overstappen telenet naar dommel
Hallo,
Ik zou graag overstappen naar dommel, maar mijn ouders zouden eerst willen weten wat het allemaal gaat kosten en hoe het zit met activeren enzo ...
Kun je je nummer behouden ?
En moet je gewoon naa de belgacom winkel een discovery lijn laten aansluiten, een adsl modem kopen, aansluiten en dan naar dommel, site en dat daar activeren of heb ik het mis ?
en als ik internet heb van dommel moet je dan pas je telenet annuleren ?
en kan je met je oude router blijven werken ?
of moet je dan ook een nieuwe kopen, of koop je dan best onmiddelijk een combinatie van modem/router?
Ik zou graag overstappen naar dommel, maar mijn ouders zouden eerst willen weten wat het allemaal gaat kosten en hoe het zit met activeren enzo ...
Kun je je nummer behouden ?
En moet je gewoon naa de belgacom winkel een discovery lijn laten aansluiten, een adsl modem kopen, aansluiten en dan naar dommel, site en dat daar activeren of heb ik het mis ?
en als ik internet heb van dommel moet je dan pas je telenet annuleren ?
en kan je met je oude router blijven werken ?
of moet je dan ook een nieuwe kopen, of koop je dan best onmiddelijk een combinatie van modem/router?
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
het dagelijkse ik-stap-over-van-telenet-naar-dommel topic
vandaag mag iemand anders het uitleggen 


Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Informeer u maar eerst eens goed hoe het daar zit.
Ik ken er een paar die overgestapt zijn van zowel Telenet als Belgacom en die hebben er al spijt van.
ze geven naar het schijnt echt niet de hoge snelheden die ze beloven en wanneer er ergens een probleem is zijn ze onbereikbaar.
Ik ken er een paar die overgestapt zijn van zowel Telenet als Belgacom en die hebben er al spijt van.
ze geven naar het schijnt echt niet de hoge snelheden die ze beloven en wanneer er ergens een probleem is zijn ze onbereikbaar.
Laatst gewijzigd door thailand 18 dec 2007, 19:08, in totaal 1 gewijzigd.
Ben ook in augustus overgestapt van Telenet naar Dommel. Telefoon heb ik gewoon belgacom genomen.
Allereerst heb ik een mail naar dommel gestuurd hoever ik van de centrale zat. Volgens hen zat ik op amper 350m van een centrale. Dus qua snelheid was ik al zeker
Kijk eerst of je je jaarcontract bij Telenet hebt uitgedaan. Ik zat al bijna sinds het begin bij Telenet dus dat was al een probleem van de baan.
Daarna heb ik gebeld naar de klantendienst van Belgacom dat ik wou overstappen en hen specifiek gevraagd met behoud van het telefoonnummer. Dat was broodnodig want mijn ouders hebben een traiteurzaak. Of je kan naar een Belgacom winkel gaan maar dat heb dus niet gedaan
Heb gewoon klassieke lijn genomen. Kwam voordeliger uit voor de zaak. Een paar dagen later document ontvangen van Belgacom die ik dan ondertekend heb en opgestuurd.
Dan een brief ontvangen wanneer de belgacom technieker zou komen. Duurt wel een tijdje. Toen hij hier was zat hij amper 10 minuten in de kelder. Kan ook zijn dat wij al vroeger belgacom telefoon hadden. Toen die weg was zat ik dus gewoon bij Belgacom
Dan naar website van Dommel en telefoonnr ingetikt om te zien of ik aansluitbaar was op het adsl netwerk. Test geslaagd en direkt mijn internet besteld. Contract en domiciliatie gekregen via email ondertekend en vlug naar mijn krantenwinkel gelopen om die te laten doorfaxen. Dan mijn adsl modem inclusief router + splitters gaan kopen in de MM. Is een een wireless van linksys. Werkt perfect.
Mail gekregen van Dommel met login en paswoord. Direkt ingelogd in het userpanel en mijn emailadressen aangemaakt. Daar gezien dat het zo'n tweetal weken duurt voor installatie. Toen mijn adsl lijn actief was natuurlijk zo blij als een kind en daar ondervonden dat het niet Telenet maar wel Dommel die de wereld voor je opent
Pas nadat mijn adsl actief was heb ik een opzegformulier van telenet gedownd en daar mijn telefonie en internet opgezegd en aangetekend verstuurd. Opzeg verliep zonder probs. Bevestigingsbrief van Telenet gekregen dat internet word afgsloten. Kon daana dus mijn telenet emailadres ook niet meer gebruiken.
Actievatiekosten Belgacom en Dommel weet ik niet meer.
Allereerst heb ik een mail naar dommel gestuurd hoever ik van de centrale zat. Volgens hen zat ik op amper 350m van een centrale. Dus qua snelheid was ik al zeker

