Heb even een search gedaan maar kon hierover niets vinden...
Ik heb al een jaar of 6 Belgacom ADSL en wil zoals velen overstappen naar Dommel. Nu hebben wij thuis een twinlijn en is de modem momenteel aangesloten op de 'tweede' lijn (dus de niet-hoofdlijn). Als ik dit nummer op de website van Dommel opgeef, dan zegt de site dat dit nummer niet kan gevonden worden of niet aansluitbaar is, terwijl dit met het hoofdnummer wel het geval is.
Heb dan maar even gebeld naar Dommel en kreeg een vrouw aan de lijn, die er precies niets van wist. Zij vertelde mij dat ik dan maar het hoofdnummer moest meenemen en "dat het wel in orde zal komen". Ik wil echter vermijden om zonder internet te vallen, dus dacht ik dat ik het hier maar even moest vragen.
Mijn vraag is dus, als ik nu Dommel ADSL neem op mijn hoofdnummer, zal ik dan ook mijn modem (en dan waarschijnlijk ook mijn splitter) op die hoofdlijn moeten aansluiten, of zal het volledig bij het oude blijven? Ik heb even gekeken naar de installatie die Belgacom 6 jaar geleden gedaan heeft, maar ik kan moeilijk zien hoe de splitter (of filter of wat het ook is), twin centrale en nog een derde bakje juist geconfigureerd staan.
Greetz
Tom
Belgacom ADSL --> Dommel: wat met twin-lijn?
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Op een twin heb je idd 2 nummesr , het zogenaamde BA nummer en het msn nummer . Het BA nummer is het effectie nummer waaronder die lijn is gekend bij belgacom .
Je adsl zit altijd op het BA nummer , nooit op een msn nummer .
Trouwens je modem zit op de filter voor je TWIN bakje .
Of bij de nieuwere modellen zit een filter in de ISDN Twin ingebouwd en heb je een aansluiting voor de ADSL modem .
Dus ik zie echt geen probleem , je adsl gewoon aanvragen op het hoofdnummer zou geen probleem mogen zijn .
Je hoeft dan ook niks te veranderen aan je bekabeling , enkel het de login en pas aanpassen op je modem/router naar die van je nieuwe provider .
Je adsl zit altijd op het BA nummer , nooit op een msn nummer .
Trouwens je modem zit op de filter voor je TWIN bakje .
Of bij de nieuwere modellen zit een filter in de ISDN Twin ingebouwd en heb je een aansluiting voor de ADSL modem .
Dus ik zie echt geen probleem , je adsl gewoon aanvragen op het hoofdnummer zou geen probleem mogen zijn .
Je hoeft dan ook niks te veranderen aan je bekabeling , enkel het de login en pas aanpassen op je modem/router naar die van je nieuwe provider .