telenet en gratis ?...

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ik was vanmiddag even naar garage met auto, intussentijd belt 1 of ander mens van telenet, en zit men ouders wijs te maken dat ze een jaar gratis internet krijgen als ze overstappen en bla bla bla ...

Dus ik ben me nu aant afvragen waar het addertje onder het gras zit, want bij mijn weten is bij telenet niks echt gratis ... Iemand hier ervaring mee, hun "promoties" ofzo ?


soit, ouders emme gezegd da ze moesten terugbellen ... kheb op telefooncentrale gespreksrecording aangezet, we gaan eens zien wat ze te vertellen hebbe :-) extra abo is altijd handig, al wast maar als fallback voor als ooit de adsl zou uitvallen (wat eigelijk nog nooit echt is voorgevallen ...)
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Blijkbaar heeft Telenet een nieuw speeltje gevonden om klanten te lokken. Kwestie van hun cijfers wat te kunnen oppoetsen naar de aandeelhouders van kijk ... we hebben zoveel nieuwe klanten ... :eek:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Zambo schreef:Blijkbaar heeft Telenet een nieuw speeltje gevonden om klanten te lokken. Kwestie van hun cijfers wat te kunnen oppoetsen naar de aandeelhouders van kijk ... we hebben zoveel nieuwe klanten ... :eek:


soit - bij mij gaan ze pech hebbe als het op klant worden aankomt ...

voorwaarden voor als da maddammeke terugbelt :

-DHZ installatie of gratis comfort installatie (liefst dhz, kwil geen telenet prutsers hier in huis, en al zeker nie assek dervoor moet betalen)
-expressnet of turbonet (of een office abo :lol: )
-geen abonnement buiten dat jaar gratis

Dan mogen ze hunne brol hier een jaar lang gratis komen hangen, en daarna zeg ik wel op, telenet komt hier nl niet binnen zolang :
-er portblocks gehanteerd worden
-ze mij niet voor 50e per maand de 100 gig kunnen leveren die edpnet mij nu levert (dus 150 a 200 met nachttarief erbij).
-ze een deftig toekomstgericht scenario hebben.

Maar een jaar lang gratis profiteren, sure :) maar ik twijfel eraan of het echt zoiets gaat zijn, kzen curieus als ze echt gaan terugbellen ....
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

FlashBlue schreef:
Zambo schreef:Blijkbaar heeft Telenet een nieuw speeltje gevonden om klanten te lokken. Kwestie van hun cijfers wat te kunnen oppoetsen naar de aandeelhouders van kijk ... we hebben zoveel nieuwe klanten ... :eek:


soit - bij mij gaan ze pech hebbe als het op klant worden aankomt ...

voorwaarden voor als da maddammeke terugbelt :

-DHZ installatie of gratis comfort installatie (liefst dhz, kwil geen telenet prutsers hier in huis, en al zeker nie assek dervoor moet betalen)
-expressnet of turbonet (of een office abo :lol: )
-geen abonnement buiten dat jaar gratis

Dan mogen ze hunne brol hier een jaar lang gratis komen hangen, en daarna zeg ik wel op, telenet komt hier nl niet binnen zolang :
-er portblocks gehanteerd worden
-ze mij niet voor 50e per maand de 100 gig kunnen leveren die edpnet mij nu levert (dus 150 a 200 met nachttarief erbij).
-ze een deftig toekomstgericht scenario hebben.

Maar een jaar lang gratis profiteren, sure :) maar ik twijfel eraan of het echt zoiets gaat zijn, kzen curieus als ze echt gaan terugbellen ....

Vergeet maar geen bevestiging op papier te vragen!! :!:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

voila, catch gevonden ... t eeft me 5 minute geduurt eer da mens het vertelde, mr verplicht om telefonie derbij te pakke, en da was uiteraard niet gratis, en niet binnen het jaar kosteloos op te zeggen ...

Telenet, altijd verborgen gebreken ...
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

genoeg gemolken ...

AfbeeldingAfbeelding Daar is de Afbeelding
Betaal die 7 euro administratiekosten bij laattijdige betaling niet, dit zou ONWETTELIJK zijn ...

http://www.test-achats.be/public/nl/forummessage.aspx?src=386982
Laatst gewijzigd door eco racer 17 dec 2007, 22:47, in totaal 1 gewijzigd.
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

eco racer schreef:genoeg gemolken ...

AfbeeldingAfbeelding Daar is de Afbeelding
Betaal die 7 euro administratiekosten bij laattijdige betaling niet, dit zou ONWETTELIJK zijn ...


Meent ge da?

Ik moest betalen de 1e en heb op de 7e gestort. Kreeg herrinering en kost me 7 EUR extra.......
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

Ledje schreef:
eco racer schreef:genoeg gemolken ...

AfbeeldingAfbeelding Daar is de Afbeelding
Betaal die 7 euro administratiekosten bij laattijdige betaling niet, dit zou ONWETTELIJK zijn ...


Meent ge da?

Ik moest betalen de 1e en heb op de 7e gestort. Kreeg herrinering en kost me 7 EUR extra.......

je was dus... juist: te laat.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

FlashBlue schreef:voila, catch gevonden ... t eeft me 5 minute geduurt eer da mens het vertelde, mr verplicht om telefonie derbij te pakke, en da was uiteraard niet gratis, en niet binnen het jaar kosteloos op te zeggen ...