Kijk eerst of je je jaarcontract bij Telenet hebt uitgedaan. Ik zat al bijna sinds het begin bij Telenet dus dat was al een probleem van de baan.
Daarna heb ik gebeld naar de klantendienst van Belgacom dat ik wou overstappen en hen specifiek gevraagd met behoud van het telefoonnummer. Dat was broodnodig want mijn ouders hebben een traiteurzaak. Of je kan naar een Belgacom winkel gaan maar dat heb dus niet gedaan

Dan een brief ontvangen wanneer de belgacom technieker zou komen. Duurt wel een tijdje. Toen hij hier was zat hij amper 10 minuten in de kelder. Kan ook zijn dat wij al vroeger belgacom telefoon hadden. Toen die weg was zat ik dus gewoon bij Belgacom
Dan naar website van Dommel en telefoonnr ingetikt om te zien of ik aansluitbaar was op het adsl netwerk. Test geslaagd en direkt mijn internet besteld. Contract en domiciliatie gekregen via email ondertekend en vlug naar mijn krantenwinkel gelopen om die te laten doorfaxen. Dan mijn adsl modem inclusief router + splitters gaan kopen in de MM. Is een een wireless van linksys. Werkt perfect.
Mail gekregen van Dommel met login en paswoord. Direkt ingelogd in het userpanel en mijn emailadressen aangemaakt. Daar gezien dat het zo'n tweetal weken duurt voor installatie. Toen mijn adsl lijn actief was natuurlijk zo blij als een kind en daar ondervonden dat het niet Telenet maar wel Dommel die de wereld voor je opent

Pas nadat mijn adsl actief was heb ik een opzegformulier van telenet gedownd en daar mijn telefonie en internet opgezegd en aangetekend verstuurd. Opzeg verliep zonder probs. Bevestigingsbrief van Telenet gekregen dat internet word afgsloten. Kon daana dus mijn telenet emailadres ook niet meer gebruiken.
Actievatiekosten Belgacom en Dommel weet ik niet meer.
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6415
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Overloop de onderwerpen in het sub-forum Dommel eens. Dat scheelt een hoop typwerk om je vragen te beantwoorden. Jouw vragen zijn hier al zo dikwijls gesteld en beantwoord dat je met het lezen wel even zoet bent.
Het forum heeft trouwens een handige zoekfunctie.
Het forum heeft trouwens een handige zoekfunctie.

Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
ah ja? ik ben ze hier anders nog niet tegen gekomen zennethailand schreef:Ik ken er een paar die overgestapt zijn van zowel Telenet als Belgacom en die hebben er al spijt van.

Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6415
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
't Schijnt dat ze daar zelfs kindjes opeten...thailand schreef:Informeer u maar eerst eens goed hoe het daar zit.
Ik ken er een paar die overgestapt zijn van zowel Telenet als Belgacom en die hebben er al spijt van.
ze geven naar het schijnt echt niet de hoge snelheden die ze beloven en wanneer er ergens een probleem is zijn ze onbereikbaar.

Als je van BC naar Dommel gaat heb je EXACT dezelfde snelheid want je zit op hetzelfde turboline netwerk. Bij problemen open je een ticket, duurt het te lang eer ze antwoorden dan bel je. Zo heb je direct antwoord.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik ook niet behalve mensen die de helpdesk niet zo snel vinden, maar dat vind ik ook, daarom heb ik er geen spijt van.xenne schreef:ah ja? ik ben ze hier anders nog niet tegen gekomen zennethailand schreef:Ik ken er een paar die overgestapt zijn van zowel Telenet als Belgacom en die hebben er al spijt van.
Waar gaan we die vinden??Ik ken er een paar die overgestapt zijn van zowel Telenet als Belgacom en die hebben er al spijt van.
Ben onlangs zelf overgestapt van Telenet naar Dommel en heb alleen spijt dat ik geen maanden vroeger ben overgestapt .....

