IRC

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Ik heb gisteren voor het eerst het IRC-channel van userbase bezocht. Leuke mensen, trouwens maar dat verwachtte ik ook al 8) .

Anyway, wat heel vervelend was, was dat ik op een uur tijd 3 IRC PM's kreeg van bots (vermoed ik) die me ofwel vroegen om andere channel te joinen, ofwel vrolijk meedeelden dat ik naakte foto's van hen kan vinden op www.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.com (link censuur). Hoezeer ik het ook apprecieer dat die bots bezorgd zijn voor mijn lichamelijke gezondheid, ik heb daar totaal geen behoefte aan, en nog minder aan de hopen spybots die me waarschijnlijk staan te wachten indien ik op die links klik.

Ik vermoed dat userbase eigenlijk voor 13+'ers is en dat de irc-serevr daar eigenlijk ook zou moeten aan aangepast worden (zie regels voor irc die hier wel voor aangepast zijn). Ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn hier iets aan te doen.

Indien niet, dan sluit ik gewoon die PM-venstertjes wel. Ik wou jullie hier toch eens voor waarschuwen :).
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Goztow schreef: Ik vermoed dat userbase eigenlijk voor 13+'ers is en dat de irc-serevr daar eigenlijk ook zou moeten aan aangepast worden (zie regels voor irc die hier wel voor aangepast zijn). Ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn hier iets aan te doen.
De irc server wordt niet beheerd door UB maar is deel van het Undernet netwerk. Best even een Oper contacteren zodat de betreffende "spambots" een k-line krijgen.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel... Eigenlijk is het een gekend probleem. We doen zoveel mogelijk om spambots uit het channel te houden. Kwestie dat ze je niet kunnen lastig vallen van zodra je ingelogd bent. Er zijn wel dingen waar we weinig kunnen aan doen... En das external nick list.

Een van de dingen die ik ondervonden heb is: als je zo een registered undernet hostmask gebruikt, dan laten ze je meestal met rust. Als je dan inlogt en je mode +x zet, dan krijg je zoiets als:

[09:43:00] .oO( | nick : Whorus
[09:43:00] .oO( | host : ([email protected])

Meer info kan je hier vinden: http://cservice.undernet.org
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Sub Zero schreef:Wel... Eigenlijk is het een gekend probleem. We doen zoveel mogelijk om spambots uit het channel te houden. Kwestie dat ze je niet kunnen lastig vallen van zodra je ingelogd bent. Er zijn wel dingen waar we weinig kunnen aan doen... En das external nick list.

Een van de dingen die ik ondervonden heb is: als je zo een registered undernet hostmask gebruikt, dan laten ze je meestal met rust. Als je dan inlogt en je mode +x zet, dan krijg je zoiets als:
ditCh schreef:De irc server wordt niet beheerd door UB maar is deel van het Undernet netwerk. Best even een Oper contacteren zodat de betreffende "spambots" een k-line krijgen.
In 'n andere thread schreef meon. >>
meon schreef:Wij nu ook op deze phpBB 2 met homebrew captcha :)
Misschien nieuwe actie ondernemen, zoals al te lezen in tip van Sub Zero en ditCh.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mja, captcha kunt ge niet toepassen bij IRC :)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik vermoed dat userbase eigenlijk voor 13+'ers is en dat de irc-serevr daar eigenlijk ook zou moeten aan aangepast worden (zie regels voor irc die hier wel voor aangepast zijn). Ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn hier iets aan te doen.
Logjes doorsturen naar [email protected], en dan kan ik altijd eens zien wat ik kan doen. IRCu aanpassen zal vermoedelijk wel niet gebeuren ;) Me op #Userbase.be FF alert maken op die spambots wel.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Tx Goendi.
XerXoX
Starter
Starter

Als ge een goed script kunt ge dat instellen in u menu .
En al die bullshit wordt tegengehouden dan .
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”