Probleem 8800GTS 320

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Witchez
Member
Member
Contacteer:
Provider

Joep!

Ik heb sinds kort een probleempje met mijn Asus GF 8800GTS 320.. Als ik mijn pc aanzet wilt die 9/10 keren niet opstarten en begint de ventilator van de grafische kaart aan vol toerental te draaien. Enige oplossing is pc uitzetten en opnieuw te proberen. In het begin had ik dit probleem niet, en sinds het probleem is opgedoken zijn er steeds meer pogingen nodig om de pc te laten opstarten.. Hebben jullie enig idee hoe dit euvel te verhelpen?

Groentjes,
Tim
I never argue with idiots because they drag you to their own level and beat you with experience
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

Hey,

Hier eens zien, of de verluchting openingen niet dichtzitten met pluisjes.
Opletten bij het uithalen van de platine uit de ligplaats dat je PC uitgeschakeld is vóórdien.

Opletten voor statische lading bij aanraken met de hand, massabandje aan de pols ?

Voedingkabels ook best verwijderen bij de monitor idem... (uitschakelen)
Vermoedelijk is de chip defect...

Op uw risico...vanzelfsprekend.
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

als allerlaatste redmiddel (ttz net voordat ge ze dumpt omdat niks werkt) kunt ge proberen om de firmware te vernieuwen, dit kan echter mislukken en dan is ze helemaal om zeep.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer
Provider

Ofwel met drivercleaner (zoek wel de juiste spywarevrije versie) uw Forceware drivers desinstalleren, de laatste WHQL installeren, en dan via RivaTuner uw fanspeed forcen...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

selder schreef:Ofwel met drivercleaner (zoek wel de juiste spywarevrije versie) uw Forceware drivers desinstalleren, de laatste WHQL installeren, en dan via RivaTuner uw fanspeed forcen...
Wat heeft dat met het bootprobleem of de fan tijdens het booten te maken? Afaik ben je dan nog VER van drivers of software.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer
Provider

Arrigi schreef:
selder schreef:Ofwel met drivercleaner (zoek wel de juiste spywarevrije versie) uw Forceware drivers desinstalleren, de laatste WHQL installeren, en dan via RivaTuner uw fanspeed forcen...
Wat heeft dat met het bootprobleem of de fan tijdens het booten te maken? Afaik ben je dan nog VER van drivers of software.
True, startpost te snel gelezen ... maar als de theadstarter eenmaal in z'n windows zit, kan hij met Rivatuner zijn fan bedwingen...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Witchez
Member
Member
Contacteer:
Provider

Dus als ik correct vertaal:
Terug naar de pc-boer met mijn pc en wanneer hij tot eenzelfde conclusie komt onder garantie een nieuwe kaart.. Stof lijkt me namelijk niet de boosdoener aangezien de case nog redelijk stofvrij is, wat vrij normaal is na slechts twee maanden neem ik aan..
I never argue with idiots because they drag you to their own level and beat you with experience
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:
Provider

zet em op kapaza en koop een 8800GT
presteert beter :)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”