Telenet, altijd verborgen gebreken ...

Dus een jaar Telenet internet aan 17,34€/maand?
Ga ervoor!
Laat de telefoonlijn leggen, met een NIEUW nummer, en bel er gewoon niet mee.
Koop je een router met flashbare firmware (dd-wrt of openwrt) en stel de router in als dual WAN router met load balancing en failover.
Of schaf je een dual WAN router aan als je lui bent. ;-)

Dan heb je Telenet voor de snelheid en je andere provider voor het volume.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

En wa was de abbo van de gratis telenetabbo ?
Toch niet freesurf zeker anders is het een echte ripoff.
Afbeelding
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Telenet FreeSurf
Het gratis alternatief voor inbelinternet


Gratisvoor FreePhone klanten Belgacom stopt op 31 januari 2008 met het aanbieden van inbelinternet via de vaste telefoonlijn. Zoek je een goedkoop alternatief? Met FreePhone, de vaste lijn van Telenet, bel je al gratis vanaf 16u* en FreeSurf krijg je er gratis bij! Je kunt bovendien je huidige telefoonnummer behouden.

FreeSurf is het gratis internetabonnement voor Telenet FreePhone klanten*. Met FreeSurf krijg je, dankzij je abonnement op de vaste telefoonlijn van Telenet, gratis toegang tot het internet. Daarom is FreeSurf het ideale alternatief voor wie wel op het internet wil, maar de stap naar breedband te groot vindt.

Gratis in combinatie met de vaste telefoonlijn FreePhone.
Je betaalt niet per minuut of per keer dat je surft.
Je telefoonlijn blijft vrij terwijl je surft, je kunt dus surfen en bellen tegelijk
Iets sneller surfen dan tegen inbelsnelheid (64 Kbps ipv 56 Kbps)
Je verliest geen tijd met inbellen, inloggen of paswoorden intikken.
Inbegrepen: e-mailadres, beveiliging tegen spam en virussen op je e-mailadres,150 MB volume
Eenmalige activering voor € 50
FreeSurf is gratis** voor Telenet FreePhone klanten. FreeSurf is ook apart verkrijgbaar voor niet Telenet FreePhone klanten à 17,34€ per maand.

Dit op telenet site gevonden dus zou me niet verwonderen dat het toch dat is dat ze aanbieden.
Laatst gewijzigd door yama 18 dec 2007, 13:46, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Het zal wel freesurf zijn (inbel-internet). Ze zijn er een reclame-campagne over begonnen, dus ik vermoed dat het call-center de opdracht heeft gekregen dat product te pushen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

welke datalimiet heeft dat freesurf abo?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

xenne schreef:welke datalimiet heeft dat freesurf abo?


yama schreef:Inbegrepen: e-mailadres, beveiliging tegen spam en virussen op je e-mailadres,150 MB volume
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

The_One_be schreef:
xenne schreef:welke datalimiet heeft dat freesurf abo?


yama schreef:Inbegrepen: e-mailadres, beveiliging tegen spam en virussen op je e-mailadres,150 MB volume

17 €per maand voor 64k en 150 MB volume :o :o Nu pushen ze het toch echt!!!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

Goztow schreef:17 €per maand voor 64k en 150 MB volume :o :o Nu pushen ze het toch echt!!!



bwaah, het is gratis voor freephone klanten en een freephone abbo kost ook 17,34€. Ik vermoed echt niet dat ze dit pushen als een stand-alone product maar meer als een optionele dienst meeleveren voor mensen met inbelinternet
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Gratis waardeloze internetverbinding bij overprijst telefoonabonnement dus...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

LaundroMat schreef:Het zal wel freesurf zijn (inbel-internet). Ze zijn er een reclame-campagne over begonnen, dus ik vermoed dat het call-center de opdracht heeft gekregen dat product te pushen.


expressnet ... met comfort installatie gratis ...

localhost schreef:Dus een jaar Telenet internet aan 17,34€/maand?
Ga ervoor!
Laat de telefoonlijn leggen, met een NIEUW nummer, en bel er gewoon niet mee.
Koop je een router met flashbare firmware (dd-wrt of openwrt) en stel de router in als dual WAN router met load balancing en failover.
Of schaf je een dual WAN router aan als je lui bent. ;-)

Dan heb je Telenet voor de snelheid en je andere provider voor het volume.


1) ik heb atm meer dan genoeg trafiek per maand
2) het zou dus 17.34e weggegooid zijn
3) ik ben goed genoeg bekend met de voordelen van twee independent connecties
4) als het volledig gratis was, zou ik het overwegen, vanaf het moment dat er iets van betaling aan te pas komt moet ik niet weten van telenet, tenzij :
-ze mij voor dezelfde prijs ( 50 a 60 e /maand) een lijn bieden met 100 gig limiet en nachttarief aan 50% met minstens 640kbit upstream
-ze per direct alle portblocks afschaffen
-ze een fixed ip geven ( dat zou de motivatie zijn om over te stappe van edpnet naar telenet, als aanbod gewoon gelijkwaardig was, veranderde ik niet)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”