Belgacom weigert VDSL-netwerk open te stellen

Nieuws omtrent telecommunicatie
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Op elke telefoonlijn pakt Belgacom ongeveer 100% marge. Een discovery line kost dus pakweg 3,5€ per maand. Vraag je eens af waarom een raw copper duurder is dan een discovery line? Of beter nog: kom de uitleg eens geven waarom dat zo is.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ja verlies zullen ze er ni op maken idd. Al is het ni enkel dat dat er bij komt zien. Electriciteit, voorzieningen, belastingen op eigendommen (gebouwen), werknemers, ... Dus enkel zeggen floorprint is ook weer heel beknopt. Maar das naast de kwestie, het is gewetend at ze er geen verlies op maken. Heb echter wel geen enkel idee waarom raw copper duurder is. Is geen logische verklaring voor.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Goendi schreef:Dat slaat echt op niks. Is er hier op dit forum nog iemand die echte argumenten heeft, of blijft het bij van die verdoken paranoia statements?
De typische BGC reactie... "het is niet waar, bewijs het maar eens" :roll:

Volgens de zoveelste studie (http://www.digitalcafe.be/showthread.php?t=2146 ) is internet in Belgie 3 tot 4 maal duurder en technisch helemaal niet beter... dat zijn feiten, en feiten die zowel BGC als TN liefst nog zo lang mogelijk ook zo houden.

Als ik Goendi, Hollebollegijs, ... bezig hoor dan is BGC precies een sukkelaar... zo hard investeren, ons zo'n enorm kwalitatief product geven aan zo'n belachelijk lage prijs... en dan nog zijn we niet tevreden :roll:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Goendi schreef:Dat slaat echt op niks. Is er hier op dit forum nog iemand die echte argumenten heeft, of blijft het bij van die verdoken paranoia statements?

Volgens de zoveelste studie (http://www.digitalcafe.be/showthread.php?t=2146 ) is internet in Belgie 3 tot 4 maal duurder en technisch helemaal niet beter... dat zijn feiten, en feiten die zowel BGC als TN liefst nog zo lang mogelijk ook zo houden.

Als ik Goendi, Hollebollegijs, ... bezig hoor dan is BGC precies een sukkelaar... zo hard investeren, ons zo'n enorm kwalitatief product geven aan zo'n belachelijk lage prijs... en dan nog zijn we niet tevreden :roll:
kijk, wat belgacom ook doet, gij zijt nooit tevreden. precies een klein kind.
ge verdient gewoonweg een pak slaag. spijtig dat zwarte piet al terugweg is. :-)

maar ja belgacom boeit je toch ergens want ge blijft er over zagen.
mocht mij iets niet interesseren, dan maak ik daar geen woorden aan vuil.
neem daar eens een voorbeeld aan.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

hollebollegijs schreef:kijk, wat belgacom ook doet, gij zijt nooit tevreden. precies een klein kind.
Wat een absurde reactie... als morgen BGC gelijkwaardige producten (zowel qua specificaties als prijs) zou aanbieden als in onze buurlanden dan kan je forums als deze voor 95% opdoeken.

Maar nee... jullie spelen liever verstoppertje achter een materie die een normale consument toch moeilijk kan bewijzen met harde feiten (al bewijst gans Europa het tegendeel)... alsof dat niet kinderachtig is.

Dat je dan nog hulp nodig hebt van het ontastbare "service" is helemaal droevig. BGC en TN zijn gewoon te duur en bieden veel te weinig, punt amen en uit... en het spelletjes blijft niet eeuwig duren... misschien is dat je frustratie ?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:kijk, wat belgacom ook doet, gij zijt nooit tevreden. precies een klein kind.
Wat een absurde reactie... als morgen BGC gelijkwaardige producten (zowel qua specificaties als prijs) zou aanbieden als in onze buurlanden dan kan je forums als deze voor 95% opdoeken.

Maar nee... jullie spelen liever verstoppertje achter een materie die een normale consument toch moeilijk kan bewijzen met harde feiten (al bewijst gans Europa het tegendeel)... alsof dat niet kinderachtig is.

