlug terug te hebben.

Is een schandalige wet.dacht dat het ons geld was die op onze rekening staat?Daarom is het nog altijd onze keuze hoe we ons geld besteden.
Als zij hun geld te laat krijgen moeten ze actie ondernemen, niet vroeger.
ik laat hen niet toe om men rekening te plunderen, want het is altijd wel iets met hun excuses (ja meneer computerfout,dubbele aftrek, etc...)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

hellsnake schreef: Met domociëlering is Belgacom zeker dat je altijd op tijd betaald en daarom krijg je korting. Daar is toch niets mis mee?
Dus men laat je 1€ meer betalen omdat men niet zeker is dat het op tijd zal betaald worden. Dit is al even absurd als auvibel-taks op een cd.
En bovenop die 1€ die je al extra betaald, betaal je nog eens 5€ extra als je 1 dag te laat betaald.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:
ZMD schreef:Als ik met overschrijving met memodatum betaal staat mijn geld 3 weken langer op mijn rekening en heb ik die 12€ op 't einde van 't jaar terug verdient. (Moest ik Belgacom hebben natuurlijk.)
40 * 12 * +/- 1 % (veel meer heb je niet op een zichtrekening) is nog geen 5 euro. En dat moet je dan nog terugrekenen naar die 3 weken.
Ik heb gekozen voor een zicht-rekening met 3% intrest.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik pas gewoon zowieso die korting toe, domiciliëring of niet ;)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ken schreef:Ik pas gewoon zowieso die korting toe, domiciliëring of niet ;)
Eneuh, werkt dat? Nog geen klachten of reminders?
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

ZMD schreef:
Goztow schreef:
Ik heb gekozen voor een zicht-rekening met 3% intrest.
Dan nog haal je het belange niet.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Goztow schreef:
ZMD schreef:Ik heb gekozen voor een zicht-rekening met 3% intrest.
Dan nog haal je het belange niet.
Idd. 40€*(12*21 dagen)*3%/365*0.85 (15% aftrek, want het is een zichtrekening, geen spaarrekening) = 0,70 euro <<< 12 euro. Zonder aftrek is het 80 cent :lol:

Nuja ofwel vertrouwt ge het bedrijf volledig en dan krijgt ge 1 euro korting/maand. Ofwel hebt ge nooit miserie met teveel geld dat afgehaald is, en dan krijgt ge geen korting.
dbr
Premium Member
Premium Member

hellsnake schreef:
cloink schreef:
Goztow schreef:
Belgacom is nog steeds nergens zeker van want als er geen geld op je rekening staat, kan er ook niets af.
Maar het voordeel voor Belgacom of gelijk welke aanbieden of bedrijf doet even niet ter zake.
Het gaat erom dat ik vrij vertaald, geen heerlijke spacecake mag serveren als ik er meer voor vraag, maar wel als ik alle prijzen verhoog en een korting geef als je geen spacecake eet mag dat wel.

Dat is de fout waar het hier om draait het kan wettelijk in orde zijn, maar het is krom.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”