Kan dit ????

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Donderdag contract getekend en gefaxt
Donderdag factuur betaald

Vandaag (maandag 17/12) zie ik dat in de crm mijn factuur als betaald staat en dat ik alle icoontjes heb gekregen, ik heb een emailadres aangemaakt. FF proberen te zenden van m'n skynet naar m'n nieuw dommel adres en dat lukt al ! :?

Even de gegevens van login en pass enzo verstuurd naar m'n emailadres en thuis dan toch even geprobeerd. In m'n philips router het xxxx@SKYNET verandert in dslxxxx@schedom en het daarbijhorende paswoord.... en rararaa... ADSL status: Connected ! Ik kan dus surfen ! :? :P

Alhoewel er op het crm panel staat dat ze het signaal voor hun adsl vandaag hebben aangevraagd:

expected activation date : 28/12/2007

Kan dit ??? :???: Zou ik echt al aangesloten zijn op dommel?

Kheb eens de speedtest hier gedaan op UB en daar staat, jou isp is dommel.

wie verklaard dit?
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Speedtest:

Your DOWNLOAD Speed:
3406 kbps or 426 KB/sec

an efficiency of ~85%

up
Your UPLOAD Speed:
322 kbps or 40 KB/sec
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Bates schreef:wie verklaard dit?

Als je van Belgacom/Skynet naar Dommel verhuist dan duurt het overzetten niet echt lang omdat ze via hetzelfde netwerk gaan.
Ze moeten maw. enkel een account maken en het is in orde.

Wellicht is die aansluitdatum vastgelegd op een standaard aantal dagen telende vanaf het ontvangst van de aanvraag.
Maar in uw geval is er niet echt veel werk aan en komt het dus niet overeen.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ja is mogelijk. Als je hiervoor belgacom had is dit niet onmogelijk.
Je zit op dit moment op dommel dan :)

Welkom bij dommel zou ik zo zeggen :)
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Super !

Had nu wel niet gedacht dat het zooo snel zou gaan hoor...

Deze middag heb ik nog gekeken in het systeem van Belgacom (ja, ik werk er.. :roll: ) en toen zat er nog geen opzeg van m'n ADSL Go in het systeem. Kan dat zijn dat zowel het signaal van dommel actief is als skynet?

Grtz
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Bates schreef:Kan dat zijn dat zowel het signaal van dommel actief is als skynet?

Ja die blijven beide nog een tijdje actief. Wellicht tot ongeveer "expected activation date : 28/12/2007"
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

is idd mogelijk voor mensen die overstappen van BELGACOM naar DOMMEL. TELENETTERS zullen moeten wachten op de activatie van het ADSL signaal door Belgacom.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

lol al 0.94GB gebruikt op de meter ... but it's good.. it's all gooood.. :twisted: :banana:
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Bates schreef:Super !

Had nu wel niet gedacht dat het zooo snel zou gaan hoor...

Deze middag heb ik nog gekeken in het systeem van Belgacom (ja, ik werk er.. :roll: )
Grtz


Bates dat is lef hebben dat je een overstap gemaakt hebt , maar je hebt meer dan gelijk hoor.

Welkom bij Dommel.
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

ketter schreef:
Bates schreef:Super !

Had nu wel niet gedacht dat het zooo snel zou gaan hoor...

Deze middag heb ik nog gekeken in het systeem van Belgacom (ja, ik werk er.. :roll: )
Grtz


Bates dat is lef hebben dat je een overstap gemaakt hebt , maar je hebt meer dan gelijk hoor.

Welkom bij Dommel.


Bedankt,

weet je, het zou erg zijn moest ik niet zelf mogen kiezen bij wie ik aangesloten ben omdat ik Belgacom medewerker ben...

Ja, ook IK ben het beu om telkens geremd te zijn in hetgeen ik download of te moeten dokken voor extra volumepacks. Ik had een serieuse korting op m'n adsl maar vlug maar ff iets daarop gevonden ;) Ben die dus niet kwijt..

En nu rustig en zonder stress de nodige bestanden afhalen waar ik al zo lang op zit te wachten.. Alleen snap ik die newsserver nog niet al te goed... ben net begonnen met newsleecher... snap de nougaballen van dat updaten van headers..
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Bates schreef:snap de nougaballen van dat updaten van headers..
gewoon met NZBtjes werken, het kleinste kind kan dat :wink: http://www.binaries4all.nl/nzb/
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Bates schreef:Super !