Dat je dan nog hulp nodig hebt van het ontastbare "service" is helemaal droevig. BGC en TN zijn gewoon te duur en bieden veel te weinig, punt amen en uit... en het spelletjes blijft niet eeuwig duren... misschien is dat je frustratie ?
ik ben helemaal niet gefrustreerd. jij daarentegen. amai :-D
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

hollebollegijs schreef:ik ben helemaal niet gefrustreerd. jij daarentegen. amai :-D
Kom, kom... er mag hier geen scheve letter over BGC geschreven worden of je bent de eerste die komt vertellen hoe fantastisch het bedrijf wel is.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:ik ben helemaal niet gefrustreerd. jij daarentegen. amai :-D
Kom, kom... er mag hier geen scheve letter over BGC geschreven worden of je bent de eerste die komt vertellen hoe fantastisch het bedrijf wel is.
je mag wel over belgacom opmerkingen hebben, maar je moet wel redelijk blijven in je commentaar, en ja belgacom is een fantastisch bedrijf en ze hebben een goed aanbod. ok, het kan altijd beter maar dat is overal zo het geval.
Weetgraag
Erelid
Erelid

Iedereen zal zijn product wel verdedigen zoals het hem past,
ikzelf ben ook een tevreden BGC gebruiker, over limieten, snelheid enz...
kan je jaren discuteren.
Voor sommigen is het ook nooit genoeg en wisselen van ISP zoals van broek met de daarbijhorende problemen vandien en als ze wisselen en men zit een weekje zonder connectie is het dan terug BGC of telenet zijn schuld. Dat die 2 het monopolie hebben is zo en daar kan je nu nog niks aan veranderen, dat men beter naar de consument moet luisteren is een feit en daarom moeten er forums als deze zijn. Maar mekaar afjakkeren is niet de bedoeling.

Greetz
Weetgraag :wink:

PS: het gras is altijd groener aan de andere kant maar of het beter is??????
"Carpe Diem"
Praetorian
Premium Member
Premium Member

hellsnake schreef:
Goendi schreef:Dat klopt niet. Belgacom is van plan om ADSL tegen 2012 volledig te doen verdwijnen.
Vijf jaar is nog altijd veel te lang voor oude technologie.
BGC gaat nu pas de inbelverbindingen stopzetten. Meer dan 100.000 klanten komen in de kou staan... En moeten naar adsl overstappen.
Vind je het net niet goed dat BGC ook aan die klanten denkt, want dat is pas oude technologie?
Als iemand tegen 2010 nog steeds adsl prefereert: bvb omdat hij enkel mails leest, geen nieuwe vdsl modem wil kopen,... kan je die moeilijk dat verbieden omdat het 'oude technologie' is. Leg maar eens aan zo'n persoon uit waarom hij meer hoeft te betalen om hetzelfde te blijven doen...
Cfr: kijk eens hoeveel mensen nog met een CRT tv zitten, moeten die nu allemaal plasma nemen omdat er dvd's/ blu-ray's/digitale tv is? Als die behoefte er niet is: nee!
Wat ik wel vind is dat de klant zou de keuze moeten hebben om te doen wat hij wil. Daarvoor is de invoering van light abbo's erg goed.

r2504 schreef:

Dit ter zijde, maar in landen als Griekenland draaien internetcafé's nog op dual ISDN lijnen... Heb je in NL in bvb de provincie Zeeland de ISP zeelandnet nodig omdat niemand anders er in wil investeren: te weinig klanten om de dekking economisch rendabel te maken. Anders zaten die mensen, op 15 km van mijn deur, nog steeds op een inbelverbinding....
Maar ondertussen leggen ze fiber in de grootsteden: brengt meer op en je hoeft geen limiet te hanteren (cfr. cityconnect --> dus hier is het even goed mogelijk op die manier, als je de rest (vgl. met Zeeland) dumpt).
BGC neemt een andere tactiek: ipv enkel economisch rendabele gebieden te exploiteren, gaan zij zowat iedereen aanspreken met een ongeziene dekking... Dat is eveneens een voordeel van de staat als hoofdaandeelhouder. En het is een andere tactiek, die eveneens goed is. Anders, maar of 1 van beide beter is, is een andere kwestie. Ik vind het alleszins geen slechte zaak voor de mensen die buiten de steden wonen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

hollebollegijs schreef:je mag wel over belgacom opmerkingen hebben, maar je moet wel redelijk blijven in je commentaar
En met onze vraag naar een eerlijk product voor een eerlijke prijs... al dan niet door middel van het openstellen van het VDSL2 netwerk voor de concurrentie zijn we dat niet ?
hollebollegijs schreef:en ja belgacom is een fantastisch bedrijf en ze hebben een goed aanbod. ok, het kan altijd beter maar dat is overal zo het geval.
Wel, ik denk dat voor de meeste klanten een prijs die haast dubbel zo hoog is als in het buitenland (en er dan amper 12 GB voor krijgen) niet echt valt onder "het kan altijd beter"... maar wel onder pure afzetterij die enkel mogelijk is dankzij het duopolie (en nu kan je weer beginnen dat dit paranoia is en we niet redelijk zijn).
Lion
Pro Member
Pro Member

