van scarlet naar dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
emke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 okt 2007, 11:52

hallo

ik heb eindelijk de overstap gemaakt van scarlet naar dommel en zie nu dat mijn dommellijn op 20 december geactiveerd word.
expected activation date : 20/12/2007
(14.00u - 18.00u)

moet ik wachten tot die datum om scarlet op te zeggen?
ik wil niet zonder internet vallen.

dank bij voorbaat.
emke
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Er is sowieso een opzegtermijn van een maand bij scarlet. Dus als je nu opzegt, zit je zeker nog een maand te betalen aan scarlet en zullen ze dan ook Internet leveren.

Voor de precieze periodes: zie hun site.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hey , ik ben exact in dezelfde positie als jou :)

Ook scarlet -> dommel en ook activatie op 20/12/2007.

Fingers crossed dat alles goed gaat :)
emke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 okt 2007, 11:52

als mijn dommellijn geactiveerd is op 20 december en mijn scarletlijn is nog niet stopgezet, zal ik dan kunnen inloggen op dommel?
of zal ik dan niet meer kunnen inloggen op scarlet?
ik ken daar niets van hé :oops:
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb al 2 keer een ander antwoord gehad op die vraag , dus weet het ook niet.
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

scarlet en dommel zijn 2 verschillende netwerken ..dus neen

scarlet = broba .. dommel = turboline

als het nu skynet en dommel was dan wel .. scarlet en edpnet .. da zou ook moeten kunnen..
maar scarlet en dommel niet
emke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 okt 2007, 11:52

dus ik zal kunnen inloggen op dommel en niet meer op scarlet?

ok topic mag gesloten worden.
ik heb gebeld naar dommel
vanaf dommel actief is zal ik niet meer kunnen gebruik maken van scarlet.
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb ondertussen wel al 2 facturen moeten betalen , eentje van 50+ euro en eentje van 35 euro. En dat allemaal voor ik nog maar 1 kb heb gedownload ;p
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

smoke2000 schreef:Ik heb ondertussen wel al 2 facturen moeten betalen , eentje van 50+ euro en eentje van 35 euro. En dat allemaal voor ik nog maar 1 kb heb gedownload ;p


Hier gaan we weer :evil:
Lees het forum wat meer door en je zal zien dat hier al 10-tallen keren geschreven is dat je geen Eurocent te veel zal betalen. Eens aangesloten zal alles netjes verwerkt worden tot je 'effen' staat.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Je moet er wel achter vragen via een ticket om je terug goed te zetten :-D
emke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 okt 2007, 11:52

on4bam schreef:
smoke2000 schreef:Ik heb ondertussen wel al 2 facturen moeten betalen , eentje van 50+ euro en eentje van 35 euro. En dat allemaal voor ik nog maar 1 kb heb gedownload ;p


Hier gaan we weer :evil:
Lees het forum wat meer door en je zal zien dat hier al 10-tallen keren geschreven is dat je geen Eurocent te veel zal betalen. Eens aangesloten zal alles netjes verwerkt worden tot je 'effen' staat.



Ge moet je niet boos maken.T'is kersttijd, lief zijn voor elkaar :wink:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

emke schreef:Ge moet je niet boos maken.T'is kersttijd, lief zijn voor elkaar :wink:


Ik maak mij helemaal niet boos. Het is wel zo dat blijkbaar niemand nog de moeite neemt om op een forum of nieuwsgroep eens te zoeken of hun "probleem" al niet eerder aan bod kwam.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

on4bam schreef:Het is wel zo dat blijkbaar niemand nog de moeite neemt om op een forum of nieuwsgroep eens te zoeken of hun "probleem" al niet eerder aan bod kwam.
Dat gebeurd wel meer.
'n Vraag over scarlet, kwam al aan bod ... waar al heel wat info te lezen was... en een identieke vraag werd opnieuw gesteld.

Waar ik later schreef er is al een draadje daarover. (niet in deze thread, wel iets met Scarlet)
SVDE
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 okt 2005, 20:48

mssch dan best van de situatie ivm beginfacturatie kort toe te lichten bovenaan dommel infobase topic?
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Deze morgen opgestaan , internet verbonden (met men oude scarlet login) en opeens zag ik staan 4.6 mbit ipv 3.3 mbit.