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
dito. Akkoord als je downt is het minder snel maar surfsnelheid blijft hetzelfde.mala schreef:Waar gaan we die vinden??Ik ken er een paar die overgestapt zijn van zowel Telenet als Belgacom en die hebben er al spijt van.
Ben onlangs zelf overgestapt van Telenet naar Dommel en heb alleen spijt dat ik geen maanden vroeger ben overgestapt .....
- yama
- Premium Member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Ge bedoeld zekers het city connect prob voor het ogenblik .thailand schreef:Informeer u maar eerst eens goed hoe het daar zit.
Ik ken er een paar die overgestapt zijn van zowel Telenet als Belgacom en die hebben er al spijt van.
ze geven naar het schijnt echt niet de hoge snelheden die ze beloven en wanneer er ergens een probleem is zijn ze onbereikbaar.
Want ben zelf paar maand trg overgestapt van telenet /turbo naar netconnect en beklaag me nog altijd niet.
Natuurlijk is het antw op mails en tickets laat ons zeggen een ramp en is voor verbetering vatbaar.

heb wat rondgekeken en dit gevonden=
-Ik koop een ADSL modem
-Ik activeer een Belgacomlijn (via actie kost me dat 0,00 EUR)
-Ik vraag een discovery lijn aan (geen extra kosten?) (6.5 EUR/maand)
-Ik vraag bij Dommel via website een netconnect abbonement aan (actievatie 20.00 EUR + 35.99 EUR/maand)
-Als ik bij Dommel na 5 dagen mijn ???? heb gehad stuur ik mijn opzeggingsformulier naar Telenet
-na 10 dagen (max.) is alles geactiveerd, modem geinstalleerd, en zit ik op Dommel.
-Telenet zou dan ondertussen ook opgezegd zijn
Nu om die adsl modem aan te sluiten, is dit gewoon kabel van telefoon erin steken en klaar ?
en kan je achter die adsl modem nog je router steken ?
en ik heb gelezen dat er 2 soorten adsl lijnen zijn, ik heb nog een oude die er al lagen van voor ik telenet had wss al meer dan 10 jaar ...
welke is dit dan ?
zou ik deze modem kunnen gebruiken om mijn 2 computers aan te sluiten ?= http://tones.be/shop_product.php?idx=101628
-Ik koop een ADSL modem
-Ik activeer een Belgacomlijn (via actie kost me dat 0,00 EUR)
-Ik vraag een discovery lijn aan (geen extra kosten?) (6.5 EUR/maand)
-Ik vraag bij Dommel via website een netconnect abbonement aan (actievatie 20.00 EUR + 35.99 EUR/maand)
-Als ik bij Dommel na 5 dagen mijn ???? heb gehad stuur ik mijn opzeggingsformulier naar Telenet
-na 10 dagen (max.) is alles geactiveerd, modem geinstalleerd, en zit ik op Dommel.
-Telenet zou dan ondertussen ook opgezegd zijn
Nu om die adsl modem aan te sluiten, is dit gewoon kabel van telefoon erin steken en klaar ?
en kan je achter die adsl modem nog je router steken ?
en ik heb gelezen dat er 2 soorten adsl lijnen zijn, ik heb nog een oude die er al lagen van voor ik telenet had wss al meer dan 10 jaar ...
welke is dit dan ?
zou ik deze modem kunnen gebruiken om mijn 2 computers aan te sluiten ?= http://tones.be/shop_product.php?idx=101628
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Hey gunstn
Misschien moet je eerst is naar dit topic kijken en als er iets aan ontbreekt kunnen we die direct verduidelijken.
Zo ben jij en al die na jou ook meteen geholpen
Misschien moet je eerst is naar dit topic kijken en als er iets aan ontbreekt kunnen we die direct verduidelijken.
Zo ben jij en al die na jou ook meteen geholpen

Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
overzicht is heel goed
We zouden nu gewoon onze telefonie van telenet behouden(gratis telefoneren etc) en gewoon zo'n discovery line laten installeren en dan een draadloze modem kopen en das al dat we nodig hebben, en dat gewoon die stappen volgen op die andere pagina
ok, merci voor de info
We zouden nu gewoon onze telefonie van telenet behouden(gratis telefoneren etc) en gewoon zo'n discovery line laten installeren en dan een draadloze modem kopen en das al dat we nodig hebben, en dat gewoon die stappen volgen op die andere pagina

ok, merci voor de info

- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
mocht het iemand interesseren, ik sta hier nog met een Linksys WAG200Gwaar ik vanaf moet, wegens dubbel gebruik - gekocht eind augustus, dus nog met enkele jaren garantie - potk
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
annex a = analoog ; annex b = isdn. 't is praktisch overal analoog ja.gunstn schreef:Ik heb gezien op het internet dat er een verschil is tussen analoog en isdn, dit zal wel analoog zijn zeker als het al redelijk oud is ...?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Klopt ongeveer.gunstn schreef:heb wat rondgekeken en dit gevonden=
-Ik koop een ADSL modem
-Ik activeer een Belgacomlijn (via actie kost me dat 0,00 EUR)
-Ik vraag een discovery lijn aan (geen extra kosten?) (6.5 EUR/maand)
-Ik vraag bij Dommel via website een netconnect abbonement aan (actievatie 20.00 EUR + 35.99 EUR/maand)
-Als ik bij Dommel na 5 dagen mijn ???? heb gehad stuur ik mijn opzeggingsformulier naar Telenet
-na 10 dagen (max.) is alles geactiveerd, modem geinstalleerd, en zit ik op Dommel.
-Telenet zou dan ondertussen ook opgezegd zijn
Nu om die adsl modem aan te sluiten, is dit gewoon kabel van telefoon erin steken en klaar ?
en kan je achter die adsl modem nog je router steken ?
en ik heb gelezen dat er 2 soorten adsl lijnen zijn, ik heb nog een oude die er al lagen van voor ik telenet had wss al meer dan 10 jaar ...
welke is dit dan ?
zou ik deze modem kunnen gebruiken om mijn 2 computers aan te sluiten ?= http://tones.be/shop_product.php?idx=101628
Die 10 dagen, tjah da hangt af van BGC hun goodwill he, ofte "hoe druk ze het hebben op het moment".
Voor de modem: op elk contactdoosje (waar een telefoon of fax op aangesloten is) moet je een splitter steken, te koop overal, maar aan te raden in een BGC winkel.
In deze splitter steek je je modem, en eventueel kun je op de splitter ook nog een telefoon of fax steken. (wijst zich snel uit als ge de splitter ziet).
Ge kunt ook een fullrate splitter installeren, dan hebt ge die afzonderlijke splitters niet nodig. Maar das iets wat ge zelf moet uitmaken.
Oh ja t'is ook aan te raden is na te vragen hoever ge van de centrale zou zitten, want das een belangrijke variabele voor de snelheid en stabiliteit van uw lijn.
Een mogelijkheid die ik hier al heb gesuggereerd zien is bij BGC een test adsl abbo te vragen (vrijblijvend zolang ge voor het einde van de 3 maanden(?) opzegt. dan weet ge aan welke snelheden ge u kunt verwachten, aangezien Dommel de BGC infrastructuur gebruikt, en overschakelen van BGC-> Dommel pap gemakkelijk is. Je kan BGC en Dommel accounts zelfs samen gebruiken omdat ze beide op Turbonet zitten.
Als der geen telefoon of fax op de lijn zit hebt ge zelfs ni eens ne splitter nodig als ik het goed voorheb. (wel zo een stekker om uw modem op an te sluiten, als de niet bij de modem bijzit).gunstn schreef:Zal morgen is bellen naar dommel
en normaal zou ik maar 1 splitter nodig hebben dan, want ik ga mijn telefoon houden van telenet, dus ik moet alleen maar mijn modem aansluiten dan ...
hmmm, blijkbaar zijn ze niet open ...
wss met de feestdagen zeker ?
Als ik zou informeren bij een andere adsl provider zou dit dan ook kloppen ?
en moet je daarvoor een adsl nummer geven ?
of kunnen ze dit gewoon met een adres ?
Maar zo'n centrale is dat zo'n kleine witte kast, of een grote groene ?
want der staat hier op 500-750 meter zo'n grote groene kast ...
of is dit van de elektriciteit ?
wss met de feestdagen zeker ?
Als ik zou informeren bij een andere adsl provider zou dit dan ook kloppen ?
en moet je daarvoor een adsl nummer geven ?
of kunnen ze dit gewoon met een adres ?
Maar zo'n centrale is dat zo'n kleine witte kast, of een grote groene ?
want der staat hier op 500-750 meter zo'n grote groene kast ...
of is dit van de elektriciteit ?
Andere kunnen u dit ook zeggen.
Beste is is naar BGC zelf te bellen om het te vragen (zeg ze dat ge nadenkt om bij hun ADSL te pakken, maar laat het u ni aansmeren he
).
Ze kunnen de afstand adhv uw adres bij benadering bepalen, maar meest accurate is als ge zelf al een BGC lijn liggen hebt, of anders de tel geven van een van uw geburen (wel zelfde kant van de straat he).
Beste is is naar BGC zelf te bellen om het te vragen (zeg ze dat ge nadenkt om bij hun ADSL te pakken, maar laat het u ni aansmeren he