Ik wil over dit gezaag hier een opmerking maken
Voor velen is Belgacom te duur wel dan gaan ze maar naar de concurrenten en stop hier dan met zagen en fitten
Onderzijds wil iedereen alles zo goedkoop mogelijk als ze afnemer zijn maar als ze zelf produkten aanbieden willen diezelfde personen zoveel mogelijk geld eraan verdienen op zo'n kort mogelijke tijd
Daar moeten we beter eens over nadenken hoor
Dat Belgacom zijn VDSLnetwerk zolang mogelijk voor eigen gebruik zal gebruiken is toch logisch als men ziet dat Telenet nog steeds monopolie op kabel mag behouden en geen enkel staatsorgaan daar iets tegen doet zelfs europa niet
Ik heb daar dan maar een besluit over wat de ene mag (Telenet) waarom mag de andere dat dan ook niet en mogelijks gaat men op termijn dan toch inzien dat de kabel ook moet vrijkomen voor andere spelers zoals Belgacom toch al deels doet
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Lion schreef:Ik wil over dit gezaag hier een opmerking maken
Voor velen is Belgacom te duur wel dan gaan ze maar naar de concurrenten en stop hier dan met zagen en fitten
Onderzijds wil iedereen alles zo goedkoop mogelijk als ze afnemer zijn maar als ze zelf produkten aanbieden willen diezelfde personen zoveel mogelijk geld eraan verdienen op zo'n kort mogelijke tijd
Daar moeten we beter eens over nadenken hoor
Dat Belgacom zijn VDSLnetwerk zolang mogelijk voor eigen gebruik zal gebruiken is toch logisch als men ziet dat Telenet nog steeds monopolie op kabel mag behouden en geen enkel staatsorgaan daar iets tegen doet zelfs europa niet
Ik heb daar dan maar een besluit over wat de ene mag (Telenet) waarom mag de andere dat dan ook niet en mogelijks gaat men op termijn dan toch inzien dat de kabel ook moet vrijkomen voor andere spelers zoals Belgacom toch al deels doet
voila, goede opmerking. en hiermee stop ik de discussie want die brengt ons toch nergens.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Lion schreef:Onderzijds wil iedereen alles zo goedkoop mogelijk als ze afnemer zijn maar als ze zelf produkten aanbieden willen diezelfde personen zoveel mogelijk geld eraan verdienen op zo'n kort mogelijke tijd. Daar moeten we beter eens over nadenken hoor
Het gaat hier niet over goedkoop of duur... het gaat hier over een prijs in vergelijking met onze buurlanden. Dat er een klein verschil kan opzitten daar gaat iedereen mee akkoord, maar daar gaat deze discussie dan ook niet over.
Lion schreef:Ik heb daar dan maar een besluit over wat de ene mag (Telenet) waarom mag de andere dat dan ook niet en mogelijks gaat men op termijn dan toch inzien dat de kabel ook moet vrijkomen voor andere spelers zoals Belgacom toch al deels doet
Het feit dat TN dit niet moet openstellen kan geen argument zijn vóór BGC, enkel één tegen TN. De situatie bij TN is dan ook lichtjes anders aangezien het een commercieel bedrijf is, terwijl BGC een staatsbedrijf is. In beide gevallen gaat het echter over nutsvoorzieningen die historisch in een monopolie positie zijn ontstaan... en daar mag iets tegenover staan, zowel bij BGC als TN.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

hollebollegijs schreef:hiermee stop ik de discussie want die brengt ons toch nergens.
Inderdaad, als klant zullen we nog wel een hele tijd teveel betalen voor te weinig. Nu in dat opzicht kan ik BGC heel wat minder verwijten dan TN, bij ADSL is het switchen naar een goedkoper alternatief een non-issue... Dommel, EDPnet, dxADSL, ... keuze genoeg.
deej
Elite Poster
Elite Poster

hollebollegijs schreef:je mag wel over belgacom opmerkingen hebben, maar je moet wel redelijk blijven in je commentaar, en ja belgacom is een fantastisch bedrijf en ze hebben een goed aanbod. ok, het kan altijd beter maar dat is overal zo het geval.
Heeft je manager in je KPIs gezet dat je dringend wat positiever over Belgacom moet zijn ;)?

