Probleem rond korting

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Nachtraaf
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Situatie:

Op 20 november 2006 verleng ik langs telefonische weg mijn adsl go abo voor een jaar in ruil voor 1 maand gratis internet. Briefje met bevestiging rond december 2006.

Nadat het jaar om is, merk ik dat op de facturen alle maanden betaald zijn, dus van enige korting is geen sprake. Ik ga met alle facturen naar de Belgacom winkel en zij bevestigen dat ik de korting nog zou moeten krijgen. Zij sturen mij door naar de facturatiedienst die telefonisch hetzelfde bevestigt.

Op 30 november zeg ik mijn adsl go abo op en verhuis naar een andere provider. Mocht ik doen want de 12 maanden waren om.

Deze week telefoon van de klantendienst met drie argumenten waarom ik geen korting zou krijgen:

1. korting is maar 10 euro en geen maand
Mijn antwoord: ik heb hier nog de papieren met bevestiging dat het een maand was

2. korting is niet meer mogelijk omdat ik geen klant meer ben
Mijn antwoord: de voorwaarden waren: ik blijf een jaar; jullie geven 1 maand korting. Ik heb aan mijn voorwaarde voldaan, nu jullie nog.

3. korting wordt altijd eerste maand gegeven (in casu dus december 2006) en ik had binnen drie maand moeten reageren als die korting niet gegeven was, dus voor maart 2007
Mijn antwoord: staat nergens vermeld dat het de eerste maand zal zijn, kan evengoed de 12de maand van het jaar zijn, en dat ik zo snel moet reageren, staat ook niet op de bevestigingsbrief

Ze ging het doorsturen en via brief ging ik het resultaat krijgen (niets, 10 euro of 1 maand terugbetaling). Ik veronderstel dat ik nog altijd recht heb op een volledige terugbetaling?
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Provider

vul het formulier in,doe er de copie's van de overeenkomst bij en verzend

http://www.ombudsmantelecom.be/xml/doc__nl-IDC-52-.html
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

volgens de algemene voorwaarden had je binnen de 3 maanden moeten reageren.
de korting wordt altijd gegeven op de eerstvolgende factuur. als dit niet het geval heb je 3 maanden de tijd om te reageren. dat is telkens zo als je niet akkoord gaat met een factuur. ik vrees dat je dus te laat bent met je klacht.
waarom wacht je ook 12 maanden om te reageren? je kijkt toch altijd je facturen na die je ontvangt, ofdat nu water, elektriciteit, internet of wat ook is.

kleine opmerking : de termijn om de reageren op een factuur wordt vanaf 1 januari 2008 2 maanden. dus als je niet akkoord bent, reageer op tijd.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Nachtraaf
Starter Plus
Starter Plus
Provider

hollebollegijs schreef:volgens de algemene voorwaarden had je binnen de 3 maanden moeten reageren.
de korting wordt altijd gegeven op de eerstvolgende factuur. als dit niet het geval heb je 3 maanden de tijd om te reageren. dat is telkens zo als je niet akkoord gaat met een factuur. ik vrees dat je dus te laat bent met je klacht.
waarom wacht je ook 12 maanden om te reageren?
Omdat ikzelf de verlenging niet heb gedaan en pas bij de overstap thuis de frank viel dat er ooit een telefonische verlenging geweest was.

Dat ik ondertussen geen Belgacom abonnee meer ben, zal hen waarschijnlijk ook niet echt aansporen om een toegeving te doen. :lol:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Die telefonische verlengingen, ik vind dat toch ook niet snor. Ze leggen dan bij jou de last om schriftelijk op te zeggen door je een bevestiging te sturen. Dus ipv dat jij iets tekent, zeggen ze: je hebt ja gezegd tenzij je nu neen schrijft.

Maar goed...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”