Ze kunnen de afstand adhv uw adres bij benadering bepalen, maar meest accurate is als ge zelf al een BGC lijn liggen hebt, of anders de tel geven van een van uw geburen (wel zelfde kant van de straat he).
Ok, zal donderdag dan is bellen, ze zijn morgen ook nog toe ...
kzal dan het nummer van de buren ofzo geven
thx voor de info
Heb email gehad van edpnet en die zeiden dat ze het niet meer kunnen bekijken sinds januari 2007 ...
maar ik zal mijn pa morgen is laten bellen naar belgacom (daar ik morgen heel de tijd niet thuis zal zijn)
We zitten op anderhalve kilometer van de centrale, dus dat is redelijk goed
morgen is naar belgacom winkel om discovery line aan te vragen
dat opzeggen bij telenet als ge daar al meer als 3 jaar klant zijd ebde dan nog verplichten met iets van een jaar, of is da het eerste jaar dade moet uitzitten, en dade dan gelijk waneer kunt opzeggen?
En wij gaan ons telefonie houden van telenet, laten ze dan die modem hier gewoon staan ?
kzal dan het nummer van de buren ofzo geven

thx voor de info

Heb email gehad van edpnet en die zeiden dat ze het niet meer kunnen bekijken sinds januari 2007 ...
maar ik zal mijn pa morgen is laten bellen naar belgacom (daar ik morgen heel de tijd niet thuis zal zijn)
We zitten op anderhalve kilometer van de centrale, dus dat is redelijk goed

morgen is naar belgacom winkel om discovery line aan te vragen

dat opzeggen bij telenet als ge daar al meer als 3 jaar klant zijd ebde dan nog verplichten met iets van een jaar, of is da het eerste jaar dade moet uitzitten, en dade dan gelijk waneer kunt opzeggen?
En wij gaan ons telefonie houden van telenet, laten ze dan die modem hier gewoon staan ?
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
primagunstn schreef:We zitten op anderhalve kilometer van de centrale, dus dat is redelijk goed
na een jaar kan je gewoon contract opzeggen, wel met opzegperiode van 1 maand.dat opzeggen bij telenet als ge daar al meer als 3 jaar klant zijd ebde dan nog verplichten met iets van een jaar, of is da het eerste jaar dade moet uitzitten, en dade dan gelijk waneer kunt opzeggen?
ik veronderstel van wel ... die modem komen ze sobieso niet halen zenneEn wij gaan ons telefonie houden van telenet, laten ze dan die modem hier gewoon staan ?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Die mannen hebben hier ook een versterker geplaats voor de kabel, zullen ze dit laten zitten, of moet ik dit is moeten vragen aan hun ?
Hopelijk gaat de installatie van alles zonder problemen
Zal blij zijn eindelijk van die mannen af te zijn :d
bon, morgen dan maar naar belgacom winkel int stad...
Discovery line aanvragen, en vragen naar hun actie omt gratis te activeren.
Die mannen moeten daarvoor toch niet komen he ?
en we moeten een lijntje trekken van waar het toekomt naar waar de modem gaat staan, kunde dat gemakkelijk zelf?(misschien info hierover ?)
Hopelijk gaat de installatie van alles zonder problemen

