het was hier anders toch veel langer,van ergens in de namiddag.bij anderen ook?
Ale content dat mn verbinding wss niet weg was met de kou.=>
Ik kreeg in zone 09 een mooi ip adresje maar geraakte er nergens mee. Nu .... deze morgen werkte alles echter weer naar behoren.
outage in gent between 11.30 pm and 02.00 am
- yama
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
December 23 - 2007 - 2:28 AM POSTED: [ dommel.com servicecenter]
onderwerp: outage in gent,brussels and antwerp-region
due to a fibercut in brussels we have experienced a general dsl-outage in gent,antwerp and brussels between 11.30 pm and 02.00 am. the oncall-engineer has been dispatched onsite at 0.00 am. the problem has been solved now and all services are operational again.
onderwerp: outage in gent,brussels and antwerp-region
due to a fibercut in brussels we have experienced a general dsl-outage in gent,antwerp and brussels between 11.30 pm and 02.00 am. the oncall-engineer has been dispatched onsite at 0.00 am. the problem has been solved now and all services are operational again.
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/4585336387.png)
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Hoe redundant kun je zijn tegen 'fibercuts'? :p Stel, je hebt 10 uplinks, ze worden alle 10 doorgeknipt, was je dan niet super redundant? :)Oei oei
precies nog nooit van redundantie gehoord dan
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
zolang dat je geen disconnects ervaart zou ik er mij niet veel van aantrekken.a3ke schreef:Da hier ook wel ma hoe stabiel da zal blijven met nog maar 6 db sync DL ipv gewoonlijk 18-20
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
idem,gans het jaar hier 6-7Db, heel zelden een probleem.xenne schreef:zolang dat je geen disconnects ervaart zou ik er mij niet veel van aantrekken.a3ke schreef:Da hier ook wel ma hoe stabiel da zal blijven met nog maar 6 db sync DL ipv gewoonlijk 18-20
SDH biedt genoeg mogelijkheden om je netwerk redundant uit te voeren. Denk maar aan fiberring structuren. Als je maar 1 fiber punt tot punt gebruikt, zonder enige protectie, zoek je problemen natuurlijk.Goendi schreef:Hoe redundant kun je zijn tegen 'fibercuts'?Oei oei
precies nog nooit van redundantie gehoord danStel, je hebt 10 uplinks, ze worden alle 10 doorgeknipt, was je dan niet super redundant?
DE echte vraag is natuurlijk wie de zorg over het punt van de cut heeft.Mr.T schreef:SDH biedt genoeg mogelijkheden om je netwerk redundant uit te voeren. Denk maar aan fiberring structuren. Als je maar 1 fiber punt tot punt gebruikt, zonder enige protectie, zoek je problemen natuurlijk.Goendi schreef:Hoe redundant kun je zijn tegen 'fibercuts'?Oei oei
precies nog nooit van redundantie gehoord danStel, je hebt 10 uplinks, ze worden alle 10 doorgeknipt, was je dan niet super redundant?
Dommel of BGC? Vorige grote outtage was iets gelijkaardigs, en was door een menselijke fout in de BGC centrale in Gent. BGC hun verantwoordelijkheid dus.
Eig. weten we dus niet genoeg om de vinger te wijzen op het moment.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
Aangezien dommel niet met de vinger wijst naar BGC, mogen we er volgens mij vanuit gaan dat het onder Dommel valtDraco888 schreef:DE echte vraag is natuurlijk wie de zorg over het punt van de cut heeft.
Dommel of BGC? Vorige grote outtage was iets gelijkaardigs, en was door een menselijke fout in de BGC centrale in Gent. BGC hun verantwoordelijkheid dus.
Eig. weten we dus niet genoeg om de vinger te wijzen op het moment.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Hmmm... Zou Dommel dan zijn eigen glasvezelnetwerk hebben???kUmbro schreef:... Aangezien dommel niet met de vinger wijst naar BGC, mogen we er volgens mij vanuit gaan dat het onder Dommel valt
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Elke OLO heeft eigen fiber, das niet noodzakelijk hetzelfde als eigen glasvezelnetwerk. Ook zijn de fiber aansluitingen op BROBA centrales de verantwoordelijkheid van Belgacom dacht ik.Hmmm... Zou Dommel dan zijn eigen glasvezelnetwerk hebben???
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
en opgestaan en modem hing vast sinds vannacht , reset e, terug 20-22 Dblaurens7 schreef:idem,gans het jaar hier 6-7Db, heel zelden een probleem.xenne schreef:zolang dat je geen disconnects ervaart zou ik er mij niet veel van aantrekken.a3ke schreef:Da hier ook wel ma hoe stabiel da zal blijven met nog maar 6 db sync DL ipv gewoonlijk 18-20
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- yama
- Premium Member
Zie en dan nog zeggen dat ze niet communicerendaxer schreef:Eén dag later alweer problemen, ditmaal wordt de verantwoordelijke wel genoemd. Volgens mij dezelfde als een dag eerder.
Mvg,
daxer.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Yama, je avatar is grappig, maar té groot zowel in volume als omvang ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
De meeste (lees: normale) mensen zetten dan even geen avateryama schreef:Lord Utopia schreef:Yama, je avatar is grappig, maar té groot zowel in volume als omvang
Ja weet het daarom zal hij er niet lang staan is temporary tot ik een ander
gevonden heb .
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- yama
- Premium Member
hellsnake schreef:De meeste (lees: normale) mensen zetten dan even geen avateryama schreef:Lord Utopia schreef:Yama, je avatar is grappig, maar té groot zowel in volume als omvang
Ja weet het daarom zal hij er niet lang staan is temporary tot ik een ander
gevonden heb .
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Op 24 december om 23 uur waren er ook problemen in Gent, heb het aan de levende wijze ondervonden toen ik iets wou tonen aan de gasten bij mijn ouders . De DSL viel heel de tijd weg, gisteren geen problemen dus zal het maar eenmalig geweest zijn.