Had nu wel niet gedacht dat het zooo snel zou gaan hoor...

Deze middag heb ik nog gekeken in het systeem van Belgacom (ja, ik werk er.. :roll: ) en toen zat er nog geen opzeg van m'n ADSL Go in het systeem. Kan dat zijn dat zowel het signaal van dommel actief is als skynet?

Grtz


Blijkbaar worden ze niet allemaal gehersenspoelt bij BGC, maar werken er ook normale mensen. :lol: ITT sommige andere BGC medewerkers hier.
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Burny schreef:
Bates schreef:Super !

Had nu wel niet gedacht dat het zooo snel zou gaan hoor...

Deze middag heb ik nog gekeken in het systeem van Belgacom (ja, ik werk er.. :roll: ) en toen zat er nog geen opzeg van m'n ADSL Go in het systeem. Kan dat zijn dat zowel het signaal van dommel actief is als skynet?

Grtz


Blijkbaar worden ze niet allemaal gehersenspoelt bij BGC, maar werken er ook aangename normale mensen. :lol:


Tuurlijk heb je er normale mensen! Op de afdeling waar ik werk zit het er vol van! Laat ons zeggen dat het alleen de hogere niveaus zijn die wat gaan zweven en dat zijn dan nog diegenen die er het minst van weten.

Nee, ik kan je verzekeren dat heel wat van mijn collega's echt wel toffe mensen zijn, alleen tjah.. wie is in de tijd van tegenwoordig nu niet blij met een vaste job voor dergelijk bedrijf...

Maar zoals ik al zei: ieder z'n eigen keuze om te beslissen wat hij wil, mij inclu natuurlijk. Ikzelf, ik kies niet voor BGC TV, ik verkies TV Vlaanderen met een goeie decoder die heel wat zenders kan afnemen van de sats.

En dat is net wat je moet kunnen, prive en werk gescheiden houden, want daar gaan veel er de mist in.
coiken
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2005, 10:23

Bates schreef:Donderdag contract getekend en gefaxt
Donderdag factuur betaald

Vandaag (maandag 17/12) zie ik dat in de crm mijn factuur als betaald staat en dat ik alle icoontjes heb gekregen, ik heb een emailadres aangemaakt. FF proberen te zenden van m'n skynet naar m'n nieuw dommel adres en dat lukt al ! :?

Even de gegevens van login en pass enzo verstuurd naar m'n emailadres en thuis dan toch even geprobeerd. In m'n philips router het xxxx@SKYNET verandert in dslxxxx@schedom en het daarbijhorende paswoord.... en rararaa... ADSL status: Connected ! Ik kan dus surfen ! :? :P

Alhoewel er op het crm panel staat dat ze het signaal voor hun adsl vandaag hebben aangevraagd:

expected activation date : 28/12/2007

Kan dit ??? :???: Zou ik echt al aangesloten zijn op dommel?

Kheb eens de speedtest hier gedaan op UB en daar staat, jou isp is dommel.

wie verklaard dit?


Aangezien m'n EDPnet limiet toch bijna op is en ik ook alles reeds op actief zie staan in de crm pannel wil ik dit ook wel graag proberen.

Ik dan de informatie om in te loggen echter niet terugvinden, waar vind ik dslxxxx@schedom en het daarbijhorende paswoord.... ?

Thanks!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

coiken schreef:
Bates schreef:Donderdag contract getekend en gefaxt
Donderdag factuur betaald

Vandaag (maandag 17/12) zie ik dat in de crm mijn factuur als betaald staat en dat ik alle icoontjes heb gekregen, ik heb een emailadres aangemaakt. FF proberen te zenden van m'n skynet naar m'n nieuw dommel adres en dat lukt al ! :?

Even de gegevens van login en pass enzo verstuurd naar m'n emailadres en thuis dan toch even geprobeerd. In m'n philips router het xxxx@SKYNET verandert in dslxxxx@schedom en het daarbijhorende paswoord.... en rararaa... ADSL status: Connected ! Ik kan dus surfen ! :? :P

Alhoewel er op het crm panel staat dat ze het signaal voor hun adsl vandaag hebben aangevraagd:

expected activation date : 28/12/2007

Kan dit ??? :???: Zou ik echt al aangesloten zijn op dommel?

Kheb eens de speedtest hier gedaan op UB en daar staat, jou isp is dommel.

wie verklaard dit?