Zal blij zijn eindelijk van die mannen af te zijn :d
bon, morgen dan maar naar belgacom winkel int stad...
Discovery line aanvragen, en vragen naar hun actie omt gratis te activeren.
Die mannen moeten daarvoor toch niet komen he ?
en we moeten een lijntje trekken van waar het toekomt naar waar de modem gaat staan, kunde dat gemakkelijk zelf?(misschien info hierover ?)
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
alles blijft gewoon/staan/hangen. technieker sturen om dat op te ruimen zou dure zaak worden voor Telenetgunstn schreef:Die mannen hebben hier ook een versterker geplaats voor de kabel, zullen ze dit laten zitten, of moet ik dit is moeten vragen aan hun ?
ik ken het gevoelZal blij zijn eindelijk van die mannen af te zijn :d

hangt er vanaf denk ik, ligt er al een telefoonbekabeling in uw woning?Discovery line aanvragen, en vragen naar hun actie omt gratis te activeren.
Die mannen moeten daarvoor toch niet komen he ?
eigenlijk is het best om de modem zo dicht mogelijk zetten waar telefoon binnenkomt. maar een telefoonkabeltje trekken kan het kleinste kind, pak wel deftige telefoonkabel of utp kabel (zo niet van die platte brolkabel)en we moeten een lijntje trekken van waar het toekomt naar waar de modem gaat staan, kunde dat gemakkelijk zelf?(misschien info hierover ?)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
In eerste aftakdoosje kan ik niks steken want die zit achter mijn tv, en daar kan ik niets zetten, maar ik zou een kabeltje trekken van misschien 1 a 2 meter, en waar zou ik best zo'n kabeltje kopen ?
elektrowinkel ? of doe het zelf ?
en die wandcontactdoze om je stekker in te steken verkopen ze die daar ook ?
zou er misschien iemand een site hebben met alle info over hoe installeren etc van telefoonlijn .
klopt dit dat ik maar 2 koperdraadjes heb op de aftakplaatsen voor telefoon ?
elektrowinkel ? of doe het zelf ?
en die wandcontactdoze om je stekker in te steken verkopen ze die daar ook ?
zou er misschien iemand een site hebben met alle info over hoe installeren etc van telefoonlijn .
klopt dit dat ik maar 2 koperdraadjes heb op de aftakplaatsen voor telefoon ?
doe het zelf winkel.installeren van een telefoonlijn? gewoon enkele draadjes aansluiten,combinaties uitproberen,multimeter,kabeltje evt. leggen is zo'n kabelhaus.Bij brico hebben ze meer keuze uit kabelhausen en zijn ze daarvoor goedkoper.gunstn schreef:In eerste aftakdoosje kan ik niks steken want die zit achter mijn tv, en daar kan ik niets zetten, maar ik zou een kabeltje trekken van misschien 1 a 2 meter, en waar zou ik best zo'n kabeltje kopen ?
elektrowinkel ? of doe het zelf ?
en die wandcontactdoze om je stekker in te steken verkopen ze die daar ook ?
zou er misschien iemand een site hebben met alle info over hoe installeren etc van telefoonlijn .
klopt dit dat ik maar 2 koperdraadjes heb op de aftakplaatsen voor telefoon ?
Oh en wikipedia is your friend he: http://en.wikipedia.org/wiki/CAT_5
Bij externe links zijn er enkele die "wa" meer informatie geven over doe-het-zelf installeren. (voor netwerken, maar principe is zelfde, enkel kleinschaliger, voor telefoonkabel verlengen)
Bij externe links zijn er enkele die "wa" meer informatie geven over doe-het-zelf installeren. (voor netwerken, maar principe is zelfde, enkel kleinschaliger, voor telefoonkabel verlengen)
Van die cat5 die heb ik hier wel zo niet liggen ze, ik heb hier gewoon 2 koperdraden die dan gelinkt zijn aan mijn wandonctactdozen om die stekkers van de telefoon in te steken http://www.generalhk.com/image/Products/hl/HL01.JPG
zo'n maar dan vrouwkes, maar ik wil wel niet op zo'n aftappen, maar opt puur koper, maar is da juist dat dat er maar 2 zijn?
en ik zou dan die pure koper doortrekken, en dan eens uit de muur overschakelen naar cat5(kan dit ?)
want op de plaats waar ik wil aftappen heb ik geen plaats want de inbouwdoos zit al vol, beperk ik best die pure koper of komt dit niet op 1-2 meter ?
die link van wikipedia daar zie ik dat er 8 kabels zitten in die cat5, maar hoe maak ik van die 2 kabels 8 ?
zo'n maar dan vrouwkes, maar ik wil wel niet op zo'n aftappen, maar opt puur koper, maar is da juist dat dat er maar 2 zijn?
en ik zou dan die pure koper doortrekken, en dan eens uit de muur overschakelen naar cat5(kan dit ?)
want op de plaats waar ik wil aftappen heb ik geen plaats want de inbouwdoos zit al vol, beperk ik best die pure koper of komt dit niet op 1-2 meter ?
die link van wikipedia daar zie ik dat er 8 kabels zitten in die cat5, maar hoe maak ik van die 2 kabels 8 ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je gebruikt er 6 nietgunstn schreef:die link van wikipedia daar zie ik dat er 8 kabels zitten in die cat5, maar hoe maak ik van die 2 kabels 8 ?

