Belgacom onderzoekt bouw glasvezelnet tot bij zijn klanten

Nieuws omtrent telecom
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik weet niet of er nog veel banken staan te springen om aan Telenet te lenen. Hadden die geen heel slechte solvabiliteit?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Silence
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

deej schreef:Nou die limieten da's altijd leuk voer voor discussie hé. Ik zal eens een anekdote vertellen. Bij ALE (Waalse kabelboer) hebben ze de limiet op één van abbo's afgeschaft en weet je wat ze zagen? Terwijl iedereen zich vroeger keurig aan de 10 GB hield en quasi niemand volumepacks kocht schoot het gemiddeld gebruik per abonnee plots naar 50 à 75 GB.
Is toch normaal ? Hoe vaak hoor/lees/zie je niet dat mensen zich inhouden omdat hun telemeter op x aantal gigabytes staat ? Of die restricties op dat vlak opleggen aan hun kinderen ?

Met betrekking tot dat laaste ken ik gezinnen genoeg (hoe meer kinderen, hoe lastiger het is) die dat angstvallig in de gaten houden.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

deej schreef:Nou die limieten da's altijd leuk voer voor discussie hé. Ik zal eens een anekdote vertellen. Bij ALE (Waalse kabelboer) hebben ze de limiet op één van abbo's afgeschaft en weet je wat ze zagen? Terwijl iedereen zich vroeger keurig aan de 10 GB hield en quasi niemand volumepacks kocht schoot het gemiddeld gebruik per abonnee plots naar 50 à 75 GB.
Het is maar de vraag hoe lang die piek duurt. Ik heb dat bij mezelfd ook gemerkt .... toen ik pas Edpnet had, zat ik elke maand tegen de 60GB limiet. Nu geraak ik tegenwoordig met moeite in de buurt van 20GB per maand.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Indeed, de eerste maanden download je lijkt een zot , maar daarna neemt je verbruik toch af
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

ljd schreef:Indeed, de eerste maanden download je lijkt een zot , maar daarna neemt je verbruik toch af
idd,wat zou je nog downloaden als je alles al hebt of alles kunt downloaden wanneer je zelf wil.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

meon schreef:Dat ondergronds ding is een ingegraven ROP ja.
Ergens op het forum is nog een pdf van een powerpoint van het broadway-project gelinkt met foto's van de 3 soorten ROP's.
De witte-kast-rops zien er uit als een champignon.
Zie hier: http://and.dommel.be/VDSLBelgacom.pdf
eco racer
Plus Member
Plus Member

hou die digitale tv, melkerij bij en val de klanten die het niet wensen er ook niet ongewenst met lastig via allerlei kanalen, telefoon, email, post ... :wink: laat die digitale tv de surfsnelheid niet afknabbelen, diegenen die TV willen zien pakken kabel of tv vlaanderen. Die reclames van zowel Belgacom en Telenet beginnen te irriteren :twisted: , is het misschien de bedoeling om de klanten te hypnotiseren ... :lol: Hoeveel Mbps is VDSL/ADSL2+, 24 Mbps? zoals de abo's van EDPnet en Dommel? :???:
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

eco racer schreef: Hoeveel Mbps is VDSL/ADSL2+, 24 Mbps? zoals de abo's van EDPnet en Dommel? :???:
Theoretisch:
- tot 1OOmbit tot op een afstand van 500m van de ROP
- tot 50mbit tot op een afstand van 1km
beide up en down (symmetrisch)
geloof zelfs iets gelezen te hebben over 150mbit maar dan moette bijna op de ROP zitten me uw huis lol

wel VDSL2 he. Maar denk da BGC ons bijlange zoveel ni zal geven, waarschijnlijk zal het gelijkaardig aan ADSL2+ zijn wat we krijgen, misschien 30mbit down/5 up als ze grootmoedig zijn.
Xi
Pro Member
Pro Member

Waarschijnlijk 19Mbit 900Kbit, anders lopen ze over telenets tenen
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Xi schreef:Waarschijnlijk 19Mbit 900Kbit, anders lopen ze over telenets tenen
Dommel hun cityconnects met Adsl2+ zal ook al over telenets tenen lopen :-D
en dommel zou ook nog komen met Vdsl in 2008, wat gaat dat dan worden
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Xi
Pro Member
Pro Member

Niets, 79€ voor 200GB aan 19/900, met boost pack van 10€ mischien 19/2.
Mischien krijgt dommel dan wel 50.000 xdsl klanten.

Hou u paypal accountje maar klaar als je een mailtje naar [email protected] wil sturen 5€ per mail 15€ als je vandaag nog antwoord wil.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ik heb niet het geluk om van Adsl2+ of Vdsl te genieten, is bijlange nog niet beschikbaar waar ik woon ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”