Aangezien m'n EDPnet limiet toch bijna op is en ik ook alles reeds op actief zie staan in de crm pannel wil ik dit ook wel graag proberen.

Ik dan de informatie om in te loggen echter niet terugvinden, waar vind ik dslxxxx@schedom en het daarbijhorende paswoord.... ?

Thanks!
zal niet gaan, werkt enkel voor Belgacommers. jij moet wachten tot adsl geaktiveerd is. maar voor uw gegevens per email te ontvangen moet je op de Afbeelding klikken
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Bates schreef:Speedtest:

Your DOWNLOAD Speed:
3406 kbps or 426 KB/sec

an efficiency of ~85%

up
Your UPLOAD Speed:
322 kbps or 40 KB/sec

Enig idee of er verschil was/is met BGC?
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Eerlijk gezegd merk ik geen verschil qua snelheid, volgens mij heeft dit te maken met de goede binneninfrastructuur hier.. (nieuwbouw).

via de UB speedtest heb ik dezelfde resultaten op skynet als op dommel.. ideaal dus.

Het volume is echt wel zalig !
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

xenne schreef:
Bates schreef:snap de nougaballen van dat updaten van headers..
gewoon met NZBtjes werken, het kleinste kind kan dat :wink: http://www.binaries4all.nl/nzb/


Leuk !

T'is allemaal nog een beetje nieuw voor me.. vroeger al eens paar zaken afgehaald van nieuwsgroepen maar is zeer lang geleden.

Bedankt voor de info !
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Misschien een beetje Off topic, maar had onlangs ook iets raars.
Ik had voor mijn vader een Philips 6500 aangeschaft. Eerst thuis getest met mijn Dommel ID, en dan naar mijn vader thuis die Skynet heeft laten activeren.
De modem stond nog ingesteld met mijn Dommel id+wachtwoord en het werkte direct bij hem thuis ....
Ik dacht altijd dat dit gekoppeld was aan je telefoonnummer, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Bates schreef:Tuurlijk heb je er normale mensen! Op de afdeling waar ik werk zit het er vol van! Laat ons zeggen dat het alleen de hogere niveaus zijn die wat gaan zweven en dat zijn dan nog diegenen die er het minst van weten.

Nee, ik kan je verzekeren dat heel wat van mijn collega's echt wel toffe mensen zijn, alleen tjah.. wie is in de tijd van tegenwoordig nu niet blij met een vaste job voor dergelijk bedrijf...

Maar zoals ik al zei: ieder z'n eigen keuze om te beslissen wat hij wil, mij inclu natuurlijk. Ikzelf, ik kies niet voor BGC TV, ik verkies TV Vlaanderen met een goeie decoder die heel wat zenders kan afnemen van de sats.

En dat is net wat je moet kunnen, prive en werk gescheiden houden, want daar gaan veel er de mist in.


Het was zeker niet als aanval op jou bedoelt, het was gewoon een steekje naar die andere BGC medewerker hier opt forum. Als je die zijn posts hier leest.. ocharm ocharm :)

Een goeie vriendin van me heeft ook een tijd voor BGC gewerkt trouwens, en die is ook perfect normaal hoor :lol:
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Ik vond het geen aanval op mezelf hoor, don't worry...

In de familie zijn er ook mensen die bij Telenet zijn aangesloten en op familiefeesten begint dat dan hé.. "en, zeg eens, wat kan belgacom ons bieden voor die prijs?"

Dan zeg ik heel vriendelijk : "niets.., ik zou gewoon blijven waar ge was.. :)"

Ge zou ze dan moeten zien kijken, haha..

nee serieus, ik werk er wel, maar ik ben ervan overtuigd dat er voor MIJ en voor sommigen betere producten zijn, alhoewel iemand die bij skynet zit, perfect tevreden kan zijn omdat hij bijvoorbeeld graag de foto's heeft, of dat hij voor z'n kindjes de games wil downloaden.. ik zeg maar iets. Maar ik als BGC medewerker mag nog staat brullen, het gebouw af te breken.. niemand luistert naar wat wij zeggen hoor, alhoewel wij het dichtst staan bij de klant.

Maar persoonlijk liggen mijn behoeften ergens anders. Downloaden, vrijheid van keuze..

