wie kan mij helpen met newsservers?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Bates
Plus Member
Plus Member

Wie of wie kan mij eens duidelijk uitleggen hoe ik op een efficiente manier gebruik maak van de newsservers van dommel? Ik heb newsleecher en ben aangelogd bij de 2 newsservers van dommel zijnde

1. news.dommel.be
2. oldnews.dommel.be

als ik newsleecher opstart dan krijg ik een volledige lijst met alle groepen die beschikbaar zijn.. ik heb me aangemeld bij verschillende alt.binaries maar newsleecher download nu alle headers van die nieuwsgroepen.. dat duurt natuurlijk ellendig lang en telkens ik newsleecher opstart is hij weer vertrokken :roll:

Na een tip over NBZ files ben ik eens gaan zoeken en kwam ik op de site terecht waar je nbz files kon downloaden...

maar ik weet nu dus nog steeds niet hoe ik effecient en vooral SNEL kan downloaden van die newsservers...

Is er iemand die dit op een gebruiksvriendelijke manier stap voor stap kan uitleggen? de site altbinaries was niet echt duidelijk vond ik...

Ik download trouwens gemiddeld aan 170 kb/s terwijl ik toch op een goeie lijn zit. Is dit normaal?
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Kijk eens bij bierdopje.eu
Is wel voor Amerikaanse series, maar er wordt duidelijk uitgelegd hoe je het best alles aanpakt.

EDIT : nog beter :
kijk op http://santahelp.wordpress.com/2007/11/ ... et-usenet/
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Bates schreef:Ik download trouwens gemiddeld aan 170 kb/s terwijl ik toch op een goeie lijn zit. Is dit normaal?
Neen, niet als je 4 threads op news én 4 threads op oldnews tegelijkertijd (8 threads dus) hebt lopen. Dan zou je echt aan je maximum moeten zitten.
noob
Starter
Starter

lees dit is effe door dan hoop ik dat je het snapt http://www.binaries4all.nl/#
en ik gebruik het programma alt.binz en hij gaat tot -+420 kb/s :oops: :oops:
Bates
Plus Member
Plus Member

dietervanb schreef:Kijk eens bij bierdopje.eu
Is wel voor Amerikaanse series, maar er wordt duidelijk uitgelegd hoe je het best alles aanpakt.

EDIT : nog beter :
kijk op http://santahelp.wordpress.com/2007/11/ ... et-usenet/

bedankt voor de tip, ik kijk die site even na

@ cloink: ik ben niet aan het downloaden van de oldnews server hoor.... ik heb ingesteld dat hij 4 connecties mag maken.. de eerste 3 zijn idle en de 4de staat op 170 kb/s..

Het vervelende is ook dat hij eerst alle nieuwsgroepen gaat updaten alvorens de download te starten, het neemt massa tijd in beslag.. :(

Ik ben nog een noob op vlak van news...

@ noob: ik heb die site al gelezen maar het is me nog niet echt duidelijk.. ik had meer gehoopt dat iemand het me in uiterst gemakkelijke taal en stap voor stap kon uitleggen wat ik juist moet doen om optimaal te downloaden..

en vooral ook, hoe en waar zoek je in godsnaam iets dat je zoekt??
Als ik bijvoorbeeld een 'demo' van een game zoek, dan ga ik in alt.binaries.games en dan update hij die groep... daarna typ ik in het search vak vb demo crysis in en dan krijg ik de gevonden resultaten, dan selecteer ik die en klik op leech..
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik zou beginnen met GrabIt en een online nzb-search-engine (bv. NewsLeech). Je download dan van die engine de nodige nzb-bestanden alwaar je dan op kan dubbeklikken (of gewoon openen na download) zodat GrabIt opstart. Server kiezen en hopla, den download begint.

Maar de site hierboven legt dat allemaal beter uit dan ik hoor. ;)
osieke
Member
Member

Was ook een totale usenet-noob toen ik naar Dommel overstapte.

Binaries4all vind ik een prima website en heeft me destijds helemaal op weg gezet. Maak intussen gebruik van Newsleecher in combinatie met newzleech.com voor nzb's en dat loopt als een trein.