Uiteraard moet je het een goed bedrijf vinden hé, anders zou je er niet blijven kunnen werken. Of ze het bij Telindus en Proximus echter zo'n goed bedrijf vinden is een andere vraag gezien het volk dat daar wegloopt ondertussen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

deej schreef:
hollebollegijs schreef:je mag wel over belgacom opmerkingen hebben, maar je moet wel redelijk blijven in je commentaar, en ja belgacom is een fantastisch bedrijf en ze hebben een goed aanbod. ok, het kan altijd beter maar dat is overal zo het geval.
Heeft je manager in je KPIs gezet dat je dringend wat positiever over Belgacom moet zijn ;)?

Uiteraard moet je het een goed bedrijf vinden hé, anders zou je er niet blijven kunnen werken. Of ze het bij Telindus en Proximus echter zo'n goed bedrijf vinden is een andere vraag gezien het volk dat daar wegloopt ondertussen.
weglopen. je moet niet overdrijven hé. bij een overname zijn er altijd die weggaan omdat ze een contract krijgen met andere voorwaarden. is vrij normaal dus maar dat zijn er maar weinig hoor die weglopen.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

Kunt ge nu allemaal eens stoppen, tis allemaal de schuld van de regering!
deej
Elite Poster
Elite Poster

hollebollegijs schreef:weglopen. je moet niet overdrijven hé. bij een overname zijn er altijd die weggaan omdat ze een contract krijgen met andere voorwaarden. is vrij normaal dus maar dat zijn er maar weinig hoor die weglopen.
Bij Telindus al 300 van de 700 ondertussen...
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

een verplichte openstelling van een lopende investering voor nieuwe niet-historisch geërfde diensten, is een hold-up.
denk daar maar eens over
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

deej schreef:
hollebollegijs schreef:weglopen. je moet niet overdrijven hé. bij een overname zijn er altijd die weggaan omdat ze een contract krijgen met andere voorwaarden. is vrij normaal dus maar dat zijn er maar weinig hoor die weglopen.
dat is een kwakkel.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

hollebollegijs schreef:
deej schreef:
dat is een kwakkel.
en vele van die 300 werken nu onder naam van belgacom terwijl de anderen nog een contract van telindus hebben. je moet het dus iets anders bekijken.
Lion
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
Lion schreef:Ik heb daar dan maar een besluit over wat de ene mag (Telenet) waarom mag de andere dat dan ook niet en mogelijks gaat men op termijn dan toch inzien dat de kabel ook moet vrijkomen voor andere spelers zoals Belgacom toch al deels doet
Het feit dat TN dit niet moet openstellen kan geen argument zijn vóór BGC, enkel één tegen TN. De situatie bij TN is dan ook lichtjes anders aangezien het een commercieel bedrijf is, terwijl BGC een staatsbedrijf is. In beide gevallen gaat het echter over nutsvoorzieningen die historisch in een monopolie positie zijn ontstaan... en daar mag iets tegenover staan, zowel bij BGC als TN.
Een commercieel bedrijf (????) waarvan ooit het startkapitaal ook geld van de belastingsbetaler was en nu in handen is gevallen van amerikanen en hier een monopolie mag blijven behouden en mogelijks nog uitbreiden
Belgacom is ook niet zuiver staatsbedrijf hoor maar ze gaan wel geen leningen aan om hun aandeelhouders uit te betalen zoals telenet
Dit was even als reactie en offtopic
Begrijp echt niet waarom sommigen hier altijd Telenet als de beste blijven verdedigen en Belgacom als de boeman
Vergelijken met andere landen is volgens mijn beperkte kennis nooit mogelijk en zeker hoe het er in dit apeland aan toe gaat
The_One_be
Pro Member
Pro Member

deej schreef:Op elke telefoonlijn pakt Belgacom ongeveer 100% marge. Een discovery line kost dus pakweg 3,5€ per maand. Vraag je eens af waarom een raw copper duurder is dan een discovery line? Of beter nog: kom de uitleg eens geven waarom dat zo is.
Dit vraag ik mij ook al jaren af. Waarom kost raw copper dubbel zoveel als een Discovery lijn ? Ik heb nu een discovery lijn met als reden dat dit de goedkoopste oplossing is/was en ik heb enkel een ADSL modem eraan hangen dus aan belkosten gaat belagcom ook al niks verdienen aan mij.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Weetgraag schreef: over limieten, snelheid enz...
kan je jaren discuteren.