Maar eens gedisconnect , gegevens van dommel ingevuld en zit nu op internet met dommel :)

Hopenlijk is bij jou ook alles vlot verlopen vandaag.
emke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 okt 2007, 11:52

jep.
geen problemen.
mijn internet is nu 3maal sneller dan bij scarlet :-D
had maar een 1mbit lijn bij scarlet.
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Zo zie je maar dat alles netjes in orde komt... ik moet zeggen dat Dommel goed werk levert qua activatie ! Altijd op de datum of zelfs ervoren al kunnen surfen, dat kunnen menig ander providers niet zeggen..
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Bates schreef:Zo zie je maar dat alles netjes in orde komt... ik moet zeggen dat Dommel goed werk levert qua activatie ! Altijd op de datum of zelfs ervoren al kunnen surfen, dat kunnen menig ander providers niet zeggen..
activaties gebeuren door belgacom. dus we moeten hen ook dankbaar zijn dat ze hun plichten vervullen, ook voor de dommelaars.

btw emke, hoe ver zit jij van de centrale?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
emke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 okt 2007, 11:52

hoi xenne
ik zit 4,8 km van de centrale.
voorlopig is alles nog stabiel.
ik heb even een speedtest gedaan, en dit zijn de resultaten.

Your DOWNLOAD Speed:
3240 kbps or 405 KB/sec
an efficiency of ~81%


Your UPLOAD Speed:
321 kbps or 40 KB/sec
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik zit op meer dan 5 km afstand , maar had bij scarlet ook al stabiele connectie op 3.3 mbit

Your DOWNLOAD Speed:
3152 kbps or 394 KB/sec

an efficiency of ~79%

up
Your UPLOAD Speed:
324 kbps or 41 KB/sec
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Is wel dom om over te schakelen als Scarlet in 2008 de eerste ISP gaat worden in .be met géén limieten ... kan je straks terug switchen :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat is nog niet zeker he :P
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Ik ben niet mee ivm scarlet. Heb ik iets gemist? En ze zijn toch niet de eerste: Tele2 is toch de eerste, aan 12Mb dan nog wel. (in het begin mss versatel maar dat was aan 512kbps en dat noem ik geen breedband)
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Scarlet belooft altijd veel , maar uiteindelijk komt er weinig van in huis.
Als ze al beslissen om geen limieten meer te hanteren in 2008 , is het waarschijnlijk omdat ze de limiet meter verknoeid hebben en al 2 maanden niet gerepareerd krijgen.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

selder schreef:Is wel dom om over te schakelen als Scarlet in 2008 de eerste ISP gaat worden in .be met géén limieten ... kan je straks terug switchen :p

Geen limieten = geen limieten of = FUP?
Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met Dommel, niet limiet loos, maar (voor België ZEER) hoge limieten EN mediumband. Dan weet ge tenminste waar ge aan toe zijt, en kunnen ze niet afkomen met: "ja ma FUP das 3gig/dag", "100gig dan smallband", of iets dergelijks. Want heb al verhalen van enkele buitenlandse ISPs gehoord die "FUP" of "unlimited" waren. (Engelse en Amerikaanse kabel Co's).
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Met mediumband is het bijna unlimited
Loester
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jun 2006, 00:03

Draco888 schreef:
selder schreef:Is wel dom om over te schakelen als Scarlet in 2008 de eerste ISP gaat worden in .be met géén limieten ... kan je straks terug switchen :p

Geen limieten = geen limieten of = FUP?
Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met Dommel, niet limiet loos, maar (voor België ZEER) hoge limieten EN mediumband. Dan weet ge tenminste waar ge aan toe zijt, en kunnen ze niet afkomen met: "ja ma FUP das 3gig/dag", "100gig dan smallband", of iets dergelijks. Want heb al verhalen van enkele buitenlandse ISPs gehoord die "FUP" of "unlimited" waren. (Engelse en Amerikaanse kabel Co's).