Grtz,
Joris
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

http://www.binsearch.net kan je ook altijd gebruiken :-D
Bates
Plus Member
Plus Member

Kijk dat is net zo fijn aan dit forum..

snel antwoord waar je iets mee kan doen.
Ik probeer alle tips even uit vanavond !

bedankt

Bates
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

FTD en/of FTA
yama
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Als ge het prog newsleecher hebt en je weet niet juist hoe het te gebruiken hier een link met uitleg :

http://www.newsleecher.nl/

voor grabit :

http://www.mixel.nl/leren-downloaden/Do ... et-Grabit/

voor sabnzbd
http://www.mixel.nl/leren-downloaden/Do ... t-SabNZBd/

En das het addy van de hele site http://www.mixel.nl/ en op deze
http://www.binaries4all.nl/beginners/

Kun je wat gaan bekijken en info opslaan veel succes o/.
Afbeelding
Bates
Plus Member
Plus Member

bedankt allemaal !

ben nu bezig met een van de methodes en dat is op newzleech.com de nzb selecteren en dan zo downloaden? Is dit de beste manier? Ik heb alle groepen waar ik was aangemeld eruit gezwierd want die moet ik telkens updaten en die heb ik niet nodig als ik een nzb bestand heb, toch ??

Bedankt allemaal voor de interessante sites, ik bekijk ze allemaal !
Bates
Plus Member
Plus Member

oh jah, wat ik nog wou vragen.. als je nu een nzb bestand hebt van newzleech.com bijvoorbeeld.. hoe zit dat dan met de server?

wanneer kies je news.dommel.be en wanneer kies je oldnews.dommel.be om te verbinden?
verdickt
Premium Member
Premium Member

Newsleecher en supersearch

Meer heb je eigenlijk toch niet nodig
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Bates schreef:wanneer kies je news.dommel.be en wanneer kies je oldnews.dommel.be om te verbinden?
Je kan ze door elkaar gebruiken (verhoogt je snelheid). En voor heel oude bestanden maak je meer kans op oldnews (betere retentie).
Nachtraaf
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb mij ook nooit met nieuwsservers beziggehouden omdat ik de idee heb dat vooral bekende zaken op nieuwsservers te vinden zijn. Misschien moet ik als test eens de 10 laatste zaken doorgeven die ik gedownload heb en kan iemand op de newsservers kijken of dat daar ook te vinden is. :wink:
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nachtraaf schreef:Misschien moet ik als test eens de 10 laatste zaken doorgeven die ik gedownload heb en kan iemand op de newsservers kijken of dat daar ook te vinden is. :wink:
Doe dat even zelf?
Bates
Plus Member
Plus Member

cloink schreef:
Bates schreef:wanneer kies je news.dommel.be en wanneer kies je oldnews.dommel.be om te verbinden?
Je kan ze door elkaar gebruiken (verhoogt je snelheid). En voor heel oude bestanden maak je meer kans op oldnews (betere retentie).
Stomme vraag maaruh.. door elkaar bedoel je dan dat ik voor de ene download news.dom... kies en voor de andere oldnews? of hoe gaat dat juist in z'n werk?

Wat ik nu opmerk is dat de snelheid fel schommelt ! Tussen de 30 kb/s en 1,20 Mb/s

hoe kan dat?
Nachtraaf
Starter Plus
Starter Plus

cloink schreef:
Nachtraaf schreef:Misschien moet ik als test eens de 10 laatste zaken doorgeven die ik gedownload heb en kan iemand op de newsservers kijken of dat daar ook te vinden is. :wink:
Doe dat even zelf?
Ok, ik wist niet dat ik zonder enig programma al kon zoeken.
Resultaat:
1 film op 3 werd gevonden
1 cd op 7 werd gevonden
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Bates schreef:Stomme vraag maaruh.. door elkaar bedoel je dan dat ik voor de ene download news.dom... kies en voor de andere oldnews? of hoe gaat dat juist in z'n werk?
Dat is de makkelijkste taktiek ja. Je kan ook voor 1 download meerdere servers kiezen.
Bates schreef:Wat ik nu opmerk is dat de snelheid fel schommelt ! Tussen de 30 kb/s en 1,20 Mb/s
hoe kan dat?
Dat kan niet. ;) Uw theoretische maximumsnelheid komt verre van in de buurt van 1,2Mb/s. Ik vermoed dat het gebruikte programma een beetje moeite heeft om de exacte snelheid te berekenen...
Bates
Plus Member
Plus Member

