E-leven wanhoop

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Coren
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2007, 17:24

Ik ben een nieuwe ADSL2+ klant bij E-leven. Of dat zou ik zijn als mijn verbinding wou werken. Mijn geval is voor de E-leven helpdesk blijkbaar niet belangrijk genoeg om me terug te contacteren dus ik pols even bij echte gebruikers op dit forum.

Here goes:

Vorige vrijdag, na zes weken wachten (lang verhaal), is de Belgacom technieker langsgekomen om mijn lijn te testen/activeren. Ik haal mijn codes in de winkel in Leuven en voer ze in in mijn modem/router. Probleem: mijn modem vertelt me dat er geen synchronisatie is met de DSL lijn! Helpdesk op tien manieren gecontacteerd: vandaag, bijna een week later, nog steeds hetzelfde...

De e-leven man van Leuven vertelt me dat het waarschijnlijk ligt aan het feit dat de E-leven hardware voor Leuven vol zit en dat ik dus moet wachten dat ze nieuwe hardware kopen. Iemand die weet of dit plausibel is en hoe lang ik ga mogen wachten?

Kan het anders zijn dat het probleem aan mijn kant ligt of is die no sync iets waar ik sowieso niks aan kan doen?
- Ik gebruik een Speedtouch 706WL geflasht naar de nieuwste firmware die ik kon vinden (7.4.1.x) die (buiten de username en password van E-leven) nog steeds op fabrieksinstellingen staat (PPPoE en 8/35). Kan het liggen aan deze instellingen?
- Kabels. De DSL kabel die bij deze modem zat bestaat uit vier kleinere kabeltjes, maar de kabels die ze bij de modem van E-leven gebruiken heeft er maar twee. Is dit verschil relevant? (In any case, ik heb ze allebei geprobeerd en ze werken geen van beide :P)
- filters. Voor de telefoonprise heb een gewone prise of zo'n filter met gaten bovenop voor een gewone telefoon. Welke gebruik ik? Ik heb geen aparte telefoonlijn (ik was namelijk van plan voor VOIP te gaan, maar zonder Internet is dat moeilijk).

Heeft iemand anders nog andere ideeën? Het zou leuk zijn mocht iemand die hetzelfde probleem heeft voorgehad me geruststellen dat alles in orde komt :P

Mijn contract is getekend half september. Dat is dus een dikke 2 maand geleden. Mijn eerste ervaring met E-leven is dus allesbehalve positief. Het kan maar beter heel erg goed werken eens het geactiveerd is.

(P.S. Weet iemand of het mogelijk is om in gevallen zoals dit over te schakelen naar een andere provider zonder geld te verliezen omdat je een contract voor een jaar hebt getekend? Just in case...)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

2 maand zonder Internet is al heel wat. Gewoon een aangetekende brief sturen en ook doormailen waarin je ze in gebreke stelt. Indien je geen antwoord hebt gehad binnen één maand op deze aangetekende brief mag je een nieuwe 'normale' brief sturen waarin je meldt dat je van hun 'onbewezen' dienst(en) afstand doet en dus ook het contract als nietig ziet (in bijlage kopie aangetekende brief).

Verdere facturen die ze mogelijk zouden sturen tijdens die periode mag je bijhouden maar hoef je natuurlijk niet te betalen. Je moet er ook niet op reageren zolang zij niks doen van hun kant uit (telefoongesprek of reply op je brief). Je staat als consument recht in je voeten. Geen service is geen betaling. Tegelijkertijd mag je gerust al overschakelen op een andere provider indien je dit nodig acht...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Even kijken of op de plaats waar de lijn binnenkomt de Belgacomtechnieker eventueel een extra contactdoosje geplaatst heeft.
In sommige gevallen maken ze wel de connectie maar verbinden ze die niet door met de binnenbekabeling, daar dient dan nog een technieker van e-leven voor te komen.
Ooli
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2007, 15:33

8/35 en PPPoE is correct voor E-leven.

Ivm de bekabeling: dat maakt niet uit, de bekabeling met 2 trekt enkel de ongeladen lijn, die van 4 trekt ook de telefoonlijn (=geladen lijn) door de kabel. Maakt dus niet zo veel uit..

Probeer eens rond te klooien met die filters, ik kon daar ook niet zo goed aan uit (ben geen ADSL-kenner).

Ben zelf ook klant van E-leven in Leuven (zonder problemen). Wel nogal schandalig wat je daar meemaakt, laat je alleszins niet doen. Het is nogal storend dat nieuwe klanten géén (!) configuratiepapieren meekrijgen, dat is een zware misser m.i. Een kopietje met wat foto's op is toch echt niet zo moeilijk?

(Nu goed: eenmaal als je internet werkt ga je best wel tevreden over ed snelheid zijn hoor)

Groeten,
Hilke
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”