In tegenstelling tot Dommel heeft Scarlet zijn eigen infrastructuur, waardoor ze nu al 100 gb limiet aanbieden + 20 mbps download + vaste telefoonlijn inbegrepen voor €50... De Dommel 4 mbps downloadsnelheid is echt niet meer voldoende om zonder veel geduld te kunnen surfen, probeer maar eens een video op stage6 te bekijken... ook met allerlei nieuwe website technieken zoals AJAX duurt het met een 4 mbps lijn veel langer.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Loester schreef:
Draco888 schreef:
selder schreef:Is wel dom om over te schakelen als Scarlet in 2008 de eerste ISP gaat worden in .be met géén limieten ... kan je straks terug switchen :p

Geen limieten = geen limieten of = FUP?
Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met Dommel, niet limiet loos, maar (voor België ZEER) hoge limieten EN mediumband. Dan weet ge tenminste waar ge aan toe zijt, en kunnen ze niet afkomen met: "ja ma FUP das 3gig/dag", "100gig dan smallband", of iets dergelijks. Want heb al verhalen van enkele buitenlandse ISPs gehoord die "FUP" of "unlimited" waren. (Engelse en Amerikaanse kabel Co's).


In tegenstelling tot Dommel heeft Scarlet zijn eigen infrastructuur, waardoor ze nu al 100 gb limiet aanbieden + 20 mbps download + vaste telefoonlijn inbegrepen voor €50... De Dommel 4 mbps downloadsnelheid is echt niet meer voldoende om zonder veel geduld te kunnen surfen, probeer maar eens een video op stage6 te bekijken... ook met allerlei nieuwe website technieken zoals AJAX duurt het met een 4 mbps lijn veel langer.


Je vergeet wel als je te ver van de centrale zit bij scarlet dat ze je op 1mbit zetten ipv 3.3mbit ofzo
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

En de 12u Happy hours, upload die niet geteld word en ATM-overhead die niet word gerekend (ongeveer 10% op uw volume dat niet aangerekend word).
emke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 okt 2007, 11:52

ljd schreef:
Loester schreef:
Draco888 schreef:
selder schreef:Is wel dom om over te schakelen als Scarlet in 2008 de eerste ISP gaat worden in .be met géén limieten ... kan je straks terug switchen :p

Geen limieten = geen limieten of = FUP?
Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met Dommel, niet limiet loos, maar (voor België ZEER) hoge limieten EN mediumband. Dan weet ge tenminste waar ge aan toe zijt, en kunnen ze niet afkomen met: "ja ma FUP das 3gig/dag", "100gig dan smallband", of iets dergelijks. Want heb al verhalen van enkele buitenlandse ISPs gehoord die "FUP" of "unlimited" waren. (Engelse en Amerikaanse kabel Co's).


In tegenstelling tot Dommel heeft Scarlet zijn eigen infrastructuur, waardoor ze nu al 100 gb limiet aanbieden + 20 mbps download + vaste telefoonlijn inbegrepen voor €50... De Dommel 4 mbps downloadsnelheid is echt niet meer voldoende om zonder veel geduld te kunnen surfen, probeer maar eens een video op stage6 te bekijken... ook met allerlei nieuwe website technieken zoals AJAX duurt het met een 4 mbps lijn veel langer.


Je vergeet wel als je te ver van de centrale zit bij scarlet dat ze je op 1mbit zetten ipv 3.3mbit ofzo




daar zeg je het.
dat is één van de hoofdredenen dat ik weggegaan ben bij scarlet.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Loester schreef:In tegenstelling tot Dommel heeft Scarlet zijn eigen infrastructuur, waardoor ze nu al 100 gb limiet aanbieden + 20 mbps download + vaste telefoonlijn inbegrepen voor €50... De Dommel 4 mbps downloadsnelheid is echt niet meer voldoende om zonder veel geduld te kunnen surfen, probeer maar eens een video op stage6 te bekijken... ook met allerlei nieuwe website technieken zoals AJAX duurt het met een 4 mbps lijn veel langer.


Tegen de tijd dat ik begin te merken dat 4 mbit niet meer toekomt, verwacht ik dat VDSL2 beschikbaar en betaalbaar is. Binnen dit en een 3tal jaar hoop ik.
Voorlopig totaal geen last met 'maar' 4 mbit.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”