Om nu overal te prediken dat BGC de beste is ... neen, daar begin ik niet aan.. ik weet wel beter (kzit op de 1st line)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

dietervanb schreef:Misschien een beetje Off topic, maar had onlangs ook iets raars.
Ik had voor mijn vader een Philips 6500 aangeschaft. Eerst thuis getest met mijn Dommel ID, en dan naar mijn vader thuis die Skynet heeft laten activeren.
De modem stond nog ingesteld met mijn Dommel id+wachtwoord en het werkte direct bij hem thuis ....
Ik dacht altijd dat dit gekoppeld was aan je telefoonnummer, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.



dat is zeker mogelijk.

iemand dat bij zijn thuis adsl van bgc heeft kan met een dommel login van iemand anders ook online gaan, zelfs wanneer die dommel login al in gebruik is op een andere plaats.

indien uw vader zijn limiet van bgc er door zou zitten kan hij bv nog verder surfer met uw dommel account
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Lijkt me toch raar.
Er zou dus een handeltje kunnen opgezet worden om niet gebruikte download door te geven.
Stel ik heb voldoende met 80 gig, en ik laat mijn vader een abonnement op Belgacom van 20 euro nemen (met 400 mb download), en als dat op is, dan geef ik mijn Dommel userid door en kan hij mijn resterende 20 gig opgebruiken.

Misschien dat het kan, maar lijkt me niet logisch.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

TE HUUR:
Philips ADSL Modem met dommel login en nog 53GB op de teller :wink: buitenkansje voor Belgacommers :lol:

bieden kan via kapazaa
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

dietervanb schreef:Lijkt me toch raar.
Er zou dus een handeltje kunnen opgezet worden om niet gebruikte download door te geven.
Stel ik heb voldoende met 80 gig, en ik laat mijn vader een abonnement op Belgacom van 20 euro nemen (met 400 mb download), en als dat op is, dan geef ik mijn Dommel userid door en kan hij mijn resterende 20 gig opgebruiken.

Misschien dat het kan, maar lijkt me niet logisch.


dat gaat niet met een light omdat je een andere profiel hebt op de Broadband acces servers van belgacom. bon ik ga niets technisch uitleggen maar da zal enkel gaan met gewone adsl go acount <> dommel acount.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hoy69 schreef:ik ga niets technisch uitleggen maar da zal enkel gaan met gewone adsl go acount <> dommel acount.


En dan nog niet beiden... je kan dan wel volume overhebben, maar als je dan ondertussen zelf niet kan internetten :?
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

hoy69 schreef:
dietervanb schreef:Lijkt me toch raar.
Er zou dus een handeltje kunnen opgezet worden om niet gebruikte download door te geven.
Stel ik heb voldoende met 80 gig, en ik laat mijn vader een abonnement op Belgacom van 20 euro nemen (met 400 mb download), en als dat op is, dan geef ik mijn Dommel userid door en kan hij mijn resterende 20 gig opgebruiken.

Misschien dat het kan, maar lijkt me niet logisch.


dat gaat niet met een light omdat je een andere profiel hebt op de Broadband acces servers van belgacom. bon ik ga niets technisch uitleggen maar da zal enkel gaan met gewone adsl go acount <> dommel acount.


Het gaat met een Belgacom ADSL budget. Mijn vader heeft die genomen in afwachting van Dommelciticonnect.
Heb wel de snelheid niet getest. Normaal heeft hij slechts 512m/sec.
Het is in feite puur toeval dat ik dat gevonden heb. Had de modem eerst bij mij thuis getest, en wou alles bij hem aansluiten, dus kabeltjes er is en wou toen aanloggen bij Belgacom en zag plots een Avast update.
Dacht hé : hier is een verbinding en dat terwijl ik nog niet aangelogged ben, en idd kon toen gewoon op internet.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

r2504 schreef:
En dan nog niet beiden... je kan dan wel volume overhebben, maar als je dan ondertussen zelf niet kan internetten :?



ik zeg u dat het wel gaat :-)
1 dommel of belgacom account kan op 2 verschillende plaatsen op hetzelfde tijdstip volledig gebruikt worden.

zelfs 2 * +- 400kb
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

decat schreef:ik zeg u dat het wel gaat :-)
1 dommel of belgacom account kan op 2 verschillende plaatsen op hetzelfde tijdstip volledig gebruikt worden.


Mmm... nice to know.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

r2504 schreef:
decat schreef:ik zeg u dat het wel gaat :-)
1 dommel of belgacom account kan op 2 verschillende plaatsen op hetzelfde tijdstip volledig gebruikt worden.