Nachtraaf schreef:Ik heb mij ook nooit met nieuwsservers beziggehouden omdat ik de idee heb dat vooral bekende zaken op nieuwsservers te vinden zijn. Misschien moet ik als test eens de 10 laatste zaken doorgeven die ik gedownload heb en kan iemand op de newsservers kijken of dat daar ook te vinden is. :wink:
En waar download jij dan?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nachtraaf schreef:Ok, ik wist niet dat ik zonder enig programma al kon zoeken.
Resultaat:
1 film op 3 werd gevonden
1 cd op 7 werd gevonden
Vergeet niet dat usenet niet gebruikt kan worden voor "gearchiveerde" zaken en vnl. geschikt is voor nieuwe releases (hoewel er natuurlijk ook talloze "reposts" zijn). Maar voor echt oud materiaal moet je elders zijn. Zo gaan zelfs de duurdere payservers meestal amper verder dan 200 dagen retentie.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Bates schreef:Wat ik nu opmerk is dat de snelheid fel schommelt ! Tussen de 30 kb/s en 1,20 Mb/s
zulke schommelingen kunnen te maken hebben met een conflict met bv uw antivirus. heb dat ook gehad, check http://www.newsleecher.com/forum/viewtopic.php?t=8804
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
yama
Premium Member
Premium Member

Bates schreef:
Nachtraaf schreef:Ik heb mij ook nooit met nieuwsservers beziggehouden omdat ik de idee heb dat vooral bekende zaken op nieuwsservers te vinden zijn. Misschien moet ik als test eens de 10 laatste zaken doorgeven die ik gedownload heb en kan iemand op de newsservers kijken of dat daar ook te vinden is. :wink:
wat je kan doen is op forums je laten reggen waar ze dingen posten en daar nzb afhalen
Afbeelding
Nachtraaf
Starter Plus
Starter Plus

Bates schreef:
Een beetje overal: van specifieke fora met emule-links, Russische blogs met links naar rapidshare-achtige sites tot specifieke (private) torrent sites voor muziek en film.

Ter illustratie: de laatste films die ik gedownload heb, waren "Santo vs. The Martian Invasion" (1964), "Scum of The Earth" aka "Poor White Trash 2" (1974) en "Predator" maar in de rifftrax versie. Van de cd's vond ik enkel Secrets She Kept (2005). Damnatur (2007), Thy Light (2007), Grails (2003), Exanimus (2007), Fall Of Efrafa (2007) en Gaza (2006) vond ik niet.

Blijkbaar blijf ik dus best bij mijn huidige bronnen. Of verander ik van genres. :-)
Bates
Plus Member
Plus Member

Howly cow, dat gaat als een trein ! Sinds ik de virusscanner heb uitgezet is m'n snelheid stabiel. Bedankt voor de goeie tip xenne !

de snelheid die je haalt via torrents is echt traag tegenover wat ik nu haal!
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Bates schreef:Howly cow, dat gaat als een trein ! Sinds ik de virusscanner heb uitgezet is m'n snelheid stabiel. Bedankt voor de goeie tip xenne !
geen probleem. kzou wel een andere virusscanner installeren als ik jou was. bv NOD32
Bates
Plus Member
Plus Member

bwa ik gebruik nu avast.. niet goed dan?
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Bates schreef:bwa ik gebruik nu avast.. niet goed dan?
't is echt niet gezond dat je het moet afzetten als je newsleecher wil gebruiken hé
Bates
Plus Member
Plus Member

