opzegvergoeding en verdere perikelen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Insom
Pro Member
Pro Member

Jammer genoeg heb ik een EDPnet contract vroegtijdig moeten opzeggen door een opzegging van telefoonlijn. Een verhuis naar een andere lijn was geen optie want ik betaalde ook de opzegvergoeding + een nieuwe activatiekost.

Tot zover geen probleem want dit zijn de algemene voorwaarden.

Nu is de adsl reeds opgezegd maar ondertussen was er wel reeds een nieuwe factuur opgesteld voor periode 4 januari tem 4 februari.
Op de vraag waarom wij dit moeten betalen schermt men met de algemene voorwaarden en dat een opgestelde factuur (zelfs al levert men de dienst niet) altijd betaald moet worden.

Saillant detail: Ik ben een EDPNET partner/verdeler.

Ik heb de algemene voorwaarden nagekeken en zie onder punt 9.2 inderdaad staan dat bij een opzeg een periode van 1 maand moet voorzien worden. Dit staat echter bij een periode die voldaan wordt (minimum periode van 1 jaar).
Wij kopen toch deze verplichting af met de 125 €???

Op een commerciële geste als partner mag ik in elk geval niet rekenen.

Heeft iemand tips of suggesties?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Vreemde redenering van die mannen daar :oops:

Of je hebt je contract reeds meer dan een jaar en dan betaal je netjes nog de factuur van één maand of je betaalt de verbrekingsvergoeding van 125 EUR maar zeker niet beide :!:

Ik heb zelf even op de web site moeten kijken wat de algemene voorwaarden waren en ik vond die alleen in het Engels.
Als de voorwaarden die ontertekend zijn ook in het Engels zijn en de abonnee is een particulier dan is het contract zelfs niet rechtsgeldig :wink:
Insom
Pro Member
Pro Member

Astralon schreef:Vreemde redenering van die mannen daar :oops:

Of je hebt je contract reeds meer dan een jaar en dan betaal je netjes nog de factuur van één maand of je betaalt de verbrekingsvergoeding van 125 EUR maar zeker niet beide :!:

Ik heb zelf even op de web site moeten kijken wat de algemene voorwaarden waren en ik vond die alleen in het Engels.
Als de voorwaarden die ontertekend zijn ook in het Engels zijn en de abonnee is een particulier dan is het contract zelfs niet rechtsgeldig :wink:
De algemene voorwaarden zijn onder EDPNET info te vinden of voor de gemakkelijkheid hier

Algemene voorwaarden teken je niet bij een nieuw contract, wel vermeld je natuurlijk dat je ermee akkoord gaat (is standaard hoor).
Daarbij zijn ze door Testaankoop onderzocht en goedgekeurd.

In elk geval deel ik ook je mening Astralon, maar ik heb hieromtrent reeds 6 mails met de commerciële dienst gewisseld en het is blijkbaar hopeloos. Ik begrijp echt niet waarom ze een dergelijke stugge houding blijven aanhouden. Als partner ben ik toch medeverantwoordelijk voor hun succes? Daarnaast is het ook een feit dat ze de dienst stopgezet hebben en ze zelf geen kosten meer maken.

Dit tast echt mijn vertrouwen in EDPnet aan... :cry:
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Astralon schreef:Ik heb zelf even op de web site moeten kijken wat de algemene voorwaarden waren en ik vond die alleen in het Engels.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 924#182924
internet, fiber & telephony
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

EDPnet schreef:
Astralon schreef:Ik heb zelf even op de web site moeten kijken wat de algemene voorwaarden waren en ik vond die alleen in het Engels.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 924#182924
Ik heb de Nederlandstalige versie echt niet nodig om te begrijpen wat er staat. Mag ik trouwens opmerken dat mijn opmerking in de voorwaardelijke wijs staat?
Misschien zou het beter zijn voor het imago van EDPnet om mijn stelling te ontkrachten?
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Het is net om dit soort redenen (en de snelheidsproblemen) dat ik destijds bij Edpnet ben weggegaan. Nethetzelfde waarom ik ook geen mensen meer aanraadt om Edpnet te nemen...
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Nu ik bij Dommel ben moet ik serieus zeggen dat EDPnet wel 100% proffessioneler is als bedrijf tegenover Dommel. Dat sinds het begin ik klant 'was' bij EDPnet. Ik heb niet echt veel de helpdesk nodig gehad, enkel als het ook nodig was en dan was het 'ticket' ook steeds proffessioneel afgehandeld.

Offtopic: Bij Dommel zijn het precies Hollanders en een outsourced helpdesk in Pakistan. (Ze zouden hun helpdesk beter outsourcen in Pakistan, deze mensen zullen ons wel beter kunnen helpen :D).

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
eco racer
Plus Member
Plus Member

ik sta ook op het punt om over te stappen van TELENET naar EDPnet of dommel, dommel is blijkbaar nog goedkoper dan EDPnet, 24 Mbps is enkel te verkrijgen met 60 GB aan 39.95 euro exlusief BGC DC line, bij Dommel heb je al 24 Mbps met 15 GB voor 14.99 euro per maand ex BGC DL. ik denk toch dat ik voor die 15 GB bij Dommel ga gaan, betaal ik iets van een 22 euro per maand, dik 20 euro minder dan mijn huis EXPRESSNET ABONNEMENT VAN telenet NV ... :wink:

-----------------------------------------------------------------

EDPnet ADSL 24 Mbps - 60 GB
39.95 + 6.85 euro = 48.60 € per maand

Extra GB: 0.25 €

------------------------------------------------------------------
Dommel CityConnect Lite 24 Mbps - 15 GB
14.99 + 6.85 eruo = 23.84 € per maand

Dommel CityConnect 24 Mbps - 40 GB
22.99 + 6.85 euro = 29.84 € per maand

Dommel CityConnect Plus 24 Mbps - onbeperkt
34,99 + 6.85 euro = 42.84 € per maand

Extra GB: 0.30 €
------------------------------------------------------------------
Telenet ExpressNet 10 Mbps - 12 GB
42.91 € per maand
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Als je in Leuven woont wil ik wel van woonst wisselen :)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”