Opzeggen telenet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
bobbah
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:55

Het zit zo,
ik zit nu bij telenet (expressnet, het 50€ pakket voor tv telefoon en internet)
ik wil naar dommel en zou dit in volgende stappen doen.

1. telenet telefoonlijn opzeggen
2. aanvragen bij belgacom discovery lijn
3. dommel aanvragen
4. als dommel actief is, telenet opzeggen

Nu heb ik volgende vragen:
1. Ik heb het 3 in 1 pakket nog geen jaar, kan ik er zomaar uit ( ben wel al zeker 6 jaar klant of zo)
2. Kan ik enkel telefoonlijn opzeggen en zoja, welke gevolgen heeft dit voor factuur
3. Kan ik enkel digitale tv van telenet behouden, zoja, betaal ik dan nog iets (is dacht ik enkel decoder)

thanks
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

1. Toen je de drie in één genomen hebt, heb je wsl een "nieuw contract" gehad, dus zit je opnieuw een jaar vast. Dit is ook één van de redenen waarom providers hun klanten bellen om "een goedkoper pakket te nemen"
2. Volgens mij moet je gans je pakket opzeggen en dan een nieuw contract maken voor je TV, wat dan natuurlijk betekent dat je weer een jaar vast zit voor die TV
3. Er is een abonnement nodig voor Telenet digi TV. Dat moet iets van een 15 € per maand zijn (kan ook een paar euro meer of minder zijn)

Het veiligst zou zijn eerst je BGC telefoonlijn in orde te maken (activatie is alleszins gratis tot het einde van het jaar), dat kost je dus niks. Dan je Dommel aanvragen (kan toch wel 2-3 weken duren) en dan pas opzeggen bij telenetniet. Je gaat een maand te veel betalen maar dan ben je wel zeker dat je niet zonder valt.

Ben je trouwens van plan voip te bellen of puur gsm?
bobbah
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:55

Nog een vraagje:
Ik wil telenet digitale tv houden (ik huur nu een digibox)
voor al de rest ga ik bij een ander

Telefoonlijn: belgacom: 6,5€
Dommel netconnect: 36€
huur digibox: dacht zo een 6€
moet ik nu nog iets extra betalen per maand voor digitale tv ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bobbah schreef:huur digibox: dacht zo een 6€


Dat is de huurprijs voor een DigiCORDER.

bobbah schreef:moet ik nu nog iets extra betalen per maand voor digitale tv ?


Je jaarlijkse abonnement op de kabel.
bobbah
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:55

r2504 schreef:
Dat is de huurprijs voor een DigiCORDER.



Raar, ik dacht dat dit nu voor mijn digibox al was.
Ivm dat kabelabonnement, betaal ik dit nu ook tijdens de formule bij telenet of zit dat in die 50€ per maand inbegrepen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bobbah schreef:Raar, ik dacht dat dit nu voor mijn digibox al was.


Vroeger was de huurprijs voor een Digicorder 10 euro per maand, maar dat is recent gezakt naar 6 euro per maand (aangezien de nieuwe HDTV recorder nu 10 euro per maand huur is). Het kan dus best zijn dat de huur voor je Digibox ook gezakt is (best TN contacteren).

bobbah schreef:Ivm dat kabelabonnement, betaal ik dit nu ook tijdens de formule bij telenet of zit dat in die 50€ per maand inbegrepen?


Nu betaal je dat ook, en het staat steeds los van de maandelijkse betalingen (die zijn louter voor telefonie en internet). Trouwens digitale TV is "gratis" bij analoge TV (waarvoor dat jaarlijkse abonnement dus).
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

stap 1 bestel een BGC discovery line = binnen de week actief tegenwoordig !!! stap 2 wacht op activatie stap 3 contacteer dan EDPNET, DOMMEL, EVONET OF SCARLET [kan ook via raw-copper maar is vaak duurder dan BGC DL en of die raw copper beter is?, volgens mij is dat hetzelfde] stap 4 men geeft u een datum waarop de switch in de BGC centrale/aansluiting zal plaatsvinden stap 5 koop een serieuze [draadloze] modem - doe de installatie of laat dat doen - sluit aan stap 6 zeg op die datum of een week voordien uw TELNET EXPRESSNET AANGETEKEND op
als u niet zonder internet wil zitten, pas opzeg verzenden bij activatie internetconnectie stap 7 bye bye TELENET EN XXXTELEMETER 4 EVER :wink: Dat ze al hun digitale kabelmelkerij bijhouden
:lol:
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”