Mmm... nice to know.


Das toch al lang geweten ?
Croke
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2007, 19:13
Locatie: Meerhout

decat schreef:
dietervanb schreef:Misschien een beetje Off topic, maar had onlangs ook iets raars.
Ik had voor mijn vader een Philips 6500 aangeschaft. Eerst thuis getest met mijn Dommel ID, en dan naar mijn vader thuis die Skynet heeft laten activeren.
De modem stond nog ingesteld met mijn Dommel id+wachtwoord en het werkte direct bij hem thuis ....
Ik dacht altijd dat dit gekoppeld was aan je telefoonnummer, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.



dat is zeker mogelijk.

iemand dat bij zijn thuis adsl van bgc heeft kan met een dommel login van iemand anders ook online gaan, zelfs wanneer die dommel login al in gebruik is op een andere plaats.

indien uw vader zijn limiet van bgc er door zou zitten kan hij bv nog verder surfer met uw dommel account



Is het dan ook mogelijk om aan connectie te krijgen op een plaats met enkel een telefoonlijn en geen internet abo.
Vb Mijn schoonbroer woont aan de kust hij heeft daar BGC telefoonlijn maar geen internet. Is het dan mogelijk om daar een verbinding te maken als ik splitter modem (met Dommel/BGC login/passw) en laptop bij heb?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Croke schreef:
decat schreef:
dietervanb schreef:Misschien een beetje Off topic, maar had onlangs ook iets raars.
Ik had voor mijn vader een Philips 6500 aangeschaft. Eerst thuis getest met mijn Dommel ID, en dan naar mijn vader thuis die Skynet heeft laten activeren.
De modem stond nog ingesteld met mijn Dommel id+wachtwoord en het werkte direct bij hem thuis ....
Ik dacht altijd dat dit gekoppeld was aan je telefoonnummer, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.



dat is zeker mogelijk.

iemand dat bij zijn thuis adsl van bgc heeft kan met een dommel login van iemand anders ook online gaan, zelfs wanneer die dommel login al in gebruik is op een andere plaats.

indien uw vader zijn limiet van bgc er door zou zitten kan hij bv nog verder surfer met uw dommel account



Is het dan ook mogelijk om aan connectie te krijgen op een plaats met enkel een telefoonlijn en geen internet abo.
Vb Mijn schoonbroer woont aan de kust hij heeft daar BGC telefoonlijn maar geen internet. Is het dan mogelijk om daar een verbinding te maken als ik splitter modem (met Dommel/BGC login/passw) en laptop bij heb?

Neen omdat er op de lijn een actief adsl signaal moet staan
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Croke schreef:Is het dan ook mogelijk om aan connectie te krijgen op een plaats met enkel een telefoonlijn en geen internet abo.
Vb Mijn schoonbroer woont aan de kust hij heeft daar BGC telefoonlijn maar geen internet. Is het dan mogelijk om daar een verbinding te maken als ik splitter modem (met Dommel/BGC login/passw) en laptop bij heb?
dat zou wel heel makkelijk zijn, dan kon heel belgie die telefoonlijn heeft surfen met mijn gegevens :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

xenne schreef:
Croke schreef:Is het dan ook mogelijk om aan connectie te krijgen op een plaats met enkel een telefoonlijn en geen internet abo.
Vb Mijn schoonbroer woont aan de kust hij heeft daar BGC telefoonlijn maar geen internet. Is het dan mogelijk om daar een verbinding te maken als ik splitter modem (met Dommel/BGC login/passw) en laptop bij heb?
dat zou wel heel makkelijk zijn, dan kon heel belgie die telefoonlijn heeft surfen met mijn gegevens :wink:
Makkelijk en toch ook logisch! Een dsl verbinding zou moeten kunnen meegaan met mij, zeker in een land als het onze waar het toch geen zin heeft om te delen wegens te lage limieten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

ditCh schreef:
r2504 schreef:
decat schreef:ik zeg u dat het wel gaat :-)
1 dommel of belgacom account kan op 2 verschillende plaatsen op hetzelfde tijdstip volledig gebruikt worden.


Mmm... nice to know.


Das toch al lang geweten ?


Ik wist dat ook niet... dat houdt in dat ik bv 1 dommel netconnect abbo koop, en dat voor 10 verschillende mensen (geen grootverbruikers) kan gebruiken?

:-o
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Zolang zij een BGC go of go plus adsl abo hebben, ja.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”