xenne schreef:'t is echt niet gezond dat je het moet afzetten als je newsleecher wil gebruiken hé
misschien wel ja, is NOD32 dan beter? zonder problemen met NewsLeecher ?
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Bates schreef:
xenne schreef:'t is echt niet gezond dat je het moet afzetten als je newsleecher wil gebruiken hé
NOD32 werkt perfect samen met Newsleechter, je merkt ook bijna niet dat het opstaat, het vertraagt uw systeem bijna niet. dat is het grote verschil met andere virusscanners, en het doet verder z'n werk
yama
Premium Member
Premium Member

xenne schreef:
Bates schreef:
NOD32 werkt perfect samen met Newsleechter, je merkt ook bijna niet dat het opstaat, het vertraagt uw systeem bijna niet. dat is het grote verschil met andere virusscanners, en het doet verder z'n werk
En nu is er de ESET nod smart securety dat gebruik ik nu.

http://www.techzine.nl/reviews/373/ESET ... y-3.0.html
Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Bij avg heb je ook geen probs mee
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bates schreef:bedankt allemaal !

ben nu bezig met een van de methodes en dat is op newzleech.com de nzb selecteren en dan zo downloaden? Is dit de beste manier?
Is IMHO niet de beste manier.
Ikzelf geef de voorkeur aan FTD, meestal wacht ik enkele dagen als iets gepost werd.
Als er iets mis is met een posting ,en dat gebeurd nogal es, download ik niet om het gelijk in de vuilbak te kieperen.
Bij de commentaren komt het wel te staan als er iets mis is met een posting.

Zomaar op een NZB klikken ga je toch regelmatig bagger hebben.
yama
Premium Member
Premium Member

Petrikske schreef:
Bates schreef:bedankt allemaal !

ben nu bezig met een van de methodes en dat is op newzleech.com de nzb selecteren en dan zo downloaden? Is dit de beste manier?
Is IMHO niet de beste manier.
Ikzelf geef de voorkeur aan FTD, meestal wacht ik enkele dagen als iets gepost werd.
Als er iets mis is met een posting ,en dat gebeurd nogal es, download ik niet om het gelijk in de vuilbak te kieperen.
Bij de commentaren komt het wel te staan als er iets mis is met een posting.

Zomaar op een NZB klikken ga je toch regelmatig bagger hebben.
Daarom zit ik naast ftd nog op forums waar ze posten heb je nog meer zekerheid en tot op heden geen probs met de posts.

Maar na een tijdje weet je wel wie goede posts geeft en wie mindere.
Afbeelding
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

yama schreef: Daarom zit ik naast ftd nog op forums waar ze posten heb je nog meer zekerheid en tot op heden geen probs met de posts.

Ik laat toch regelmatig iets schieten dat ik eerst in de watchlist had gezet.
subs die er plots niet blijken in te zitten, een bedroevend lage bitrate ,of zelfs zaken die niet werken/opstarten

Je komt het allemaal tegen. 8)
yama
Premium Member
Premium Member

Petrikske schreef:
yama schreef: Daarom zit ik naast ftd nog op forums waar ze posten heb je nog meer zekerheid en tot op heden geen probs met de posts.

Ik laat toch regelmatig iets schieten dat ik eerst in de watchlist had gezet.
subs die er plots niet blijken in te zitten, een bedroevend lage bitrate ,of zelfs zaken die niet werken/opstarten

Je komt het allemaal tegen. 8)

Wel laat ons zeggen al doende leert men :lol: . En idd je komt het allemaal tegen maar daarna weet je het wel ,daarom heb ik mn posters waar ik weet dat het goed is en dat ik daar kan downen :)
Afbeelding
Bates
Plus Member
Plus Member

en kun je die delen met ons?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bates schreef:en kun je die delen met ons?
Waarom moeilijk doen?
FTD downen, installen accountje scoren en je bent vertrokken.

http://www.ftd.nu/

Ze hebben ook een eivol forum voor als je graag wil leuteren. :lol:
Heb je een apart account voor nodig.

http://forum.ftd.nu/
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

yama schreef:Wel laat ons zeggen al doende leert men :lol: . En idd je komt het allemaal tegen maar daarna weet je het wel ,daarom heb ik mn posters waar ik weet dat het goed is en dat ik daar kan downen :)
Ach ,ik gebruik graag de ganse vijver om te vissen. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”