PS: het gras is altijd groener aan de andere kant maar of het beter is??????
Artikel reeks gelezen op http://www.zdnet.be ? Daar schrijft men het letterlijk dat het gras inderdaad groener is.

Over limieten wil ik geen jaren nog discuteren, die moeten nu aangepakt worden. We zijn nog het enige land in West-Europa met limieten, die dan nog belachelijk zijn voor woorden. Met dank aan Belgacom die enkel maar afkijkt van die andere grote. Maar door gebrek aan innovatie iets durft te ondernemen.
We betalen 25% teveel voor ons internet ook bewezen vorige week. Dus er dient nu iets te gebeuren of met welk excuus gaat men nu nog afkomen om ons te indoctrineren?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Lion schreef:Een commercieel bedrijf (????) waarvan ooit het startkapitaal ook geld van de belastingsbetaler was
Inderdaad, maar de investeerders hebben hun startkapitaal, inclusief winst wel degelijk terug... wat nog altijd iets helemaal anders is dan BGC waar de staat nog steeds meer dan 50% eigenaar is van het bedrijf.

Indien morgen BGC zichzelf zou uitkopen (door privé financiering), en de staat dus enkele miljarden rijker zou worden... dan hebben we een meer correcte vergelijking.

Misschien is dit helemaal geen slecht idee... met dat geld kan je zonder problemen FTTH financieren en laten gebruiken (natuurlijk niet gratis) door alternatieve providers... dan mag BGC meteen z'n VDSL2 houden.
Lion schreef:Begrijp echt niet waarom sommigen hier altijd Telenet als de beste blijven verdedigen en Belgacom als de boeman.
Geloof me... ik verdedig TN helemaal niet... bedrijven die een monopolie hebben, op een bepaalde infrastructuur die in een zekere nutsvoorziening voorziet, kunnen wat mij betreft niet.
Lion schreef:Vergelijken met andere landen is volgens mijn beperkte kennis nooit mogelijk en zeker hoe het er in dit apeland aan toe gaat
Waarom kan je niet vergelijken met Nederland... kwa geografie en bevolkinsgdichtheid wijken we echt niet veel af... eigenlijk hebben we zelfs enkel voordelen op dat punt.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:

Bewijs: op http://www.zdnet.be staat een gans dossier over het dure internet in dit land die in stand gehouden word door Belgacom die enkel en alleen kijkt wat de kabelboer doet. Als het van Belgacom afhangt dan blijven we met die 4Mbtis lijntjes zitten. Ze hebben ons eerst wijsgemaakt dat ze ADSL2+ te min vonden om in te investeren en direct gingen voor VDSL2. Wat blijkt nu, VDSL2 is nu ook voor hen te min om internet op aan te bieden. Zeg welke leugens gaan jullie nog verkondigen om dit land blijvende schade op te laten lopen? We zijn het enige land in West-Europa met belachelijke limieten en dat is een keihard feit. Dank u wel de oh zo grote inovator en prijzenwinnend bedrijf Belgacom die enkel de klanten wenst uit te melken, zou er daar ook een prijs voor bestaan?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Zambo, je zei hetzelfde al 2 posts eerder, en voor eens en voor altijd, ik werk niet voor Belgacom. Ik ga gewoon ni mee in da spelleke van stemmingmakerij da hier gespeeld wordt. Elke keer hetzelfde gejank. Kzeg ni da er geen waarheden zijn, ma elke post van Zambo lijkt eerder op puberaal gegrien dan op een forum post...
deej
Elite Poster
Elite Poster

hollebollegijs schreef:en vele van die 300 werken nu onder naam van belgacom terwijl de anderen nog een contract van telindus hebben. je moet het dus iets anders bekijken.
Het is zeker geen kwakkel. Ik weet niet wat je bazen je wijsmaken maar trust me: de NSI'ers die ze hebben toegevoegd waren zowat de laatste aanwinsten voor Telindus. De rest is allemaal aan het vertrekken of is al vertrokken. Er is geen enkele Telindusser die naar een Belgacom contract is overgestapt... De enigen die dat gaan moeten doen of ondertussen gedaan hebben zal het administratief personeel zijn.