Voor die twee meter kan je misschien beter een stukje telefoondraad zoeken... getwist dan wel, geen gewoon twee draadjes.
kga morgen is kijken in de winkel waar ik vakantiejob doe voor een oplossing 
dus zou ik puur koper aftakken, dan telefoondraadje naar de plaats waar mijn modem zalkomen, en daar gewoon overschakellen naar cat5
der zal misschien 4a5 meter tussen de plaats waar telefoon toekomt en de modem zitten
nog eenvraagske, ik heb een tijdje geleden geupgrade naar turbonet, van die expressnet, zullen ze dit zien als een nieuw contract ?

dus zou ik puur koper aftakken, dan telefoondraadje naar de plaats waar mijn modem zalkomen, en daar gewoon overschakellen naar cat5
der zal misschien 4a5 meter tussen de plaats waar telefoon toekomt en de modem zitten

nog eenvraagske, ik heb een tijdje geleden geupgrade naar turbonet, van die expressnet, zullen ze dit zien als een nieuw contract ?
Hallo
sorry voor dubbelpost, maar om toch zeker te zijn.
voor adsl van dommel hebde toch genoeg aan de 2 draadjes genoeg he ?
want hier thuis komen ze toe met 4 maar die zitten nu op een plaats die niet meer bereikbaar is, en daar al worden ze gesplitst ...
dus met die 2 kabeltjes, kunnen we dommel werkende krijgen he ?
sorry voor dubbelpost, maar om toch zeker te zijn.
voor adsl van dommel hebde toch genoeg aan de 2 draadjes genoeg he ?
want hier thuis komen ze toe met 4 maar die zitten nu op een plaats die niet meer bereikbaar is, en daar al worden ze gesplitst ...
dus met die 2 kabeltjes, kunnen we dommel werkende krijgen he ?
Dat zijn waarschijnlijk de twee koperparen die bij u toekomen.gunstn schreef:Hallo
sorry voor dubbelpost, maar om toch zeker te zijn.
voor adsl van dommel hebde toch genoeg aan de 2 draadjes genoeg he ?
want hier thuis komen ze toe met 4 maar die zitten nu op een plaats die niet meer bereikbaar is, en daar al worden ze gesplitst ...
dus met die 2 kabeltjes, kunnen we dommel werkende krijgen he ?
Normaal is daar maar steeds een (paar) van actief, hoewel sommigen beiden laten activeren om zo VB twee internetverbindingen/abbo's te gebruiken
Trouwens, als ge veel problemen mocht hebben met uw verbinding, en na een lijnmeting blijkt er iets aan de lijn te zijn, kunt ge steeds vragen u op het andere paar te zetten, kan helpen in bepaalde omstandigheden..
Mocht ge wat meer der over willen weten (ben in menne goeie vandaag

vanuit een (wijk)telefooncentrale loopt er een grote lus koper door een wijk, vaak langs weerszijden van de straat. Daarom ook dat ge moeilijk uw lijnwaarden kunt vergelijken met iemand die aan de andere kant van de straat woont, en beste een naaste gebuur neemt.
Een normale telefoon/adsl verbinding dat is twee draadjes, ofte een (koper)paar. maar omdat er een lus is hebt ge dus twee mogelijke paren die bij u toekomen, en waar ze u kunnen opzetten. Dat houd natuurlijk ook in dat als ge zeer dicht bij de centrale zit op het ene paar, ge zeer ver zult zitten op het andere paar.
Tot zover de les, snaveltjes dicht en oogjes toe.