Het feit is en blijft: er is al om en bij de 300 man weg ondertussen. Veel verkopers, een hoop business developpers en consultants en nu beginnen de ingenieurs ook stilletjes te gaan. En de aanwervingsstop bij Telindus gaat er niet veel nieuwe krachten aan toevoegen vrees ik.

De clash van de culturen is gewoon te groot... Het Belgacom management heeft de initiatief vrijheid van Telindus gewoon gekortwiekt en dat moet je net niet bij een integrator doen: bij een integrator zit het vol creatievelingen die niet willen afhangen van de "Product Marketing" van een operator die denken dat ze iets van IT integratie kennen maar helaas er niks van kennen. Een overheidsbedrijf dat zijn manier van werken oplegt aan een integrator, dat werkt gewoon niet.

Belgacom heeft uiteindelijk een lege doos gekocht, iets wat elke Telindusser trouwens eind 2005 perfect kon voorspellen. En nu hebben de klanten het stilletjes aan ook door en lachen bedrijven als NextiraOne, Dimension Data, Siemens Business Services, Securelink, Silicomp, Dolmen, Prodata, Quantum ICT e.a. hard in hun vuistje.

Dat is de realiteit in de Belgische integrator markt vandaag. Belgacom mag gewoon gelukkig zijn dat Luc Blyaert er nog niks van in Data News gezet heeft.
dbr
Premium Member
Premium Member

Terug ontopic, Belgacom heeft een punt als men het heeft over de kabel, maar eigenlijk ook weer niet.
Want, ookal zou ook de kabel een monopolie hebben betekent dat nog niet dat dat in het voordeel of in het nadeel van Belgacom zou moeten werken.
Het heeft er niets mee te maken.

Internationaal gezien is reeds vaker bewezen dat meer partijen op een netwerk niet per defenitie slechter hoeft te zijn voor de kwaliteit.
Het is ook niet zo dat Belgacom verplicht wordt om gratis toegang te verlenen, nee er moet gewoon voor betaald worden.
In Nederland ging het ook zo met Kpn, met dit verschil dat die toen al zelfstandig waren.(= niet meer van papa staat) Er is ook toen van Kpn protest gekomen, maar volgens de laatste cijfers doet Kpn het toch niet zo slecht.
Dan hebben we het over een commercieel bedrijf met alle risico's van dien.
Belgacom is geen commercieel bedrijf, Belgacom is een staatbedrijf als belgacom over de kop gaat grijpt papa staat in. Nederland mag dat geeneens van Europa in geval van Kpn. Er bestaat wel een bepaald fundament om niet de hele infrastructuur plat te leggen, maar dat is of-topic.
(Nederland is een goede vergelijking op het gebied van landschap, inwonersaantal en infrastructuur)

Ik snap dus niet waarom vdsl2 te duur zou worden als derden toegang krijgen en al helemaal niet waarom dat zo lang duurt.
Technisch gelul is misschien heel leuk, maar het ontkracht niets, evenals het opsommen van al die investeringen, ze bewijzen niets.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

deej schreef:
hollebollegijs schreef:en vele van die 300 werken nu onder naam van belgacom terwijl de anderen nog een contract van telindus hebben. je moet het dus iets anders bekijken.
Het is zeker geen kwakkel. Ik weet niet wat je bazen je wijsmaken maar trust me: de NSI'ers die ze hebben toegevoegd waren zowat de laatste aanwinsten voor Telindus. De rest is allemaal aan het vertrekken of is al vertrokken. Er is geen enkele Telindusser die naar een Belgacom contract is overgestapt... De enigen die dat gaan moeten doen of ondertussen gedaan hebben zal het administratief personeel zijn.

Het feit is en blijft: er is al om en bij de 300 man weg ondertussen. Veel verkopers, een hoop business developpers en consultants en nu beginnen de ingenieurs ook stilletjes te gaan. En de aanwervingsstop bij Telindus gaat er niet veel nieuwe krachten aan toevoegen vrees ik.

De clash van de culturen is gewoon te groot... Het Belgacom management heeft de initiatief vrijheid van Telindus gewoon gekortwiekt en dat moet je net niet bij een integrator doen: bij een integrator zit het vol creatievelingen die niet willen afhangen van de "Product Marketing" van een operator die denken dat ze iets van IT integratie kennen maar helaas er niks van kennen. Een overheidsbedrijf dat zijn manier van werken oplegt aan een integrator, dat werkt gewoon niet.

Belgacom heeft uiteindelijk een lege doos gekocht, iets wat elke Telindusser trouwens eind 2005 perfect kon voorspellen. En nu hebben de klanten het stilletjes aan ook door en lachen bedrijven als NextiraOne, Dimension Data, Siemens Business Services, Securelink, Silicomp, Dolmen, Prodata, Quantum ICT e.a. hard in hun vuistje.

Dat is de realiteit in de Belgische integrator markt vandaag. Belgacom mag gewoon gelukkig zijn dat Luc Blyaert er nog niks van in Data News gezet heeft.
Belgacom had al een IT-dienst met vele sucessen maar deze zijn door de gewone consumenten niet gekend uiteraard.
belgacom had al een zeer succesvolle IT dienst met diverse contracten in binnen- en buitenland en ze hebben gewoon Telindus gekocht om deze diensten samen te voegen met nog meer succesen en contracten.
En oja, er zijn wel ex-Telindus medewerkers die een belgacom contract getekend hebben die niet tot het administratief personeel hoort en ik ken er enkele daarvan persoonlijk dus jou informatie klopt niet.
En laat die anderen maar lachen in hun vuistje, wie het laatst lacht het best. en belgacom heeft zopas enkele dikke contracten binnengehaald, maar daar zal je begin volgend jaar wel over lezen in de pers.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Hollebolle ik denk dat je best je oor eens bij Telindus gaat te luisteren leggen voor je zo'n uitspraken doet.
lanky
Starter
Starter

Ik heb nen tijd (2 jaar) op Telindus gezeten als consultant (was tijdens de overname). Daar vertelde ze wel een ander verhaal over NSI dan hetgeen hollebolle hier komt vertellen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

lanky schreef:Ik heb nen tijd (2 jaar) op Telindus gezeten als consultant (was tijdens de overname). Daar vertelde ze wel een ander verhaal over NSI dan hetgeen hollebolle hier komt vertellen.
sorry maar NSI had al fameuze contracten hoor in binnen- en buitenland.
en was en is een zeer goede dienst met vele ervaring.
natuurlijk dat sommige misnoegde telindussers negatief spreken over belgacom NSI. ze waren niet content met de overname, tja hou zou jezelf zijn. ik heb bij een vorige werkgever ook eens een overname meegemaakt en dat vond ik verre van leuk hoor.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Zeker niet omdat het een vijandige overname was. Telindus wou niet overgenomen worden, punt. Maar wat doe je tegen een kapitaalkrachtige bullebak die meent dat hij je business kent en hem wil hebben?

Los daarvan was in de echt grote dossiers NSI nooit echt partij voor Telindus. Iets wat Bellens nooit kon verkroppen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

deej schreef:Zeker niet omdat het een vijandige overname was. Telindus wou niet overgenomen worden, punt. Maar wat doe je tegen een kapitaalkrachtige bullebak die meent dat hij je business kent en hem wil hebben?

Los daarvan was in de echt grote dossiers NSI nooit echt partij voor Telindus. Iets wat Bellens nooit kon verkroppen.
NSI was geen partij. dat geef ik grif toe, maar belgacom wou zijn kennis nog verder uitbreiden en heeft daarop telindus gekocht. mag dan vijandig zijn, dan gebeurt wel meer met overnames, dat is niet altijd belgacom ofzo.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Neen maar dat zorgt er wel voor dat je belangrijkste troeven (namelijk je ingenieurs en consultants) gaan lopen omdat ze de cultuur van de overnemer niet kunnen smaken.

Maw als je het zo aanpakt als Belgacom nu, eindig je met veel geld voor een lege doos.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

deej schreef:Neen maar dat zorgt er wel voor dat je belangrijkste troeven (namelijk je ingenieurs en consultants) gaan lopen omdat ze de cultuur van de overnemer niet kunnen smaken.

Maw als je het zo aanpakt als Belgacom nu, eindig je met veel geld voor een lege doos.
gij met uw lege doos. da klopt totaal niet. met telindus nemen ze heel wat ervaring over, ook gaan er enkele weg, dat kan je niet ontkennen
deej
Elite Poster
Elite Poster

We zullen over 9 maand nog eens spreken ;).
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

de draagtijd van een olifant is feitelijk eerder 22 tot 23 maanden dacht ik ... :twisted: (sorry, kon het niet laten)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”